BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç ve Kapsam
(1) Bu Yönergenin amacı, Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü bünyesinde bulunan daire başkanlıklarının görevleri ile çalışma usul ve esaslarını belirlemektir.
(2) Bu Yönerge, Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü bünyesindeki daire başkanlıklarını kapsar.
Dayanak
(1) Bu Yönerge, 11/10/2011 tarihli ve 663 sayılı Sağlık Bakanlığı ve Bağlı Kuruluşlarının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname'nin 40 ıncı maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
(1) Bu Yönergede geçen;
a) Bakanlık: Sağlık Bakanlığını,
b) Genel Müdür: Sağlık Hizmetleri Genel Müdürünü,
c) Genel Müdürlük: Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğünü,
ç) İzleme: Daire başkanlıkları tarafından görev alanına ilişkin faaliyette bulunan kurum ve kuruluşların iş ve işlemlerinin, periyodik olarak yerinde incelenmesi, denetlenmesi ve değerlendirilmesini yapma veya yaptırma sürecini,
d) Kamu sağlık tesisi: 1219 sayılı Kanunun 12 nci maddesinin ikinci fıkrasının (a) bendi kapsamındaki sağlık hizmet sunucularına ait sağlık tesislerini,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Hizmetlerin Yürütülmesi, Daire Başkanlıkları ve Görevleri
Hizmetlerin Yürütülmesi
(1) Genel Müdür, Genel Müdürlüğün görev ve hizmetlerinin yürütülmesinden, sevk ve idaresinden sorumludur. Genel müdür yardımcıları, Genel Müdür tarafından verilen görevleri yürütür ve hizmetlerin yürütülmesinde genel müdüre yardımcı olur.
(2) Genel müdürlüğün hizmet birimleri bu Yönerge çerçevesinde oluşturulan daire başkanlıkları ile daire başkanlıklarına bağlı birimlerden oluşur. Daire başkanlıklarına bağlı olarak oluşturulacak birimlerin sayısı ve görevleri ve yetkileri Genel Müdür tarafından belirlenir.
(3) Daire başkanlıkları doğrudan Genel Müdüre veya görevlendireceği genel müdür yardımcısına bağlı olarak hizmet yürütür.
(4) Genel müdürlükte birden fazla daireyi ilgilendiren konular için Genel Müdür tarafından koordinatör görevlendirilebilir.
(5) Genel müdür tarafından özellikli veya dönemsel yürütülmesi gereken hizmetler için çalışma grupları veya birimler teşkil edebilir.
(6) Daire başkanlıkları, bu Yönergede belirlenen görevlerin dışında Genel müdür tarafından verilen benzer nitelikteki verilen görevleri de yapmakla yükümlüdür.
Daire başkanlıkları
(1) Genel Müdürlüğün daire başkanlıkları şunlardır:
a) Eğitim ve sertifikasyon hizmetleri dairesi başkanlığı,
b) Geleneksel ve tamamlayıcı tıp uygulamaları dairesi başkanlığı,
c) Hukuk ve mevzuat dairesi başkanlığı,
ç) İdari ve mali işler dairesi başkanlığı,
d) İzleme, değerlendirme, hasta hakları ve tıbbi sosyal hizmetler dairesi başkanlığı,
e) Kamu sağlık tesisleri dairesi başkanlığı,
f) Kan hizmetleri dairesi başkanlığı,
g) Organ, doku nakli ve diyaliz hizmetleri dairesi başkanlığı,
ğ) Özel hastaneler dairesi başkanlığı,
h) Özel teşhis ve tedavi merkezleri dairesi başkanlığı,
ı) Özellikli sağlık hizmetleri dairesi başkanlığı,
i) Sağlık hizmetleri planlama dairesi başkanlığı,
j) Sağlık insan gücü planlama, istatistik ve analiz dairesi başkanlığı,
k) Sağlık meslek standartları dairesi başkanlığı,
l) Sağlık turizmi dairesi başkanlığı,
m) Sağlıkta kalite ve akreditasyon dairesi başkanlığı,
n) Sosyal güvenlik uygulamaları dairesi başkanlığı,
o) Tıbbi laboratuvar hizmetleri dairesi başkanlığı,
ö) Uzmanlık eğitimi dairesi başkanlığı,
Eğitim ve Sertifikasyon Hizmetleri Dairesi Başkanlığı
(1) Eğitim ve Sertifikasyon Hizmetleri Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır:
a) Türkiye ve yurt dışındaki eğitim kurumlarından mezun olan tabip, diş hekimi, eczacı ve yardımcı sağlık personelinin diploma tescil ve iptaline ilişkin iş ve işlemlerini yürütmek.
