27/9/2021 tarihli ve 31611 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinin 6 ncı maddesinin ikinci ve üçüncü fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(2) Bir yarıyılda hangi lisansüstü derslerin açılacağı ve bu derslerin doktora veya eşdeğeri lisansüstü eğitim mezunu hangi öğretim elemanları ile 2547 sayılı Kanunun ek 46 ncı maddesi uyarınca görevlendirilen araştırmacılar tarafından verileceği, ilgili enstitü anabilim/anasanat dalları başkanlarının önerileri üzerine enstitü yönetim kurulu tarafından belirlenir, Senatonun onayı ile kesinlik kazanır.
(3) Gerekli görüldüğünde ilgili anabilim/anasanat dalı başkanlığının önerisi, müdürün olumlu görüşü ve Rektörün onayı ile Üniversite dışından da öğretim elemanı görevlendirilebilir. Üniversite dışından görevlendirme yapılması halinde bu kişilerin en az doktora derecesine sahip olması gerekir.”
Aynı Yönetmeliğin 10 uncu maddesinin ikinci fıkrasının ikinci cümlesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Her yarıyılın normal öğretim süresi ara sınavlar hariç en az on dört hafta veya yetmiş iş günüdür.”
Aynı Yönetmeliğin 19 uncu maddesinin ikinci fıkrasına ikinci cümlesinden sonra gelmek üzere aşağıdaki cümleler eklenmiştir.
“2547 sayılı Kanunun ek 46 ncı maddesi kapsamında kısmi zamanlı olarak görevlendirilen en az doktora derecesine sahip araştırmacılar da tez danışmanı olarak seçilebilir. Ancak bu kişilerin danışman olarak görevlendirilebilmesi için öğrencinin talebi, ilgili araştırmacının yazılı muvafakati ve enstitü yönetim kurulunun kararı şarttır.”
Aynı Yönetmeliğin 29 uncu maddesinin ikinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir
“(2) Doktora tez danışmanı, en az dört yarıyıl süreyle bir lisans programında veya iki yarıyıl süreyle yüksek lisans programında ders vermiş ve bir yüksek lisans tezi yönetmiş olan ve Üniversite kadrosunda bulunan öğretim üyeleri arasından atanır. Üniversitede belirlenen niteliklere sahip öğretim üyesi bulunmaması halinde Senatonun belirlediği ilkeler çerçevesinde enstitü yönetim kurulu tarafından başka bir yükseköğretim kurumundan öğretim üyesi danışman olarak seçilebilir. 2547 sayılı Kanunun ek 46 ncı maddesi kapsamında kısmi zamanlı olarak görevlendirilen en az doktora derecesine sahip araştırmacılar da tez danışmanı olarak seçilebilir. Ancak bu kişilerin danışman olarak görevlendirilebilmesi için öğrencinin talebi, ilgili araştırmacının yazılı muvafakati ve enstitü yönetim kurulunun kararı şarttır. Tez çalışmasının niteliğinin birden fazla tez danışmanı gerektirdiği durumlarda atanacak ikinci tez danışmanı, Üniversite kadrosu dışından da en az doktora derecesine sahip kişilerden olabilir.”
Aynı Yönetmeliğin 43 üncü maddesinin ikinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(2) İkinci itiraz, birinci itiraz sonucunun bildirildiği tarihi izleyen beş iş günü içinde yapılır. Bu durumda ilgili enstitü o dersin öğretim elemanı dışında üç öğretim elemanından oluşan bir komisyon kurar. Komisyon sınav kağıdında maddi hata olup olmadığını inceler. Maddi hata olması halinde yeni notu belirleyip ilgili formda bunu belirtir. Komisyon cevapların içeriği ile ilgili bir değerlendirme ve buna dayalı not değişikliği yapmaz. İnceleme sonucu ilgili yönetim kurulu tarafından beş iş günü içinde karara bağlanır.”
Aynı Yönetmeliğin 44 üncü maddesinin birinci fıkrasında yer alan “bütünleme sınavı notunun” ibaresinden sonra gelmek üzere “100 tam not üzerinden” ibaresi eklenmiştir.
Aynı Yönetmeliğin 49 uncu maddesinin ikinci fıkrasının son cümlesi yürürlükten kaldırılmıştır.
Aynı Yönetmeliğin 53 üncü maddesinin birinci fıkrasına aşağıdaki cümle eklenmiştir.
“Ancak, rahatsızlığı ve tedavi sürecinin devam etmesi nedeniyle kayıt dondurma talebinde bulunan öğrenciler ile hükümlü öğrencilerin mazereti ilgili yönetim kurulu tarafından değerlendirilerek azami öğretim süresinden sayılmadan dört yarıyıldan fazla kayıt dondurulabilir.”
Aynı Yönetmeliğin 54 üncü maddesinin üçüncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(3) Üniversiteden çıkarılma cezası alan öğrencinin 2547 sayılı Kanun hükümlerine göre, ilgili yönetim kurulu kararı ile kaydı silinir. Üniversite ile ilişiği kesilir, dosyasındaki diploma ve diğer belgeleri verilir.”
Aynı Yönetmeliğin 58 inci maddesinin birinci fıkrasında yer alan “Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği” ibaresi “2547 sayılı Kanunun 54 üncü maddesi” şeklinde değiştirilmiştir.
Aynı Yönetmeliğin 59 uncu maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 59
(1) Her türlü tebligat, öğrencinin Üniversiteye kayıt esnasında bildirdiği daimi adrese yapılmak suretiyle tamamlanmış sayılır. Tebligata elverişli bir elektronik adres vererek bu adrese tebligat yapılmasını isteyen öğrencinin vermiş olduğu elektronik adrese ve/veya kayıt sırasında tanımlanan kurumsal e-posta adresine elektronik yolla da tebligat yapılabilir.
(2) Üniversiteye kaydolurken beyan ettiği adresi yanlış veya eksik olarak bildiren veya ikamet adresini değiştirdiği halde bu durumu ilgili birime bildirmeyen veya yanlış ya da eksik bildiren, Öğrenci Bilgi Sisteminde güncelleme yapmamış olan öğrencinin beyan ettiği adrese veya kayıt esnasında tanımlanan kurumsal e-posta adresine yapılacak tebligatlar kendisine ulaşmış sayılır.”
Bu Yönetmelik 2024-2025 eğitim-öğretim yılı başında yürürlüğe girer.
Bu Yönetmelik hükümlerini İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi Rektörü yürütür.