Ekli “Tarım İşletmeleri Genel Müdürlüğü Ana Statüsü"nün yürürlüğe konulmasına, 233 sayılı Kamu İktisadi Teşebbüsleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 54 üncü maddesi gereğince karar verilmiştir.
Tarım İşletmeleri Genel Müdürlüğü Ana Statüsü
BİRİNCİ BÖLÜM
Başlangıç Hükümleri
Amaç ve kapsam
(1) Bu Ana Statü, Tarım İşletmeleri Genel Müdürlüğünün hukuki statüsü, amaç ve faaliyet konulan, organları ve teşkilat yapısı, müessese, bağlı ortaklık, işletme ve iştirakleri ile bunlar arasındaki ilişkileri ve ilgili diğer hususları düzenlemek amacıyla hazırlanmıştır.
Dayanak
(1) Bu Ana Statü, 8/6/1984 tarihli ve 233 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile 22/1/1990 tarihli ve 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararname hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
(1) Bu Ana Statüde geçen;
a) Bakanlık: Tarım ve Orman Bakanlığını,
b) TİGEM: Tarım İşletmeleri Genel Müdürlüğünü,
ifade eder.
(2) Bu Ana Statüde yer almayan tanımlar için 233 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede yer alan tanımlar esas alınır.
İKİNCİ BÖLÜM
TİGEM’in Yapısı, Amaç ve Faaliyet Konuları
TİGEM’ in yapısı
(1) TİGEM; tüzel kişiliğe sahip, faaliyetlerinde özerk ve sorumluluğu sermayesiyle sınırlı iktisadi devlet teşekkülüdür.
(2) TİGEM, 233 sayılı Kanun Hükmünde Kararname, 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ve bu Ana Statü hükümleri saklı kalmak üzere özel hukuk hükümlerine tabidir.
(3) TİGEM’in merkezi Ankara’dadır.
(4) TİGEM’in sermayesi 3 milyar 316 milyon Türk Lirası olup tamamı Devlete aittir.
(5) TİGEM, Tarım ve Orman Bakanlığının ilgili kuruluşudur.
(6) TİGEM, Türkiye Büyük Millet Meclisi ve Sayıştay denetimine tabidir.
TİGEM’in amaç ve faaliyet konuları
(1) Ülkenin bitkisel ve hayvansal üretimini artırmak, çeşitlendirmek ve ürün kalitesini iyileştirmek amacıyla kurulan TİGEM’in faaliyet konuları aşağıdaki şekildedir:
a) Ürettiği tohumluk, fidan, fide ve benzeri ürünler ile yetiştirdiği damızlık hayvanlar ve spermalarını üreticilere intikal ettirmek.
b) İşletmelerde elde edilecek hayvansal ve bitkisel ürünlerle birlikte, çiftçilerden alacağı ürünleri kıymetlendirmek için tesisler kurmak, kurdurmak, kurulanlara iştirak etmek.
c) Bitkisel ve hayvansal üretim, yetiştirme, ıslah konularında araştırmalar yapmak, yaptırmak ve gerektiğinde diğer ıslah ve araştırma kuruluşları ile işbirliğinde bulunmak.
ç) Ürettiği her türlü ürün ve hizmet konuları ile ilgili olarak çevre çiftçisi ve çiftçi örgütleri ile üretim ve tanıtım amaçlı işbirliğine girmek.
d) Amaç ve faaliyetlerini gerçekleştirmek için ihtiyaç duyduğu her türlü mal ve hizmeti yurtiçi ve yurtdışından temin etmek.
e) Yurtiçi ve yurtdışındaki kişi ve kuruluşlarla işbirliği yaparak her türlü mal ve hizmeti temin etmek, bunları pazara hazırlayarak iç ve dış pazarlarda değerlendirmek.
f) Üretim, işleme ve pazarlama faaliyetlerinde bulunmak ve tesislerini kurmak üzere gerçek ve tüzel kişilerden yer kiralamak, kiraya vermek.
g) İşletme ünitelerinde ve üretim birimlerinde zaman içinde fonksiyonunu yitirmiş kümes, ahır, depo, sundurma ve benzeri binalar ile tesislerin yıpranmaya terk edilmemesi ve ekonomiye kazandırılması için, işletme bütünlüğüne zarar vermemek kaydıyla gerçek veya tüzel kişilere kiraya vermek.
