BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
Bu Yönetmeliğin amacı; Polis Koleji'nin kuruluş organları ile görevlerini, disiplin, eğitim, öğretim, devam-devamsızlık, denetlenme, okuldan çıkma-çıkarılma işlemlerini, öğrencilerin özlük hak ve yükümlülükleri ile bu konularla ilgili diğer hususları tespit etmektir.
Kapsam
Bu Yönetmelik, Polis Koleji'nin yönetim ve öğretim organlarının kuruluş, görev, yetki ve sorumluklarını, öğrencilik statüsünün kazanılması ve kaybedilmesi esas ve usullerim, eğitim süresi ve şeklini, disiplin konularını ve bu konulara ilişkin diğer hususları kapsar.
Hukukî Dayanak
Bu Yönetmelik 3201 Sayılı Emniyet Teşkilatı Kanunu ile 1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanununa dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
Bu Yönetmelikte geçen deyimlerden;
Bakanlık: İçişleri Bakanlığını,
Bakan: İçişleri Bakanını,
Genel Müdürlük: Emniyet Genel Müdürlüğünü,
Genel Müdür: Emniyet Genel Müdürünü,
Eğitim Dairesi: Emniyet Genel Müdürlüğü Eğitim Dairesi Başkanlığını,
Okul: Polis Koleji'ni,
Kolej: Polis Koleji'ni,
Okul Müdürü: Polis Koleji Müdürünü,
Kanaat Dönemi: Derslerin başladığı tarihten dinlenme tatiline, dinlenme tatili bitiminden ders kesimine kadar geçen her bir süreyi,
Ders Yılı: Derslerin haşladığı günden, derslerin kesildiği güne kadar geçen ve iki kanaat dönemini kapsayan süreyi,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Kuruluş Amacı, ve ilkeler
Kuruluş
Emniyet Teşkilâtına orta ve üst kademe amir yetiştiren Polis Akademisine veya Emniyet Teşkilatının ihtiyaç duyacağı branşlarda fakülte ve yüksek okullara kaynak sağlamak amacıyla Genel Müdürlüğe bağlı olarak Bakan Onayı ile, erkek öğrencilere mahsus parasız yatılı, resmi üniformalı bir okul olan Polis Koleji kurulur.
Temel İlkeler
Polis Koleji Öğrencilerinin;
a) Atatürk İlke ve İnkılâplarına ve Anayasanın başlangıcında ifadesini bulan Türk Milliyetçiliğine bağlı; Türk Milli Eğitiminin milli, kültürel değerlerini benimseyen, koruyan ve geliştiren, ailesini, vatanım, milletini seven ve daima üstün tutmaya çalışan, insan haklarına saygılı ve Anayasada özellikleri belirlenen Türkiye Cumhuriyetine karşı görev ve sorumluluklarını bilen ve bunları davranış haline getiren kişiler olarak yetiştirilmesi,
b) Emniyet Teşkilâtının orta ve üst kademe amir ve yöneticilerini yetiştirmek amacıyla kurulan Polis Akademisinin öğrenci kaynağını oluşturmak üzere, mesleki terbiye ve disiplin anlayışına küçük yaşlardan itibaren alıştırılması,
c) Beden, zihin, şahsiyet, ruh ve duygu bakımından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir kişiliğe ve karaktere, hür ve bilimsel düşünce gücüne, geniş bir dünya görüşüne sahip kişiler olarak yetiştirilmesi,
d) Bilgi, beceri ve yeteneklerini geliştirmek, birlikte iş görme alışkanlığım kazandırmak suretiyle hayata ve polislik mesleğine hazırlamak ve onları kendilerini mutlu kılacak ve toplumun mutluluğuna katkıda bulunacak şekilde milli birlik ve beraberlik içinde, Türk Milleti ile polislik mesleğinin yapıcı ve seçkin bir ferdi olarak yetiştirilmesi temel ilkedir.
