Dosya olarak kaydet: PDF - WORD

Ekler

Görüntüleme Ayarları:

BİRİNCİ BÖLÜM

Genel Hükümler

Amaç

MADDE 1

Bu Yönetmeliğin amacı, telekomünikasyon şebekelerinde kullanılan numaraların ulusal kapsamda plânlanması ve yapılan plâna uygun olarak etkin ve verimli kullanılmasını sağlayacak usûl ve esasları düzenlemektir.

Kapsam

MADDE 2

Bu Yönetmelik, telekomünikasyon şebekelerinde kullanılan numaraların ulusal kapsamda plânlanması, plâna uygun olarak tahsis edilmesi, tahsis edilen numaraların etkin ve verimli kullanımının sağlanması, geri alımı ve benzeri konularda uygulanacak usûl ve esasları kapsar.

Hukuki Dayanak

MADDE 3

Bu Yönetmelik 406 sayılı Telgraf ve Telefon Kanunu ile 2813 sayılı Telsiz Kanununa dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar ve Kısaltmalar

MADDE 4

Bu Yönetmelikte geçen;

Kurum: Telekomünikasyon Kurumunu,

Kurul: Telekomünikasyon Kurulunu,

Numara: Şebeke ve/veya şebeke sonlanma noktasını tanımlayan, sözkonusu noktaya çağrının yönlendirilmesini sağlayan ve kullanıldığı yere göre abone, uygulama, işletmeci, telekomünikasyon şebekesi ve/veya telekomünikasyon hizmeti ile ilişkilendirilebilen bilgiyi içeren harf ve/veya rakamlar dizini veya sembolleri,

Numara bloğu: Ulusal numaralandırma plânında 1.000, 10.000, 100.000 veya 1.000.000 adet numara olacak şekilde ardışık numara dizinini,

Ulusal numaralandırma plânı : Numaraların yapısını tanımlayan, yönlendirme, adresleme, ücretlendirme veya hizmet türüne ilişkin bilgi vermek üzere bölümlere ayrılarak tanımlanabilen Türkiye numaralandırma plânını,

Abone: Telekomünikasyon hizmeti sunan bir işletmeci ile ilgili hizmetten yararlanmaya ilişkin sözleşme yapan gerçek veya tüzel kişiyi,

Arama plânı: Ulusal numaralandırma plânında kullanılan yöntemi tanımlayan, çağrı sonlandırmasını sağlayacak şekilde önek (prefiks) ve ek bilgilerin kullanımını içeren, ondalık rakamlar, semboller ve ek bilgilerin kombinasyonu veya dizinini,

Birincil tahsis: Numara ve/veya numara bloklarının Kurum tarafından işletmeciye tahsis edilmesini,

Doluluk oranı: Aynı numara türünde hizmete verilmiş numaraların tahsis edilen toplam numara sayısına oranını,

Hizmete veriliş: Münferit olarak tahsis edilen numaralarda numaranın şebekede tanımlanması ve/veya numara bloğundan en az bir numaranın aboneye tahsis edilmek suretiyle aktif hale getirilmesini,

DDI: Doğrudan Dahili Aramayı (Direct Dialing Inward),

İkincil tahsis : Birincil tahsis yapılan işletmecinin, kendisine tahsis edilmiş numaraları abonelerine tahsisini,

ITU: Uluslararası Telekomünikasyon Birliğini (International Telecommunication Union),

İlgili mevzuat: Telekomünikasyon sektörüne ilişkin kanun, Bakanlar Kurulu Kararı, tüzük, yönetmelik, tebliğ, lisans, genel izin, genelge, usûl ve esaslar, Kurul kararı ve ilgili diğer düzenleme ve mevzuatı,

İşletmeci: Türk Telekom da dahil olmak üzere, Kurum ile yapılan görev sözleşmesi, imtiyaz sözleşmesi ve/veya Kurumdan alınan bir telekomünikasyon ruhsatı veya genel izin uyarınca telekomünikasyon hizmeti yürüten ve/veya telekomünikasyon altyapısı işleten bir sermaye şirketini,

