926 sayılı Türk Silâhlı Kuvvetleri Personel Kanununun 2 nci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
II - Amaç
MADDE 2
Bu kanım subayların, astsubayların ve askeri öğrencilerin yetiştirilmelerini, sınıflandırılmalarını, görev ve yükümlülüklerini, terfi ve taltifleri ile her türlü özlük haklarını düzenler.
926 sayılı Türk Silâhlı Kuvvetleri Personel Kanununun 4 ncü maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
I - Görev ve sorumluluk
MADDE 4
Silâhlı Kuvvetlere mensup subayların ve astsubayların görev ve sorumlulukları Türk Silâhlı Kuvvetleri İç Hizmet Kanunu ve Yönetmeliği ile diğer kanun, tüzük, yönetmelik, yönerge, talimname ve ve hizmet kadrolarının açıklamalarında gösterilir.
926 sayılı Türk Silâhlı Kuvvetleri Personel Kanununun 8 nci maddesine aşağıdaki fıkra eklenmiştir:
Şu kadar ki subay ve astsubaylar bu kanunda belirtilen yükümlülük sürelerini tamamlamadıkça emekliliklerini isteyemezler.
926 sayılı Türk Silâhlı Kuvvetleri Personel Kanununun 13 ncü maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
b) Fakülte ve yüksek okullarda yetiştirme
MADDE 13
Liseleri bitirerek fakülte ve yüksek okullara devam hakkını kazanmış olanlar ile fakülte veya yüksek okullarda okudukları sınıfı başarı ile geçenlerden lüzum ve ihtiyaç duyulduğunda lise menşeli olmak şartiyle, Silâhlı Kuvvetler namına okumak isteyen öğrenciler seçildikleri takdirde, yurt içi ve yurt dışındaki fakülte veya yüksek okullarda askeri öğrenci olarak öğrenim yaparlar.
926 sayılı Türk Silâhlı Kuvvetleri Personel Kanununun 30. 7. 1970 gün ve 1323 sayılı Kanunun 1 nci maddesiyle değişik 14 ncü maddesinin 1 nci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir:
Üniversitelerin çeşitli fakültelerini veya yüksek okulları bitirenlerden muvazzaf subay olmak için başvuranlar, otuz yaşından büyük olmamak ve diğer nitelikleri de haiz bulunmak şartı ile ihtiyaç da varsa Türk Silâhlı Kuvvetlerinin harp okullarında yetiştiremediği sınıflarda muvazzaf subaylığa nasbedilebilirler.
926 sayılı Türk Silâhlı Kuvvetleri Personel Kanununun 1424 sayılı Kanunla değişik 15 nci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
a) Askeri eğitim
MADDE 15
Silâhlı Kuvvetler veya kendi hesabına üniversitenin çeşitli fakültelerini veya yüksek okulları bitirenler, subay nasbedildikten sonra sınıfı ile ilgili bir göreve atanırlar.
Bu gibiler nasbedildikleri rütbede ilk açılacak askeri eğitime tabi tutulurlar. Başarı gösteremeyenler görevlerine dönerek sonraki dönem eğitimine katılırlar. Bunlardan ikinci dönem eğitimde de başarı gösteremeyenler görevlerine iade edilirler ve yeniden eğitime tabi tutulmazlar. Bu gibilerin nasbedildikleri rütbeye ait bekleme süresi bir yıl uzatılır.
926 sayılı Türk Silâhlı Kuvvetleri Personel Kanununun 18 nci maddesi (b) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir:
b) Fakülte veya yüksek okul öğrencilerinden 17 nci maddenin (a), (b), (e) ve (f) bentleri gereğince askeri öğrencilik niteliğini kaybedenler muvazzaf subay olarak tekrar Silâhlı Kuvvetler hizmetine alınmazlar.
926 sayılı Türk Silâhlı Kuvvetleri Personel Kanununun 19 ncu maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
III - Yedek subaylıktan muvazzaf subaylığa geçme
MADDE 19
Fakülteleri veya yüksek okulları bitirerek Silâhlı Kuvvetlerde askerlik hizmetine başlayan ve yedek subay okuluna girişlerinde otuz yaşından büyük olmayan yedek subaylardan muvazzaf subaylığa geçmek isteyenler 14 üncü maddede yazılı şartlar dahilinde muvazzaf subaylığa nakledilebilirler.
Terhislerini müteakip başvuranların da yukardaki şartları haiz olmak koşulu ile ihtiyaç da varsa muvazzaf subaylığa nakilleri yapılabilir.
926 sayılı Türk Silâhlı Kuvvetleri Personel Kanununun 24 ncü maddesi (f) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir:
f) Birlikçe kuruluş değişikliği üzerine;
Kuvvetler arasında birlikçe yapılan kuruluş değişikliklerinde birliğin personeli aynen o kuvvete nakledilebilir. Bu nakil işleminde kuvvetlerin sınıf ve rütbe ihtiyaçlarına göre yapılacak protokol esas alınır. Bundan sonra personelin eski sınıfına geçmek için yapacağı müracaatlar kabul edilmez.
926 sayılı Türk Silâhlı Kuvvetleri Personel Kanununun 26 nci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
I - Meslek programları
MADDE 26
Subayların yurt içi veya yurt dışında yetiştirilmeleri, her rütbe ve kendi sınıfı içinde yeterliklerinin geliştirilmesi ve sınıf ayrılıklarına göre kıta veya diğer görevlerde kullanma süre ye sırası yeterlik derecelerine göre Meslek Programları Yönetmeliği ile düzenlenir.
926 sayılı Türk Silâhlı Kuvvetleri Personel Kanununun 27 nci madde 2 nci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir:
Şu kadar ki, 31 nci maddenin (b), (c) bendine dayanarak yapılan indirim, 36 nci madde (d) bendiyle 58 nci madde gereğince verilen kıdem süreleri bu sekiz yıldan düşülür.
926 sayılı Türk Silâhlı Kuvvetleri Personel Kanununun 1424 sayılı Kanunla değişik 30 ncu maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
a) Barış Zamanına Ait Normal Bekleme Süreleri
MADDE 30
Subayların normal bekleme süreleri aşağıda gösterilmiştir :
926 sayılı Türk Silâhlı Kuvvetleri Personel Kanununun 33 ncü maddesine aşağıdaki fıkra eklenmiştir:
Kıdem alanlarla kazaî veya idari kararlarla nasıpları düzeltilenlerden emsalleri terfi etmiş bulunanlar hakkında yukarıdaki fıkra hükmü uygulanmaz. Ancak, bu gibi terfilerde maaş farkı ödenmez.
