Dosya olarak kaydet: PDF - WORD
Görüntüleme Ayarları:

BİRİNCİ BÖLÜM

Genel Hükümler

Amaç

MADDE 1

Bu Yönetmelik, “4054 Sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun” ile “657 Sayılı Devlet Memurları Kanununun” ücret ve mali haklar dışındaki maddelerine uygun olarak Rekabet Kurumunda çalışan personelin hizmet şartlarını, niteliklerini, atanma ve yetiştirilmelerini, ilerleme ve yükselmelerini, ödev, hak ve yükümlülükleri ile disiplin ve çalışma şartlarını düzenler.

Kapsam

MADDE 2

Bu Yönetmelik hükümleri, Rekabet Kurumu’nun; merkez teşkilatı ve bağlı bölge temsilciliklerinde çalışan, Kurum hizmetlerinin gerektirdiği asli ve sürekli görevleri yürüten ve geçici statüdeki personel ile yabancı uzmanlar dışında kalan personelini kapsar.

Hukuki dayanak

MADDE 3

Bu Yönetmelik 07.12.1994 tarih ve “4054 Sayılı Rekabetin Korunması hakkında Kanun” un 34 ve 38 nci maddelerine göre hazırlanmıştır.

Tanımlar

MADDE 4

Bu Yönetmelikte geçen;

a) Kurum: Rekabet Kurumu'nu,

b) Kurul: Rekabet Kurulu’nu,

c) Başkan: Rekabet Kurulu Başkanı'nı,

d) Başkanlık: Rekabet Kurumu Başkanlığı'nı,

e) Meslek Personeli: Rekabet Uzman ve Uzman Yardımcıları’nı,

f) Kariyer Dışı İhtisas Personeli: Meslek personeli dışında kalan ve Kurum’ca uzmanlıklarına ihtiyaç duyulduğu için kendi alanlarında istihdam edilen personeli,

g) Hizmet Personeli: Meslek personeli ve kariyer dışı ihtisas personeli dışında kalan asli ve sürekli görevleri yürüten personeli,

h) Kanun: 7.12.1994 tarihti ve 4054 Sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun'u,

ifade eder.

İstihdam şekilleri

MADDE 5

Kurum hizmetlerinin gerektirdiği görevlerin gerçekleştirilmesi için ihtiyaç duyulan personelin istihdam şekilleri aşağıda gösterilmiştir.

a) Kadro karşılığı sözleşmeli personel: Kurum hizmetlerinin gerektirdiği, kadroya bağlı asli ve sürekli görevlerde ve yönetim kademelerinde devamlı çalışmak üzere idari hizmet sözleşmesi ile sözleşmeli olarak bu yönetmeliğe göre atanan personeldir.

Karşılık gösterilen bu kadrolara başka atama yapılamaz. Bu bende göre Kurum’da çalıştırılan sözleşmeli personel, kadrolarının her türlü yetki ve sorumluluğunu taşırlar.

Sözleşmeli personele Ödenecek ücret ve diğer hususlar sözleşme hükümleriyle belirlenir.

b) Geçici Personel : Başkanlıkça, geçici olduğu veya belli bir ihtisas gerektirdiği tesbit olunan hizmetler için vekalet aktine yahut istisna aktine dayalı olarak Kurumun hizmetlerinden yararlandığı personeldir. Bu personelin hizmetlerinden yararlanma esasları ile diğer koşullar, yapılacak herbir vekalet ya da istisna akdinde belirlenir. Ancak, bu kişilerin varsa sosyal güvenlik kuruluşlarından almakta oldukları aylıkları kesilmez.