Kamu telefon şebekesi: Şebeke sonlanma noktaları arasında ses, faks, veri ve diğer benzeri haberleşme formlarının iletimini destekleyen kamuya açık telefon hizmetlerini sağlamak amacıyla kullanılan telekomünikasyon şebekesini,

Kullanıcı: Aboneliği olup olmamasına bakılmadan telekomünikasyon hizmetlerinden yararlanan gerçek veya tüzel kişiyi,

Numara taşınabilirliği: Kamu telefon şebekesinde abonenin numarasını değiştirmeden hizmet aldığı işletmeciyi, bulunduğu fiziksel konumu ve/veya aldığı hizmetin türünü değiştirebilmesini,

Numara ücreti: Numara türüne göre belirlenen ve birincil tahsiste alınan yetkilendirme ücreti kapsamındaki ücreti,

Paralel çalışma: Ulusal numaralandırma plânı değişikliklerinde, eski ve yeni numaraların önceden belirlenmiş sınırlı bir süre için birlikte yürürlükte ve çalışır durumda olmasını,

Sermaye şirketi: Kurum tarafından aranacak şartları taşıyan, Türkiye’de kurulmuş veya kurulacak bir sermaye şirketini,

Şebeke: İki veya daha fazla nokta arasında telekomünikasyonu sağlamak için bu noktalar arası bağlantıyı teşkil eden anahtarlama ekipmanları ve hatlar da dahil olmak üzere her türlü iletim sistemleri ağını,

Şebeke sonlanma noktası: Telekomünikasyon şebekesinde aboneye erişimin sağlandığı fiziksel noktayı, anahtarlama veya yönlendirme ihtiva eden şebekelerde ise, abone numarası veya ismi ile ilişkilendirilebilen özel bir şebeke adresiyle tanımlanan noktayı,

Taşıyıcı: Bir çağrının başlatılması, sonlandırılması veya taşınması hizmetlerinin tümünü veya bir kısmını sunan işletmeciyi,

Taşıyıcı seçimi: Kamu telefon şebekesinde kendisinden hizmet alınmak istenen taşıyıcının, Çağrı Bazında Taşıyıcı Seçimi ve/veya Taşıyıcı Ön Seçimi ile seçilmesini,

Taşıyıcı seçim kodu: Taşıyıcılara Çağrı Bazında Taşıyıcı Seçimi amacıyla Kurum tarafından tahsis edilen kodu,

Çağrı bazında taşıyıcı seçimi: Kamu telefon şebekesinde her bir çağrı için hizmet alınmak istenen taşıyıcının, kendisine Kurum tarafından tahsis edilmiş olan taşıyıcı seçim kodu çevrilmesi suretiyle seçilmesi mekanizmasını,

Taşıyıcı ön seçimi: Kendisinden hizmet alınmak istenen taşıyıcının, taşıyıcı seçim kodu çevrilmeksizin seçilmesine imkan sağlayacak şekilde önceden seçilmesi mekanizmasını,

Yetkilendirme: Kurumun, telekomünikasyon hizmetinin yürütülmesi ve/veya altyapısının kurulması ve işletilmesi için sermaye şirketleri ile görev ya da imtiyaz sözleşmesi imzalaması, bu şirketlere telekomünikasyon ruhsatı vermesi veya genel izin kapsamında kayıtlaması işlemini,

ifade eder.

Ayrıca, bu Yönetmelikte geçen ve yukarıda yer almayan tanımlar için ilgili mevzuatta yer alan tanımlar geçerlidir.

Yönetmelik Kapsamında Bulunan Numaralar

MADDE 5

Bu Yönetmelik kapsamında bulunan numaralar, telekomünikasyon şebekelerinde kullanılan ve ulusal plânlama gerektiren numaralardır. Uluslararası Telekomünikasyon Birliği tarafından tanımlanan küresel uluslararası numaralandırma plânlarında ülkelerin düzenlemeleri gereken hususlar da bu Yönetmeliğin kapsamındadır.

Numara Türlerine Özel Hususlar

MADDE 6

Numara türlerine özel hususlar bu Yönetmeliğin eklerinde düzenlenmiştir.