ğ) Faaliyet konuları ile ilgili üretim ve işleme tesisleri kurmak üzere yurtiçi ve yurtdışı gerçek ve tüzel kişiler ile firmalarla işbirliği yapmak, ortaklık kurmak ve faaliyete geçmesini sağlamak.
h) Yurtiçi ve yurtdışı firmalarla patent, lisans, teknik beceri ve benzeri konularda anlaşmalar yapmak, bilgi ve teknolojileri meri mevzuata göre satmak, satın almak.
ı) İşletme yönetimi, proje, araştırma, fizibilite ve benzeri mühendislik hizmetlerini yapmak, yaptırmak.
i) Çalışma konuları ile ilgili beceri kazandırma seminerleri ve kurslar düzenlemek veya düzenletmek.
(2) TİGEM, amaç ve faaliyetlerini doğrudan kendisi, işletmeleri veya diğer birimleri eliyle yerine getirir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
TİGEM’in Organları ve Teşkilat Yapısı
TİGEM’in organları
(1) TİGEM’in organları; Yönetim Kurulu ve Genel Müdürlüktür.
(2) Yönetim Kurulu, TİGEM’in en yüksek seviyede yetkili ve sorumlu karar organıdır.
Yönetim Kurulu
(1) Yönetim Kurulu, bir başkan ve beş üye olmak üzere altı kişiden oluşur.
(2) Yönetim Kurulunun teşkili, görev ve yetkileri ile Yönetim Kurulu üyelerinin atanmaları, nitelik ve şartları, görev süreleri, görevden alınmaları hakkında 233 sayılı Kanun Hükmünde Kararname, 3 sayılı Üst Kademe Kamu Yöneticileri ile Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Atama Usullerine Dair Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi ve ilgili diğer mevzuat hükümleri uygulanır.
(3) Yönetim Kurulu, TİGEM’in amaç ve faaliyetlerinin gerçekleştirilmesi ve yönetimi ile ilgili gerekli her türlü kararı alır.
(4) Genel Müdür, Yönetim Kurulunun başkanıdır. Genel Müdürün bulunmadığı hallerde, Genel Müdürün Yönetim Kurulu üyeleri arasından görevlendireceği Genel Müdür vekili Yönetim Kuruluna başkanlık eder.
(5) Kamu görevi sıfatı uhdesinde kalmak üzere, Yönetim Kurulu başkanlığına ve üyeliğine atananlar, başka bir teşebbüs ve bağlı ortaklıkta yönetim ve denetim kurulu üyesi olarak görev alamaz. 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 15 inci maddesi hükmü saklıdır.
(6) Yönetim Kurulu, sınırlarını açıkça belirlemek kaydıyla yetkilerinden bir kısmım Genel Müdüre devredebilir. Ancak yetki devri, Yönetim Kurulunun sorumluluğunu ortadan kaldırmaz.
(7) Yönetim Kurulu üyelerinin görev süresi üç yıl olup, görev süresi sona erenler tekrar atanabilir. Yönetim Kurulu üyeleri atandıkları usule göre görevlerinden alınabilir. Süre dolmadan üyeliğin boşalması veya üyelik için aranan niteliklerin ve şartların kaybedilmesi halinde, kalan süreyi tamamlamak üzere atama yapılır.
Yönetim Kurulunun toplanması ve çalışma usulü
(1) Yönetim Kurulu, Genel Müdür tarafından toplantıya çağrılır. Toplantı günü ile saatini de gösteren gündem Yönetim Kurulu Başkanı tarafından tespit edilerek en az yirmidört saat önce üyelere dağıtılır. Yönetim Kurulu kararıyla gündemde değişiklik yapılabilir.
(2) Yönetim Kurulu üyeleri, Kurul kararı alınmasına gerek görülen konuların görüşülmesi ve karara bağlanmasıyla ilgili olarak önerge verebilir. Yönetim Kurulunca uygun görülmesi halinde bu önerge en geç ilk Yönetim Kurulu toplantısının gündemine alınır.
(3) Yönetim Kurulu, TİGEM’in işleri gerektirdikçe ve her halde ayda en az iki defa toplanır. Toplantı yapılması Başkanın isteği veya en az iki üyenin ortaklaşa yazılı önerge vermesiyle gerçekleşir.
(4) Toplantı yeri TİGEM merkezidir. Yönetim Kurulu önceden karar alınmak şartıyla başka bir yerde de toplanabilir.
(5) Yönetim Kurulu üye tam sayısının salt çoğunluğu olan en az dört üye ile toplanır ve kararlarını üye tam sayısının salt çoğunluğu ile alır. Oylarda eşitlik olması halinde Başkanın bulunduğu taraf salt çoğunluğu sağlamış sayılır.