926 sayılı Türk Silâhlı Kuvvetleri Personel Kanununun 35 nci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
II - Subaylığa nasip
Harp okullarını veya fakülte ve yüksek okulları bitirenlerin subaylığa nasıpları aşağıdaki esaslara göre yapılır:
a) Harp okullarını bitirenler, aşağıdaki istisnalar saklı kalmak koşuluyle, o yılın 30 Ağustosunda teğmenliğe nasbedilirler.
1. Harp okullarını bitirip de teğmen nasbedilmeden önce subaylar hakkında açığa alınmayı gerektiren bir suçtan haklarında kamu davası açılanlar veya herhangi bir suçtan tutuklanan ya da gözaltına alınanların teğmenliğe nasıpları yapılmaz. Bunlardan öğrencilik hukukunun kaybedilmesine sebebolacak şekilde mahkum olanlarla okul yüksek disiplin kurulunca okulla ilişiğinin kesilmesine karar almanlar hariç olmak üzere haklarında mahkumiyete veya kovuşturmaya yer olmadığına, beraata veya kamu davasının her ne sebeple olursa olsun ortadan kaldırılmasına karar verilenlerle gözaltına alınanlardan başka bir işlem yapılmaksızın serbest bırakılanlar, teğmenliğe nasbedilir ve nasıpları emsalelri tarihine götürülür.
2. Kazaî, idari veya sıhhi zorunluluklar nedeniyle harp okullarını 30 Ağustostan sonra bitirenler, bitirdikleri ayın sonundan geçerli olarak teğmenliğe nasbedilirler. Bunların nasıpları emsalleri tarihine götürülür.
b) Yedek subay okullarını bitirenler, bitirdikleri ayın sonunda asteğmen nasbedilirler.
c) Silâhlı Kuvvetler hesabına fakülte veya yüksek okullarda okuyan askeri öğrenciler, fakülte veya yüksek okulu bitirdikleri ayın sonundan geçerli olmak üzere teğmenliğe nasbedilirler. Aynı sınıfta subaylığa nasbedileceklerin sınav tarihleri arasında fark bulunduğu takdirde nasıp tarihleri her sınav döneminin en son sınav tarihinde birleştirilir. Ancak bunlardan fakülte veya yüksek okulları bitirip de teğmenliğe nasbedilmeden önce durumları bu maddenin (a) bendi (1) ve (2) nci alt bentlerine uyanlar hakkında da aynı hüküm uygulanır.
d) Fakülte veya yüksek okulları kendi hesabına bitirip de bitiriş tarihinden itibaren 30 gün içinde branşları ile ilgili muvazzaf subaylığa geçmek isteyenler, şartları haiz oldukları takdirde fakülte veya yüksek okulu bitirdikleri ayın sonundan geçerli olarak teğmenliğe nasbedilirler. Ancak, bunlardan fakülte veya yüksek okulları bitirdikleri tarih ile müracaat tarihleri arasında 30 günden fazla fark bulunanların nasıpları müracaat ettikleri ayın son gününe getirilir.
e) Yedek subaylıktan muvazzaf subaylığa geçirilenlerin, yedek subaylık hizmetleri bekleme sürelerinden sayılır ve subaylığa nasıpları yedek subay okuluna katıldıkları ayın son gününe götürülür. Müteakip rütbelere terfileri bu nasıplarına ve yukarıdaki fıkralar ile 31, 32 ve 64 üncü maddeler hükümlerine göre yürütülür. Nasıp düzeltmesinden dolayı maaş, maaş farkı ve diğer özlük hakları ödenmez.
f) Fakülte veya yüksek okulları kendi hesabına bitirip de bitiriş tarihinden itibaren 30 gün içinde öğrenimlerinin ilgilendirdiği branşta muvazzaf subaylığa geçmek için müracaat eden ve 14 ncü madde çerçevesinde müracaatları kabul edilen astsubaylar, fakülte veya yüksek okulu bitirdikleri ayın sonundan geçerli olarak teğmenliğe nasbedilirler. Ancak bunlardan fakülte veya yüksek okulları bitirdikleri tarih ile müracaat tarihleri arasında 30 günden fazla fark bulunanların nasipleri müracaat ettikleri ayın son gününe götürülür.
926 sayılı Türk Silâhlı Kuvvetleri Personel Kanununun 1424 sayılı Kanunla değişik 36 ncı maddesinin (a) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir:
a) Kısa hapis veya tecil edilen cezalar hariç olmak üzere; subayların mahkûm edildikleri şahsi hürriyeti bağlayıcı cezaları, mahkûmiyetle neticelenen açıkta, para cezasına çevrilme halinde tutuklulukta geçen süreleri ile firar veya izin tecavüzünde bulundukları askeri mahkeme karan ile sabit olanların firarda veya izin tecavüzünde geçen süreleri kıdemlerinden düşürülür. Şu kadar ki, açığı gerektirmeyen bir suçtan mahkûm olanların açıkta geçen süreleri bundan hariçtir.
Bu işlem; firar izin tecavüzü, açıkta, cezanın paraya çevrilmesi halinde tutuklulukta geçen süreler bakımından hükmün kesinleşmesini, şahsi hürriyeti bağlayıcı cezalar bakımından cezanın kısmen veya tamamen infaz edilmesini müteakip infazla geçen süre nazara alınarak, son rütbeye nasıp tarihinin düzeltilmesi suretiyle derhal yapılır.
926 sayılı Türk Silâhlı Kuvvetleri Personel Kanununun 1424 sayılı Kanunla değişik 36 nci maddesinin (a) ve (b) bentleri aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir:
a) Yükselme sırasına girmiş bulunan teğmen - binbaşıların o rütbedeki sicil notu ortalamaları tespit edilip sınıfları içerisinde yeterlik derecelerine sıralanırlar. Bunlardan, sicil notu ortalaması, sicil tam notunun te 60 ve daha yukarısı olanlar, en üstün yeterlik derecesinden başlamak üzere kadro açığı kadarı bir üst rütbeye terfi ettirilirler.
b) Yükselme sırasına girmiş bulunan yarbay ve albaylar:
1. Yarbaylar:
Yükselme sırasına girmiş bulunan yarbayların o rütbedeki sicil notu ortalamaları tespit edilir. Bunlardan sicil notu ortalaması sicil tam notunun % 60 ve daha yukarısı olanları, binbaşılık ve yarbaylık rütbelerinde aldıkları sicil notları toplamının sicil notu adedine bölünmesi sonucu ortaya çıkan nota göre kendi sınıfları içerisinde sıralanırlar. Bunlardan sicil notu ortalaması sicil tam notunun % 70 ve daha yukarısı olanlar 41 inci maddede belirtilen kadro oranına göre verilecek kontenjan miktarında bir üst rütbeye terfi ettirilirler.