Temel İlkelerin Uygulanması
Okul yönetimi, eğitim ve öğretim organları, 6 ncı maddede sayılan ilkeleri gerçekleştirmek için, modern, çağdaş eğitim ve öğretim metod ve tekniklerinden yararlanarak, her yönüyle öğrencilere örnek olma sorumluluğunu taşır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Polis Kolejinin Organları ve Görevleri
Yönetim Organları
Kolejin yönetim organları;
a) Okul Müdürü
b) Okul Müdür Yardımcıları
c) Genel Evrak ve İstatistik Büro Amirliği
d) Başhekimlik
e) Sivil Savunma Büro Amirliği
f) Eğitim Şube Müdürlüğü
g) Sınıflar Şube Müdürlüğü
h) Ders Araçları ve Spor Şube Müdürlüğü
ı) Personel ve Güvenlik Şube Müdürlüğü
i) İç Hizmetler Şube Müdürlüğü
j) Lojistik Şube Müdürlüğü
k) Sosyal Hizmetler Şube Müdürlüğü'nden
oluşur. Okulun yönetim organları ve alt birimleri (Ek-1) de gösterilmiştir. İhtiyaç halinde Bakan Onayı ile yeni birimler kurulabilir.
Okul müdürü, müdür yardımcıları ve bağlı ünitelerin görevleri, çalışma esas ve usulleri ile diğer esaslar Genel Müdürlükçe hazırlanan yönergelerle düzenlenir.
Eğitim-Öğretim Organları
Okulun eğitim ve öğretim organları;
a) Öğretmenler Kurulu,
b) Sınıf öğretmenler Kurulu,
c) Zümre Öğretmenler Kurulu,
d) Disiplin Kurulu'ndan oluşur.
Öğretmenler Kurulu
Öğretmenler Kurulu; okul müdürü, okul müdürünün bulunmadığı hallerde eğitimden sorumlu okul müdür yardımcısının başkanlığında toplanan ders öğretmenlerinden oluşur. Kurul, okul müdürünün yazılı emriyle toplanır.
Gerektiğinde öğretmenler kurulu toplantısına bilgi almak amacıyla konu ile ilgili diğer personel de çağrılabilir. Ancak bunların oy hakkı yoktur.
Öğretmenler Kurulunun Görevleri
Öğretmenler Kurulu;
a) Eğitim ve öğretim hizmetlerinin geliştirilmesi ve çağdaşlaştırılması amacıyla, plânlama, programlama ve uygulama konularında kararlar almak ve önerilerde bulunmak,
b) Okutulacak dersler, haftalık ders saatleri, müfredat programları ve bu programlarda yapılması gereken değişiklikleri değerlendirmek,
c) Ders dışı faaliyetleri, eğitici ve sosyal kültürel kol çalışmalarını düzenlemek, eğitici kol ve sınıf rehber öğretmenlerinin seçimini yapmak,
d) Öğlencilerin çalışma ve yetişme durumlarına ilişkin diğer tedbirleri tespit etmek ile görevlidir.
Sınıf Öğretmenler Kurulu
Sınıf Öğretmenler Kurulu; okul müdürünün başkanlığında, eğitimden sorumlu okul müdür yardımcısı ve ilgili sınıfa dersi olan bütün öğretmenlerden oluşur. Okul müdürünün olmadığı hallerde eğitimden sorumlu okul müdür yardımcısı kurul başkanıdır.
Gerektiğinde sınıf öğretmenler kurulu toplantısına bilgi almak amacıyla konuyla ilgili diğer personel de çağrılabilir. Ancak bunların oy hakkı yoktur.
Sınıf Öğretmenler Kurulu Okul Müdürünün yazılı emriyle toplanır.