Geçicilik veya belirli bir ihtisas gerektiren nitelikteki hizmetler Kurulca tesbit olunur.

c) Yabancı Uzman : Başkanlığın teklifi, Kurulun onayı ile kabul edilecek “Yabancı Uzmanların Rekabet Kurumunda İstihdam Esaslarına” göre sözleşmeli olarak çalışacak personeldir.

d) Kurum, sözleşmeli personel çalıştırılmasına ilişkin 6.6.1978 günlü ve 7/15754 Sayılı Bakanlar Kurulu Kararları ile ek değişiklik hükümlerine tabi değildir.

e) 1475 sayılı İş Kanununa Tabi Personel : Zorunlu hallerde 25.08.1971 gün ve 1475 sayılı İş Kanunu esaslarına göre çalıştırılan personeldir.

Personel politikası

MADDE 6

Kurum hizmetlerinin en iyi şekilde yürütülebilmesi için personelin seçiminde, Kurum içindeki dağılımında, personelin eğitiminde, istihdam şekil ve şartlarının tayininde uygulanacak esaslar Kurul’ca belirlenir.

Personel politikasının ilkeleri

MADDE 7

Kurum'un personel politikasının temelini oluşturan ilkeler aşağıda gösterilmiştir.

a) Kurum'un tüm personeline mesleki bilgi ve yeteneklerine göre istihdam şartları, yetişme ve gelişme yönünden adil ve eşit imkanlar sağlamak,

b) Yapılan hizmetin niteliğine uygun çalışma şartlan sağlamak,

c) Başarılı peısoneli, imkanlar ölçüsünde özendirmek, ödüllendirmek; bunlara bilgi ve görgülerini artırma konusunda fırsat vermek,

d) Personelin kişiliğine saygı göstermek, haklarını korumak ve gözetmek,

e) Personeli ilgilendiren konulan personele zamanında iletmek, görüş ve önerilerini idareye kolaylıkla bildirmelerini sağlamak amacıyla haberleşme usul ve imkanlarını geliştirmek.

İKİNCİ BÖLÜM

Personel İhtiyacının Tespiti

Kadroların tespiti

MADDE 8

Kurumdaki hizmet alanları gözönüne alınarak görev tanımlan yapılmak ve görev yerleri belirtilmek suretiyle kadrolar tesbit edilir. İş yasasına göre çalıştırılan personel ile sözleşmeli personel kadroları da buna göre düzenlenir.

İş özelliklerinin belirlenmesi

MADDE 9

Her kadro için o kadroya atanacak kişide, bu Yönetmeliğin 14. Maddesinde yazılı genel şartlara ek olarak aranacak nitelik ve iş özellikleri, İnsan Kaynakları Dairesi Başkanlığınca tesbit edilir. Kurul'un onayı ile yürürlüğe girer.

Kadro ihdası

MADDE 10

Kadrolar, ilgili birimlerin önerileri üzerine İnsan Kaynaklan Dairesi Başkanlığınca tesbit edilir. Kurul’un onayı ile ihdas edilir.

Kadro değişikliği ve iptali

MADDE 11

Mevcut kadrolarda unvan değişikliği veya kadro iptali, ilgili birimlerin önerileri üzerine İnsan Kaynakları Dairesi Başkanlığınca tesbit edilir. Kurul'un onayı ile yürürlüğe girer.

İnsangücü ihtiyacının belirlenmesi

MADDE 12

İnsan Kaynakları Dairesi Başkanlığı, ilgili birimlerle işbirliği yaparak gelecek yılların insangücü ihtiyacına ilişkin nitelik ve sayı bakımından sistemli tahminler yaparak, bu ihtiyacın hangi kaynaklardan ve nasıl sağlanacağını bir plana bağlar.

İnsangücü planlaması

MADDE 13

İnsangücü planlaması yapılırken;

a) Kurum çalışanlarının gelecek yıllardaki iş yüküne göre alacağı biçim,

b) Kurum'un mevcut kadrosunun ortaya çıkacak yeni ihtiyaçları karşılayıp karşılayamayacağı,

c) Teknolojik ve sosyal gelişmelerin Kurum'un teknik, mesleki ve idari personel ihtiyacında meydana getireceği değişiklikler,

d) İhtiyacın karşılanması için nasıl bir personel eğitim ve yetiştirme faaliyetine ihtiyaç olduğu gözönünde bulundurulur.

