Dosya olarak kaydet: PDF - WORD
Görüntüleme Ayarları:
Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır.

T.C. ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI

Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü

Sayı: 68030602-010.06.02/31

Konu: Bakanlığımız Dış İlişkilerinin Yürütümü ve Koordinasyonu

GENELGE

2022/2

Bakanlığımız dış ilişkilerinin yürütümünde, uygulamada birlikteliğin ve birimler arasında koordinasyonun sağlanması açısından 1 sayılı Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi‘nin 92’nci maddesiyle Dış İlişkiler Genel Müdürlüğüne verilen görevlere ilişkin iş ve işlemler aşağıda belirtilen şekilde yürütülecektir:

1. Bakanlığımızın görev alanına giren konularda yabancı ülke makamları ve uluslararası kuruluşlarla her türlü anlaşma, sözleşme, mutabakat zaptı, protokol vb. akdedilmesine veya tadiline karar verilmesi, nihai metnin oluşturulması ve imzalanması aşamaları ile bunlara ilişkin Bakanlık Merkez Teşkilatı, bağlı ve ilgili kuruluşları arasında koordinasyon Genel Müdürlük üzerinden yürütülecektir. Bu aşamalara ilişkin Dışişleri Bakanlığı ile yapılacak yazışmalar bizzat Genel Müdürlükçe yerine getirilecektir. Sürece ilişkin, bunların haricinde yapılacak, esasa müessir olmayan yazışmalarda Genel Müdürlük bilgilendirilecektir. Usulüne uygun yürürlüğe konulmuş her türlü anlaşma, sözleşme, mutabakat zaptı, protokol vb.nin uygulanmasına ilişkin iş, işlem ve yazışmalar doğrudan ilgili birimlerce yapılacaktır.

2. Rehberlik ve Teftiş Başkanlığı'nın Bakanlığımızın yurt dışı birimleri ve buralarda görevli personeli ile ilgili inceleme ve/veya soruşturmalarına dair konular hariç olmak üzere, yurt dışı birimleri ile yazışmalar Genel Müdürlük üzerinden yapılacaktır.

3. Yabancı ülke, uluslararası kuruluş veya bunların Türkiye’deki temsilcilikleriyle yapılacak işbirliğine yönelik çalışmalar, temaslar ve gerçekleştirilecek yurt dışı seyahatleri hakkında Genel Müdürlük bilgilendirilecek ve hazırlanan tutanaklar/toplantı notları Genel Müdürlüğe iletilecektir.

4. Rehberlik ve Teftiş Başkanlığı'nın Bakanlığımızın yurt dışı birimleriyle ilgili inceleme ve/veya soruşturmalarına dair Olur'ları hariç olmak üzere, Bakanlık Merkez Birimlerinin süresi bir ayı geçmeyen yurt dışı geçici görevlendirme Olur'ları Genel Müdürlük tarafından hazırlanacak ve Makam'a sunulacaktır. Söz konusu Olurlara yönelik Birimlerden gelecek talepler; katılım sağlanması öngörülen yurt dışı toplantı, seminer, konferans ve benzeri etkinliklere ait bilgi ve belgeler, katılımcı özgeçmişi ve öngörülen maliyet tablosu ile birlikte Genel Müdürlüğe gönderilecektir.

5. Bakanlık bağlı ve ilgili kuruluşları yurt dışı geçici görevlendirme Olur'larını kendileri hazırlayacak ve Makam’a sunacaklardır. Ancak, ikili veya uluslararası anlaşmaların akdedilmesi süreci dâhilinde ihtiyaç duyulacak yurt dışı geçici görevlendirme Olurlarının alınması Genel Müdürlükçe koordine edilecektir.

6. Olurların sunulmasında yaşanan gecikmeler, katılımcıların yeterli hazırlığı yapamamalarına, ulaşım ve konaklama masraflarının artmasına neden olduğundan yurt dışı geçici görevlendirme taleplerinin Birimler tarafından ivedi bir şekilde hazırlanarak Genel Müdürlüğe gönderilmesine dikkat edilecektir.

7. Yurt dışı geçici görevi ifa eden Bakanlık merkez ve taşra teşkilatı, bağlı veya ilgili kuruluş personeli tarafından “Yurt Dışı Geçici Görev Raporu” hazırlanacak ve raporun bir örneği, görevin sona ermesini takip eden en geç 10 (on) gün içinde Genel Müdürlüğe gönderilecektir.

8. Yabancı ülke veya uluslararası kuruluşların Makam T muhatap her türlü davet, tebrik, kutlama ve mektupları ivedilikle Genel Müdürlüğe iletilecektir.

9. Bakan veya Bakan Yardımcısı başkanlığında gerçekleştirilen yurt dışı seyahatler ile uluslararası heyetlerin Makam’ı ziyaretlerinde protokole ilişkin iş ve işlemler Genel Müdürlük tarafından yapılacaktır.

10. Kaynakların etkili, ekonomik ve verimli kullanılması ile görevin etkin yürütümünü sağlamak amacıyla yurt dışı kadrolarında görev yapan personelin performans değerlendirmelerinin yapılması, yurt dışı teşkilatının faaliyet ve işlemlerinin mevzuata, belirlenen hedef ve politikalara uygunluğunun denetlenmesi Genel Müdürlük tarafından yapılacaktır.

11. Mülga Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı'nın 03.12.2020 tarihli ve 2020/4 sayılı Genelgesi yürürlükten kaldırılmıştır.

Geçici Madde:

Tasarruf Tedbirleri konulu 30/06/2021 tarihli ve 2021/14 sayılı Cumhurbaşkanlığı Genelgesi yürürlükte bulunduğu süre zarfında aşağıdaki hususlara uyulmasına dikkat edilecektir:

a. Bakanlık merkez teşkilatı ile bağlı ve ilgili kuruluşlarda görevli personelin her türlü yurt dışı görevlendirmelerine ilişkin Olur'lar Bakan tarafından imzalanacaktır.

b. Bakanlık merkez birimlerince hazırlanan Yurt Dışı Geçici Görev Raporları, Genel Müdürlüğün bağlı bulunduğu Bakan Yardımcısının imzası ile Cumhurbaşkanlığı İdari İşler Başkanlığına iletilmek üzere, görev bitimi tarihinden itibaren 10 (on) gün içerisinde Genel Müdürlüğe gönderilecektir.

c. Bakanlık bağlı ve ilgili kuruluşlarınca hazırlanan Yurt Dışı Geçici Görev Raporları, görev bitimi tarihinden itibaren 15 (on beş) gün içerisinde, bağlı olunan Bakan Yardımcısının imzası ile Cumhurbaşkanlığı İdari İşler Başkanlığına iletilecek ve bir örneği bilgi için Genel Müdürlüğe gönderilecektir.

Gereğini önemle rica ederim.