2. Albaylar:
Yükselme sırasına girmiş bulunan albayların bu rütbedeki sicil notu ortalaması Kuvvet Komutanlıkları ve Jandarma Genel Komutanlığınca tespit olunur.Buna göre albaylık sicil notu ortalaması sicil tam notunun % 60 ve daha yukarısı olanlar, binbaşılık rütbesinden itibaren albaylık rütbesinin son yılına kadar almış oldukları sicil notları toplamının sicil notu adedine bölünmesi sonucunda ortaya çıkan nota göre kendi sınıfları içerisinde, kurmaylar sınıflarına bakılmaksızın kendi aralarında, (Hava Kuvvetlerinde pilot ve hava yer kurmaylar ayrı ayrı) sıralanırlar. Bu şekilde sıralanan albaylardan sicil notları sicil tam notunun % 70 ve daha yukarısı olanlar sicil dosyaları Yüksek Askeri Şûra’ya gönderilir. Yüksek Askeri Şûra bunları 54 ncü madde esaslarına göre değerlendirmeye tabi tutar.
926 sayılı Türk Silâhlı Kuvvetleri Personel Kanununun 1424 sayılı Kanunla değişik 41 inci aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
IV - Kadroların tespiti ve muvazzaf subay kadro oranlari
MADDE 41
Subay kadroları aşağıdaki esaslara göre tespit olunur:
Kara, Deniz, Hava Kuvvetlerine ve Jandarma Genel Komutanlığına ait kadrolar, her yılın 30 Ağustos tarihine kadar rütbe, sınıf (varsa branşı) belirtilerek Genelkurmay Başkanlığınca hizmet ihtiyacına göte tespit edilir ve ilgili Kuvvet ve Jandarma Genel Komutanlığına bildirilir.
Tespit edilecek bu kadrolar içindeki albay kadro miktarı muvsazaf subay mevcudunun % 14 oranını aşamaz. Ancak özel kanunları gereğince tespit edilen albay kadroları bu oran dışında tutulur.
Terfi edemeyip hizmet ihtiyacı nedeniyle kadrosuzluktan emekli edilmesi uygun görülmeyen albaylar, bu oranın dışına çıkarılarak o yıl için hizmete devam ettirilirler. Bu gibilerin müteakip yıllar hizmete devamı için her yıl ayrıca 50 nci madde hükümleri saklı kalmak şartiyle Yüksek Askeri Şûra kararı alınır.
926 sayılı Türk Silâhlı Kuvvetleri Personel Kanununun 1424 sayılı Kanunla değişik 43 üncü maddesi (d) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir:
d) Sicil notu ortalamasının, sicil tam notunun % 60 ve daha yukarısı yarbaylar ile albayların ayrıca, binbaşılıktan itibaren almış oldukları sicil notlarının toplamlarının sicil notu adedine bölünmesi sonucu ortaya çıkan not ortalamasının, sicil tam notunun % 70 ve daha yukarısı olmak,
926 sayılı Türk Silâhlı Kuvvetleri Personel Kanununun 1424 sayılı Kanunla değişik 44 üncü maddesinin (c) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir:
c) Yarbayların yarbaylık rütbesindeki sicil notları ortalaması sicil tam notunun % 60 (dahil) ve daha yukarısı olup da;
1. Binbaşı ve yarbaylık rütbelerindeki sicil notları toplamının saptanan ortalaması sicil tam notunun % 70 (dahil) ve üzerinde bulunmasına rağmen kadrosuzluktan terfi edemeyenleri;
2. Binbaşı ve yarbaylık rütbelerindeki sicil notları toplamlarının saptanan ortalaması, sicil tam notunun % 70 (hariç)'inden az olanları;
926 sayılı Türk Silâhlı Kuvvetleri Personel Kanununun 1424 sayılı Kanunla değişik 45 inci maddesinin (b, e, f) bentleri aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir;
b) Rütbelere ve rütbe kıdemliliklerine ait kademeler ve bu kademelerin üst derece maaş kademelerine sirayeti subaylar hakkında EK - VI, astsubaylıktan subaylığa geçenler hakkında EK-VII sayılı çizelgede gösterilmiştir. Kademe ilerlemesi suretiyle üst rütbe maaşı almış olmak, üst rütbeye terfii gerektirmez.
e) Liyakatları üstlerince onanmış olan Kd. Yüzbaşılar, Onyüzbaşılar, Kd. Binbaşılar yükseldikleri aylık derecesinin birinci kademesine de ilerlemiş olurlar.
f) Muhtelif sebeplerle nasıp tarihleri lehlerine düzeltilenlerin yeni nasıp tarihlerine göre subaylar için EK - VI, asrsubaylıktan subay olanlar için EK -VII sayılı cetveldeki kademelere intibakları yapılır.
926 sayılı Türk Silâhlı Kuvvetleri Personel Kanununun 1424 ve 1759 sayılı kanunlarla değişik 49 uncu maddenin (a) bendine aşağıdaki fıkra, (f) bendine aşağıdaki (IV) numaralı alt bant eklenmiş ve bu maddenin (b) bendi ile (f) bendinin (I) numaralı alt bendi ve (h) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir:
a) Ancak; 41 inci madde esaslarına göre o yıl için hizmet ihtiyacı esas alınmak üzere saptanmış general ve amiral kadrolarına hizmet yılı içinde ölüm ve emeklilik nedenleriyle boşalacak veya yeni teşkil sebebiyle açılacak olan kadro görev yerlerinde görevlendirilmek amacıyla tuğgeneral - tuğamiral ile tümgeneral - tümamiral, korgeneral - koramiral rütbelerinde olmak ve % l oranı dışında tutulmak üzere, ihtiyaç halinde Genelkurmay Başkanı tarafından gösterilecek lüzum üzerine, 54 üncü madde esaslarına göre 5 general - amiral fazladan terfi ettirilebilir.Bunlar boşalacak zorunlu görevlere devredilmek üzere Genelkurmay Teftiş Kurulundaki genel müfettişliklere atanırlar. Şu kadar ki, barışta genel müfettişlik kadrolarına verilen tuğgeneral - tuğamiral ile tümgeneral-tümamiral ve Korgeneral - Koramiral toplam miktarı hiçbir zaman 5'i geçemez.