İnsangücü planlamasında gereksiz kadro yaratılmamasına özen gösterilir.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Personelin İşe Alınması

İşe alınmada aranacak genel şartlar

MADDE 14

Kurum hizmetlerinde çalıştırılmak üzere işe alınacaklarda aşağıdaki genel şartların bulunması gereklidir.

a) Türk vatandaşı olmak,

b) Görevin gerektirdiği ahlak ve karekter niteliklerini taşımak,

c) Kamu haklarından yasaklı olmamak,

d) Taksirli suçlar ve aşağıda sayılı suçlar dışında tecil edilmiş hükümler hariç olmak üzere, ağır hapis veya 6 aydan fazla hapis veyahut alfa uğramış olsalar bile Devletin şahsiyetine karşı işlenmiş suçlarla, zimmet, ihtilas, irtikap, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, inancı kötüye kullanma, dolanlı iflas gibi yüz kızartıcı veya şeref ve haysiyeti kırıcı suçtan veya istimal veya istihlak kaçakçılığı hariç kaçakçılık, resmi ihale ve alım satımlara fesat karıştırma, Devlet sırlarını açığa vurma suçlarından dolayı hükümlü bulunmamak,

e) 18 yaşını bitirmiş bulunmak,

f) Devamlı olarak görev yapmasına engel olabilecek akıl hastalığı ve/veya vücut sakatlığı ile özürlü bulunmamak,

g) Askerlik durumu itibariyle; askerlikle ilgisi bulunmamak, askerlik çağına gelmemiş bulunmak, askerlik çağma gelmiş ise muvazzaf askerlik hizmetini yapmış yahut ertelenmiş veya yedek sınıfına geçirilmiş olmak.

İşe alınmada aranacak özel şartlar

MADDE 15

Yeni işe alacakların, 14. maddede belirtilen genel şartlar dışında;

a) Giriş sınavını kazanmış olmak,

b) Öğrenim derecesi, eğitim, tecrübe, yaş haddi ve hizmet görecekleri kadroların iş özelliklerinin gerektirdiği özel şartları taşımaları,

gerekir.

Görev isteme formu

MADDE 16

Kurum’da bir görev almak için başvuranlar ; Personel birimlerinden sağlayacakları görev isteme formundaki tüm soruları kendi el yazılan ile açık ve doğru olarak cevaplandırmak suretiyle doldurur ve imzalarlar. Ayrıca iş isteme formuna;

a) Öğrenim belgesi veya noterce onaylı örneği,

b) Nüfus hüviyet cüzdanı veya yetkililerce onaylı örneği,

c) Savcılıktan alınacak iyi hal kağıdı,

d) 4 adet fotoğraf,

eklenir.

İşe alınma koşullarından herhangi birini taşımadığı halde, görev isteme formunda bunu gerçek dışı beyan ederek Kurum’u yanıltanların atamaları yapılmaz. Bu gibilerin atanmaları yapılmış olsa dahi görevlerine son verilir.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Seçim ve Atama

Giriş sınavları

MADDE 17

Meslek personelinin sınavları 28.05.1997 tarih ve 23002 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan "Rekabet Uzman Yardımcılığı Yarışma Sınavı ve Rekabet Uzmanlığı Sınavı Yönetmeliği" hükümlerine göre yapılır.

Memurluktan çekilenlerin yeniden atanmaları

MADDE 18

İki defadan fazla olmamak üzere, Kurum’daki görevlerinden kendi istekleri ile çekilenlerden tekrar görevlerine dönmek isteyenler, Kurum’un ihtiyacı ve boş kadro bulunmak kaydıyla yeniden atanabilirler.