Sınıf Öğretmenler Kurulunun Görevleri
Sınıf Öğretmenler Kurulu;
a) İlgili sınıfının eğitim ve öğretiminin geliştirilmesi için görüşmelerde bulunmak ve kararlar almak,
b) Eğitim ve öğretim dönemi içinde muhtelif tarihlerde toplanarak, öğrencilerin başarı durumlarını tespit etmek ve başarısız öğrenciler hakkında alınacak tedbirleri kararlaştırmak,
c) Bütünleme sınavları sonunda öğrencilerin durumlarını değerlendirmek ve gerekli kararları almak, ile görevlidir.
Zümre Öğretmenler Kurulu
Zümre Öğretmenler Kurulu; okul müdürünün başkanlığında aynı derse giren öğretmenlerden oluşur. Okul müdürünün bulunmadığı hallerde eğitimden sorumlu okul müdür yardımcısı kurula başkanlık eder.
Zümre Öğretmenler Kurulunun Görevleri
Zümre Öğretmenler Kurulu;
a) Yılda en az iki defa toplanarak, ilgili dersin müfredat programının uygulanmasında birliğin sağlanması için gerekli kararları almak,
b) Alınan kararları " Zümre Öğretmenler Kurulu Defterine '' işlemek,
c) Eğitim ve öğretim yılı başında müfredat programına uygun, yıllık ders planını hazırlamak,
d) Tübitak ve benzeri kurumların düzenlediği proje ve yarışmalara katılma konusunda kararlar almak,
e) Okul Müdürünün vereceği eğitimle ilgili diğer görevleri yapmak,
ile görevlidir.
Disiplin Kurulu
Disiplin Kurulu; eğitimden sorumlu okul müdür yardımcısının başkanlığında, okul müdürünün seçeceği bir şube müdürü ile bir kıdemli öğretmen, sınıflar amiri, ilgili öğrencinin sınıf amiri ile sınıf öğretmeninden oluşur.
Kurulun sekreterya görevini öğrenci özlük işleri amiri yürütür. Kurula katılması gerektiği takdirde öğrenciyi disiplin kuruluna veren personel ile öğrenci özlük işleri amirinin oy hakkı yoktur.
Öğrenci disiplin kurulu okul müdürünün yazdı emri veya kurul başkanının çağrısı ile toplanır.
Disiplin Kurulunun Görevleri
Disiplin Kurulu;
a) Kurula sevkedilen öğrenciler hakkında gerekli inceleme ve araştırmayı yapmak,
b) Kurula sevkedilen öğrencileri ve diğer ilgilileri dinlemek suretiyle gerekli kararları vermek,
c) Öğrencilerin sıkça ihlal ettikleri disiplin suçlarım sebepleri ile incelemek ve önleyici tedbirler almak,
ile görevlidir.
Kurullara İlişkin Genel Hususlar
Eğitim ve öğretim kurulları üye tamsayısının salt çoğunluğu ile karar alırlar. Oyların eşit olması halinde kurul başkanının bulunduğu taraf çoğunluğu sağlar.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Eğitim ve Öğretim İlkeleri
Öğretimin Niteliği
Okulda, Milli Eğitim Bakanlığınca belirlenen, yüksek öğrenime yönelik yabancı dil ağırlıklı fen ve edebiyat kolu müfredat programı ile sınıf geçme esas ve usulleri uygulanır. Ayrıca öğrencilere, polis meslek ve disiplinini öğretmek amacıyla yeteri sayıda mesleki ders, müfredat programına alınabilir.
Eğitim ve Öğretimin Süresi ve Şekli
Okulun eğitim ve öğretim süresi, ilk yılı hazırlık olmak üzere 4 yıldır. Öğrenciler, hazırlık sınıfı hariç, 3 yıllık süreyi en fazla 4 yılda tamamlamak zorundadırlar. Bu sürede öğrenimini tamamlayamayanlar ile hazırlık sınıfında başarısız olanların okulla ilişiği kesilir.
