Dosya olarak kaydet: PDF - WORD
Görüntüleme Ayarları:

MADDE 1

23/10/2018 tarihli ve 30574 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İstanbul Atlas Üniversitesi Ana Yönetmeliğinin 4 üncü maddesinin birinci fıkrasına aşağıdaki bentler eklenmiştir.

“l) Başkan vekili: İstanbul Atlas Üniversitesi Mütevelli Heyet Başkan vekilini,

m) Başkan yardımcısı: İstanbul Atlas Üniversitesi Mütevelli Heyet başkan yardımcılarını,”

MADDE 2

Aynı Yönetmeliğin 5 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“MADDE 5

(1) Mütevelli Heyet, Üniversitenin en yüksek karar organı olup, Üniversitenin tüzel kişiliğini temsil eder. Mütevelli Heyet, Vakıf Yönetim Kurulu tarafından, ilgili mevzuat hükümlerinde belirtilen şart ve niteliklere uygun olarak Vakıf Yönetim Kurulu Başkanının olumlu oyu ve salt çoğunluk ile dört yıl süreyle seçilen en az yedi kişiden oluşur.

(2) Mütevelli Heyet, Vakıf Yönetim Kurulunun önerdiği kişi/kişiler arasından bir Başkan seçer. Süresi dolan Başkan aynı usul ile yeniden seçilebilir. Başkan tarafından, Vakıf Yönetim Kurulunun Mütevelli Heyet üyeleri içinden önereceği kişi/kişiler arasından Başkan vekili seçilir. Başkan vekili, Başkanın olmadığı durumlarda Mütevelli Heyet Başkanlığına vekalet eder. Başkanın görevden ayrılması halinde Başkan vekili, yenisi seçilinceye kadar vekilliğe devam eder.

(3) Başkan, kendisine çalışmalarında yardımcı olmak üzere Mütevelli Heyet üyeleri arasından Başkan yardımcıları görevlendirebilir ve Başkan yardımcılarının görevlerine son verebilir.

(4) Kurucu Vakıf Yönetim Kurulu ile Mütevelli Heyet üyeleri ve bunların birinci derece kan ve sıhri hısımları ile eşlerinden Mütevelli Heyette görev alacakların sayısı, Mütevelli Heyetin yedi üyeden oluşması halinde ikiyi, yediden fazla üyeden oluşması halinde ise toplam Mütevelli Heyet üye sayısının üçte birini geçemez. Rektör dışındaki Üniversite mensupları Mütevelli Heyet üyeliğine seçilemez. Rektör, Mütevelli Heyetin tabii üyesi olup Başkanlığa, Başkan vekilliğine ve Başkan Yardımcılığına seçilemez ve kendisi ile ilgili konulardaki toplantılara katılamaz. Mütevelli Heyet toplantı tutanak ve kararları Başkanın görevlendireceği Mütevelli Heyet üyesi veya Üniversite yöneticileri arasından görevlendirilen raportör tarafından yazılır ve toplantıya katılanlar tarafından imzalanır.

(5) Mütevelli Heyet üyelerinden herhangi birinin süresi bitmeden görevden alınmasında Vakıf Yönetim Kurulu yetkilidir. Mütevelli Heyet üyelerinden süresi bitmeden herhangi bir nedenle görevinden ayrılanlar olduğunda, ayrılan üyenin yerine en geç bir ay içinde dört yıl süreyle yeni bir üye seçilebilir. Süresi dolan üye yeniden seçilebilir. Vakıf Yönetim Kurulu tarafından seçilen Mütevelli Heyet üyelerinin isimleri, Mütevelli Heyet Başkanlığınca süresi içinde Yükseköğretim Kuruluna bildirilir.

(6) Mütevelli Heyet üyelerinden herhangi birinin süresi bitmeden görevden alınmasını gerektiren bir durum oluştuğunda, Başkanın veya Vakıf Yönetim Kurulu Başkanı tarafından yapılacak teklifin, Vakıf Yönetim Kurulu üye tam sayısının salt çoğunluğu ve Vakıf Yönetim Kurulu Başkanının olumlu oyu ile kabul edilmesi gerekir.

(7) Mütevelli Heyet üyeliği fahridir. Ancak; Vakıf Yönetim Kurulu kararı ile Mütevelli Heyet üyelerine toplantıya katılma yol ve huzur hakkı verilebilir. Verilecek miktar bir yılda on ikiyi geçmemek üzere katılacakları her toplantı için Yükseköğretim Genel Kurulu üyeleri için 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun öngördüğü ücreti aşamaz. Başkan ve üyelere bunun dışında herhangi bir suretle başkaca bir ödeme yapılamaz.

(8) Hukuken geçerli bir mazereti olmaksızın, bir yıl içinde yapılan Mütevelli Heyet toplantılarına üst üste dört defa katılmayan Mütevelli Heyet üyesinin üyeliği kendiliğinden düşer.

(9) Mütevelli Heyet, ihtiyaç duyacağı alanlarda çalışmalarında kendisine yardımcı olmak üzere, geçici veya sürekli danışmanlar atayabilir.”

MADDE 3

Aynı Yönetmeliğin 7 nci maddesinin ikinci fıkrasında yer alan “Başkan vekiline,” ibaresinden sonra gelmek üzere “Başkan yardımcısına,” ibaresi eklenmiştir.

MADDE 4

Aynı Yönetmeliğin 8 inci maddesinin birinci fıkrasının ikinci cümlesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“Başkan, gerekli görürse yetkilerinden bir bölümünü başkan vekiline ve/veya başkan yardımcılarına devredebilir.”