b) (a) bendine göre saptanan general ve amiral mevcutlarının muhtelif rütbelere dağılış oranları üç Kuvvet (Jandarma dahil) için aşağıdaki cetvelde gösterilmiştir. Kadrolar bu oranları aşmayacak şekilde
I - Bekleme veya görev suresi sonunda emekliliğe sevk edilen ya bu süreler içerisinde kendi isteği üzerine 10 Ağustos 1967 tarihinden sonra emekliye ayrılan Orgeneral -Oramirallere.
f/IV - 47 nci madde (f) bendine gön korgeneral -koramiralliğe yükselemeyen ve bekleme süresi sonunda emekliye sevk edilen tümgenerak-tümamirallere,
h) Genelkurmay Başkanı Kara, Deniz veya Hava Kuvvetleri Komutanlığı yapmış general ve amiraller arasından Bakanlar Kurulunun teklifi üzerine Cumhurbaşkanınca atanır ve (b) bendinde gösterilen kadro oranı dışında tutulur.
926 sayılı Türk Silâhlı Kuvvetleri Personel Kanununun 1424 sayılı Kanunla değişik 50 nci maddesi (c) bendinin 2 nci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir;
Bu sebeplerin neler olduğu ve bunlar hakkındaki lüzumlu sicil belgelerinin nasıl ve ne zaman tanzim edileceği Subay Sicil Yönetmeliğinde gösterilir.
926 sayılı Türk Silâhlı Kuvvetleri Personel Kanununun 1424 sayılı Kanunla değişik 54 üncü maddesinin 2 nci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve anılan maddeye aşağıdaki fıkra eklenmiştir:
Ancak, bir üst rütbeye yükselecek tümgeneral - tümamiral ile korgeneral - koramiral sayısı, yükselecekleri rütbenin 1 inci yıl kontenjanına eşit veya az ise, bunların üst rütbeye yükseltilme durumları Yüksek Askeri Şûra üyelerinin üçte ikisinin kabulüne bağlıdır.
Savaş hali ilânından itibaren bu Kanunda öngörülen Yüksek Askeri Şûraya ait görev ve yetkiler Genelkurmay Başkanına intikal eder.
926 sayılı Türk Silâhlı Kuvvetleri Personel Kanununun 1424 sayılı Kanunla değişik 64 üncü maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
VII - Fakülte ve yüksek okullardan mezun olanlarin nasbi
MADDE 64
Silâhlı Kuvvetler hesabına fakülte veya yüksek okullardan mezun olup subay nasbedilenlerin subaylık nasıpları hangi tarihlerde olursa olsun kademe ilerlemesi veya üst rütbeye yükselmelerinde esas olacak nasıpları fakülte veya yüksek okullardan mezun oldukları takvim yılının 30 Ağustos’u itibar olunur. Yedek subaylıktan veya astsubaylıktan muvazzaf subaylığa geçirilenlerin subaylık nasıpları hangi tarihte olursa olsun kademe ilerlemesi veya üst rütbeye yükselmelerinde esas olacak nasıpları 35 inci madde gereğince nasıplarının götürüldüğü takvim yılının 30 Ağustos'u itibar olunur.
926 sayılı Türk Silâhlı Kuvvetleri Personel Kanununun 65 inci maddesinin (a, e, f, g, h) bentleri ile madde başlığı aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir:
VIII. Açığa çıkarılan, tutuklanan veya firar ve izin tecavüzünde bulunan, cezası infaz edilmekte olan subaylar hakkında yapılacak işlem:
a. Haklarında ağır hapsi gerektiren veya yüz kızartıcı bir suçtan ya da taksirli suçlar hariç olmak üzere 5 yıl ve daha fazla hapis cezasını gerektiren bir cürümden veya emre itaatsizlikte ısrar, üste veya amire fiilen taarruz, liste veya amire hakaret, mukavemet suçlarından dolayı kamu davası açılanlar mensup oldukları Bakanlıklarca açığa çıkarılırlar.
Ancak, Türk Ceza Kanununun 49 uncu maddesinde yazılı hal ve şartlarda veya Kanunların kendilerine silâh kullanma yetkisi verdiği hallerde bu yetkinin kullanılması suretiyle işlenen suçlarda açığa çıkarılma işlemi uygulanmayabilir.
e. Terfi sırasına girenlerden:
1) Açıkta bulunanların,
2) T. S. Kuvvetlerinden ilişiklerinin kesilmesini gerektirmeyecek şekilde hürriyeti bağlayıcı bir cezaya mahkûm olmaları nedeni ile açıkları kaldırılmış olup da henüz hükümleri kesinleşmemiş olanların,
3) Tutuklu bulunan ya da tahliye edilmekle beraber koğuşturma veya duruşması devam eden yahut hakkında verilen mahkûmiyet hükmü henüz kesinleşmemiş bulunanların,
4) Kısa süreli kaçma ve izin süresini geçirme hariç, firar veya izin tecavüzünde bulunmuş olanlar ile firar veya izin tecavüzleri devam edenlerin,
Terfileri ve kademe ilerlemeleri yapılmaz, bu gibilerin terfi ve kademe ilerlemesi işlemlerinin ne şekilde yapılacağı Subay Sicil Yönetmeliğinde gösterilir.
1. Açığa alınan ya da tutuklananlar;
1) Hizmetleri tazminatından ve bu kanunda öngörülen aile yardım ödeneği, mahrumiyet yeri ödeneği, doğum yardım ödeneği, ölüm yardım ödeneği, tedavi ve cenaze masrafları, yakacak yardımı, giyecek ve yiyecek (tayin bedeli) yardımı, tahsil bursları ve yurttan faydalanma, lojmandan faydalanma hükümlerinden yararlanmaya devam ederler.
