Dosya olarak kaydet: PDF - WORD
Görüntüleme Ayarları:

BİRİNCİ KISIM

Amaç

MADDE 1

Bu Yönetmeliğin amacı, Çukurova Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Müzik ve Sahne Sanatları İlköğretim Okulu’nun eğitim-öğretim ve yönetimi ile ilgili esas ve usulleri düzenlemektir.

Kapsam

MADDE 2

Bu Yönetmelik, Çukurova Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Müzik ve Sahne Sanatları İlköğretim Okulu’nun eğitim-öğretim ve yönetimiyle ilgili esasları kapsar.

Dayanak

MADDE 3

Bu Yönetmelik;

a) 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu’nun 33 üncü maddesi,

b) 222 sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu,

c) 4306 sayılı Kanun,

ç) 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu, hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

MADDE 4

Bu Yönetmelikte geçen;

“Bakanlık”, Millî Eğitim Bakanlığı’nı,

"Bakan”, Millî Eğitim Bakanı'nı,

“Üniversite”, Çukurova Üniversitesı’ni,

“Konservatuvar”, Çukurova Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’nı.

- “Kurum”, sekiz yıllık ilköğretim programını kesintisiz olarak uygulayan, Müzik ve Sahne Sanatları dallarında eğitim veren Çukurova Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Müzik ve Sahne Sanatları İlköğretim Okulu’nu,

- “Meslek Dersleri”, Müzik ve Sahne Sanatlarıyla ilgili dersleri,

- “Akademik Takvim”, bir eğitim-öğretim yılındaki, kayıt yenileme, birinci ve ikinci yarıyılın başlama ve bitiş, resmi ve yarıyıl tatilleri ile genel sınav tarihleri ile belirtilen, İl Millî Eğitim Müdürlüğünce belirlenen ve Üniversite Senatosunca kabul edilen programı,

ifade eder.

İKİNCİ KISIM

Amaçlar ve Genel Esaslar

Amaçlar

MADDE 5

İlköğretim Okulu’nun amacı; Türk Millî Eğitiminin amaç ve ilkeleri ile “Millî Eğitim Bakanlığı İlköğretim Kurumları Yönetmeliği”nde belirtilen ilköğretimin amaçları ve 1739 sayılı “Millî Eğitim Temel Kanunu”nun 33 üncü maddesine göre güzel sanat alanlarında özel istidat ve kabiliyetleri olan çocukları küçük yaşlardan itibaren yetiştirmektir.

Genel Esaslar

MADDE 6

Eğitim ve öğretim uygulamaları Haftalık Ders Çizelgesine göre yürütülür.

Ders Yılı Süresi

MADDE 7

İlköğretim Okulu’nda ders yılı süresi en az 180 (Yüzseksen) iş günü esas alınarak Kurumun Akademik Takviminde belirlenir.

Ders yılı süresi, derslerin başladığı tarihten, derslerin sona erdiği tarihe kadar okulun açık bulunduğu günler ile öğrencilerin törenlere katıldığı ulusal ve yerel bayram günleri sayılarak hesaplanır.

Resmi tatil günleri ile her ne sebeple olursa olsun okulun açık bulunmadığı günler göz önünde bulundurulmaz.

Sabah ve öğleden sonrası yarımşar gün sayılır.

Yarıyıl tatili 15 (onbeş) gün olarak Kurumun Akademik Takviminde belirtilir.

Resmi Tatil Günleri

MADDE 8

Resmi tatil günleri Millî Eğitim Bakanlığı İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinde belirtilen şekilde uygulamak üzere Kurumun Akademik Takviminde belirtilir.

Öğrenci Andı

MADDE 9

İlköğretim Okulunda öğrenciler her gün derslere başlamadan önce öğretmenler gözetiminde Millî Eğitim Bakanlığı İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinde yer alan “Öğrenci Andı”nı söylerler.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Kayıt Zamanı, Kontenjanlar, Kabul Sınavları ve Kayıt

Öğrenci Kabul Şartları

MADDE 10

İlk ve naklen ileri sınıflara alınacak öğrencilerde genel ve özel şartlar, Konservatuvar Kurulu’nun görüşü alınarak Konservatuvar Yönetim Kurulu tarafından hazırlanan ve Üniversite Senatosu Kararı ile kesinleşen bir yönergeyle belirlenir.