Ders yılı, zamanı ve süresi Milli Eğitim Bakanlığı orta dereceli okullarına paralel olarak okul müdürlüğünce eğitim ve öğretim yılı başında hazırlanan ve Genel Müdürlükçe onaylanan yıllık çalışma takviminde belirlenir. Süre 180 iş günü esas alınarak hesaplanır. Eğitim öğretim yılı iki kanaat döneminden meydana gelir.
Öğrenciler, ders yılı başlangıcından bir hafta önce okula gelerek intibak eğitimine tabi tutulurlar.
Haftalık ve Günlük Öğrenim Süresi
Derslerin başlama ve bitim saatleri çevrenin özellikleri ve mevsim şartları dikkate alınarak okul müdürlüğünce düzenlenir.
Derslerin süresi 40-45 dakikadır. Ders aralarında 5-15 dakika dinlenme verilir.
Çarşamba günleri dersler, mecburiyet olmadıkça 5 saat olarak ve öğleden önceleri yapılır. Öğleden sonraları, inceleme gezileri, müzik, spor, müsamere ve izcilik gibi çalışmalara ayrılır.
Ders saatlerinden ayrı olarak, her sabah en az bir ve ders bitiminden yatma saatine kadar en az iki saat olmak üzere toplam 3 saat etüd yapılır. Tatil günlerinde, ertesi gün ders yapılmayacaksa etüd yapılmaz. Derslerin başladığı günün bir önceki günün akşamında en az bir saat etüd yapılır.
Öğretime Ara Verme Zamanları
Yaz tatili dışında öğretime ara verme zamanları hafta sonu tatili, milli ve dini bayramlar, yılbaşı ve mahalli kurtuluş bayramları ile sömestr tatili olup süre ve zamanı öğretim yılı başında okul müdürlüğünce hazırlanan ve Genel Müdürlükçe onaylanan yıllık çalışma takviminde belirtilir.
Ayrıca, okulda veya okulun bulunduğu yerde bulaşıcı hastalık, sel, deprem yangın ve benzeri afetlerin vukuunda; okul müdürü'nün teklifi veya teftişe yetkili makam veya kurulların gerekli görmeleri halinde Genel Müdür'ün onayı ile eğitim ve öğretime ara verilir.
Devam-Devamsızlık
Öğrenciler okula devam etmek zorundadırlar. Bir ders yılı içinde özürsüz 20 gün devam etmeyen öğrenci, kanaat notları ne olursa olsun başarısız sayılır. Okul müdürlüğünce kabul edilen özürleri devam süresinin 1/3 ünü geçmeyen ve bir dönem notu almış bulunan öğrenciler, sınıf öğretmenler kurulunun kararıyla devam süresini dolduran öğrenciler gibi işlem görürler.
Öğretim yılının süresi, derslerin başladığı günden, kesildiği güne kadar, okulun açık bulunduğu günler sayılarak hesaplanır. Tatil ve her ne sebeple olursa olsun ders yapılmayan günler hesaba katılmaz. Sabah ve öğleden sonra ders yapılan günler, yarımşar gün sayılır.
Okuma Hakkının Kullanılmış Sayılacağı Haller
Bir sınıfta okuma hakkının kullanılmış sayılacağı haller şunlardır;
a)Yıl sonu notları geçer derecede de olsa okul müdürlüğünce kabul edilmiş bir özürü bulunmaksızın okula 20 gün devamsızlığı bulunmak,
b)23 üncü maddenin birinci fıkrasında belirtilen şartlar sebebiyle okula devam edemediği halde, devam süresini dolduran öğrenciler gibi işlem görme şartlarım taşımamak,
c)Bütünleme veya engel sınavları sonunda başarısız duruma düşmek,
d)Birinci dönem notu aldıktan sonra her ne sebeple olursa olsun okuldan ayrılmış olmak.