MADDE 5

Aynı Yönetmeliğin 9 uncu maddesinin ikinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“(2) Başkan mevzuata uygun şekilde, yetkilerini uygun gördüğü ölçüde ve sürede Başkan vekiline, Başkan yardımcılarına ve Rektöre ve/veya uygun gördüğü Üniversitenin diğer idareci ve yöneticilerine devredebilir.”

MADDE 6

Aynı Yönetmeliğin 10 uncu maddesi başlığı ile birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“Başkan vekili

MADDE 10

(1) Başkan vekili, Başkanın yokluğunda başkanlık görevini yürütür. Başkan vekili, Mütevelli Heyet üyeliği görevlerinin yanı sıra, Mütevelli Heyet tarafından devredilen yetki ve sorumluluklar çerçevesinde Mütevelli Heyet ve Başkan tarafından verilen görevleri yapar ve yetkileri kullanır.”

MADDE 7

Aynı Yönetmeliğe 10 uncu maddeden sonra gelmek üzere aşağıdaki madde eklenmiştir.

“Başkan yardımcıları

MADDE 10/A

(1) Başkan yardımcıları, Mütevelli Heyet üyeliği görevlerinin yanı sıra, Başkan tarafından devredilen yetki ve sorumluluklar çerçevesinde Mütevelli Heyet ve Başkan tarafından verilen görevleri yapar ve yetkileri kullanır.”

MADDE 8

Aynı Yönetmeliğin 14 üncü maddesinin birinci fıkrasında yer alan “en çok iki kişi” ibaresi “en çok üç kişi” şeklinde değiştirilmiştir.

MADDE 9

Aynı Yönetmeliğin 17 nci maddesinin ikinci fıkrasında yer alan “seçer” ibaresi “önerir” şeklinde değiştirilmiş ve aynı maddenin üçüncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“(3) Dekan gerekli gördüğü hallerde Rektörün uygun görüşü ve Başkanın onayı ile dekan yardımcılarını değiştirebilir. Dekanın görevi sona erdiğinde yardımcılarının görevi de sona erer.”

MADDE 10

Aynı Yönetmeliğin 28 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“MADDE 28

(1) Genel Sekreterlik, bir Genel Sekreter ile en çok üç Genel Sekreter yardımcısından ve bağlı birimlerden oluşur.

(2) Genel Sekreter, Üniversite idari teşkilatının başıdır ve bu teşkilatın çalışmasından Rektöre karşı sorumludur. Genel Sekreter, Rektörün önerisi ve Başkanın uygun görüşü ile Mütevelli Heyet kararı ile atanır.

(3) Genel Sekreter, Üniversite idari teşkilatının başı olarak bu Yönetmelik ve ilgili mevzuatta belirtilen görevlerin yerine getirilmesini sağlamak amacıyla; birimlerin verimli, düzenli ve uyumlu bir şekilde çalışmasını sağlamaktan Rektöre karşı sorumludur.

(4) İdari personelin çalışma usul ve esasları Genel Sekreter tarafından belirlenir.

(5) Genel Sekreter, Üniversite idari teşkilatının başı olarak yapacağı görevler dışında, kendisi ve kendisine bağlı birimler aracılığı ile aşağıdaki görevleri yerine getirir:

a) Üniversite Senatosu ile Üniversite Yönetim Kurulunda oya katılmaksızın raportörlük görevi yapmak; bu kurullarda alınan kararların yazılması, korunması ve saklanmasını sağlamak.

b) Üniversite Senatosu ile Üniversite Yönetim Kurulunun kararlarını Üniversiteye bağlı birimlere iletmek.

c) Üniversite idari teşkilatında görevlendirilecek personel hakkında Rektöre öneride bulunmak.

ç) Basın ve halkla ilişkiler hizmetinin yürütülmesini sağlamak.

d) Rektörlüğün yazışmalarını yürütmek.

e) Rektörlüğün protokol, ziyaret ve tören işlerini düzenlemek.

f) Rektör tarafından verilecek diğer görevleri yapmak.”

MADDE 11

Aynı Yönetmeliğin 29 uncu maddesinin üçüncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“(3) Genel Sekreterliğe bağlı birimlere ilişkin düzenlemeler ile Üniversite idari teşkilatının çalışma, işleyiş, haberleşme, iş akışları, iş analizi, iş tarifi ve tasniflerine ilişkin düzenlemeler Genel Sekreterlikçe hazırlanır ve Rektörlüğe sunulur. Rektörün önerisi, Başkanın onayı ile yürürlüğe girer.”

MADDE 12

Aynı Yönetmeliğin 33 üncü maddesinin birinci ve ikinci fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“(1) Üniversitenin tüm onay ve yazışmaları, 9/6/2020 tarihli ve 2646 sayılı Cumhurbaşkanı Kararı ile yürürlüğe konulan Resmî Yazışmalarda Uygulanacak Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik hükümlerine göre yürütülür.

(2) Üniversitenin her düzeydeki birimlerinin Üniversite dışı kurumlarla yazışmaları, niteliğine göre Başkan, Başkan vekili, Başkan yardımcıları, Rektör veya Genel Sekreter imzası ile yapılır.”

MADDE 13

Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

MADDE 14

Bu Yönetmelik hükümlerini İstanbul Atlas Üniversitesi Mütevelli Heyet Başkanı yürütür.