Sanat Dalları itibariyle alınacak öğrenci sayısı, Konservatuvar Yönetim Kurulu tarafından saptanır ve Üniversite Yönetim Kurulu Kararı ile kesinleşir.

Aday Kaydı

MADDE 11

Aday kayıt süreleri ve ilk kabul sınavı tarihleri, Yönetim Kurulu’nun önerisi, Senatonun kararı ile belirlenerek Rektörlük tarafından ilan edilir.

Adaylar ilan edilen süre içinde Devlet Konservatuvarı Kayıt ve Kabul Yönergesinde belirtilen esaslar içinde başvuruları yapmak, başvurdukları statü ve bölümlere ait “Öğrenci Aday Kayıt Formu” ile istenilen belgeleri eksiksiz olarak hazırlayarak kayıt süresi içerisinde Müdürlüğe teslim etmek zorundadırlar.

Adaylar aynı dönemde en çok iki ayrı anasanat dalına kayıtlarını yaptırabilirler. Müzik Bölümüne bağlı birden çok anasanat dalma yapılan başvurular bir anasanat dalına başvuru olarak kabul edilir. Bu durumdaki adaylar ikinci bir bölümün diğer bir anasanat dalına da kayıtlarını yaptırabilirler. Adaylar “Öğrenci Aday Kayıt Formu”nda girmek istedikleri anasanat dalları varsa tercih ettikleri sanat dalı veya dallarını tercih sırasına göre belirtirler. Adayların bölüm, anasanat dalı ve sanat dalları itibariyle seçme ve seçilmeleri, bu Yönetmeliğin kabul sınavlarına ilişkin hükümlerine bağlıdır.

Devamsızlık ve sağlık sebebinin dışında başarısızlık nedeniyle Kurumla ilişkisi kesilenler, iki defadan fazla aynı sanat daimin kabul sınavına girmek üzere baş vuramazlar.

Öğrenci Aday Kayıt Formu’nda veya istenilen diğer belgelerde yanlış beyanda bulunanlar ile belgelerinde tahrifat yapanların, sınavlarda başarılı olsalar dahi kayıtları yapılmaz; gerçek dışı bilgi ve belgelere göre aday kaydı veya kesin kaydı yapılmış olduğu öğrenilenlerin kayıtları silinir.

Kabul Sınavları

MADDE 12

Öğrenci olarak kabul edilebilmek için kayıt ve kabul şartlarını taşıdığını belgeleyen adaylar, Konservatuvar Yönetim Kurulu tarafından saptanacak bir komisyon tarafından yapılacak “Baraj Sınavı” ile “Kesin Kabul Sınavı”nda başarılı olmak zorundadırlar. Aynı bölüme bağlı ikinci bir anasanat dalına girmek veya o bölüm içinde sanat dalını değiştirmek isteyen Konservatuvar Öğrencileri Baraj Sınavından muaf tutularak Kesin Kabul Sınavına alınırlar.

Adaylar, Rektörlükçe ilan edilecek gün ve saatte sınavlara girmek zorundadırlar. Aksi halde o yıl için haklarından vazgeçmiş sayılırlar.

Bölümler itibariyle oluşturulan sınav komisyonları, baraj sınavında başarılı görülen adayı, adayın sınav giriş belgesinde gösterilen isteğini de dikkate alarak, yeteneğine ve fiziki uygunluğuna göre o bölüme bağlı en çok iki anasanat dalma göre puanlandırır.

Sınav komisyonu kesin kabul sınavında bu sınavda başarılı olan adayın isteğini, yeteneğini, fiziki uygunluğunu ve öğrenci kontenjanlarını dikkate alarak, adaya en uygun bir sanat dalını belirler. Bu sınavlarda başarılı olan adaylar, sınav komisyonunun kararına uymak ve belirlenen sanat dallarına kayıtlarını yaptırmak zorundadırlar. Aksi halde haklarından vazgeçmiş sayılırlar. Anasanat dalının özelliği nedeni ile yalnızca bir anasanat dalı için oluşturulan sınav komisyonları tarafından yapılan kabul sınavlarında adayların değerlendirilmesi, o anasanat dalına göre yapılır.

İki bölümün kabul sınavını başaran adaylar, öğrenci kontenjanı dikkate alınarak bunlardan ancak birine asıl kayıtlarını yaptırabilirler.