Numara Ücreti

MADDE 7

Numara tahsislerinde, tahsis edilecek numara sayısı ile orantılı olacak şekilde yetkilendirme ücreti kapsamında numara ücreti alınır. Alınacak numara ücretleri, Kurumun, ulusal numaralandırma plânının yönetimi ve numara kaynaklarının kontrolü görevlerinden kaynaklanan masrafları, tahsis edilebilir numara kaynağının kapasitesi ile kaynağın etkin ve verimli kullanılması gerekleri esas alınmak suretiyle belirlenir.

İlkeler

MADDE 8

Bu Yönetmeliğin uygulanmasında aşağıdaki temel ilkeler gözetilir:

a) Objektif nedenler aksini gerektirmedikçe, niceliksel ve niteliksel devamlılık, adil, ayrımcı olmama, düzenlilik, verimlilik, açıklık, şeffaflık ve kaynakların etkin kullanılması,

b) Millî güvenlik, kamu düzeni gerekleri ve acil durum ihtiyaçlarına öncelik verilmesi,

c) Taraf olunan uluslararası kuruluşların düzenlemelerine uyulması,

d) Kullanımı kolay ve kamu menfaatine yönelik uygulamaların teşvik edilmesi,

e) Tüketici haklarının korunması,

f) Etkin ve sürdürülebilir rekabet ortamının sağlanması ve devamlılığına yönelik uygulamaların teşvik edilmesi.

İKİNCİ BÖLÜM

Başvuru Usûl ve Esasları

Numara Tahsis Başvurusu

MADDE 9

Numara tahsisi için işletmeciler veya yetkilendirme için ilgili mevzuat uyarınca Kuruma müracaat eden sermaye şirketleri başvurabilir. İhale usûlü ile yapılacak yetkilendirmelerde, yetkilendirme mevzuatı hükümleri çerçevesinde gerekli işlemler yapılır. Numara türlerine göre başvuruya özel durumlar bu Yönetmeliğin eklerinde düzenlenmiştir.

Başvurunun Yapılması

MADDE 10

Başvurunun yapılmasına ilişkin hususlar aşağıda belirtilmiştir:

a) Sermaye Şirketlerinin Başvurusu : Numara tahsisi gerektiren bir telekomünikasyon hizmeti sunmak ve/veya altyapısı kurmak ve işletmek üzere yetkilendirilme amacıyla ilgili mevzuata uygun olarak Kuruma başvuran sermaye şirketleri, numara tahsisi için de başvurmuş sayılır. Ancak, Kurum, gerekli görmesi halinde, başvuru sahibinden tahsis talebinde bulunduğu numara kaynağına göre, bu Yönetmeliğin eklerinde düzenlenen başvuru formlarını doldurmasını ister.

Sermaye şirketlerinin yetkilendirme başvurusu ile birlikte yapacakları numara tahsis başvuruları bu Yönetmelik hükümleri çerçevesinde yetkilendirme başvuruları ile paralel olarak değerlendirilir.

b) İşletmecilerin Başvurusu : İşletmeci, Kurum düzenlemelerine uygun olarak sürdürdüğü faaliyeti kapsamında talep ettiği numaralar için ekteki başvuru formlarından uygun olanını eksiksiz doldurarak, numara tahsis talebini içeren dilekçeyle Kuruma başvurur. Başvuruda istenen bilgi ve belgeler, bu Yönetmeliğin eklerinde numara türüne göre düzenlenen başvuru formlarında gösterilmektedir. Başvurular, istisnai haller dışında, tahsisi talep edilen numaraların plânlanan hizmete veriliş tarihinden önceki altı (6) ay içerisinde yapılır.

Yeni bir numara grubunun kullanıma açılması halinde Kurum buna ilişkin duyuruyu başvuruların alınmaya başlanacağı tarihi de belirtecek şekilde internet sitesinde iki (2) hafta öncesinden yayımlar.

Başvurunun Değerlendirilmesi

MADDE 11

Kurum, yapılan başvuruları inceler, belgelerinde eksiklik bulunan başvuru sahibinden bu eksikliklerin giderilmesini ister. Eksikliklerin Kurum tarafından başvuru sahibine bildirilmesini müteakip üç (3) ay içerisinde tamamlanmaması halinde başvuru işlemden kaldırılır.