3) Açığa alınanlara, açıkta kaldıkları sürece aylıklarının yarısı ayrıca ödenir. Ancak, bu gibilerden haklarında kovuşturmaya yer olmadığına, muhakemenin menine, beraate, her ne sebeple olursa olsun kamu davasının düşmesine veya ortadan kaldırılmasına karar verilenlerin ödenmeyen veya noksan ödenen her türlü özlük hakları ödenir.
g. Firar veya izin tecavüzünde bulunanların bu fiillerinin başladığı tarihten itibaren aylık, hizmet ve makamla ilgili ödenek ve tazminatları kesilir. Ancak, kısa süreli kaçma ve izin süresini geçirme veya mazerete dayalı olduğu adli mercilerce verilmiş kararlarla saptanan izin tecavüzlerinde kesilen aylık ve makamla ilgili ödenek ve tazminatları geri verilir.
h. Hapis veya ağır hapis cezalarının infazı sırasında subaylar er gibi iaşe edilir. Bunlara maaş ile hizmet ve makamlarına ilişkin ödenek ve tazminatları verilmez.
926 sayılı Türk Silâhlı Kuvvetleri Personel Kanununun 1323 sayılı Kanunla değişik 68 inci maddesinin (a) bendi ile (e) bendinin 3 üncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir:
a. Muvazzaf astsubay olabilmek için en az ortaokul veya sanat okulu mezunu olup da üç yıl süreli astsubay hazırlama okullarında veya lise, ticaret lisesi, kolej, sanat enstitüleri veya sağlık kolejlerinden Silâhlı Kuvvetler veya kendi nam ve hesabına okuyarak mezun olduktan sonra astsubay sınıf okullarında tabi tutulacakları en az bir öğrenim yıllık mesleki öğrenim ve eğitimi başarı ile bitirmek ve 16 yaşını tamamlamış olmak şarttır. Ancak, bu öğrenim ve eğitim süresini bitirdikleri tarihte 18 yaşını doldurmamış olanlar Türk Medeni Kanununun 12 nci maddesine göre kazai rüşt kararı almak şartiyle muvazzaf astsubay olabilirler.
Yukarıdaki fıkra hükmüne göre sağlık sınıfı muvazzaf astsubayı yetiştirilenlerin mesleki ders programları sağlık kolejlerinin mesleki ders porgramlarına denk olarak düzenlenir.
Bu şekilde yetiştirilen astsubaylar mesleki yönden sağlık kolejleri mezunlarına muadil sayılırlar.
e. Fıkra 3 - (d) bendinin 3 ve 4 numaralı fıkraları dışında ilişkileri kesilenler muvazzaf subay veya muvazzaf astsubay olarak tekrar Silâhlı Kuvvetler hizmetine alınmazlar.
926 sayılı Türk Silâhlı Kuvvetleri Personel Kanununun 79 uncu maddesine aşağıdaki fıkra eklenmiştir:
Öğrenim süreleri astsubay hazırlama okullarından yıl olarak fazla olan okulları bitiren astsubaylarla bir yıldan fazla süreli astsubay sınıf okullarını saptanan öğrenim süresinde bitirenlerin astsubay çavuşlukta bekleme süreleri fazla olan öğrenim süreleri kadar eksiktir.
926 sayılı Türk Silâhlı Kuvvetleri Personel Kanununun 1424 sayılı Kanunla değişik 82 nci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir :
Astsubaylığa nasıp
MADDE 82
Astsubaylığa nasıp ve rütbe terfileri, Kuvvet Komutanının (Jandarma astsubayları için Jandarma Genel Komutanının) teklifi ve Genelkurmay Başkanının lüzum göstermesi üzerine Milli Savunma Bakanı (J. Astb. için İçişleri Bakanı) onayı ile yapılır. Astsubay Sınıf Okullarında en az 1 öğrenim yıllık mesleki öğrenim ve eğitimi başarı ile bitirenler Astb. Çvş. nasbedilirler. Nasıpları Sınıf Okullarını bitirdikleri takvim yılının 30 Ağustos'una götürülür.
Bir öğrenim yılından fazla süreli sınıf okullarını saptanan öğrenim süresinde bitirenlerin Astb. Çvş. luga nasıpları 1 öğrenim yılı öğrenim gören emsallerinin nasıp tarihine götürülür. Nasıp düzeltmesinden dolayı maaş, maaş farkı ve diğer özlük hakları ödenmez.
926 sayılı Türk Silâhlı Kuvvetleri Personel Kanununun 84 üncü maddesi (d) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir:
d. Çeşitli sınıflara mensup, aynı rütbe ve nasıplı astsubaylar arasındaki kıdem sırası aşağıdaki önceliğe göredir.
I) Rütbeye yükselirken almış olduğu sicil notu ortalamasına,
II) Astsubaylık hizmet sürelerine,
III) Bir önceki rütbeye yükselme tarihlerine,
IV) Bir önceki rütbeye yükselirken almış oldukları sicil notu ortalamasına.
926 sayılı Türk Silâhlı Kuvvetleri Personel Kanununun 1424 sayılı Kanunla değişik 85 inci maddesi (a) bendinin 4 sıra numaralı fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve (d) bendi eklenmiştir:
a) 4. Kadrosunda açık bulunmak.
d) Fakülte ve yüksek okul bitiren subaylardan 14 üncü madde gereğince Silâhlı Kuvvetlerde istihdam edilenler (a) fıkrasının 3 üncü bendi müspet olduğu takdirde 3 yılda bir derece ilerlemesi yaparlar.
926 sayılı Türk Silâhlı Kuvvetleri Personel Kanununun 1424 sayılı Kanunla değişik 89 uncu maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
V - Kadroların bildirilmesi
MADDE 89
Kara, Deniz, Hava Kuvvetlerine ve Jandarma Genel Komutanlığına ait astsubay kadroları her yılın 30 Ağustos tarihine kadar sınıfı (varsa branşı) belirtilerek Genelkurmay Başkanlığınca saptanır.
926 sayılı Türk Silâhlı Kuvvetleri Personel Kanunusun 106 ncı maddesiyle madde başlığı aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
VII. Açığa çıkarılan, tutuklanan veya firar ve izin tecavüzünde bulunan, cezası infaz edilmekte olan astsubaylar hakkında yapılacak işlem:
MADDE 106
Astsubayların açığa alınmaları ve açıklarının kaldırılması subaylar hakkındaki hükümlere tabidir. Astsubayların acıda çıkarılmaları, açıkların kaldırılması ve acığa çıkarılan, tutuklanan, cezası infaz edilmekte olan veya firar ve izin tecavüzünde bulunan astsubaylar hakkında 65 inci madde hükümlerine göre işlem yapılır.