Atanacaklardan istenecek belgeler

MADDE 19

İlk kez atanacaklar ile açıktan atanacaklardan aşağıdaki belgeler istenir. Bu belgeler tamamlanmadan atamaları yapılmaz.

a) Dilekçe veya görev istek formu,

b) 2 adet yetkililerce onaylanmış nufus cüzdanı örneği (Doğum tarihinde ay ve gün varsa belirtilecek, ad soyad ve doğum tarihinde değişiklik varsa, buna ait mahkeme ilamının onaylı örneği eklenecek),

c) Diplomanın aslı veya noterden onaylı örneği (Henüz öğrenim kurumunca diploma düzenlenmemiş ise, diploma ile değiştirilmek üzere verilmiş geçici mezuniyet belgesi / çıkış belgesinin noterce onaylı örneği),

d) 6 Adet vesikalık fotoğraf,

e) Onaylı terhis belgesi veya Askerlik Şubesinden alınacak Duhul ve Terhis tarihi yazılı belge,

f) Tecilli olanların asgari 2 yıl tecilli olduklarını gösterir belge,

g) Tam teşekküllü hastaneden alınacak sağlık (Sıhhi Kurul) raporu,

h) Cumhuriyet Savcılığından alınacak, sabıkası olmadığına dair belge (Daha evvel alınmış ise düzenleniş tarihinden itibaren 3 ayı geçmemiş olmak),

ı) 26.10.1994 tarih ve 4045 sayılı Kanun’un öngörmesi halinde Güvenlik Soruşturması ve/veya Arşiv Belgesi,

i) Sigortalı hizmeti olanların, Sosyal Sigortalar Kurumu Genel Müdürlüğünden, Bölge Müdürlüklerinden veya çalıştığı kurumlardan alacakları belgeler;

1) Sigortalı hizmetin başlangıç ve bitiş tarihlerini,

2) Prim ödeme gün sayısını,

3) Çalıştıkları iş yerlerinin isimlerini kapsayan belge,

j) Varsa bonservis, Ehliyet, Ruhsatname,

k) Mal beyannamesi (Damga pulu yapıştırılmış olacak)

l) Yukarıda sayılı belgeler dışında, atanacağı kadronun özelliklerine uygun olarak istenilmesi yararlı ve gerekli görülen belgeler.

Atamaya yetkili organlar

MADDE 20

Atamalar aşağıdaki biçimde yapılır;

a) Başkan Yardımcıları, Baş Hukuk Müşaviri, Hukuk Müşavirleri, Daire Başkanları, Savunma Uzmanı ve Güvenlik Amiri, Bölge Temsilcisi, Meslek Personeli, Müdürler ve Yabancı Uzmanlar, Başkanın önerisi üzerine Kurul Kararı ile atanırlar.

b) Yukarıda belirtilen görev unvanlarının dışında ve dördüncü dereceye kadar olan personel, İnsan Kaynakları Dairesi Başkanlığının teklifi ve Başkanın onayı ile atanırlar. İlk atamadaki şartlar 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 48 nci maddesi dikkate alınarak Başkanlıkça belirlenir.

c) Nakiller ve görevden ayrılmalarda da aynı usul uygulanır.

BEŞİNCİ BÖLÜM

Adaylık

Adaylığın tanımı

MADDE 21

Adaylık, hizmete yeni giren personelin işe uyumunu sağlamak ve işi sürdürmesinde yarar olup olmadığına karar vermek işin uygulanan bir deneme süresidir.

Hizmet personelinin adaylığı

MADDE 22

İlk kez işe alınacak hizmet personeli, aday olarak atanır. Adaylık süresi hizmetin özelliklerine göre en az 1 yıl, en çok 2 yıldır. Bu süre içinde aday personelin başka kurumlara nakli yapılamaz.

Adayların yetiştirilmesi ve sorumluluk

MADDE 23

Adaylar, Kurum’ca hazırlanacak bir program içerisinde, bütün personelin ortak vasıflan ile ilgili temel eğitime, sonra da görevleri ile ilgili hazırlayıcı eğitime ve staja tabi tutulurlar.

Adayların asit personelliğe atanabilmeleri için başarılı olmaları şarttır. Temel eğitim ve hazırlayıcı eğitimin yapılması ve adayın yetiştirilmesine ilişkin sorumluluk, birinci derecede adayın yanında çalıştığı yöneticiye aittir.