Kuruma eksiksiz yapılan başvurular, başvuru sırasına göre değerlendirmeye alınır ve üç (3) hafta içerisinde sonuçlandırılır. Başvuru sırasının tespitinde, başvurunun Kuruma eksiksiz yapıldığı tarih esas alınır. Ancak, millî güvenlik ve kamu düzeni gerekleri ile acil durum ihtiyaçlarına öncelik verilir.

Kurum, başvurunun değerlendirilmesinde, başvuru sahibinden ek bilgi ve belge isteyebilir. Bu ve benzeri durumlarda yukarıda belirtilen değerlendirme süresi aşılabilir. Talep edilen ek bilgi ve belgelerin, Kurum tarafından belirlenen süre içerisinde teslim edilmemesi halinde, başvuru sahibi başvuru değerlendirmesinde öncelik sırasını kaybeder.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Numara Tahsis ve Kullanımı

Tahsis Koşulları

MADDE 12

Numara tahsisinde aşağıdaki koşullar aranır:

a) Başvuruda belirtilen numara tahsis talebinin ulusal numaralandırma plânına uygun olması,

b) Talep edilen numaraların tahsis edilebilir durumda olması,

c) Talep edilen numaraların, ilgili olduğu hizmetin coğrafi kapsamıyla uyumlu olması,

d) Talep edilen numara sayısına uygun teknik kapasitenin yeterliliği, abone sayısını destekleyecek pazar projeksiyonunun ve yatırım plânının olması.

İlave numara tahsislerinde, başvuru sahibinin tahsisini talep ettiği numara kaynağına uygun yetkilendirmenin bulunması ve tahsisli numaralarda istenilen doluluk oranına erişilmiş olması koşulları da aranır.

Numara tahsisinde uygulanacak numara türlerine özel koşullar bu Yönetmeliğin eklerinde düzenlenmiştir.

Tahsisin Yapılması

MADDE 13

Tahsis talebinin Kurum tarafından uygun görülmesi halinde numara tahsisi yapılır. Kurum tahsis edilen numaraları başvuru sahibine yazılı olarak bildirir.

Talebin Reddedilmesi

MADDE 14

Bu Yönetmeliğin 9 uncu ve 10 uncu maddelerinde yer alan hükümlere uygun olmayan başvurular ile 12 nci maddesinde belirtilen koşulları karşılamayan tahsis talepleri reddedilir. Bu durumda, başvuru sahibine reddedilme gerekçesi yazılı olarak bildirilir.

Kısmî Tahsis

MADDE 15

Kurum, gerekli görmesi halinde, talep edilen numaraların yalnız belirli bir kısmını gerekçesini belirterek tahsis edebilir.

Tekrar Tahsis

MADDE 16

Herhangi bir nedenle kullanımına son verilmiş numara veya numara blokları, istisnai haller dışında, kullanımına son verildiği tarihten itibaren en erken altı (6) ay sonra tekrar tahsis edilebilir.

Tahsisli Numaraların Kullanım Süresi

MADDE 17

Tahsisli numaraların kullanım süresi, ilgili yetkilendirme süresi ile sınırlıdır. Kurum, yetkilendirmesi sona eren veya fesh/iptal edilenlerden, ilgili yetkilendirme kapsamında kendilerine tahsis edilmiş numaraları geri alır.

Kullanım Koşulları

MADDE 18

Tahsis edilen numaraların kullanımında aşağıdaki koşullar geçerlidir:

a) Tahsis edilen numaralar bu Yönetmelik hükümlerine ve başvuruda belirtilen amaca uygun olarak kullanılır.

b) İkincil ve müteakip tahsisler, birincil tahsisin amacına uygun olarak yapılır.

c) Tahsis edilen numaralar, rekabeti bozacak, tüketici haklarını ihlal edecek şekilde kullanılamaz.

d) Tahsisli numaralar, Kurumun izni olmadan başkasına devredilemez.

e) Birleşme veya devralmalarda, tahsisli numaraların kullanım hakkına ilişkin düzenlemeler Kurum tarafından yapılır.