926 sayılı Türk Silâhlı Kuvvetleri Personel Kanununun 109 uncu maddesinin (a, b, d) bentleri aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir :
a) Başçavuşluğun ilk üç yılında bulunmak,
b) Başçavuşluğa terfindeki sicil notu ortalaması ile varsa başçavuşlukta almış olduğu sicil notu veya notlarının ortalaması sicil tam notunun % 85 ve daha fazlası olmak,
d) Yapılacak meslek sınavlarını kazanmak ve müteakiben gönderecekleri okul ve kurslarda başarı göstermek.
926 sayılı Türk Silâhlı Kuvvetleri Personel Kanununun 110 uncu maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
II - Astsubaylıktan subay olanların rütbeleri
MADDE 110
Astsubaylıktan subaylığa geçenlerin yükselebilecekleri rütbe, rütbe bekleme süreleri ve yaş hadleri aşağıda gösterilmiştir. Bu rütbelere ait kademeler Ek - VTI sayılı cetvelde düzenlenmiştir. Rütbe, rütbe normal bekleme süreleri, yaş hadleri dışında kalan hususlar için bunlara subaylar hakkındaki tüm hükümler uygulanır. 14 üncü madde hükmü saklıdır.
926 sayılı Türk Silâhlı Kuvvetleri Personel Kanununun 1424 sayılı Kanunla değişik 112 nci maddesinin 2 ve 3 ncü fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiş, maddeye 3 ncü fıkradan sonra aşağıdaki fıkra eklenmiş ve maddenin 4 ncü fıkrası 5 nci fıkra olarak ve değiştirilerek aşağıdaki şekilde düzenlenmiştir:
Astsubaylıktan subay olanlar hakkında hu yükümlülük astsubay çavuşluğa nasıp tarihinden itibaren hesabedilir.
Aşağıdaki hallerde subay ve astsubaylar istifa etmiş sayılırlar.
a) Yabancı uyruklu kişilerle evlenenler,
b) Yabancı uyruklu kişilerle karı-koca gibi yaşayanlar,
c) Çeşitli nedenlerle Türk vatandaşlığını kaybedenler,
d) Firar veya izin tecavüzünde bulunanlardan bu fiillerinin başladığı tarihten itibaren 3 ay içinde görevlerine dönmeyenler.
Durumları yukarıdaki bentlere uyanlar, yükümlülük sürelerinin eksik kısmıyla orantılı olarak kendilerine yapılmış olan öğrenim masraflarının iki katını tazminat olarak öderler.
Tart, ihraç ve rütbenin geri alınması suretiyle Silahlı Kuvvetlerden ilişiği kesilenlere de yukarıdaki fıkranın tazminata ilişkin hükümleri uygulanır.
Yabancı memleketlere öğrenim, staj, kurs, ihtisas veya görgü ve bilgilerini artırmak amacıyle gitmiş olanlardan durumları yukarıdaki fıkralar hükümlerine uyanlar hakkında o fıkra hükümleri uygulanmakla birlikte orada bulundukları süre içerisinde aldıkları aylık ve Devletçe yapılan masrafların iki katı ayrıca tazminat olarak alınır.
926 sayılı Türk Silahlı Kuvvetleri Personel Kanununun 127 nci maddesinin başlangıç fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir :
Subay ve astsubaylara Milli Savunma Bakanlığınca, Jandarma ve jandarmada çalışan subay ve astsubaylara İçişleri Bakanlığınca;
926 sayılı Türk Silahlı Kuvvetleri Personel Kanununun 1323 ve 1800 sayılı kanunlarla değişik 137 nci maddesi aşağıdaki şekilde ve bu maddeye bağlı Ek - VI. Ek - VII, Ek - VIII, Ek - IX sayılı cetveller ise ekteki şekilde değiştirilmiştir.
III - Gösterge tabloları
MADDE 137
Silahlı Kuvvetlerdeki subayların, astsubaylıktan subay olanların, astsubayların, uzman çavuş ve uzman Jandarmaların aylıkları, rütbe, rütbedeki kıdem ve kademe esasına göre saptanır.
En düşük gösterge rakamı 210 en yükseği 1.000 dir.
Albaylar ve general - amirallere 1 000 gösterge rakamı uygulanır.
Rütbe, rütbe kıdemliliği ve kademelere göre;
a) Subayların gösterge tablosu Ek - VI sayılı cetvelde,
b) Astsubaylıktan subay olanların gösterge tablosu Ek - VII sayılı cetvelde,
c) Astsubaylar hakkındaki gösterge tablosu Ek - VIII sayılı cetvelde gösterilmiştir. Görevde iken yüksek öğrenimi bitiren astsubayların intibakı; aynı yüksek öğrenimi bitirenler için tespit edilen giriş derece ve kademesine bir derece ilâve edilmek suretiyle bulunacak derene ve kademelerden hizmete haşlamış kabul edilir.
d) Uzman Jandarma çavuşlar ile uzman çavuşların gösterge tablosu Ek - IX sayılı cetvelde gösterilmiştir.
Ancak; yukarıdaki gösterge rakamlarına;
1. Subaylara uygulanan Ek - VI sayılı gösterge tablosundaki:
4 ncü derecenin kademelerine + 50, 3 ncü derecenin kademelerine + 75. 2 nci derecenin kademelerine + 100, 1 nci derecenin kademelerine + 125, albayların gösterge rakamlarına +150, kıdemli albayların gösterge rakamlarına + 200, tuğgeneral - tuğamirallerin gösterge rakamlarına + 300, tümgeneral - tümamirallerin gösterge rakamlarına + 400, korgeneral - koramirallerin gösterge rakamlarına + 500, orgeneral - oramirallerin gösterge rakamlarına + 600;
2. Astsubaylıktan subay olanların Ek - VIII sayılı gösterge tablosundaki : 4 ncü derecenin kademelerine + 50, 3 ncü derecenin kademelerine + 75, 2 nci derecenin kademelerine + 100;
3. Astsubaylara uygulanan Ek - VIII sayılı gösterge tablosundaki 4 ncü derecenin kademelerine + 50. 3 ncü derecenin kademelerine + 75, 2 nci derecenin kademelerine + 100;
Ek gösterge rakamı uygulanır.