İki yıl üst üste okuma hakkını kullanmış sayılan öğrencilerin okulla ilişiği kesilir.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Öğrencilerin İaşe, İbate ve İstihkakları
Öğrenci İhtiyaçları
Öğrenciler mecburi hizmetle, mecburi hizmeti yerine getirmediği yahut getirmesine imkan kalmadığı hallerde, genel hükümlere göre tazminat ödemekle yükümlü olarak, Genel Müdürlükçe, barındırılmak, beslenmek, giydirilmek, sosyal yardımlardan istifade ettirilmek, karşılığında bedel ödemeden ders araç ve gereçleri ile kendilerine harçlık verilmek suretiyle okutulurlar. Bu yardımlar, 17 Ekim 1994 tarih ve 22084 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Polis Koleji Öğrencileri, Kıyafet ve İstihkak Yönetmeliğine uygun olarak yapılır.
Mevzuat uyarınca karşılanmayan diğer ihtiyaçlar öğrencilerce karşılanır. Demirbaş olarak teslim edilen araç- gereç, ihtiyaç süresi sonunda öğrencilerden geri alınır. Hasarlar ödettirilir, gerekirse kanuni işlem yapılır.
Barınma
Öğrenciler, okul müdürlüğünce genel bütçeden yapılacak harcamalarla donatılan yatakhanelerde yatırdırlar. Okulda mevcut her türlü tesis ile mevcut eşyaların bakım, ısıtma, aydınlatma ve temizleme giderleri de devlet bütçesinden karşılanır.
Beslenme
Öğrenciler, sabah, öğle ve akşam öğünlerinde, yaş grupları için beslenme uzmanlarınca tespit edilen kalori değeri ve beslenme esaslarına uygun olarak ve her yıl bütçe kanununda gösterilen şekilde ücretsiz olarak iaşe edilirler.
Sosyal Yardımlar
Öğrenciler, okulda bulundukları süre içerisinde masrafları devlet bütçesinden ödenmek üzere, okul doktoru veya okul müdürlüğünce sevkedilecek bir sağlık kurumu tarafından muayene ve tedavi ettirilirler.
Verilecek Harçlık
Öğrencilere 17 Ekim 1994 tarih ve 22084 Sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Polis Koleji Öğrencileri Kıyafet ve İstihkak Yönetmeliği'nin 17 nci maddesinde belirtilen miktarda harçlık ödenir.
Tatil Aylarında Okulda Kalacak Öğrenciler
Tatil zamanlarında, öğrencilerden kalacak yeri olmayanlar, okulda barındırılır ve diğer sosyal yardımlardan faydalandırılmalarına devam edilir.
Okuldaki Ücret Karşılığı Hizmetler
Okulda mevcut çay ocağı, ayakkabıcı, kantin ve benzeri hizmetlerin fiyatları okul müdürlüğünce belirlenerek Genel Müdürlükçe onaylanmış fiyat listelerine ve Kantin Yönetmeliği hükümlerine uygun olarak öğrencilerden tahsil edilir.
Çamaşırların Yıkanması
Öğrenci çamaşırları her hafta, yatak takımları en çok 15 günde bir okul müdürlüğünce ücretsiz olarak yıkatılır.
Yıkanacak çamaşırlarla ilgili esas ve usuller okul müdürlüğünce hazırlanacak talimatla belirlenir.
ALTINCI BÖLÜM
Sınıf Geçme ve Sınav Esasları
Not Verme Düzeni
Notlar 10 tam puan üzerinden verilir, kesirli not verilmez. Notların ortalaması alınırken yarım ve yarımdan büyük olan kesirler tama yükseltilir. Yarımdan küçük olan kesirler dikkate alınmaz.
| Notlar aşağıdaki şekilde derecelendirilir. | |
| 10-9 | = Pekiyi |
| 8-7 | = İyi |
| 6-5 | = Orta |
| 4-3 | = Zayıf |
| 2-1 | = Pek zayıf |
| 0 | = Boş |
Cevap Kağıtlarının değerlendirilmesi
Bütün yazılı sınavlarda öğrencilerin cevap kağıtları önce 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Sonra bu puanlar aşağıdaki çizelgeye göre nota çevrilir.