Kabul Sınavlarının Özellikleri

MADDE 13

Kabul sınavları, baraj ve kesin kabul olmak üzere iki aşamada yapılır.

a) Baraj Sınavı: İlk ve ileri sınıflara öğrenci olarak kabul edilebilmek için ön görülen kayıt ve kabul şartlarını taşıyan adaylar, önce baraj sınavına girmek zorundadırlar.

Bu sınavlarda bölüm ve anasanat dallarının gerektirdiği genel yetenek, zeka, refleks ve fiziki yapı değerlendirmesi yapılır. Bu sınavda 100 (yüz) üzerinden en az 70 (yetmiş) puan alan adaylar kesin kabul sınavına girmeye hak kazanırlar.

b) Kesin Kabul Sınavı: Baraj sınavında başarı gösteren adaylar ile aynı bölüme bağlı diğer bir anasanat dalına geçmek veya o bölüm içinde sanat dalını değiştirmek isteyen Konservatuvar öğrencileri “Kesin Kabul Sınavı”na alınırlar. Bu sınavda sanat dallarının gerektirdiği özel yetenek ve fiziki yapı değerlendirilmesi yapılır.

Baraj ve kesin kabul sınavlarında baraj notu 100 (yüz) üzerinden 70 (yetmiş) puandır. Kesin kabul sınavında başarılı olan adaylar puan durumuna göre anasanat dalları itibariyle sıraya konulurlar. Kontenjan ve puan sıralamasına göre adayların kayıtları yapılır. 70 (yetmiş) puandan az alanlar hiç bir şekilde sıralamaya giremezler. 70 (yetmiş) ve daha yüksek puan alanlar yedek olarak değerlendirilir. Kontenjan açığı kaldığı takdirde bu adaylarında kayıtları yapılabilir.

Kayıt Zamanı ve Kayıt Yenileme

MADDE 14

a) Kayıt Zamanı: Kabul sınavları sonuçlarına göre ilk sınıflara girmeye hak kazanan öğrenciler ile kabul ve seviye sınavları sonuçlarına göre ileri sınıflara girmeye hak kazanan öğrencilerin kayıt işlemleri, Rektörlükçe ilan edilen tarihlerde yapılır.

b) Kayıt Yenileme: Bütün öğrencilerin Akademik Takvime göre eğitim ve öğretim başlamadan önce bir yıl önceki başarı durumuna göre ve bu Yönetmelik çerçevesinde kayıtlarını yenilemeleri zorunludur.

c) Kayıt İşlemleri: Öğrencilerin derslere devam edebilmeleri ve öğrencilik haklarından yararlanabilmeleri, sınavlara girebilmeleri için kayıtlarını yaptırmış olmaları gerekir.

Yatay Geçişler

MADDE 15

Yatay Geçiş Şartları şunlardır:

a) Ayrılacağı konservatuvara bağlı veya dengi bir ilköğretim okulunun bir üst sınıfında öğrenim hakkını kazanmış olmak,

b) Ayrılacağı konservatuvara bağlı veya dengi bir ilköğretim okulundan başarmış olduğu sınıflardaki eğitim-öğretim programının, konservatuvardaki dengi sınıflarda uygulanan eğitim-öğretim programı ile en az % 70 eşdeğerliliğe sahip olduğunun Konservatuvar Yönetim Kurulu’nca kabul edilmiş olması,

c) Eğitim ve öğretim yılı başlamadan en geç 30 (otuz) gün önce Konservatuvar Müdürlüğüne yazılı olarak başvuruda bulunmak,

d) Genel Sınav Komisyonu tarafından isteği kabul edilmiş olmak gerekir. Yukarıdaki şartları taşıyan öğrenciler, İlköğretim okuluna, eğitim-öğretim şartları elverdiği takdirde yatay kayıt edilebilir.

e) İlköğretim okulu’na ders yılı içinde yatay geçiş yapılmaz. Konservatuvar eğitimine tabi olmayan öğrencilerin yatay kayıtları yapılmaz.

Devam ve Devamsızlık

MADDE 16

Derslere devam zorunludur. Bir ders yılı içinde, esas meslek derslerine 8 (sekiz) saatten fazla mazeretsiz girmeyen öğrenciler kânaat notları ne olursa olsun o yıl için sınav haklarını kaybederler. Ancak, öğrencinin mazeretini belgelendirmesi üzerine Müdür’ün takdiri ile süre, 5 (beş)’er ders saati kadar arttırılabilir. Bu sürenin dışındaki mazeretlerin kabulüne karar verme yetkisi Yönetim Kurulu’na aittir.

