Dosya olarak kaydet: PDF - WORD
Görüntüleme Ayarları:
Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır.

T.C. ENERJİ ve TABİİ KAYNAKLAR BAKANLIĞI

Elektrik Üretim Anonim Şirketi Genel Müdürlüğü

Mali İşler ve Finans Yönetimi Dairesi Başkanlığı

Sayı: E-33572735-849.07-1261771

Konu: İş Avansı ve Rotatif İş Avansı Kullanımı

GENELGE

350

Teşekkülümüz merkez ve taşra teşkilatında veznelerin kapatılmasına müteakip, personelin kullanmış olduğu iş avansı ve rotatif iş avansı ödemelerinin doğrudan kişisel bankamatik hesaplarına yatırılması uygulamasına son verilmiştir. Bu kapsamda, ilgili birimlerden iş avansı ve rotatif iş avansı kullanan personelin talepleri alınmış ve kurum adına bankamatik hesapları açılarak personele teslim edilmiştir. Kurumumuz adına kullanılacak avans bankamatik kartları ile ilgili olarak;

1- İş avansı ve rotatif iş avansı kullanan personel, EÜAŞ Nakit ve Kıymet Muhafaza Yönergesi'nde belirtilen esaslara uygun olarak, amirlerince verilen görevleri yerine getirmek için talepte bulunulmalıdır. Genel müdürlük birimleri için Mali İşler ve Finans Yönetimi Daire Başkanlığı'ndan, taşra teşkilatı birimleri için ise muhasebe servislerinden avans talep edilmesi gereklidir. Avans kapatma işlemleri ilgili yönerge doğrultusunda tamamlanmalıdır.

2- Merkez teşkilatında avans talep eden birimlerin, EÜAŞ Mal, Hizmet ve Danışmanlık İhale Yönergesi'nin "Yetki Limitlerinin Güncellenmesi" başlıklı 15. maddesi gereğince, Yönetim Kurulu kararı ile güncellenmesi sonucunda alım yetkisi verilen birimler olması halinde bu avansı kullanabilecekleri belirtilmiştir. Ayrıca, alım yetkisi verilen Yönetim Kurulu Oluru'ndaki yetki limitleri listesinde yer almayan Merkez Teşkilatımızdaki diğer birimlerimiz, ihtiyaçları olması halinde özel ihtisas ve takip gerektiren işleriyle ilgili gerekçelerini belirtmek koşuluyla, önceden Genel Müdürlük Makamı'ndan olur almak kaydıyla ihale/harcama yapabilir.

3- Mubayacı satın alma yetkisi, Vergi Usul Kanunu Madde 232'de tanımlanan fatura düzenleme sınırı doğrultusunda, 2025 yılı için 9.900 TL + KDV olarak belirlenmiştir. Kamu İhale Kanunu'nun 22/d maddesine göre yapılan doğrudan temin alımları, Satın Alma ve Malzeme Yönetimi Daire Başkanlığı'nın 30.01.2024 tarih ve 1013910 sayılı yazısında belirtilen usullere uygun şekilde yürütülmelidir

4- Personele dağıtılan avans bankamatik kartları hesabından, banka uygulaması üzerinden havale ve mail order sisteminden ödeme yapılabilmektedir. Kullanıcılar, ödeme işlemlerini vergi mevzuatı açısından fatura kesilen mükellef ile ödemenin aynı mükellef hesabından banka ve ödeme araçları üzerinden yapılması gerektiğinden mutlaka kart üzerinden ödeme gerçekleştirilmelidir. (havale, pos cihazı, mobil internet bankacılığı). Zorunluluk halleri (Dijital ortamda ödemenin mümkün olmadığı durumlar ve küçük tutarlı ödemeler) dışında nakit çekme ve elden avans harcaması yapılmamalıdır.

5- İş avansları verilen işin yaklaşık maliyet tutarı ile uyumlu olmalı teşekkülümüzün etkin finansman yönetimi açısından fazla tutarlar avans olarak verilmemeli ve yapılan işin bitiminde mutlaka kapatılmalıdır.

6- Emeklilik, istifa, görev değişikliği gibi sebeplerle bankamatik kartı kullanımının sonlandırılması durumunda, ilgili hesapların açıldığı banka şubesi tarafından kart iptal edilmelidir. İptal edilen hesap bilgileri, Mali İşler ve Finans Yönetimi Daire Başkanlığı'na ivedilikle yazı ile bildirilmelidir. Yeni personel için bankamatik kartı talebi, yazılı olarak Mali İşler ve Finans Yönetimi Daire Başkanlığı'na iletilmelidir.

7- Kartların kullanımı sırasında bilgi güncellemesi, limit artışı talebi veya başka bir sorunla karşılaşıldığında, Mali İşler ve Finans Yönetimi Daire Başkanlığı Finansman ve Krediler Müdürlüğü ile iletişime geçilmelidir.

Gereğini rica ederim.