(6) Yönetim Kurulunda oylar kabul ve ret şeklinde kullanılır. Çekimser oy kullanılmaz. Ret oyu kullanan üye, kararın altına ret gerekçesini yazarak imzalar.
(7) Toplantıya katılmayan üyeler yazılı olarak veya vekil tayin etmek suretiyle oy kullanamaz.
(8) Yönetim Kurulu Başkan ve üyelerinin bütün toplantılara katılmaları esastır. Yönetim Kurulu üyelerinden mazereti olanların toplantıdan önce mazeretlerini Yönetim Kurulu Başkanlığına bildirmeleri gerekir. Arka arkaya dört toplantıya veya bir yıl içinde toplam on toplantıya mazeretsiz olarak katılmayan üyeler istifa etmiş sayılır. Bu şekilde istifa etmiş sayılanların yerine ilgili mevzuat hükümlerine göre atama yapılır.
(9) Yönetim Kurulu kararları, Genel Müdürlüğün bulunduğu yer noterliğince onaylı karar defterine tarih ve sıra numarası verilerek yazılır. Karar defterinin her sayfası toplantıya katılan Yönetim Kurulu Başkanı ve üyeler tarafından imzalanır.
(10) Kararların en geç bir ay içinde karar defterine yazılıp imza işleminin tamamlanması gereklidir.
(11) Yönetim Kurulu, olağanüstü hallerde, bu maddede yer alan toplantı ve gündem şartlarına bakılmaksızın Genel Müdürün daveti üzerine toplanabilir.
(12) TİGEM’in Yönetim Kurulu toplantısına katılma hakkına sahip olanlar bu toplantılara, 13/1/2011 tarihli ve 6102 sayılı Türk Ticaret Kanununun 1527 nci maddesi uyarınca elektronik ortamda da katılabilir. TİGEM, 29/8/2012 tarihli ve 28396 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Ticaret Şirketlerinde Anonim Şirket Genel Kurulları Dışında Elektronik Ortamda Yapılacak Kurullar Hakkında Tebliğ hükümleri uyarınca hak sahiplerinin bu toplantılara elektronik ortamda katılmalarına ve oy vermelerine imkan tanıyacak elektronik toplantı sistemini kurabileceği gibi bu amaç için oluşturulmuş sistemlerden de hizmet satın alabilir. Yapılacak toplantılarda bu hüküm uyarınca kurulmuş olan sistem üzerinden veya destek hizmeti alınacak sistem üzerinden hak sahiplerinin ilgili mevzuatta belirtilen haklarım mezkûr Tebliğ hükümlerinde belirtilen çerçevede kullanması sağlanır.
Genel Müdürlük
(1) TİGEM Genel Müdürlüğü; Genel Müdür, Genel Müdür yardımcıları ve bağlı birimlerden oluşur.
(2) Genel Müdürlük, teşebbüsün yetkili ve sorumlu yürütme organıdır.
Genel Müdür
(1) Genel Müdürün atanması, nitelikleri, görev, yetki ve sorumlulukları ile diğer hususlar hakkında 233 sayılı Kanun Hükmünde Kararname, 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ve 3 sayılı Üst Kademe Kamu Yöneticileri ile Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Atama Usûllerine Dair Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi ve diğer ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.
(2) Genel Müdür, Yönetim Kurulunun alt mercilere devredilemeyeceğini belirterek verdiği yetkiler hariç, sınırlarım açıkça belirlemek şartıyla, yetkilerinden bir kısmını astlarına ve daha alttaki mercilere devredebilir. Ancak yetki devri Genel Müdürün sorumluluğunu ortadan kaldırmaz.
(3) İlgili mevzuat hükümlerine göre belirli mercilerden izin alınmasını gerektiren konularda yetki devri bu iznin alınmasından sonra yapılır.
Genel Müdür yardımcıları
(1) Genel Müdür yardımcılarının atanmaları, nitelikleri, görev, yetki ve sorumlulukları ile diğer hususlar hakkında 233 sayılı Kanun Hükmünde Kararname, 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ve 3 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi ile diğer ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.
(2) Genel Müdür yardımcıları arasındaki iş bölümü Genel Müdür tarafından belirlenir.