Adayların sicil raporlarının düzenlenmesi

MADDE 24

Hakkında sicil raporu düzenlenecek adayların, sicil amirinin yanında çalışırken alman izinler ve doktor raporuna dayanan tedavi ve hastalık izin süreleri ile hizmet içi eğitimde geçen süreler sicil raporu düzenlenmesi için gereken bir yıllık süreye dahil olup, adayın, sicil amirinin yanında en az altı ay fiilen çalışmış olması zorunludur.

Adayların görevlerine son verilmesi

MADDE 25

Adayların görevlerine aşağıdaki hallerde son verilir:

a) Adaylık süresi içinde temel ve hazırlayıcı eğitim ve staj devrelerinin her birinde başarısız olanlarla, adaylık süresi içinde hal ve hareketlerinde memuriyetle bağdaşmayacak durumları, göreve devamsızlıkları tesbit edilenlerin, son sicil amiri ve Başkanın teklifi ile Kurul Kararı ile,

b) Adaylardan en geç iki yıl içinde asli personel olabilmeleri için olumlu sicil alamayanların, Kurul Kararı ile ilişkileri kesilir.

Asaletin onaylanması ve yemin

MADDE 26

Adaylık süresini doldurmuş ve asil personelliğe atanmak üzere başarıları tesbit edilmiş bulunanların, ilgili birim yöneticisinin ve İnsan Kaynakları Dairesi Başkanlığının teklifi ile atamaya yetkili amir tarafından asaleti onaylanır. Onay tarihinden geçerli olmak üzere asli memurluğa atanırlar. Asli personelliğe geçme tarihi, adaylık süresinin sonunu geçemez.

Asaleti onaylanan personele en geç 1 ay içinde düzenlenecek bir törenle yetkili amirlerin önünde 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 2670 sayılı Kanun ile değişik 6.maddesinde belirlenen yemin ettirilir ve yemin belgesi imzalattırılarak ilgilinin özlük dosyasında saklanır.

ALTINCI BÖLÜM

Hizmet İçi Eğitim

Tanım ve uygulama

MADDE 27

Hizmet içi eğitim; Kurum personelinin görevleri ile ilgili pratik ve teorik bilgilerin artırılması, göreve ilişkin beceriler kazandırılması, davranışların olumlu yönde geliştirilmesi ve personeli üst görevlere hazırlamak için yapılan ve hizmette ekonomi, verimlilik ve etkinlik sağlayan çalışmalardır.

Kurum’un her kademedeki personeline hizmet içi eğitim amacıyla programlar düzenlenir ve bu programların; Kurum’da, Yurt içindeki ve Yurt dışındaki diğer kuruluşlarda uygulanmasına olanak sağlanır.

Meslek personelinin en az bir yabancı dili bilmesi ve mesleki konularda lisans üstü akademik çalışma yapması için özendirici önlemler alınması esastır. Bu amaçla personelin yabancı dil kurslarına, lisans üstü eğitim çalışmalarına katılmaları sağlanır.

Yabancı ülkelerde görevlendirme

MADDE 28

Yurt dışına gönderilmede, yurt dışından sağlanan burslarla Kurum adına lisans üstü eğitim programlarına öncelik verilir. Bu yolla yurt dışına gönderilecek, görevinde başarılı personelden, devam edecekleri kuruluşlarca aranan nitelik ve şartlar dışında herhangi bir şart aranmaz.

Kurum personeli, Başkanlığın önerisi ve Kurul Kararı ile çalışma sürelerine bakılmaksızın eğitim, inceleme ve araştırma yapmak üzere yabancı ülkelere gönderilir.

Yabancı dil bilgisinin saptanması

MADDE 29

Kurum personelinin İngilizce, Fransızca, Almanca veya Kurul tarafından belirlenecek diğer dillerden birindeki bilgi düzeyleri, Kurum çalışmaları ve özlük hakları bakımından kamu personeli yabancı dil seviye tespit sınavı esaslarına göre belirlenir.

