Yapılacak İşlemler;
Kaza sonrasında aracın şoförü burada yazılı işlemleri yapmaya yetkili kılınmıştır. Şayet araç şoförü bu görevi yerine getiremeyecek durumda ise, sağlık ekibinden bir personel bu görevi yerine getirecektir. Bu yazının tüm 112 acil sağlık ekip personeli ve araç sorumluları ile paylaşılması esastır. Kaza sonrasında yapılacak işlemler, aracın ön camına yapıştırılacak stiker ve ruhsatında muhafaza edilecek kart üzerinde belirtilecektir. (Stiker ve kart her bir araç için ekte gönderilmiştir.)
Trafik kazası meskun mahalde olmuşsa 155, kırsal kesimde ise 156 numaralı jandarmaya ait telefon numarası aranacaktır. Polis veya Jandarma kaza tespit tutanağını tanzim ettikten sonra, tasdikli suretlerini alınız. Kusur oranını kontrol ediniz. Kusur oranında mutabık değilseniz itiraz ediniz.
Aracınızın kaza mahallinde, kaza yapmış haliyle, araçların plakaları okunacak şekilde fotoğraflarını çekiniz.
Kazaya karışan araçların geçerli trafik sigorta poliçeleri (geçerli poliçe olması için, kazaya karışan trafik sigorta poliçesinin başlangıç ve bitiş tarihleri kaza tarihini kapsaması gereklidir.) araç ruhsatları, sürücülerin ehliyet fotokopileri ve telefon numaraları alınacaktır.
1- Kazaya karışan ambulans hasta taşıyor ise;
• Trafik kazasının meydana gelmesinde kusur tamamen Sağlık Bakanlığına ait aracın kullanıcısına ait ise;
• Kazaya karışan diğer araç veya araçlarda maddi kayıp bulunmuyorsa veya talep etmiyorsa,
• Sağlık Bakanlığına ait araçta meydana gelen hasar tampon göçüğü, yan ayna kırılması 10 cm geçmeyen çökmeler tamir bedeli 1.000.TL yi geçmiyorsa,
• Kaza mahallinden kazaya karışmış araçlar yerlerinden kaldırılmadan önce fotoğrafları çekilecek ve sonrasında acil vaka hastası hastaneye nakil edilir. Hasarın tamiri için Homer merkez aranacaktır.
• Kaza mahallinde fotoğraf çekilmesi; Araçlar kaza yapmış halde yerlerinden hareket ettirilmeden önce, araçların plakaları okunacak şekilde, yol durumunu, trafik levha, ışıklarını, araçların hasarlı yerlerini yakından gösterecek şekilde fotoğraf çekilecektir.
2- Kazaya karışan ambulans hasta taşıyor ve ambulansın hasarı yukarıda tarif edilen tanımdan büyük ise;
• Komutadan ambulans talep edilerek hasta, görevlendirilen ambulans ile nakil edilir.
• Hasar yapan araç yerinden kaldırılmadan polis veya jandarma aranarak zabıt tutturulur.
3- Kaza yapan ambulans hasta taşımıyorsa tek taraflı veya çoklu kaza yapmış olsa bile, mutlaka polis veya jandarmaya kara tespit tutanağı tutturacaktır.
Her kazadan sonra kaza mahallinden Homer firması (7/24)
0 850 433 0 112
0 850 433 0 114
0 530 101 9 858
0 530 101 9 859
Telefon numaralarından aranacak ve hasar ihbarı yapılacaktır.
Kaza yapmış ve hasara uğramış aracın tamir sürecindeki takibi; www.homerservisler.com web sayfası adresinden kurumsal kullanıcı girişi işaretlenecek, hasar gören aracın plakasını yazarak takıp edebileceksiniz.
Homer Firmasının Yapacağı İşler;
1- HOMER uzman personeli, araç kullanıcısı ile konuşur ve aracın hasarı hakkında bilgi alır. Hasarın niteliğine ve ambulansta hasar var olması durumunda göre;
a. Aracı doğrudan onarım yapılacak hasar noktasına yönlendirir,
b. Aracın üzerinde bulunan hastanın gitmesi gereken yere ulaşımım takıp eder ve sonra yönlendirir,
c. Araca çekici hizmeti organize eder.
2- Hasar ile ilgili olarak HOMER in sisteminde kayıt açar ve ASHGM'ye bildirimde bulunur.
3- Araç onarım noktasına ulaştığında, sigorta şirketine hasar ihbarında bulunur.
4- Aracın hasar boyutu ve sigorta şirketi ile ASHGM'nin direktiflerine göre hasarın eksperli veya faturalı olması durumuna göre, gerekli işlemleri başlatır.
5- Eksper ataması yapılan hasarlarda, sigorta eksperinin gelişini takip eder.
6- Sigorta eksperi ile hasar mutabakatı yapar.
7- Faturalı hasarları, servis ile ücretlendirme ve mutabakat yapar.
8- Ekspertiz neticesini HOMER sistemine kaydeder ve ASHGM'den onay ister.
9- Onarım süresi ve hasar detayı ile ilgili olarak aracın kullanıldığı birim-görevli personele bilgilendirme yapar.
10- Araç teslimini takip eder.
11- Aracın tesliminde araç kullanıcısından onarım memnuniyeti konusunda bilgi alır.
12- HOMER sistem üzerinde tüm evrakların, faturaların bulunmasını sağlar.
13- Onarım dosyasını HOMER sistemde kapatır ve kapanış bilgisini ASHGM'ye verir.
Kaza Sonrası Temin Edilecek Belgeler;
• Trafik kaza zaptı, trafik zaptı tutulmadıysa karakol veya jandarma müracaat ve görgü tutanağı aslı veya tasdikli örneği
• Alkol raporu aslı veya tasdikli örneği
• Aracın hasarlı yerlerini gösteren fotoğraflar
• Sürücünün yazılı beyanı
• Sağlık Bakanlığına ait aracın ve kazaya karışan diğer araçların ruhsat fotokopisi . Sağlık Bakanlığı' na ait araç sürücüsü ve kazaya karışan diğer araç sürücülerine ait ehliyet fotokopisi
• Kazaya karışan araçların trafik sigorta poliçe kopyası
Bu belgelerin tamamı, sigorta şirketine ulaştırılmak üzere, görevli sigorta eksperine verilecektir.
Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü'nde sigorta departmanı tesis edilmiştir.
Sigorta danışmanı; Yaşar İMRAĞ
İletişim bilgileri;
Telefon; 0 312 5851296
E-posta adresi; ashgm.sigorta@saglik.gov.tr