Askeri hâkim sınıfından general - amiraller hakkında ise sadece eşidi rütbedeki general - amirallere bu madde ile tahsis olunan ek gösterge rakamları uygulanır.
Kanunun ek 9 ncu maddesi uyarınca kendilerine ek gösterse rakamı uygulanan askeri hâkim sınıfı kapsamındaki hâkim subaylar ile özel kanunları uyarınca ek gösterge rakamına tabi Askeri Yargıtay Başkanı, Başsavcısı, İkinci Başkanı, üyeleri, Askeri Yüksek İdare Mahkemesinin Başkan ve üyeleri, bu maddenin 5 nci fıkrasının 1 numaralı bendiyle tahsis olunan ek gösterge rakamlarından ayrıca yararlanamazlar.
Ancak, özel kanunları uyarınca saptanan ek gösterge rakamlarıyle bu maddeyle saptanan ek gösterge rakamları farklı ise, personel lehine olan ek gösterge rakamı üzerinden ödeme yapılır.
926 sayılı Türk Silahlı Kuvvetleri Personel Kanunununun 1323 sayılı Kanunla değişik 140 ncı maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
VI - Rütbe aylığı
MADDE 140
Rütbe aylığı; subay ve astsubayların gösterge tablosundaki rütbe ve rütbe kıdemliliklerinin her biri için saptanan aylıktır.
Nasırlarından itibaren 3 yılını tamamlayan ve gösterge tablosunun 1 üst derecesine yükselmek için liyakatleri üst makamlarca onanan yüzbaşılara kıdemli yüzbaşı, binbaşılara kıdemli binbaşı, albaylar kıdemli albay, başçavuşlara kademeli başçavuş, kıdemli başçavuşlar kademeli kıdemli başçavuş denir.
Kıdemli yüzbaşılıkta 3 yılını tamamlayan ve gösterge tablosunun bir üst derecesine yükselmek için liyakatleri üst makamlarca onananlara önyüzbaşı, kıdemli kademeli başçavuşlukta 3 yılını tamamlayan ve gösterge tablosunun bir üst derecesine yükselmek için liyakatleri üst makamlarca onananlara 2 nci kademeli kıdemli başçavuş denir.
Onama işlemleri bu kanunun 33 ncü maddesinde gösterilen zamanda yapılır.
Onama işlemi yapılanlar,yükseldikleri aylık derecesinin birinci kademesine de ilerlemiş olurlar.
926 sayılı Türk Silahlı Kuvvetleri Personel Kanununun 1323 sayılı Kanunla değişik 143 ncü maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
IX - Harçlıklar
MADDE 143
a) Harp okullarında, Üniversite ve yüksek okullarda öğrenimde bulunan askeri öğrencilere teğmen rütbesinin birinci kademe brüt aylığının:
b) Yedeksubay okulu öğrencilerine teğmen rütbesi 1 nci kademe brüt aylığının %7’si,
c) Askeri lise öğrencilerine teğmen rütbesi 1 nci kademe brüt aylığının:
d) Astsubay hazırlama ve sınıf okulu öğrencilerine astsubay çavuş rütbesinin 1 nci kademe brüt aylığının:
a, b, c, d, e bentlerinde öğrencilere verilen bu harçlıklar hiçbir kesintiye ve vergiye tabi olamadığı gibi borç için de haczedilemez.
e) Askeri ortaokul öğrencilerine teğmen rütbesinin 1 nci kademe brüt aylığının:
926 sayılı Türk Silâhlı Kuvvetleri Personel Kanununun 145 inci maddesine aşağıdaki fıkra eklenmiştir:
Bu Kanun hükümlerine göre aylık almakta iken; esir, harp gaibi olanların ve enterne edilenlerin ailelerine kanuni kesintiler dışında kalan maaşlarının 3/4'ü ile tayın bedeli ve hizmetleri tazminatının yarısı ödenir. Bunların aileleri doğum ölüm yardımı, tahsil bursu, lojman ve sağlık tesislerinden yararlanmaya devam ederler. Adı geçenlerin yurda dönmelerinde ödenmeyen miktarlar usulüne uygun onaylanmış antlaşmalar gereğince almış oldukları avanstan mahsubedildikten sonra arta kalanı kendilerine ödenir. İlgililerin Silâhlı Kuvvetlerden çıkarılmasını gerektiren bir suçtan mahkûmiyetleri halinde arta kalan miktarlar ödenmez, şu kadar ki, gaipler hakkındaki Medeni Kanun hükümleri saklıdır.
926 sayılı Türk Silâhlı Kuvvetleri Personel Kanununun 1323 sayılı Kanunla değişik 150 nci maddesine aşağıdaki fıkra eklenmiştir:
Askeri eğitim ve öğretim kurumları dışında her derecedeki eğitim ve öğretim kurumları ile üniversite, akademi, okul, kurs veya benzeri kuruluşlarda de subay ve astsubaylara haftada 7 saati geçmemek üzere ücretle ek ders görevi verilebilir. Bunlara Devlet Memurlarına alt kanunun bu konudaki hükümleri uygulanır.
926 sayılı Türk Silâhlı Kuvvetleri Personel Kanununun 159 uncu maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
XXV - Ödeme usulü ve mahrumiyet yeri derecesi
MADDE 159
Mahrumiyet yerlerinde çalışanlara ne zaman hangi hallerde ve görevlerde ödenek verileceği, ne zaman ve hangi şartlarla ödenek hakkının kaybolacağı hususları ile ödeme usulü, şekil ve şartları, mahrumiyet yerlerinin kaç derece olacağı, tesbit edilen bu derecelere girecek yerler Genelkurmay Başkanlığının lüzum göstermesi üzerine İçişleri Bakanlığının mütalâası alındıktan sonra Milli Savunma Bakanlığının teklifi ile Bakanlar Kurulunca saptanır.
926 sayılı Türk Silâhlı Kuvvetleri Personel Kanununun 160 ncı maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
XXVI - Mahrumiyet yeri ödeneğinin miktarı
MADDE 160
Mahrumiyet yeri ödeneği 159 uncu madde uyarınca tespit olunan derecelere göre Genelkurmay Başkanlığının lüzum göstermesi üzerine Maliye ve İçişleri Bakanlıklarının görüşleri alındıktan sonra Milli Savunma Bakanlığının teklifi ile Bakanlar Kurulunca saptanır.