Sınavlar ve Not Verme
Öğrencinin başarısı, dersin özelliklerine göre; yazılı, sözlü uygulamalı sınav, ödev veya projeleri değerlendirilerek tespit edilir.
Ders öğretmeni her türlü sınav, ödev veya projeler yoluyla öğrencinin programlarda amaçlanan davranışları kazanıp kazanmadığını sürekli olarak kontrol eder.
Öğrenciler her kanaat döneminde yeter sayıda sözlü, yazılı veya uygulamalı sınavlara alınır.
Yazılı ve Uygulamalı Sınavlar
Bir kanaat döneminde yapılacak yazılı ve uygulamalı sınavların sayısı, haftalık ders saati sayısı üç ve daha çok olan dersler için üçten az, bir ve iki saat olan dersler için ikiden az olamaz.
Türk Dili ve Edebiyatı Dersinden Not Verme
Türk Dili ve Edebiyatı dersinden, Kompozisyon ayrı, Dil ve Edebiyat çalışmalarının ayrı not konusu olması sebebiyle sınav sayısı, bu çalışmaların çeşitli sınıflar ve kollara göre haftalık ders sayısı gözönünde bulundurularak belirlenir.
Yabana Dil Dersinden Not Verme
Yabancı dil dersinden kanaat notu en az üç yazılı sınav ve en az bir sözlü sınav notu ile tespit edilir. Ancak, hazırlık sınıflarında, yabancı dil dersine birden çok öğretmenin girmesi halinde kanaat notu ağırlıklı olarak hesaplanarak bulunur.
Yazılı Sınavların Niteliği ve Zamanı
Yazılı ve uygulamalı sınavların zamanı en az bir hafta önce öğrencilere duyurulur. Bir sınıfta bir günde uygulanacak yazılı ve uygulamak sınavların sayısı ikiyi geçemez.
Kanaat dönemlerindeki yazılı sınavlar genellikle çok sorulu ve kısa cevaplı ölçme araçlarıyla yapılır. Derslerin özelliklerine göre gerektiğinde az sorulu uygun cevaplı ölçme araçlarına da başvurulabilir.
İmkanlar ölçüsünde, aynı anda uygulanmak şartıyla yazılı sınavlarda, zümre öğretmenlerince hazırlanacak ortak sorular ve cevap anahtarları kullanılabilir.
Bu uygulamadan sağlıklı bir sonuç alınabilmesi için hazırlanacak cevap anahtarlarının tek olması ve bu cevap anahtarlarına göre değerlendirme yapılması gerekir. Yazılı sınavların süresi bir ders saatini aşamaz.
Sözlü Sınavlar
Bir kanaat döneminde öğrencilere her dersten bir sözlü sınav notu verilmesi esastır. Dersin özelliklerine göre ve imkanlar ölçüsünde daha çok sözlü sınav notu da verilebilir. Sözlü sınav için başlıbaşına bir ders saati ayrılmaz. Öğrencilere ders içindeki etkinliklerine göre sözlü sınav notu verilir.
Sınav Sorularının Hazırlanması
Öğretmenler yazılı, sözlü veya uygulamak sınav sorularının hazırlanmasında, öğretim yılı başında zümre öğretmenlerince dersin programına uygun olarak hazırlanan yıllık ders planlarındaki ders konularını ve her dersin amaçlarını gözönünde bulundururlar.
Sınavda Kopya Yapanlar
Sınavlarda kopya yapan ve yapılmasına yardım eden öğrenciler o sınavda başarısız sayılırlar. Kendilerine not olarak (0) sıfır verilir ve durumları okul müdürlüğüne rapor edilir.