İnceleme ve araştırma çalışmaları

MADDE 30

Öğrenim dışında inceleme ve araştırma amacıyla yurt dışına gönderilenlere, yurt dışında yapacakları çalışmanın kapsamım gösteren ayrıntılı bir program verilir.

Yurt dışında yapılacak çalışma sonucu hazırlanacak etüd'ün yurda dönüşten itibaren 3 ay içinde Başkanlığa sunulması zorunludur.

Yabancı ülkelere gönderileceklerin hak ve yükümlülükleri

MADDE 31

Eğitim amacıyla bursla, maaş karşılığının transferi yoluyla veya eğitim için geçici görevle yurt dışına gönderilmelerinde Kurum’ca ilgililere yapılacak ödemeler ve diğer konularda, aynı koşullarla yurt dışına gönderilen Devlet Memurlarının tabi olduğu esaslara uyulur.

Kurum'ca yurt dışına gönderilenler ve yurt dışına gitmesine izin verilenler, Kurum'a karşı yurt dışında kaldıkları sürenin iki katı kadar mecburi hizmetle yükümlüdürler. Bu yükümlülüğün kapsam ve sınırlan ile yaptırımları, ilgililerden alınacak noterden onaylı taahhütnamede gösterilir.

Yurt dışına gidenler, sürelerinin biliminde yol süresi hariç 15 gün içinde görevlerine dönmek zorundadırlar. Sürelerinin bitiminde göreve başlamayanlar çekilmiş sayılırlar.

Eğitim planı

MADDE 32

Hizmet içi eğitimden beklenen amaçların gerçekleştirilmesi için izlenecek yollan gösteren bir eğitim politikası tesbil edilir. Belirlenen politika çerçevesinde, diğer birimlerin görüşleri, mevcut verilere göre belirlenecek ihtiyaçlar ve olanaklar göz önünde bulundurulmak sureti ile uzun vadeli eğitim planları yapılır.

Eğitim programı

MADDE 33

Eğitim planı çerçevesinde Kurum'da eğitim konularını, eğilime tabi tutulacak olanları, eğitimle görevlendirileceklerin isimlerini, eğitim yerini, başlama tarihini, süresini, araç ve gereçlerini ve her bir eğitim programının tahmini maliyetini gösteren yıllık eğitim programları hazırlanır.

Eğitim birimi tarafından, diğer ünitelerin de görüşü alınarak hazırlanan yıllık eğitim programı, konuyla ilgili bir "Eğitim Komisyonu" teşkil edilerek bu komisyonda incelenir. Başkanın onayı ile yürürlüğe girer.

YEDİNCİ BÖLÜM

İlerleme ve Yükselmeler

Kademe ilerlemesi

MADDE 34

Kademe İlerlemesi; görev ve sorumluluklarda herhangi bir artma olmaksızın personelin bulunduğu derecedeki aylığın artmasıdır.

Kademe İlerlemesinde aşağıdaki şartların bulunması gerekir:

a) Bulunduğu kademede en az bir yıl çalışmış olması,

b) O yıl içinde olumlu sicil almış olması,

c) Bulunduğu derecede ilerleyebileceği kademenin bulunması.

Kademe ilerlemesi Başkanın onayı ile yapılır.

Kademe ilerlemesinin toplu olarak yapılması

MADDE 35

Kademe ilerlemesi, personelin hakettiği tarihten geçerli olmak üzere her ay sonu alınacak toplu onayla yapılır. Kademe ilerlemesi şartlarına uyduğu halde toplu onay kapsamına alınamayan personel için, kademe ilerlemesini hakettiği tarihten geçerli olmak üzere ayrı onay alınır.

Derece yükselmesi

MADDE 36

Derece yükselmesi; yetki ve sorumluluğunda bir değişiklik olmaksızın aylığının daha üst dereceye yükselmesidir.