Birimlerin kurulması, kaldırılması
(1) TİGEM’in 233 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ve bu Ana Statü hükümleri kapsamında amaç ve faaliyetlerini gerçekleştirmesi amacıyla, TİGEM ana organizasyon şemasında Genel Müdür yardımcılarından sonraki birinci ve ikinci kademede yer alan görevlere kadar Genel Müdürlük üst birimleri, Genel Müdürün teklifi üzerine Yönetim Kurulu kararı ile kurulur, kaldırılır veya değiştirilir.
(2) TİGEM’in diğer merkez ve taşra teşkilatı birimleri ile müessese ve işletmelerdeki birimlerinin kurulması, gerektiğinde değiştirilmesi veya kaldırılması, ilgili üst birimin teklifi üzerine Genel Müdürün onayı ile olur.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Müesseseler, Bağlı Ortaklıklar ve İştirakler
Müesseselerin kurulması ve nitelikleri
(1) Müesseselerin kurulması ve nitelikleri hakkında 233 sayılı Kanun Hükmünde Kararname hükümleri uygulanır.
(2) Müesseselerin kurulması, kaldırılması, statülerinin değiştirilmesi, çalışma konularının genişletilmesi veya daraltılması, sermayelerinin artırılması veya azaltılması ve diğer müesseselerle birleştirilmesi TİGEM Yönetim Kurulu kararıyla olur. Bu kararların alınmasında tasarruf, kârlılık, verimlilik ve daha fazla yatırım kaynağı oluşturma amaç ve ilkeleri gözetilir.
Müesseselerin organları
(1) Müesseselerin organları, yönetim komitesi ve müessese müdürlüğüdür.
Yönetim komitesi
(1) Müessese yönetim komitesinin teşkili, görev ve yetkileri ile üyelerinin atanmaları, nitelik ve şartları hakkında 233 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ve diğer ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.
(2) Yönetim komitesinin başkanı, müessese müdürüdür.
(3) Müessese müdürünün bulunmadığı hallerde, TİGEM Genel Müdürünün yönetim komitesi üyeleri arasından görevlendireceği kişi veya TİGEM Yönetim Kurulunun TİGEM mensupları arasından görevlendireceği personel, müessese müdür vekili olarak yönetim komitesine başkanlık eder.
Yönetim komitesinin toplanması ve karar alması
(1) Yönetim komitesi, önceden belli edilecek günde ve en az ayda iki defa toplanır. Yönetim komitesi, başkanın isteği veya en az iki üyenin, görüşme konularını gösteren yazılı önergesi üzerine belli günler dışında da toplantı yapabilir.
(2) Toplantı yeri müessese merkezidir. Yönetim komitesi, TİGEM Genel Müdürünün izni ile müesseseyle ilgili her yerde toplanabilir.
(3) Yönetim komitesi başkan ve üyelerinin bütün toplantılara katılmaları esastır. Mazereti olanların durumları toplantıya ait tutanakta belirtilir.
(4) Yönetim komitesinden karar alınmasını gerektiren konulara ait teklifler müessese müdürü tarafından komiteye getirilir ve gündeme alınır. Alman kararlar, karar gününü izleyen günden itibaren 10 gün içinde TİGEM’e gönderilir.
(5) Yönetim komitesi toplantı gündemi başkan tarafından tespit edilir ve toplantıdan en az yirmidört saat önce üyelere dağıtılır. Yönetim komitesi kararıyla gündemde değişiklik yapılabilir. Olağanüstü hallerde bu hususlara uyulmayabilir.
(6) Yönetim komitesi, üye tam sayısının salt çoğunluğu ile toplanır ve kararlarım çoğunlukla alır. Oylarda eşitlik halinde başkanın bulunduğu taraf çoğunluğu sağlamış olur.
(7) Müessese müdürü herhangi bir yönetim komitesi kararının uygulanmasında ciddi sakıncalar gördüğü ve bu kararda yönetim komitesince ısrar edildiği takdirde, gerekçesi ile birlikte konunun önce TİGEM Genel Müdürü tarafından incelenmesini isteyebilir. TİGEM Genel Müdürü gerekli görürse konunun TİGEM Yönetim Kurulunca incelenerek kesin çözüme kavuşturulmasını ister. Bu hususta TİGEM Genel Müdürünün talimatı alınıncaya veya TİGEM Yönetim Kurulu karar verinceye kadar yönetim komitesi kararı uygulanmaz. TİGEM Genel Müdürünün talimatına veya TİGEM Yönetim Kurulu kararma uyulması zorunludur.
Müessese müdürü
(1) Müessese müdürünün atanması, nitelik ve şartları ile görev ve yetkileri hakkında 233 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ve diğer ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.