b) Yabancı uyruklu sağlık meslek mensuplarından ilgili kurumlarca diploma denkliği onaylananların tescil iş ve işlemlerini yürütmek.
c) Devlet Hizmeti Yükümlülüğüne tabi tabip ve uzman tabiplerin listelerini oluşturmak ve ilan edilmek üzere ilgili birime gönderilmesine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.
ç) Sağlık meslek mensuplarının uyum, hizmet içi eğitim, sertifikalı eğitim gibi eğitimleri ile ilgili düzenleme yapmak, koordine etmek, kredilendirmek ve eğitimleri izlemek.
d) Eğitimlerin planlanması, programlanması ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek, uygulanan plan ve programların takibini yaparak kayıt altına alınmasını ve raporlandırılmasını sağlamak.
e) Sağlık alanında düzenlenecek sertifikalı eğitimlere ilişkin usul ve esasları belirlemek.
f) Sağlık kurum ve kuruluşlarının sertifikalı eğitim alan ve standartlarının belirlenmesi başvurularının değerlendirilmesini sağlayarak sonuçlandırmak.
g) Eğitim sonrası personele verilen belgelerin ve sertifikaların kaydının yapılmasını sağlamak,
ğ) Sağlık meslek mensuplarının eğitimleri sırasındaki staj işlemlerine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.
Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamaları Dairesi Başkanlığı
(1) Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamaları Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır:
a) Geleneksel ve tamamlayıcı tıp uygulama alanları ve standartları ile uygulayıcıların niteliklerini belirlemek ve yeterliliklerinin belgelendirilmesi çalışmalarını yürütmek.
b) Geleneksel ve tamamlayıcı tıp uygulama alanlarında faaliyet gösterecek ünite ve uygulama merkezlerine ruhsat düzenlenmesi ve iptali ile faaliyetine ilişkin işlemleri yürütmek.
c) Geleneksel ve tamamlayıcı tıp uygulamaları eğitimi verecek kurumlara eğitim yetkisi vermek ve faaliyetlerini izlemek.
ç) Geleneksel ve tamamlayıcı tıp uygulama ünite ve uygulama merkezleri ile uygulayıcıları izlemek, düzenleme ve izinlere aykırı faaliyetleri ve tanıtımları durdurmak.
Hukuk ve Mevzuat Dairesi Başkanlığı
(1) Hukuk ve Mevzuat Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır:
a) Genel Müdürlüğün görev alanındaki mevzuat çalışmalarını ilgili daire başkanlıkları ile koordineli olarak yürütmek, kanun tasarısı ve kanun teklifleri ile diğer mevzuat taslaklarına ilgili daire başkanlıklarının görüşünü almak suretiyle görüş bildirmek.
b) Diğer daire başkanlıklarının görev alanına giren konularda görüş oluşturulmasına katkı vermek.
c) Genel Müdürlüğü ilgilendiren davalara ilişkin, ilgili daire başkanlıkları ve valilikler ile koordinasyonu sağlayarak, bilgi-belge ve Genel Müdürlük görüşü oluşturmak.
ç) Genel Müdürlüğe tebliğ edilen yargı kararları ve icra dairesi müzekkerelerini valiliklere ve ilgili daire başkanlıklarına bildirmek.
d) Sağlık kurum ve kuruluşlarında kişisel verilerin korunmasına ve veri mahremiyetinin sağlanmasına yönelik düzenleme yapmak.
e) Genel Müdürlük görev alanına giren yazılı ve sözlü soru önergelerine, ilgili daire başkanlıkları ve birimlerle gerekli koordinasyonu sağlayarak cevap oluşturmak.
f) Yüksek Sağlık Şurasının sekretarya işlemlerini yürütmek.