f) Tahsis edilen numaralar, numara türleri ile ilişkili tarife düzenlemelerine uygun olarak kullanılır.

g) Tahsis edilen numaralar, tahsis tarihinden itibaren en geç bir (1) yıl içerisinde hizmete sunulur.

h) Kurum tarafından tahsis edilmiş numaralar dışında ulusal numaralandırma plânından numara kullanılamaz.

i) İşletmeci, kendisine tahsisli numaraları, ulusal numaralandırma plânında bulunan numaralarla karışıklığa neden olacak şekilde kullanamaz.

j) Arama plânına uygun olarak bir numaraya yapılan çağrılar, çağrı yönlendirme ve benzeri durumlar hariç, aynı noktada sonlanır.

Kurum, yukarıdaki koşullara ilave olarak, hizmet veya numara türüne özel koşullar getirebilir.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Numaraların Değiştirilmesi, İadesi veya Geri Alımı

Tahsisli Numaralarda Değişiklik

MADDE 19

Kurum, aşağıda belirtilen hallerde tahsis edilen numaralarda değişiklik yapabilir:

a) Millî güvenlik, kamu düzeni ve acil durum ihtiyaçlarının gerektirmesi halinde,

b) Taraf olunan uluslararası kuruluşların düzenlemeleri doğrultusunda,

c) Ulusal numaralandırma plânında yapılacak değişiklikler doğrultusunda,

d) İşletmecinin talep etmesi ve Kurumun bu talebi uygun bulması durumunda.

Kullanımda olan numaralarda yapılacak değişikliklerde, Kurum gerekli görmesi halinde ilgili tarafların görüşlerini alır ve değişikliğe yönelik kararını makûl bir süre öncesinden bildirir.

Tahsisli Numaraların İadesi

MADDE 20

Kendilerine numara tahsisi yapılanlar kullanımda bulunmayan ve/veya ihtiyacının olmadığını değerlendirdiği numaraları Kuruma iade edebilir. Bu durumda iade edilen numaralar için Kurumdan herhangi bir hak iddiasında bulunulamaz.

Tahsisli Numaraların Geri Alınması

MADDE 21

Kurum, tahsis edilen numaraları aşağıdaki hallerde, kısmen veya tamamen geri alabilir:

a) Millî güvenlik, kamu düzeni ve acil durum ihtiyaçlarının gerektirmesi,

b) İlgili numara kaynağına yönelik yetkilendirmenin herhangi bir nedenle sona ermesi,

c) Bu Yönetmelik hükümlerine uyulmaması,

d) Taraf olunan uluslararası kuruluşların düzenlemelerine uyumun gerekliliği,

e) Tahsis edilen tüm numaraların hizmet dışı bırakılması,

f) Tahsis edilen numara veya numara bloklarının tahsis tarihinden itibaren bir (1) yıl içerisinde hizmete verilmemesi,

g) İlave numara kapasitesi ihtiyacının zorunlu kılması,

h) Numaralandırmaya ilişkin yapılacak düzenlemelerin veya Ulusal numaralandırma plânında yapılacak değişikliklerin gerektirmesi,

i) Numara tahsisine dayanak teşkil eden koşulların geçerliliğini yitirmesi halinde,

j) Numara tahsisinin dayanağını teşkil eden bilgi veya belgelerin yanlış veya yanıltıcı olduğunun tespit edilmesi,

Bu maddenin (a), (d), (g) ve (h) bentlerine dayanılarak geri alınan numaralar için Kurum tarafından yeni tahsis yapılabilir. Bu durumda numara tahsisi için ücret alınmaz.

Tahsisli numaraların geri alınmasında aşağıdaki prosedür izlenir:

a) Tahsisli numaraların geri alınmasına yönelik karar, gerekçesi ile birlikte, geri alıma kadar belli bir süre verilecek şekilde ilgili taraflara bildirilir. Bildirilecek süre, geri alınacak numaraların sayısı, telekomünikasyon sektörüne etkileri, teknik zorluklar gibi hususlar dikkate alınarak Kurum tarafından belirlenir.

b) İşletmeciler, Kurum tarafından belirlenecek süre içerisinde şebekelerinde yukarıdaki fıkra hükümlerine göre gerekli düzenlemeleri yapar.