926 sayılı Türk Silâhlı Kuvvetleri Personel Kanununun 179 uncu maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
IV - Yakacak yardımı
MADDE 179
Devlet memurlarının hangi hallerde ve hangi yerlerde ve ne miktarda ve ne şekilde yakacak yardımı alacaklarına dair çıkarılacak kanun ve yönetmelik, subay, astsubay, uzman çavuş ve uzman Jandarma çavuşlar hakkında da aynen uygulanır.
926 sayılı Türk Silâhlı Kuvvetleri Personel Kanununun 194 üncü maddesinin 2 nci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir :
Bu madalya savaşta veya barışta şehit veya görevi başında görevin sebep ve tesiriyle hayatını kaybeden asker kişilerin 199 uncu maddede sırası belirtilen kanuni mirasçılarına verilir.
926 sayılı Türk Silâhlı Kuvvetleri Personel Kanununun 199 uncu maddesi aşağıdaki şeklide değiştirilmiştir.
VI-Madalya ve nişanların mirascılara intikali
MADDE 199
Madalya ve nişan alan veya almaya hak kazananların ölümleri halinde bu madalya ve nişanlar kendileri tarafından mirasçılarından birine bırakılmamış ise, en büyüklerinden başlamak üzere erkek çocuklarına yoksa kıs çocuklarına, çocukları yoksa babasına, o da yoksa annesine, annesi yoksa eşine, eşinin de yokluğu hafinde Medenî Kanun hükümlerine göre diğer kanuni mirasçılarına intikal eder.
Kendilerine madalya ve nişan intikal edenlerin ölümleri halinde bu madalya ve nişanlar en büyüklerinden başlamak üzere erkek çocuklarına, yoksa kız çocuklarına, çocukları yoksa babasına, o da yoksa annesine, annesi yoksa eşine, eşinin de yokluğu halinde Medeni Kanun hükümlerine göre diğer kanunî mirasçılarına intikal eder.
Kendilerine madalya ve nişan intikal edecek olanların anlaşmaları halinde yukarıdaki fıkralarda gösterilen sıraya uyulmayabilir.
926 sayılı Türk Silâhlı Kuvvetleri Personel Kanununun 202 nci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
I - Ödül
MADDE 202
Silâhlı Kuvvetler (Jandarma dahil) subay, astsubay, erbaş ve erlerden eğitimde, atışta, uçuculukta, deniz altıcılıkta, dalgıç ve kurbağa adam hizmetlerinde, bakımda, haritacılık hizmetlerinde, tabii afetlerde, üstün hizmet ve başarı gösteren, yeni buluşlar yapan veya mevcut usullerde yenilikler getiren, Silâhlı Kuvvetlerde yabancı dil bilen personelin miktarını artırmak, subay ve astsubayların boş zamanlarını yararlı bir şekilde değerlendirmek amacıyla, Kuvvet Komutanlıkları ile Jandarma Genel Komutanlığınca, gerekli görülecek yerlerde açılacak yabancı dil kurslarında öğretmenlik yapan, mesleğine ait eser yazan veya tercüme eden kişiler ile askeri okullardan yönetmeliklerinde saptanan derecelerle mezun olan öğrenciler Ödül Yönetmeliğinde belirtilen esaslar dahilinde ödül verilmek suretiyle taltif olunurlar.
926 sayılı Türk Silâhlı Kuvvetleri Personel Kanununun 203 üncü maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
II - Madalya yapiminin giderleri ve ödüller
MADDE 208
Bu Kanunda yazılı madalya ve minyatürleri ile nişanlar şilt ve şerit rozetleri ve bunların beratlarının yapım giderleri ve ödüller Milli Savunma Bakanlığı ve Jandarma Genel Komutanlığı bütçelerinden ödenir.
926 sayılı Türk Silâhlı Kuvvetleri Personel Kanununun 204 üncü maddesi aşağıdaki çekikle değiştirilmiştir.
III - Yönetmelik
MADDE 204
Bu Kanun gereğince verilecek madalya ve minyatürlerin şekilleri, kayıtları, nitelikleri, kordelâ, rozet ve nişanların takılacağı yer ve zamanlar, kişiler ve birlik sancaklarına veriliş ve usulleri, ödüllerin miktarları ve ilgili diğer hususlar Milli Savunma ve İçişleri Bakanlığınca müştereken tanzim edilecek bir yönetmelikle saptanır.
926 sayılı Türk Silâhlı Kuvvetleri Personel Kanununa aşağıdaki ek maddeler eklenmiştir.
EK MADDE 13
Silâhlı Kuvvetler mensupları ile Silâhlı Kuvvetlere yararlı hizmet yapan kişilere savaşta ve barışta yaptıkları fedakârlık, gösterdikleri kahramanlık ve üstün başarılar karşılığında aşağıda yazılı madalyalar verilir.
a. Türk Silâhla Kuvvetleri üstün cesaret ve feragat madalyası,
b. Türk Silâhlı Kuvvetleri başarı madalyası,
c. Türk Silâhlı Kuvvetleri liyakat madalyası,
d. Türk Silâhlı Kuvvetleri hizmet madalyası.
Madalyaların her birinin şekli, yapılışı ve özellikleri ile kimlere nasıl ve hangi koşullarda verileceği yönetmelikte gösterilir.
EK MADDE 14
Yabancı Devlet büyüklerine, komutanlarına, diğer asker ve sivil kişilerine aşağıdaki Türk Silâhlı Kuvvetleri nişanları verilir,
a. Şeref nişanı,
b. Övünç nişanı,
c. Liyakat nişanı,
d. Hizmet nişanı.
Nişanların her birinin şekli, yapılışı ve özellikleri ile kimlere ve nasıl verileceği yönetmelikte gösterilir.
EK MADDE 15
Türk Silâhlı Kuvvetleri mensuplarına verilecek şerit rozetlerin verilme usul ve esasları yönetmelikte belirtilir.
EK MADDE 16
Muvazzaflık hizmeti dışında olmak üzere, seferde ya da talim veya manevra maksadıyle barışta silâh altına yedek subay ve yedek astsubaylara, rütbe, kıdem ve kademelerine göre kıt’aya iltihaklarından itibaren, silâh altında bulundukları sürece aylık ve her türlü özlük hakları Milli Savunma Bakanlığınca ödenir.
Özel kanunları gereğince, silah altında bulundukları sürece aylıklarının ödenmesine devam edilenler hakkında o kanunlar hükümleri saklıdır.