İdari ve Mali İşler Dairesi Başkanlığı
(1) İdari ve Mali İşler Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır:
a) Genel Müdürlük personelinin izin, rapor ve görevlendirme vb. özlük işlemlerini yürütmek, evrak ve arşiv faaliyetlerini düzenlemek ve yürütmek.
b) Genel Müdürlüğün evrak ve arşiv faaliyetlerini düzenlemek ve yürütmek.
c) Genel Müdürlük personelinin maaş ve döner sermaye ek ödeme işlemleri, yurtiçi geçici ve sürekli görev yolluğu ile yurtdışı geçici görev yolluğu ödemesi ile ilgili işlemleri yürütmek.
ç) Genel Müdürlükçe oluşturulan bilimsel kurullarda görevli kurul üyelerinin geçici görev yollukları ile toplantıya katılım ücretlerinin ödenmesiyle ilgili ödeme emri belgesi düzenlemek.
d) Genel Müdürlük ihtiyaçlarını tespit etmek, satın alma ve muayene kabul işlemlerini yürütmek, ödeme evraklarını düzenlemek, demirbaş kayıtlarını tutmak, teknik cihazların arıza, bakım destek hizmetlerini yürütmek ve ilgili kurumlara dönem sonu hesaplarını vermek.
e) Genel Bütçe ve Döner Sermayeden Genel Müdürlüğe tahsis edilen ödeneklerin kullanılmasına dair iş ve işlemleri yürütmek.
f) Dünya Bankası, Avrupa Birliği vb. tarafından finanse edilen kaynaklar kapsamındaki proje faaliyetlerinin planlanması, koordinasyonu ve satın alma süreçlerini yürütmek.
g) Düzenlenecek ruhsat belgesi, ön izin belgesi, faaliyet izin belgesi, mesul müdürlük belgesi, personel çalışma belgesi v.b. belgelerin ücret tarifelerini ilgili daire başkanlıkları ile koordine ederek belirlemek.
ğ) Bakanlık Stratejik Planı, Orta Vadeli Program vb. kapsamında Genel Müdürlüğün çalışmalarının koordine edilmesi, ilgili gösterge ve hedeflerin tespiti, izlenmesi ve yürütülmesine dair iş ve işlemleri yapmak.
İzleme, Değerlendirme, Hasta Hakları ve Tıbbi Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanlığı
(1) İzleme, Değerlendirme, Hasta Hakları ve Tıbbi Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır:
a) Sağlık kurum ve kuruluşlarını, mevzuata, Bakanlık politika ve düzenlemeleri ile planlanan hedeflere uyum yönünden izlemek ve değerlendirmek, izleme ve değerlendirme raporları hazırlamak.
b) Bakanlık Denetim Hizmetleri Başkanlığı, bağlı kuruluş denetim birimleri ile işbirliği yapmak ve gerekli yaptırımları uygulamak veya uygulatmak.
c) Sağlık kurum ve kuruluşlarınca yapılan bilgilendirme ve tanıtımlarla ilgili inceleme yapmak ve gerekli yaptırımları uygulamak veya uygulatmak.
ç) Genel Müdürlükteki diğer daire başkanlıklarının ve Müdürlüklerin ilgili mevzuatına göre yürüttükleri denetim faaliyetlerini izlemek ve koordine etmek.
d) Hasta hakları ve tıbbi sosyal hizmet birim ve kurullarını oluşturmak ve bu kurulların görevlerini belirlemek ve çalışmalarını izlemek.
e) Türkiye'de tedavisi mümkün olmayan hastaların Yurt Dışı Sağlık Kurulu Raporlarını onaylamak ve bu hastalara ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.
f) Evde sağlık hizmetlerine ilişkin işlemleri yürütmek ve bu birimleri tescil etmek.
g) İnsan haklarına ilişkin uluslararası sözleşmeler kapsamında ülkemize yapılan ziyaret ve inceleme raporları doğrultusunda gündeme gelen konulara ilişkin çalışma yapmak.