Mazeretli ve raporlu devamsızlık süresi bir ders yılı içerisinde hiç bir şekilde 60 (altmış) ders gününü geçemez. Bu süreyi aşan öğrenciler 60 (altmış) ders gününü doldurdukları tarihten itibaren o yıla mahsus olmak üzere okuma hakkını kullanmamış sayılırlar ve sınavlara alınmazlar. Bu gibi öğrenciler ertesi öğretim yılında ders yılı başından itibaren ayrıldıkları sınıfa devam etmek hakkına sahiptirler. Ancak, aynı durum, izleyen öğretim yılında da devam edecek olursa 60 (altmış) gün sonunda öğrencinin kurum ile ilişkisi kesilir.

Bir gün içinde aynı sınıf için bir saatten çok programlanmış aynı ismi taşıyan dersler devamsızlık halinde bir ders saati olarak kabul edilir.

DÖRDÜNCÜ KISIM

Öğrenci Başarısının Değerlendirilmesi

Öğrenci Başarısının Değerlendirilmesi

MADDE 17

Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde ders gruplarına göre uygulama yapılır.

a) Genel Kültür Dersleri:

Genel Kültür dersleri için Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Kurumları Yönetmeliği’nin ilgili hükümleri uygulanır. Değerlendirmede 5’lik not sistemi kullanılır.

Her sınıf için gösterilen derslerde öğrencilerin başarıları dört ayrı notla, başarısızlıkları ise bir tek notla değerlendirilir. Buna göre verilecek notlar ve eş değer puanlar şöyledir:

Derece Rakam ile Puanlama
Pekiyi 5 85-100
iyi 4 70-84
Orta 3 55-69
Geçer 2 45-54
Başarısız 1 0-44

b) Esas Meslek Dersi:

1- Öğrenciler, bu gruba giren derslerden birinci yarıyıl sonunda “Ara Sınavı”na tabi tutulurlar.

Sınav tarihleri, birinci yarıyılın son 4 (dört) haftası içinde olmak üzere, sırasıyla ilgili anasanat ve bölüm başkanının önerisi üzerine Konservatuvar Kurulu tarafından tesbit edilir. Ara Sınav Komisyonu, ilgili sanat dalı başkanı ile dersin öğretim sorumlusundan oluşur. Müdür, komisyon başkanıdır. Bulunmadığı hallerde bu görevi, sırasıyla Bölüm Başkanı veya Anasanat Dalı Başkanı yerine getirir.

2 -Dersin öğretim sorumlusu ayrıca, her yarıyıl için öğrenciye yapacağı değerlendirmeler sonucu bir kanaat notu tespit eder.

c) Yarıyıl Notu:

1 - Birinci Yarıyıl Notu: Öğretim sorumlusu tarafından yarıyılda tespit edilen kanaat notu ile ara sınav notunun aritmetik ortalamasından elde edilen nottur.

2 - İkinci Yarıyıl Notu: Yarıyıl içinde öğretim sorumlusu tarafından yapılan değerlendirmeler sonucu tespit edilen kanaat notudur.

d) Not Verme: Her sınıf için gösterilen Esas Meslek derslerinde notlar, 100 (yüz) puan esasına göre verilir. Bu dersler için geçer not 70 (yetmiş) puandır.

Sınavlar ve Başarının Tesbiti

MADDE 18

a) Genel Sınavlar ve Esas Meslek Derslerinde Başarının Tesbiti:

Ders yılı sonunda öğrenci esas meslek derslerinin her birinden “Genel Sınav”a tabi tutulur.

Öğrencinin bu sınavlara girebilmesi için:

1- Devam şartını yerine getirmiş olması,

2 - Birinci ve ikinci yarıyıl notlarının aritmetik ortalamasının en az 70 (yetmiş) olması veya,

3 - Birinci yarıyıl notu ne olursa olsun, ikinci yarıyıl notunun en az 70 (yetmiş) olması gerekir.