BEŞİNCİ BÖLÜM

İşletmecinin Hak ve Yükümlülükleri

İşletmecinin Hakları

MADDE 22

Tahsisli numaralara ilişkin işletmecinin hakları, mülkiyet hakkı olmayıp kullanım hakkıdır. İşletmeci, kendisine tahsisli numaralar kapsamında, numara türüne göre, ikincil tahsis yapabilir. İkincil tahsisin mümkün olduğu numara türleri eklerde belirtilmiştir.

İşletmecinin Yükümlülükleri

MADDE 23

İşletmecinin tahsisli numaralara ilişkin yükümlülükleri aşağıda düzenlenmiştir:

a) İşletmeci, bu Yönetmelik hükümlerine, ulusal numaralandırma plânına ve numaralandırma konusunda Kurumun yapacağı düzenlemelere uymakla yükümlüdür.

b) İşletmeci, ulusal numaralandırma plânına uygun olarak şebekelerinde gerekli düzenlemeleri yapar.

c) İşletmeci, numara tahsisine dayanak teşkil eden koşulların değişmesi halinde, bu durumu değişiklik tarihinden itibaren bir (1) ay içerisinde Kuruma bildirmekle yükümlüdür.

d) İşletmeci, kendisine münferit veya blok olarak tahsis edilen numaraları, hizmete verilmesini müteakip bir (1) ay içerisinde Kuruma bildirir.

e) İşletmeci, ulusal numaralandırma plânında veya kendilerine tahsisli numara değişikliklerinde, iadesinde ve/veya geri alınmasında bu durumdan etkilenecek abonelerine uygun süre öncesinden bildirimde bulunur, eski ve yeni numaranın paralel çalışmasını sağlar ve eski numaraya yapılan aramalarda yeni numarayı bildirecek şekilde kullanıcılara Kurumun belirleyeceği şekil ve süre ile sesli anons hizmetini ücretsiz verir.

f) İşletmeci, kendisine tahsisli tüm numaraların kaydını tutar ve Kuruma her yıl Şubat ayı sonuna kadar bir önceki yıla ilişkin yazılı rapor verir. Rapor asgarî aşağıdaki hususları içerir:

1) Her bir numara türündeki abone sayısı ile numara türüne göre düzenlenmiş şekilde abonelere tahsisli bulunan toplam numara sayısı,

2) Her bir numara türündeki tahsis edilebilir numara sayısı,

3) Doğrudan Dahili Arama grupları için ayrılmış numaralar,

4) Gelecekte verilecek hizmetler için boş tutulan numaraların sayısı,

5) Abonelere tahsis edilenler dışında kullanılan numaralar ve kullanım amaçları,

6) Numara kullanımına ilişkin gelecek 3 yıllık plân,

7) Kurum tarafından istenen diğer bilgiler.

ALTINCI BÖLÜM

Diğer Hükümler

Ulusal Numaralandırma Plânında Değişiklik Yapılması

MADDE 24

Kurum, kamu düzeni, acil durum veya millî güvenliğin gerektirdiği haller, taraf olunan uluslararası kuruluşların düzenlemeleri veya numara kapasitesi ihtiyacı nedeniyle ulusal numaralandırma plânında değişiklik yapabilir. Plânda yapılacak değişikliklerde işletmecilerin görüşleri alınır. Değişikliklerin uygulanması amacıyla işletmecilere uluslararası normlara uygun süre verilir. İşletmeciler bu değişiklikleri uygular ve gerekli önlemleri alır. İşletmeciler, ulusal numaralandırma plânındaki değişikliklere uyum sürecinde doğacak gider kalemleri için Kurumdan veya abonelerden herhangi bir ücret talebinde bulunamaz.

Ulusal numaralandırma plânında yapılacak değişikliklerin Uluslararası Telekomünikasyon Birliğine bildirimi Kurum tarafından yapılır.

Alfanümerik Karakter Kullanımı

MADDE 25

Tahsis edilen numaraların alfanümerik olarak gösteriminde ve kullanılmasında Uluslararası Telekomünikasyon Birliği’nin E.161 Tavsiye Kararı esas alınır. Buna göre, harf-rakam ilişkisi aşağıda gösterildiği şekildedir.