ğ) Alkol ve madde bağımlılığı tedavi merkezlerine yönelik standartları belirlemek, açılışlarına izin vermek, izlemek ve madde bağımlılığı tıbbi tedavi sonrası rehabilitasyon çalışmalarını organize etmek.
h) Seyrek görülen hastalıklara yakalanan hastaların sağlık hizmetine erişimini kolaylaştırmaya yönelik çalışma yapmak.
Kamu Sağlık Tesisleri Dairesi Başkanlığı
(1) Kamu Sağlık Tesisleri Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır:
a) Kamu sağlık tesisleri ile devlet ve vakıf üniversitelerinin sağlık tesislerine ait binaların ön izin, ruhsat ve faaliyet izni işlemlerini yürütmek.
b) Kamu sağlık tesislerinin yatak/ünit artırma/azaltma, rol değişikliği, özellikli tıbbi hizmet birimi ve planlamaya tabi cihaz ilave-iptali, isim ve adres değişikliklerine ilişkin işlemleri yürütmek.
c) Bakanlığımıza bağlı sağlık tesislerinin üniversiteler ile birlikte kullanılmasına yönelik veya işbirliği yapılmasına yönelik işlemleri yürütmek.
ç) Toplum ruh sağlığı merkezi ruhsat işlemlerini yürütmek.
Kan Hizmetleri Dairesi Başkanlığı
(1) Kan Hizmetleri Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır:
a) Ülkenin kan ve kan ürünleri ihtiyacı için gerekli çalışmaları koordine etmek.
b) Kan hizmetlerini planlamak, kan hizmet birimlerinin ve terapötik aferez merkezlerine ilişkin ruhsat işlemlerini yürütmek, bunların standartlarını belirlemek, faaliyetlerini izlemek, veri toplanmasını sağlamak ve analizini yapmak.
c) Kan Bankacılığı ve Transfüzyon Tıbbı Eğitim Merkezlerinin ve Terapötik Aferez Eğitim Merkezlerinin yetkilendirilmesi işlemlerini yürütmek ve/veya yürütülmesini sağlamak.
ç) Kan ve Kan Ürünleri ile ilgili Hemovijilans Ağının oluşturulmasını sağlamak ve bildirimi yapılan "istenmeyen ciddi etki ve olayları" takip etmek ve değerlendirmek.
d) Olağanüstü durumlarda, ülkenin kan ve kan ürünleri ihtiyacı için gerekli olan kan tahsis planlarını hazırlamak ve güncel tutmak.
Organ, Doku Nakli ve Diyaliz Hizmetleri Dairesi Başkanlığı
(1) Organ, Doku Nakli ve Diyaliz Hizmetleri Daire Başkanlığının görevleri şunlardır:
a) Ülkenin doku ve hücre nakli hizmetlerini koordine etmek.
b) Organ, doku, hücre nakli uygulayan merkezler ve diyaliz ile ilgili hizmetleri planlamak, ruhsat düzenlenmesi ve iptali işlemlerini yürütmek, faaliyetlerini izlemek.
c) Organ ve doku nakli hizmetlerinin yürütülmesini sağlamaya yönelik olarak Ulusal Organ ve Doku Nakli Koordinasyon Sistemi ile ilgili tüm iş ve işlemleri yürütmek.
ç) Doku bilgi bankası ve kordon kanı bankası kuruluş ve faaliyetlerini yürütmek.
d) Organ nakli bilincini ve bağışçı sayısının artırılmasına, beyin ölümü tespiti ve kadavra verici sayısının artırılmasına yönelik çalışmaları yürütmek.
e) Organ nakli hizmetlerinde yararlanılan laboratuvarlara ilişkin çalışmaları koordine etmek.
Özel Hastaneler Dairesi Başkanlığı
(1) Özel Hastaneler Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır:
a) Gerçek kişiler ile özel hukuk tüzel kişilerine ait özel hastane binaları ile özel hastaneye bağlı olarak hizmet veren birimlerin ön izin ve ruhsat işlemlerini yürütmek veya yürütülmesini sağlamak.
b) Gerçek kişiler ile özel hukuk tüzel kişilerine ait hastane ve bağlı birimlerinin faaliyet işlemlerini yürütmek ve faaliyet izin belgesi düzenlemek.
c) Özel hastanelerin tabip ve uzman tabip kadro işlemleri ile tıbbi hizmet birimi, cihaz ilave- iptali, isim, adres, sahiplik-unvan değişiklikleri, yatak artırma/azaltma, kuruluş devri, birleşme, taşınma işlemlerini yürütmek.