Bu şartları yerine getirmeyen öğrenciler o ders yılı için “Genel Sınav” haklarını kaybederler ve derslerden başarısız sayılırlar. Bu gibi öğrenciler başarısız sayıldıkları derslerden bütünlemeye kalırlar. Bu sınavlarda başarı notu en az 70 (yetmiş)tir. Öğrencinin bu sınavlarda aldığı not, o derse ait sınıf geçme notu sayılır.

b) Ders Yılı Sonunda Başarının Tespiti:

1- Bütün derslerden başarılı olan öğrenciler doğrudan sınıf geçer,

2- Bir kısım derslerden başarısız olan öğrenciler bu derslerden bütünlemeye kalır,

3- Aynı sınıfta 2 (iki) yıl başarısız duruma düşen öğrencilerin Kurum ile ilişiği kesilir.

c) Bütünleme Sınavları:

Bütünleme sınavları, genel sınavların bitiminden en az 15 (onbeş) gün sonra olmak üzere Müdürlükçe belirlenecek tarihlerde yapılır. Öğrencinin bu sınavlarda en az 70 (yetmiş) puan alması gerekir.

Bütünleme sınavlarında herhangi bir esas meslek dersinden başarılı olmayan öğrenci bir üst sınıfa devam edemez. Bu gibi öğrenciler, aynı sınıfı bir defa daha tekrar eder. Bu öğrenciler, aynı sınıfa daha önce başarılı oldukları esas meslek derslerini de tekrar etmek zorundadırlar.

d) Eleme Sınavı:

Konservatuvarın ilk ve ileri sınıflarına ilk defa alınan öğrenciler (Bölüm ve Dal değiştirilenler ile ikinci bir sanat dalına ilk defa almanlar dahil), ilk yılın sonunda Esas Meslek Derslerinden Eleme Sınavına tabi tutulurlar.

Eleme sınavları genel sınavlar sırasında, Müdürlükçe ilan edilen gün ve saatte Yönetim Kurulu tarafından oluşturulan bir komisyon tarafından yapılır. Öğrenciler belirtilen gün ve saatte sınavlara girmek zorundadırlar.

Eleme sınavlarında başarılı olamayan öğrencilerin Kurum ile ilişiği kesilir. Ancak, iki ya da daha çok esas meslek dersinden eleme sınavına tabi olup da bu sınavlarda bir tek dersten başarısız olanlara, başarısız oldukları dersten bir sınav hakkı daha verilir. Bu Sınavlar aynı esaslara göre yapılır ve eleme sınavı sonucunun ilanından en az 15 (onbeş) gün sonra bir defa açılır. Mazereti olanlar için ayrıca bir sınav açılmaz. Bu sınavda herhangi bir Esas Meslek dersinden başarı gösteremeyenlerin Kurum ile ilişiği kesilir. Eleme sınavlarında başarı notu 100 (yüz) üzerinden 70 (yetmiş) puandır.

Esas Meslek Dersleri Sınav Komisyonları

MADDE 19

Esas meslek derslerinin genel, eleme ve bütünleme sınavlarının sınav komisyonları, ilgili bölüm başkanı, sanat dalı öğretmenleri ile ilgili anasanat ve sanat dalı başkanları ile Yönetim Kurulu tarafından ilgili sanat dalı, yoksa en yakın sanat dalı öğretim elemanları arasından seçilecek 3 (üç) asil, 3 (üç) yedek üyeden oluşur.

Herhangi bir nedenle komisyona katılmayan asıl üyelerin yerine yedek üyeler alınır.

Müdür komisyonların başkanıdır. Bulunmadığı hallerde bu görevi, sırayla ilgili bölüm, anasanat veya sanat dalı başkanı yerine getirir.

Not Verme

MADDE 20

Esas Meslek Dersleri için notlar ve dereceleri aşağıda gösterilmiştir.

Derece Not (100 puan üzerinden) 5’lik sisteme çevirimi (+)
Pekiyi 90-100 puan 5
İyi 80-89 puan 4
Orta 75-79 puan 3
Geçer 70-74 puan 2
Başarısız 0-69 puan 1

(+) öğrencinin başka bir kuruma yatay geçişinde,

100 (yüz) puan üzerinden verilen notlar, 5’lik sisteme çevirimi için kullanılacaktır.

MADDE 21

İlköğretim Okulu’nda, okul dışından bitirme işlemi yapılmaz.