Derece yükselmesinde aşağıdaki şartların bulunması gerekir:

a) Bir üst derecede boş kadronun bulunması,

b) Derecesi içinde en az 3 yıl ve derecesinin 3. kademesinde 1 yıl bulunması,

c) Kadronun tahsis edildiği görev için belirlenen nitelikleri taşıması,

d) Sicil yönünden bir üst dereceye yükselebilecek nitelikleri taşıması.

Derece yükselmesinde onay yetkilisi

MADDE 37

Derece yükselmesinde onay yetkilisi Başkandır. Başkan gerekli hallerde bu yetkisini yardımcılarından birine devredebilir.

SEKİZİNCİ BÖLÜM

Üst Göreve Yükselme

Üst göreve yükselme

MADDE 38

Üst göreve yükselme, yetki ve sorumluluk yönünden daha üst bir göreve geçmektir.

Yükselebilmenin koşulları

MADDE 39

Personelin üst göreve yükselebilmesi için;

a) Üst görevin gerektirdiği yeterlik, beceri ve aranılan niteliklere sahip olması,

b) Sicil raporlarında bir üst görev için yeterli sicil almış olması,

c) Boş kadro bulunması,

gerekir.

DOKUZUNCU BÖLÜM

Yer Değiştirme

Tanım

MADDE 40

Yer değiştirme; Personelin görev, sorumluluk ve aylık dereceleri bakımından bir kadrodan aynı veya başka bir yerdeki benzer kadroya atanmasıdır.

Yer değiştirmeler, personelin bağlı bulunduğu birim amirinin muvaffakatı ve atamaya yetkili makamın onayı ile ya hizmet gereği olarak veya personelin istemi üzerine ya da zorunlu görev değişikliği nedeniyle olur. Bu işlem, atamadaki yönteme uyularak yapılır.

Hizmet gereği yer değiştirme

MADDE 41

Hizmet gereği yer değiştirme;

a) İş gücü ihtiyacında meydana gelen değişmelerin karşılanması,

b) Yeni işe alınanların Kurum içinde çeşitli görevlerde denenmesi, yetenek ve iş gereklerine en uygun işe atanmasının sağlanması,

c) Üst görevlere yükselmeye aday elemanların farklı görevlerde görevlendirilme yoluyla Kurum’u çeşitli yönleriyle tanımaları,

d) Teftiş ya da soruşturmanın güvenlik içinde yürütülmesinde, görev yerinde kalması sakınca yaratacak bir dununun önlenmesi amacıyla yapılır.

e) Başkanlığın gördüğü lüzum üzerine yer değişikliği yapılabilir.

Üst göreve yükselme

MADDE 42

Teftiş, soruşturma ve kovuşturma sonucuna dayalı olarak veya kadrosunun kalkması neticesinde bir personelin bulunduğu görevden alınıp, başka bir göreve atanmasıdır.

Personelin istemi üzerine yer değiştirme

MADDE 43

Kurum birimlerinde bir Kadro boşaldığında, gerekli özellikleri taşıyan ve bu kadroya, yer değiştirme suretiyle gelmek isteyenler, birimlerinin muvaffakatı ve atamaya yetkili amirin onayı ile atanabilir.

Sağlık durumu nedeniyle yapılan yer değiştirme isteklerine öncelik verilir.

Sağlık durumu dışında yer değiştirme isteminde bulunabilmek için personelin ayrılmak istediği birimde 2 yıl görev yapmış olması şartı aranır.

Yer değiştirmede yeni göreve başlama süresi

MADDE 44

Yer değiştirmede aynı yerdeki görevlere atananların yeni göreve başlama süresi; nakil emrinin kendisine tebliğ edildiği günü izleyen iş günü içindedir.

Bu süreler, kanuni izinlerin kullanılması veya geçici bir görevin yapılması sırasında başka bir göreve aranan memurlar için iznin ya da geçici görevin bitiminde başlar.