ç) Süreli veya süresiz faaliyet durdurma ve ruhsat iptali işlemlerini yapmak.
Özel Teşhis ve Tedavi Merkezleri Dairesi Başkanlığı
(1) Özel Teşhis ve Tedavi Merkezleri Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır:
a) Tıp merkezi binaları ile tıp merkezine bağlı olarak hizmet veren birimlerin ön izin ve ruhsat işlemlerini yürütmek veya yürütülmesini sağlamak.
b) Tıp merkezlerinin faaliyet işlemlerini yürütmek, faaliyet izin belgesi düzenlenmesi ve ilgili mevzuat hükümleri doğrultusunda tıp merkezine bağlı olarak hizmet veren birimlerin faaliyet işlemlerini yürütmek, süreli veya süresiz faaliyet durdurma ve ruhsat iptali işlemlerini yapmak.
c) Tıp merkezlerinin tabip ve uzman tabip kadro işlemleri ile tıbbi hizmet birimi, cihaz ilave- iptali, isim, adres, sahiplik-unvan değişiklikleri, kuruluş devri, birleşme, taşınma işlemlerini yürütmek.
ç) Özel ağız ve diş sağlığı hizmeti sunulan kuruluşlar, müstakil olarak veya sağlık kuruluşları bünyesinde açılan/açılacak müessese ve ünitelerin, muayenehanelerin, polikliniklerin, psikoteknik değerlendirme merkezleri ve sağlık kabinlerinin ruhsat, faaliyet ve ruhsat iptali işlemlerini yürütmek.
d) Kaplıca bünyesinde bulunan tedavi birimlerinin ruhsat ile ilgili işlemlerini yürütmek.
Özellikli Sağlık Hizmetleri Dairesi Başkanlığı
(1) Özellikli Sağlık Hizmetleri Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır:
a) Sağlık hizmetleri ile ilgili gerekli görülen alanlara ilişkin hizmet standartlarını belirlemek ve uygulama rehberlerini oluşturmak.
b) Sağlık hizmetleri ile sunucularının sınıflandırılmasına yönelik kuralları belirlemek ve sınıflandırmak.
c) Üremeye yardımcı tedavi merkezleri, hiperbarik oksijen tedavi merkezleri gibi özellikli merkezlere ruhsat düzenlenmesi ve iptali işlemlerini yürütmek, faaliyetlerini izlemek.
ç) Özellikli sağlık hizmetlerine ilişkin (acil servis, replantasyon uygulamaları, kalp merkezleri, yoğun bakım hizmetleri, onkoloji, yanık tedavisi, palyatif bakım, yara bakım, total parenteral nutrisyon uygulamaları, inme hastalarının yönetimi, yanık hastalarının yönetimi, uyku laboratuvarları,) standartların belirlenmesi, geliştirilmesi için ilgili mevzuat çalışmalarını yapmak ve gerektiğinde bu çalışmalara ilişkin rehberleri yayımlamak.
d) Özellikli sağlık hizmeti veren ünite/merkezlerin tescil işlemlerini yürütmek ve faaliyetlerini izlemek.
e) Belirlenen standart ve kurallara ilişkin ilgili kurum ve kuruluşlarda denetim yapmak ve uygulama düzeyini belirlemek.
f) Üremeye yardımcı tedavi merkezlerinde görev alacak kişilerin klinik uygulama ve laboratuvar uygulama eğitimleri ile ilgili işlemleri yürütmek.
g) Faaliyet alanı ile ilgili komisyonları oluşturmak ve sekretaryasını yürütmek.
ğ) Sağlık hizmetleri ile ilgili gerekli görülen alanlara ilişkin hizmet standartlarını belirlemek ve uygulama rehberlerini oluşturmak.