1 2 ABC 3 DEF
4 GHI 5 JKL 6 MNO
7 PQRS 8 TUV 9 WXYZ
0

Numara Taşınabilirliği

MADDE 26

İşletmeci, Kurumun numara taşınabilirliği konusunda yapacağı düzenlemelere uyar. Buna göre işletmeci, kendisine tahsis edilen numaralar için Kurum düzenlemelerine uygun olarak numara taşınabilirliği sağlamakla yükümlüdür.

Taşıyıcı Seçimi

MADDE 27

İşletmeci, taşıyıcı seçimine ilişkin olarak Kurumun yapacağı düzenlemelere uyar. Çağrı bazında taşıyıcı seçimi kapsamında taşıyıcı seçim kodu tahsisine yönelik hususlar bu Yönetmeliğin ekinde düzenlenmiştir.

Düzenlemelerin Yayımlanması

MADDE 28

Kurum, aksi yönde bir millî güvenlik gerekçesi olmadığı sürece bu Yönetmelik ve eklerini, bunlarda yapılacak değişiklikleri, kullanıma açılan numaraları ve numara tahsis kararlarını internet sitesinde yayımlar.

Kurum, tahsisli numaraların kullanım durumuna ilişkin her yıl rapor düzenler ve internet sitesinde yayımlar.

İdari Para Cezaları

MADDE 29

Bu Yönetmelik uyarınca,

a) İşletmeciye tahsis edilen numaraların, başvuruda belirtilen amaca uygun olarak kullanılmaması durumunda veya işletmecinin yaptığı ikincil ve müteakip tahsislerin birincil tahsis amacına uygun olmaması durumunda işletmeciye bir önceki takvim yılındaki cirosunun bindebeş (% 0,5)’ine kadar,

b) İşletmecinin, kendisine tahsis edilen numaraları, rekabeti bozacak şekilde veya diğer işletmecilerin faaliyetini engelleyecek veya şebeke bütünlüğünü bozacak şekilde kullanması durumunda, işletmeciye bir önceki takvim yılındaki cirosunun bindebeş (% 0,5)’ine kadar,

c) İşletmeciye tahsis edilmiş numaraların, Kurumun izni olmadan devredilmesi durumunda işletmeciye bir önceki takvim yılındaki cirosunun bindeüç (% 0,3)’üne kadar,

d) Tahsis edilen numaraların, bu Yönetmelik veya ulusal numaralandırma plânına uygun olarak kullanılmaması durumunda, işletmeciye bir önceki takvim yılındaki cirosunun yüzdebir (% 1)’ine kadar,

e) İşletmecinin Kurum tarafından kendisine tahsis edilmiş numaralar dışında ulusal numaralandırma plânından numara kullanması durumunda, işletmeciye bir önceki takvim yılındaki cirosunun yüzdebir (% 1)’ine kadar,

f) İşletmecinin kendisine tahsisli numaraları, ulusal numaralandırma plânında bulunan diğer numaralarla karışıklığa neden olacak şekilde kullanması durumunda, işletmeciye bir önceki takvim yılındaki cirosunun bindebeş (% 0,5)’ine kadar,

g) İşletmecinin ulusal numaralandırma plânı kapsamında şebekelerinde gerekli düzenlemeleri yapmaması veya kasıtlı olarak geciktirmesi durumunda, işletmeciye bir önceki takvim yılındaki cirosunun yüzdeiki (% 2)’sine kadar,

h) İşletmecinin bu Yönetmelik hükümlerinde belirtilen sürelere uygun olarak Kuruma yapacağı bildirimleri yapmaması durumunda, işletmeciye bir önceki takvim yılındaki cirosunun bindebeş (% 0,5)’ine kadar,

i) İşletmecinin ulusal numaralandırma plânında veya kendisine tahsisli numaralarda yapılan değişikliklere ilişkin olarak bu Yönetmelikte belirtilen yükümlülükleri yerine getirmemesi durumunda, işletmeciye bir önceki takvim yılındaki cirosunun yüzdebir (% 1)’ine kadar,

ihlâlin niteliğine göre Kurum tarafından belirlenecek oranlarda idarî para cezası uygulanır.