Kopya yapan ve yapılmasına yardım eden öğrenci hakkında ayrıca disiplin işlemi yapılır.
Sınavlara Katılmayanlar
Sınavlara katılmayan, ödev veya projesini zamanında teslim etmeyen öğrenci, özürünü en geç üç gün içinde okul idaresine bildirmek zorundadır. Özürsüz olarak sınavlara katılmayan ödev veya projesini zamanında teslim etmeyen öğrenciye not olarak (0) verilir.
Özürü okul idaresince kabul edilen öğrencinin durumu ders öğretmenlerine bildirilir. Bu öğrenci, ders öğretmeninin tespit edeceği bir zamanda ve önceden duyurulmak şartıyla sınava alınır, ödev veya projesi değerlendirilir. Bu sınav, sınıfta diğer öğrencilerle ders işlenirken yapılabileceği gibi, ders dışında da yapılabilir.
Sınav Sonuçlarının Duyurulması
Öğretmenler yaptıkları sınavların, verdikleri ödev ve projelerin sonuçlarını öğrencilere bildirirler ve yapılan başlıca ortak hataları sınıfta açıklarlar. Sözlü sınav sonucu o ders saati içinde; yazılı sınavlar, uygulamalar ve ödev sonuçları ise yazılı sınavların yapıldığı tarihe veya ödevin, uygulamaların yahut projenin teslimi tarihine göre en çok on beş gün içinde öğrenciye duyurulur.
Öğretmen Not Defteri
Her öğretmen, bir not defteri tutar ve bu Yönetmelikte gösterilen esaslara göre tespit ettiği notları ayrı ayrı yazar.
Öğretim yılı başında okul idaresi tarafından tanzim edilen not defterleri, imza karşılığında öğretmenlere verilir.
Notların mürekkepli kalemle yazılmasına, silinti ve kazıntı olmamasına itina gösterilir. Her öğretmen, not defterini, okul idaresine vereceği not cetvelleri için esas olarak kullanmakla ve istendiği zaman okul müdürüne veya denetleme yetkisi olanlara göstermekle yükümlüdür.
Bütünleme sınavları sonucunda yapılan sınıf öğretmenler kurulu toplantılarından sonra not defleri okul idaresine teslim edilir. Bu defterler idarece bir öğretim yılı saklanır. Öğretim yılı içinde çeşitli sebeplerle okuldan ayrılan öğretmenler de not defterlerini tutanak karşılığında idareye teslim etmek zorundadırlar.
Öğrenci Karnesi
Her kanaat dönemi sonunda öğrencilere, velilere duyurulmak üzere o döneme ait başarı, gelişme, devam ve disiplin durumlarını gösterir bir karne verilir. Ayrıca, her kanaat döneminde idarenin tespit edeceği tarihlerde öğrencilerin gelişme durumlarının velilere duyurulması amacıyla ara karne de gönderilebilir.
Kanaat Dönemi Notu
Kanaat dönemi notunun tespitinde öğrencilerin o dönem içinde ulaşmaları amaçlanan genel başarı seviyesi dikkate alınır. Bir dersin kanaat dönemi notu o kanaat dönemine ait yazılı, sözlü veya uygulamalı sınavlarla, projelere verilen notların aritmetik ortalaması alınarak tespit edilir.
Öğrencilere yaptırılan ödeve verilen not, sözlü veya yazdı sınav notu gibi değerlendirilir.
Bir kanaat döneminde, her öğrenciye her dersten bir kanaat dönemi notu verilir. Ancak;
a) Kompozisyon ayrı, dil ve edebiyat çalışmaları ayrı not konusu olmakla birlikte kanaat dönem notu olarak Türk Dili ve Edebiyatı dersi için bir not verilir. Öğrencinin dil ve edebiyat çalışmalarından aldığı kanaat notu dersin ağırlığı(haftalık ders saati sayısı) ile, kompozisyon çalışmalarından aldığı kanaat notu bu dersin ağırlığı (dersin haftalık sayısı)ile çarpılır; elde edilen her iki not toplanarak Türk Dili ve Edebiyatı dersinin haftalık ders sayısına bölünür. Bulunan rakam öğrencinin Türk Dili ve Edebiyatı dersinden aldığı kanaat dönemi notu olur.
b) Rehberlik ve eğitici kol çalışmaları notla değerlendirilmez.
