Dosya olarak kaydet: PDF - WORD

Ekler

Görüntüleme Ayarları:
Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır.

1) 01/12/2015 tarihli ve 2015/54 sayılı Sigorta ve Reasürans Brokerleri Yönetmeliğinin Uygulanmasına İlişkin Genelge'nin ‘Ruhsat başvurusu ve başvuruların incelenmesi’ başlıklı birinci maddesinin ikinci ve üçüncü fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"1.2. Ruhsat başvuruları, Derneğe yapılır. İlk ve müteakip ruhsat başvurularında EK-1’de yer alan belgeler ile gerektiğinde Dernek ve/veya Kurum tarafından istenilen bilgi ve belgeler aranır.”

"1.3. Dernek tarafından yapılan inceleme neticesinde yalnızca ilgili belgeleri tamamlanmış ve mevzuatta aranan şartları taşıyan başvurular onaya hazır hale getirildikten sonra Kuruma iletilir.”

2) Aynı Genelgenin ‘Öğrenim düzeyi ve asgari mesleki deneyim süresi’ başlıklı ikinci maddesinin ikinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve aynı maddeye aşağıdaki fıkra eklenmiştir.

"2.2. Yönetmeliğin 5 inci maddesi gereğince, merkez dışı teşkilatı bulunan ve/veya on ve üzeri sayıda teknik personel istihdam edilen brokerlerde, faaliyette bulunulan branşlar itibarıyla sigortacılık veya sigortacılık tekniği ile ilgili konulardan sorumlu asgari bir genel müdür yardımcısı istihdam edilir.”

“2.9. Merkez dışı teşkilat (şube,irtibat bürosu vb.) müdüründe, Sigorta ve Reasürans Brokerleri Yönetmeliğinin 4 üncü maddesinin ilk fıkrasının (a), (b), (c) bentlerinde sayılan nitelikler ile Ek- 5'te yer alan öğrenim düzeyleri ile bu öğrenim düzeylerinin karşısında yer alan mesleki deneyim süresini tamamlaması şartı aranır.”

3) Aynı Genelgenin ‘Asgari ödenmiş sermaye, özsermaye ve malvarlığı’ başlıklı üçüncü maddesinin üçüncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“3.3. Yıllık olarak düzenlenen mali tablolar ile formatı Kurumca belirlenen sermaye yeterliliğini gösteren tablolar, gerçek kişi brokerler ve tüzel kişi brokerlerde şirketi temsile yetkili kişi tarafından imzalanmış olarak takip edilen Haziran ayı sonuna kadar BBS’ye girilir.”

4) Aynı Genelgenin 'Brokerlik faaliyeti yürütülecek mekânın fiziki, teknik ve idari altyapı özellikleri’ başlıklı dördüncü maddesine aşağıdaki fıkra eklenmiştir.

"4.2. Şube, irtibat bürosu vb. her ne isimle olursa olsun içeriği itibarıyla merkez dışı teşkilat ile aynı niteliğe sahip her türlü yapılanma merkez dışı teşkilat için öngörülen esaslara tabidir.”

5) Aynı Genelgenin ‘Teknik personel’ başlıklı beşinci maddesinin ismi “İnsan kaynakları” olarak değiştirilmiş, aynı maddenin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve aynı maddeye aşağıdaki fıkralar eklenmiştir.

“5.1. Gerçek kişi brokerde broker haricinde; tüzel kişi brokerde ise genel müdür ve genel müdür yardımcısı haricinde faaliyette bulunulan her bir branş için asgari bir teknik personel istihdam edilir.”

“5.4. Brokerlerin her bir merkez dışı teşkilatında, teknik personel unvanına sahip asgari bir müdürün istihdam edilmesi şartı aranır.”

"5.5. Bir merkez dışı teşkilatta istihdam edilen müdür veya teknik personel, eş zamanlı olarak merkezde veya başka bir merkez dışı teşkilatta istihdam edilemez. Merkezde istihdam edilen bir teknik personel ise eş zamanlı olarak herhangi bir merkez dışı teşkilatta istihdam edilemez.”

“5.6. Brokerlerin genel müdür ve genel müdür yardımcıları, merkez veya merkez dışı teşkilatlarda teknik personel olarak görev alamaz.”

6) Aynı Genelgenin ‘Sigorta ve Reasürans Brokerleri Bilgi Sistemi’ başlıklı yedinci maddesine aşağıdaki fıkralar eklenmiştir.

"7.4. Merkezleri dışında teşkilatlanacak brokerler, faaliyette bulunacakları her bir merkez dışı teşkilatı ticaret siciline tescil ettirir ve tescil işlemini müteakiben Ek-6’da yer alan gerekli belgeleri hazırlayarak Derneğe başvuruda bulunur. Söz konusu başvurular Dernek tarafından incelenerek elektronik ortamda Kurum uygunluğuna sunulur. Kurumca uygunluk verilmesini müteakiben bu bilgiler BBS’ye girilir.”

“7.5. Brokerlerin merkez dışı teşkilatlarına ilişkin bilgiler, teşkilatlanmayı takiben en geç on beş iş günü içinde BBS’deki bilgilere ilave edilerek Dernek internet sitesinde ilan edilir. BBS’de kaydı bulunmayan ve internet sitesinde yayımlanmayan merkez dışı teşkilatlar faaliyette bulunamaz.”

7) Aynı Genelgenin Ek-1’i, Ek-2’si ve Ek-3’ü ekteki şekilde değiştirilmiştir.

8) Aynı Genelgeye Ek-4’ten sonra gelmek üzere ekteki Ek-5 ve Ek-6 eklenmiştir.

9) Aynı Genelge ve eklerinde yer alan “Hazine Müsteşarlığı’ndan” ibaresi “Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumundan”, “Müsteşarlık” ibareleri “Kurum”, “Müsteşarlığa” ibareleri “Kuruma”, “Müsteşarlıkça” ibareleri “Kurumca”, “T.C. Başbakanlık Hazine Müsteşarlığına” ibareleri “T.C. Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumuna” şeklinde değiştirilmiştir.

10) Bu Genelgenin; 5 inci maddesiyle eklenen 5.4. ve 5.5. fıkraları 1/1/2024 tarihinde, diğer hükümleri yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

11) Bu Genelge hükümlerini Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu Başkanı yürütür.