20/12/1995 tarihli ve 95/7606 sayılı Kararnameye ektir.
Ekli “İthalat Rejimi Kararma Ek Karar”ın yürürlüğe konulması; Devlet Bakanlığı’nın 17/12/2002 tarihli ve 55375 sayılı yazısı üzerine, 20/2/1930 tarihli ve 1567 sayılı Kanunun değişik 1 inci, 14/5/1964 tarihli ve 474 sayılı Kanunun değişik 2 nci, 6/5/1986 tarihli ve 3283 sayılı Kanunun 2 nci, 27/10/1999 tarihli ve 4458 sayılı Kanunun 55 inci maddeleri ile 2/2/1984 tarihli ve 2976 sayılı Kanun hükümlerine göre, Bakanlar Kurulu’nca 18/12/2002 tarihinde kararlaştırılmıştır.
İthalat Rejimi Kararına Ek Karar
20/12/1995 tarihli ve 95/7606 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan İthalat Rejimi Kararı ekinde yer alan listeler ile ekleri yürürlükten kaldırılmış, aynı Karara I, II, III, IV ve V sayılı listeler ile (EK: 1), (EK:2), (EK:3) ve (EK:4) ilave edilmiştir.
Aynı Kararın değişik 9 uncu maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 9
İthalatta uygulanacak gümrük vergisi oranları ile ödenecek toplu konut fonunu gösterir listeler (Liste I, II, III, IV, V) kapsamı maddelere ait gümrük vergileri ve toplu konut fonları karşılarında gösterildiği şekilde belirlenmiştir.
Ancak, II sayılı liste kapsamında yer alan maddelerin, aynı zamanda V sayılı, listede yer alması durumunda, II ve V sayılı listelerde belirtilen gümrük vergisi oranlarından daha düşük olanı uygulanır.
Gelişme yolundaki ülkeler ile en az gelişmiş ülkelere yönelik Türkiye’nin tek taraflı tercihli tarifeleri II sayılı listenin “GTS Ülkeleri” (Genelleştirilmiş Tercihler Sistemi Ülkeleri) sütunu ile düzenlenmiş olup, bu sütunda belirtilen gümrük vergisi oranlarından yararlanacak ülkeler (EK-3)’de tespit edilmiştir. (EK-3)’de yer alan Genelleştirilmiş Tercihler Sisteminden yararlanacak gelişme yolundaki ülkelerin karşılarında bulunan “Hariç Fasıllar” sütununda belirtilen fasıllardan veya gümrük tarife pozisyonlarından yapılacak ithalatta, bu ülkeler için II sayılı listenin “D.Ü.” (Diğer Ülkeler) sütununda ve V sayılı listede belirtilen gümrük vergisi oranlarından daha düşük olanı uygulanır.
III sayılı liste kapsamı maddelerin karşılarında (T1), (T2) işaretlerinin bulunduğu durumlarda, işlenmiş tarım ürünlerinin bünyesinde yer aldığı kabul edilen ve Bileşim Tablosunda (EK:1) belirtilen temel tarım ürünleri miktarlarının esas alınması suretiyle tespit edilecek kod numaralarına, (Ek:2)’de yer alan tabloda tekabül, eden toplu konut fonu, miktarları tahsil olunur.”
Aynı Karar’ın, II inci maddesinin son fıkrası ile Geçici 3 üncü maddesinin son cümlesi yürürlükten kaldırılmıştır.
Bu Karar 1/1/2003 tarihinde yürürlüğe girer.
Bu Karar hükümlerini Dış Ticaret Müsteşarlığı’nın bağlı bulunduğu Devlet Bakanı yürütür.