BEŞİNCİ KISIM

Öğrenim Belgelerinin Düzenlenmesi

Öğrenim Belgeleri

MADDE 22

Zorunlu öğrenim çağı dışına çıkılmadıkça öğrencilerin okulla ilişiği kesilmez. Ancak, öğrencilerin zorunlu öğrenim çağından çıkması, başka bir okula nakil isteğinde bulunması veya bu Yönetmeliğin ilgili hükümlerine göre Esas Meslek Derslerinden başarısızlığı nedeniyle Kurum ile ilişiği kesilmesi gerekenlere, durumlarını gösterir bir belge düzenlenir.

Diploma

MADDE 23

Devlet Konservatuvarı İlköğretim Okullarını bitirenlere “Çukurova Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Müzik ve Sahne Sanatları İlköğretim Okulu Diploması” verilir.

Diploma Düzenlenmesi

MADDE 24

Diploma düzenlenmesinde Millî Eğitim Bakanlığı İlköğretim Kurumları Yönetmeliği’nin ilgili hükümleri uygulanır.

ALTINCI KISIM

Personelin Görev, Yetki ve Sorumlulukları

Yöneticiler

MADDE 25

İlköğretim Okulu bir Müdür tarafından yönetilir.

Müdür, Konservatuvar Müdürü’nün önerisi ile Rektör tarafından atanır veya görevlendirilir.

Müdür, Kanun, Yönetmelik, Program ve genel hükümlere ve emirlere uygun olarak Okulun tüm işlerini yürütmeye, düzenlemeye, denetlemeye yetkili olup bu görevlerinden dolayı sorumludur.

Müdür, haftada ençok 6 (altı) saat derse girer.

MADDE 26

25 inci maddedeki usule göre İlköğretim Okulu'na bir Müdür Başyardımcısı ile bir Müdür Yardımcısı atanır.

Müdür Başyardımcısı ve Müdür Yardımcısı Müdürün en yakın yardımcıları olup Müdür olmadığı zamanlarda Müdürlüğe vekâlet ederler. Müdür Başyardımcısı ve Müdür Yardımcısı okulun tüm hizmetlerinin yürütülmesinden Müdüre karşı sorumludur.

Müdür Başyardımcısı ve Müdür Yardımcısı haftada 6 (altı) saat derse girerler.

Öğretmenler

MADDE 27

İlköğretim Okulu’nun 1, 2, 3, 4 ve 5 inci sınıfların sınıf öğretmenliği 6, 7 ve 8 inci sınıflarda branş öğretmenliği, Müzik ve Sahne Sanatları Esas Meslek ve Yardımcı Meslek Dersleri öğretmenliğinde, Devlet Konservatuvarı öğretim elemanlığı esastır.

Branş öğretmenleri, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu ile 2914 sayılı Yükseköğretim Personel Kanunu’na göre Rektör tarafından atanır.

Öğretmenler ve öğretim elemanları Millî Eğitim Bakanlığı İlköğretim Kurumları Yönetmeliği ve Çukurova Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Müzik ve Sahne Sanatları İlköğretim Okulu Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine göre görevlerini yürütürler.

Belgeler

MADDE 28

Diploma ve diğer belgeler hususunda Millî Eğitim Bakanlığı İlköğretim Kurumlarında kullanılmakta olan belgeler esas alınır.

YEDİNCİ KISIM

Çeşitli Hükümler

MADDE 29

Satınalma ve diğer tüm idari işler Millî Eğitim Bakanlığı İlköğretim Kurumları Yönetmeliği, Çukurova Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Müzik ve Sahne Sanatları İlköğretim Okulu Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin tabi olduğu mevzuat hükümlerine ve genel esaslara göre yürütülür.

MADDE 30

Bu Yönetmelikte yer almayan hususlarda, Millî Eğitim Bakanlığı İlköğretim Kurumları Yönetmeliği Yüksek Öğretim Kanunu, ilgili Yönetmelikler ve genel hükümlere göre işlem yapılır.

GEÇİCİ MADDE

MADDE 1

Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği eğitim-öğretim yılında, ilköğretim Okulu’nun 7 ve 8 inci sınıflarında bulunan öğrencilere; İlköğretim Okulunu bitirinceye kadar, “Çukurova Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Hazırlık-Orta ve Lise Devresi Öğretim Sınav Yönetmeliği”nin ilgili hükümleri uygulanır.

Yürürlük

MADDE 31

Bu Yönetmelik 1998-1999 eğitim-öğretim yılından geçerli olmak üzere yayın tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 32

Bu Yönetmelik Hükümlerini Çukurova Üniversitesi Rektörü yürütür.