Kurum, bu Yönetmelikte öngörülen idarî para cezalarının uygulanmasından önce ilgili işletmeciye Kurul kararıyla belirlenecek bir süre içerisinde yükümlülüğünü yerine getirmesini ihtar eder. Bu süre içerisinde yükümlülüğünü yerine getirmeyen işletmeciye Kurul kararı ile belirlenen oranda idarî para cezası uygulanır.

Bu madde uyarınca, idarî para cezalarının uygulanması bu Yönetmelikle getirilen yükümlülükleri ortadan kaldırmaz. İhlal konusu fiilin tekrarı veya devamı halinde işletmecinin bir önceki takvim yılındaki cirosunun yüzdeüç (% 3)’ünü aşmamak kaydıyla idarî para cezası uygulanır. İhlalin tekerrürü halinde, idarî para cezalarına ek olarak bu Yönetmelikte yer alan tahsisli numaraların geri alınmasına ilişkin hükümler uygulanır.

01.08.2002 tarih ve 24833 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren "Telekomünikasyon Kurumu Tarafından İşletmecilere Uygulanacak İdari Para Cezalarına İlişkin Yönetmelik" hükümleri saklıdır.

Yönetmeliğin Ekleri

MADDE 30

Bu Yönetmeliğin Ekleri, Numara Türlerine Özel Ekler (EK-A) ve Başvuru Formlarından (EK-B) oluşur.

Kurum bu Yönetmeliğe ilave olarak, numara türlerine özel ekler yayımlayabilir.

Tahsisli Numaralar

MADDE 31

Bu Yönetmeliğin ilgili hükümleri, bu Yönetmelik yürürlüğe girinceye kadar yapılmış numara tahsisleri için de uygulanır.

Numaralandırma Komitesi

MADDE 32

Kurum, bu Yönetmelik hükümlerinin uygulanması sırasında veya numaralandırmaya ilişkin düzenlemelerde gerek duyulan konularda çalışmalar yapmak üzere, ilgili işletmecilerden temsilcilerin katılımı ile numaralandırma komitesi teşkil edebilir. Komite, çalışma konuları ile çalışma usûl ve esaslarını kendisi belirler. Komiteye gerekli görülmesi halinde, telekomünikasyon sektöründe üretici firmalar, tüketicileri temsilen ilgili dernek veya kuruluş temsilcileri, üniversiteler ile ilgili kurum ve kuruluşlardan temsilciler veya uzmanlar davet edilir.

Kaldırılan Hükümler

MADDE 33

Bu Yönetmelikle, 23/06/2003 tarihli ve 2003/241 sayılı Telekominikasyon Kurulu kararı ile yürürlüğe giren Üç Haneli Kısa Numaralara İlişkin Usûl ve Esaslar yürürlükten kaldırılmıştır. Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihe kadar Üç Haneli Kısa Numaralara İlişkin Usûl ve Esaslara yapılmış atıflar, bu Yönetmeliğe yapılmış sayılır.

Hüküm Bulunmayan Haller

MADDE 34

Numaralandırma kapsamında bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan haller için tebliğ veya Kurul kararı ile düzenleme yapılır.

Geçici Hükümler

GEÇİCİ MADDE 1

Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girmesini müteakip üç (3) ay içerisinde, bu Yönetmelik kapsamında bulunan ve tahsis edilmemiş boş numara ve numara blokları Kurum tarafından devralınır. Türk Telekom numaraların kullanım durumu bilgisini ve kanıtlayıcı bilgi ve belgeleri Kuruma verir.

Devir işlemi yapılıncaya kadar, Kurum, talep edilen numara kaynağının durumuna yönelik olarak gerekli gördüğü takdirde Türk Telekom ile koordinasyon yaparak, başvuru sahiplerine bu Yönetmelik hükümlerine uygun olarak numara tahsisi yapar.

Yürürlük

MADDE 35

Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 36

Bu Yönetmelik hükümlerini Telekomünikasyon Kurulu Başkanı yürütür.

Ekler

Yönetmeliğin Ekleri