Devir ve teslim ile yükümlü olanlar, bu işlemlerin sonuna kadar görevlerini bırakamazlar. Devir ve teslim süresi bir aydan fazla olamaz.

Belge ile doğrulanmayan zorlayıcı nedenler dışında, belirlenen süreler içinde görevine başlamayanların Kurum’la ilişkileri kesilir.

Atama emrini tebellüğ etmekten kaçınan personel

MADDE 45

Atama emrini tebellüğ etmekten kaçınan personele, iki imzalı bir tutanak düzenlenecek şekilde sözlü olarak tebliği yapılarak işlem yerine getirilir.

Açıktan atanacak personel için yapılacak işlemler ve düzenlenecek belgeler

MADDE 46

Açıktan atanma, memuriyet görevinden ayrılanların tekrar memuriyet görevine atanmalarını ifade eder.

Kurum’dan ayrılarak tekrar Kurum’a girmek isteyenlerden;

a) Dilekçe veya iş isteme belgesi,

b) 26.10.1994 tarih ve 4045 sayılı Kanunun öngörmesi halinde Güvenlik Soruşturması ve/veya Arşiv Belgesi,

c) Tam teşekküllü hastaneden sağlık raporu,

d) Cumhuriyet Savcılığından sabıkası olmadığına dair belge,

e) Kurumdan ayrıldıktan sonra herhangi bir iş yerinde sigortalı olarak çalışmış ise, Sosyal Sigorta Kurumundan veya çalıştığı yerden alacağı;

(1) Sigortalı hizmetin başlangıç ve bitiş tarihlerini,

(2) Prim ödeme gün sayısını,

(3) Çalıştıkları iş yerlerinin isimlerini kapsayan belge,

istenir.

Kurumdan ayrılanlardan, tekrar Kurum’a geçmek isteyenler naklen geçeceklere yapılan işlemler aynen yapılır. 19 uncu maddede belirtilen evrak tamamlattırılır.

ONUNCU BÖLÜM

Ödüllendirme

Ödüllendirme

MADDE 47

Görevinde başarılı olanlara aşağıda belirtilen esaslara göre "Takdirname" ve “Ödül” verilebilir.

a) Takdirname; Görevinde olağanüstü gayret ve çalışması ile başarı sağlayan personele Başkan tarafından takdirname verilebilir.

Takdirname sicile geçer.

b) Kurumda, olağanüstü gayret ve çalışmaları sonucunda emsallerine göre başarılı görev yaptıkları görülen Kurum personeline Başkanın uygun görmesi üzerine, bir mali yıl içinde bir aylıkları tutarını aşmamak üzere ödül verilebilir.

Bu maddeye göre, bir mali yıl içinde ödüllendirileceklerin sayısı, Kurumun yılbaşındaki serbest kadro mevcudunun yüzde ikisinden fazla olamaz.

Yükselmeye etkisi

MADDE 48

Verilmesine neden olan hizmet ve başarı, yazılı övgüde belirtilir. Yazılı övgü sicile işlenir ve yükselmelerde dikkate alınır.

ONBİRİNCİ BÖLÜM

Personelin Hak ve Sorumlulukları

Personelin hakları

MADDE 49

Kurum personeli, yürürlükte bulunan yasa, tüzük ve yönetmelik hükümlerinin kendilerine aynen uygulanmasını istemek hakkına sahiptirler.

Çalışma güvenliği

MADDE 50

Kanun, tüzük ve yönetmelikteki yazılı haller dışında personelin işine son verilemez.

Esas olan, personelin hizmetine ihtiyaç olduğu ve hizmete yararlı bulunduğu sürece görevine devam etmesidir.

Görevden çekilme ve birlikte çekilme yasağı

MADDE 51

Kurum personeli, yetkili amir ve mercilerine yazılı olarak müracaat etmek ve istifası yetkili mercilerce kabul edilmek şartıyla görevinden çekilme hakkına sahiptir.

Ancak, Kurum personeli kasıtlı olarak ve hizmeti aksatacak biçimde birlikte görevden çekilemez.