Sağlık Hizmetleri Planlama Dairesi Başkanlığı
(1) Sağlık Hizmetleri Planlama Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır:
a) Sağlık hizmetlerini ülke genelinde bölge tabanlı planlamak.
b) Kamu ve özel sağlık tesislerinin ilçe, il ve bölge düzeyinde, yatak, birim ve ünite kapasitelerini planlamak.
c) Özellikli sağlık hizmetlerini planlamak.
ç) Sağlık tesisi yatırım taleplerini değerlendirerek görüş oluşturmak.
d) Yeni özel sağlık tesisi planlanan yerler için yatırımcının belirlenmesi ve yatırım izni verilmesine ilişkin işlemleri yapmak.
e) Planlama ile ilgili komisyonların sekretaryasını yürütmek.
Sağlık İnsan Gücü Planlama, İstatistik ve Analiz Dairesi Başkanlığı
(1) Sağlık İnsan Gücü Planlama, İstatistik ve Analiz Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır:
a) Kamu ve özel sağlık kurum ve kuruluşlarından ihtiyaç duyulan her türlü veriyi toplamak ve toplanması için gerekli işlemleri yapmak.
b) Verilerin zamanında ve doğru bir şekilde temin edilmesini sağlamak.
c) İhtiyaç duyulan veriler için gerekli formları istatistikî veri toplama mantığına uygun şekilde birimlerle koordineli olarak hazırlamak, elde edilen verileri analiz etmek.
ç) Toplanan verileri istatistiksel metotları kullanarak projeksiyon yapmak, planlamalar oluşturup güncellemek, uygulanabilirliğini test etmek.
d) Mevcut sağlık insan gücünün kurumsal, sektörel ve branşlar itibariyle verilerini toplamak ve dağılımını izlemek.
e) Sağlık insan gücü ile ilgili durum analizi ve projeksiyonlar yapmak, kısa, orta ve uzun vadeli sağlık insan gücü ihtiyacını belirlemeye yönelik plan oluşturmak ve çalışmaları koordine etmek.
f) Sağlık insan gücü alanında belirlenen ihtiyaca uygun personel yetiştirilmesi için ilgili kurum ve kuruluşlar ile işbirliği yapmak ve koordinasyonu sağlamak.
g) Sağlık kurum ve kuruluşlarının sağlık insan gücü ihtiyacının karşılanmasına yönelik çalışmaları koordine etmek.
Sağlık Meslek Standartları Dairesi Başkanlığı
(1) Sağlık Meslek Standartları Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır:
a) Sağlık mesleklerini tanımlamak, standartlarını belirlemek, sağlık meslek mensuplarının görev analizlerini yapmak veya yaptırmak.
b) Sağlık alanında faaliyet gösteren demek ve vakıfların taleplerine yönelik görüş oluşturmak.
c) Yeni kurulan tabip ve diş tabibi odalarının kuruluşunu onaylamak, tabip/diş tabibi odalarına üye tabip/diş tabiplerinin üye listesinin güncellenmesi işlemlerini yürütmek.
ç) Sağlık Meslekleri Kurulunun sekretarya işlemlerini yürütmek.
Sağlık Turizmi Dairesi Başkanlığı
(1) Sağlık Turizmi Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır:
a) Sağlık turizmi ve turistin sağlığı ile ilgili hizmetleri planlamak, gerekli izinleri vermek.
b) Sağlık turizmi ile ilgili iş ve işlemleri ilgili kurum ve kuruluşlarla koordineli olarak yürütmek.
c) Yaşlı ve engelli turizmi ve termal turizmi ile ilgili kaplıcaları, içme merkezlerini ve iklim kür merkezlerinin faaliyetlerini sağlık turizmi açısından izlemek.
ç) Yurt dışından ülkemize tedavi amaçlı gelecek hastaların sağlık turizmi açısından kabul kriterlerini oluşturmak ve bu hastaların talep ve şikâyetlerini incelemek.
d) Sağlık turizmi ve turistin sağlığı kapsamındaki hastalara gerektiğinde yardım ve danışmanlık hizmetlerini sunmak ve kayıtlarını tutmak.
e) Sağlık serbest bölgeleri ile buralarda sunulacak sağlık hizmetlerine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.
f) Sağlık alanında ikili işbirliği kapsamında ülkemize gelen ve tedavisi uygun görülen hastalara ilişkin işlemleri planlamak ve koordine etmek.
Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Dairesi Başkanlığı
(1) Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır:
a) Kamu, üniversite ve özel sağlık hizmeti sunan kurum ve kuruluşlarda hasta ve çalışan güvenliği, hasta ve çalışan memnuniyeti, verimlilik ve klinik etkililik hususlarını esas alan kalite standartlarını belirlemek, bu standartların sağlık kurum ve kuruluşlarında uygulanmasını izlemek ve periyodik olarak değerlendirmek.
b) Klinik kalite göstergeleri geliştirmek, klinik kalite verilerini izlemek, analiz etmek, raporlamak ve ilgili birimlere geri bildirimlerde bulunmak.
c) Sağlıkta kalite standartlarına ilişkin uygulama rehberleri oluşturmak.
ç) Hasta ve çalışan güvenliğine yönelik düzenleme yapmak.
d) Sağlıkta kalite ve akreditasyon sistemini kurmak, kurallarını belirlemek ve kalite ve akreditasyona yönelik faaliyetleri izlemek.
e) Ulusal ve uluslararası akreditasyon kurum ve kuruluşları ile işbirliği yapmak.
f) Sağlıkta kalite standartlarına yönelik değerlendirici kapasitesi oluşturmak ve sertifikasyon programları düzenlemek.
Sosyal Güvenlik Uygulamaları Dairesi Başkanlığı
(1) Sosyal Güvenlik Uygulamaları Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır:
a) Teşhis ve tedavi yöntemlerini maliyet-etkililik ve maliyet-fayda yönünden değerlendirmek, teşhis ilişkili gruplar (TİG) temelinde bağıl değer belirleme ve maliyet çalışmalarını yürütmek, sağlık hizmetlerine ilişkin fiyatları belirlemek.
b) Geri ödeme sistemleri konusunda çalışmalar yapmak.
c) Sağlık hizmetlerine ait Bakanlık fiyat tarifelerini belirlemek.
ç) Sosyal Güvenlik Kurumu ile Bakanlığımız birimleri arasında koordinasyonu sağlamak ve görüş bildirmek.
d) Finansmanı sağlanan sağlık hizmetlerinin faturalandırma yöntemlerine ilişkin düzenlemeler hakkında ilgili kurum ve kuruluşlara görüş bildirmek.
e) Sağlık raporlarına ilişkin usul ve esasları ile bu raporları düzenleyecek sağlık hizmet sunucularını ve hakem hastaneleri belirlemek.
f) Sürücü olur raporları ve sağlık yeteneği yönetmeliği kapsamındaki raporlara ilişkin işlemleri yürütmek.
g) Klinik kodlayıcı eğitimi ve yetkilendirme faaliyetlerini yürütmek.
ğ) TİG’e ilişkin hastane verilerinin Bakanlık sunucularına aktarımını izlemek ve analizlerini gerçekleştirmek.
h) TİG çalışmalarında kullanılan kaynak ürünlerin ilgili ülkelerden temin edilmesi çalışmalarını yürütmek.
ı) Adli olaya taraf kişiler, hakkında tedavi ve denetimli serbestlik tedbirine hükmedilenler ile tutuklu ve hükümlü tedavi giderlerine ilişkin düzenlemeler ve çalışmalar yapmak.
i) Genel sağlık sigortası hak sahiplerine yönelik Sağlık Uygulama Tebliği gereği tıbbi malzeme ve işlemlerin ön izni ile ilgili bilimsel komisyonlar kurmak ve sekretaryasını yürütmek.
j) Sağlık Hizmetleri Fiyatlandırma Komisyonunda Bakanlığımızın temsiline yönelik sekretarya işlemlerini yürütmek.