Sağlık durumları veya bedeni rahatsızlıkları sebebiyle beden eğitimi dersine giremiyecek durumda olan öğrenciler okul doktorundan, okul doktorunun teşhis koyamayacağı durumlarda okul idaresinin göndereceği resmi bir hastaneden en az iki doktorun imzasıyla rapor almak zorundadır.
Raporda sağlık durumlarının veya beden bozukluklarının geçici bir süre için mi yoksa sürekli olarak mı beden eğitimi dersine engel oluşturduğu açıklanmalıdır. Bu gibi öğrenciler rapor süresince beden eğitimi dersinden sorumlu tutulmayarak, kendilerine not verilmez ve gerekli yerlerde raporlu olduğu belirtilir.
Raporda sağlık durumlarının veya beden bozulduklarının sürekli olduğu tespit edilen öğrencilerinin okulla ilişiği kesilir. Bu yolla okuldan çıkarılan öğrencilerin çıkarılma işlemleri 27. 01. 1993 tarih ve 21478 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Emniyet Genel Müdürlüğüne Bağlı Eğitim-Öğretim Kurumlarına Alınacak Öğrencilerde Aranılacak Sağlık Şartlarına Dair Yönetmelik hükümlerine göre yürütülür.
Bir Dersin Yıl Sonu Notu
Öğrencilerin bir dersle ilgili yıl sonu ders notu aşağıdaki şekilde belirlenir.
a) Öğrencinin o dersten aldığı birinci ve ikinci kanaat dönemi notlarının aritmetik ortalamasıdır.
b) Herhangi bir sebepten bir dersten yalnız bir kanaat notu almış olan öğrencinin bu notu, yıl sonu notu sayılır.
c) Hiç kanaat dönemi notu almamış öğrencilerin yıl sonu notu, o dersle ilgili yetiştirici kurs sonunda aldığı nottur.
Ancak bekleme, sorumluluk, bütünleme, engel ve tek ders sınavlarına giren öğrencilerin bu sınavlarda aldıkları not, yıl sonu notu sayılır.
Yıl Sonu notu, yıl sonu başarı ortalamasının ve diploma derecesinin hesaplanmasında esas alınır.
Ders Yılı Sonunda Herhangi Bir Dersten Başarılı Sayılma
Öğrencinin iki kanaat dönemi notu aldığı herhangi bir dersten başarılı sayılması için aşağıdaki şartlardan en az birini gerçekleştirmesi gerekir.
a) O derse ait ikinci kanaat dönemi notunun en az 4 ve iki kanaat dönemi notu ortalamasının en az 5 olması,
b) Birinci kanaat dönemi notu ne olursa olsun ikinci kanaat dönemi notunun en az 7 olması,
c) Bunlar dışında, öğrencinin yalnız bir kanaat dönemi notu aldığı dersten başarılı sayılması için bu notunun en az 5 olması.
Ders Yılı Sonunda Başarı
Ders yılı sonunda aldığı bütün derslerden başardı olan öğrenciler doğrudan sınıf geçerler.
Bütünlemeye Kalma
Bir öğrenci, ders yılı sonunda başarısız olduğu dersten bütünlemeye kalır.
Bütünlemeye kalan öğrenciler başarısız oldukları derslerden bütünleme sınavına girerler. Bütünleme ve sorumluluk sınav tarihleri okulda herkesin görebileceği bir yerde topluca ilan edilir. Öğrenciler sınav tarihlerini öğrenmekle yükümlüdürler.