Tıbbi Laboratuvar Hizmetleri Dairesi Başkanlığı
(1) Tıbbi Laboratuvar Hizmetleri Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır:
a) Kamu ve özel sağlık tesisleri ile devlet ve vakıf üniversitelerinin sağlık tesisleri bünyesinde bulunan tıbbi tahlil laboratuvarları ile özel müstakil tıbbi laboratuvarları ve doku tipleme laboratuvarlarını planlamak, ruhsallandırmak, faaliyetlerini izlemek, kalite kontrol sistemlerini uygulamalarını sağlamak ve sonuçlarını değerlendirmek.
b) Laboratuvar disiplinlerine göre testlerin sınıflandırılmasına dair çalışma yapmak.
c) Uluslararası biyolojik materyal nakil işlemlerini değerlendirmek.
ç) Genetik hastalıklar ile ilgili yapılan araştırma ve çalışmalara ilişkin iş ve işlemleri yürütmek, genetik hastalıklar tanı merkezleri ile kalıtsal kan hastalıkları merkezlerine ruhsat düzenlenmesi ve iptali işlemlerini yürütmek, faaliyetlerini izlemek.
Uzmanlık Eğitimi Dairesi Başkanlığı
(1) Uzmanlık Eğitimi Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır:
a) Uzmanlık eğitimi, uzmanlık öğrencisi ve eğitim görevlilerinin izlenmesine ilişkin hizmetlerin yürütülmesini sağlamak.
b) Tıpta Uzmanlık Kurulu ve Eczacılıkta Uzmanlık Kurulu Sekretarya işlemlerini yürütmek,
c) Uzmanlık eğitimi verilen kurumlardaki eğitim birimlerinin ve programlarının planlanması ve onaya sunulması işlemlerini yürütmek.
ç) Kurumlara uzmanlık eğitim yetkisi verilmesine ve eğitim yetkisinin kaldırılmasına ilişkin Tıpta Uzmanlık Kurulu tarafından alınacak kararlara ilişkin iş ve işlemleri koordine etmek.
d) Uzmanlık eğitimi programlarının kontenjanlarını diğer kurumlarla işbirliği yaparak belirlemek, belirlenen kontenjanları Tıpta Uzmanlık Kuruluna sunmak ve Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi'ne (ÖSYM) bildirmek.
e) Uzmanlık eğitimine giriş sınavları ile ilgili iş ve işlemleri koordine etmek.
f) Uzmanlık eğitimi programlarına yerleştirilenlerin müracaatlarını kabul etmek ve atanmaları ile ilgili işlemlerin devamı için gerekli koordinasyonu sağlamak.
g) Uzmanlık eğitimi standartları ile çekirdek müfredatı belirlenmesine ve bunların uygulanmasının takibine yönelik çalışma yürütmek.
ğ) Tıpta/Diş Hekimliğinde uzmanlık eğitimini tamamlayanların uzmanlık eğitimini bitirme sınavlarının yer, tarih ve jürilerini belirlemek.
h) Tıpta ve diş hekimliğinde uzmanlık belgesi almaya hak kazananların belgelerini düzenlemek ve tescili ile ilgili iş ve işlemlerini yürütmek.
ı) Tıpta/Diş Hekimliğinde uzmanlık eğitimlerini yurt dışında yapmış olanların denklik işlemlerini yürütmek.
i) Tıpta/Diş Hekimliğinde uzmanlık eğitimi veren kurumların eğitici ihtiyaçlarını nitelik ve nicelik açısından belirlemek, takip etmek ve gerektiğinde bu ihtiyaçlara yönelik seçme ve yerleştirme işlemlerini yapmak ve koordine etmek.
j) Uzmanlık eğitimi verilen kurum ve kuruluşların eğitim açısından akreditasyonlarına ilişkin iş ve işlemler konusunda ilgili birimlerle işbirliği yapmak.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Son Hükümler
Yürürlükten kaldırılan yönerge
(1) 27/04/2015 tarihli ve 557 sayılı Sağlık Bakanlığı Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Daire Başkanlıklarının Görevlerine Dair Yönerge yürürlükten kaldırılmıştır.
Yürürlük
(1) Bu Yönerge Bakan onayı ile yürürlüğe girer.
Yürütme
(1) Bu Yönerge hükümlerini Sağlık Bakanı yürütür.