Bağlı ortaklıklarda uygulanacak hükümler
(1) Bağlı ortaklıkların kuruluşu, yönetim kurulunun teşkili, yönetim kurulu üyeleri, bağlı ortaklık genel müdürü ve genel müdür yardımcılarının atanması veya seçilmesi, bunların nitelik ve şartları, yönetim kurulunun ibrası ile diğer konularda 233 sayılı Kanun Hükmünde Kararname, ana sözleşme ve bunlarda hüküm bulunmayan konularda Türk Ticaret Kanunu hükümleri uygulanır.
(2) Yönetim kurulunun en çok iki üyesi, özel kesimi oluşturan ortaklıkların hisselerinin her %20’si için yönetim kurulunda bir temsilci bulundurma hakkına sahip oldukları dikkate alınarak genel kurulca seçilir.
(3) Bağlı ortaklık genel müdürü hariç, TİGEM’in payını temsil etmek üzere atanmış olan yönetim kurulu üyeleri başka bir bağlı ortaklık veya iştirakte yönetim ve tasfiye kurulu üyesi olamaz. 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 15 inci maddesi hükmü saklıdır.
(4) TİGEM’i temsilen, bağlı ortaklık yönetim kurulu üyesi olarak görev alacakların hisse senedi verme yükümlülüğü TİGEM tarafından yerine getirilir.
(5) Yönetim kurulunun toplanması ve diğer hususlarda ana sözleşme ve Türk Ticaret Kanunu hükümleri uygulanır.
(6) Bağlı ortaklık genel müdürü, TİGEM Yönetim Kurulu ve bağlı ortaklık yönetim kurulu tarafından alman kararların uygulanması ve bağlı ortaklığın yönetiminde gereken gayret ve basireti göstermekle yükümlü ve aksine davranışlardan sorumludur.
(7) Bağlı ortaklık, TİGEM Yönetim Kurulu tarafından tespit edilen yatırım, planlama ve pazarlama ana hedeflerine göre hareket eder.
İştiraklere uygulanacak hükümler
(1) İştiraklerin teşkili, nitelikleri, yönetimi ve diğer hususlarda 233 sayılı Kanun Hükmünde Kararname, bu Ana Statü ile şirket esas sözleşmesi ve bunlarda hüküm olmayan konularda Türk Ticaret Kanunu hükümleri uygulanır.
(2) TİGEM iştiraklerinin yönetim kurullarında, TİGEM’i temsilen her %15 hisse için en az bir üye bulundurulur.
(3) TİGEM'in iştirakindeki hisse oram %20 ve daha az ise en az bir, %20’den fazla ise en az iki denetçi bulundurulur.
TİGEM temsilcilerinin rapor vermesi
(1) TİGEM temsilcileri, yönetim kurulu üyesi oldukları anonim şirketin faaliyetleri ve mali durumu hakkında belirlenecek usulle TİGEM’e rapor verir.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Mali Hükümler, Tasfiye ve Denetim
Mali hükümler, tasfiye ve denetim
(1) TİGEM, yatırım ve işletme faaliyetlerini plan, program ve bütçelere dayalı olarak yürütmek ve bağlı ortaklıklarının da aynı esaslara uymasını sağlamakla yükümlüdür.
(2) TİGEM ve bağlı ortaklıklarının işletme bütçeleri her hesap dönemi için ilgili yıl genel yatırım ve finansman programındaki hedefler esas alarak hazırlanır ve yönetim kurullarınca onaylanır.
(3) İlgili yıl genel yatırım ve finansman programında değişiklik yapılması halinde buna uygun olarak işletme bütçelerinde gerekli düzenleme yapılır.
(4) TİGEM Yönetim Kurulu, ilgili yıl genel yatırım ve finansman programında öngörülen şartlar kapsamında işletme bütçelerinde değişiklik yapmaya yetkilidir.
(5) TİGEM’in plan, program, bütçe, yatırım, istihdam, fiyat ve tarife, muhasebe sistemi, bilanço, netice hesapları ve faaliyet raporları, kâr dağıtımı, tasfiye, denetim ve diğer çalışmaları ile Bakanlık, Hazine ve Maliye Bakanlığı ve ilgili kurumlar nezdindeki faaliyetleri, 233 sayılı Kanun Hükmünde Kararname, ilgili yıl genel yatırım ve finansman programı, bu Ana Statü ve diğer ilgili mevzuatta belirtilen usul ve esaslara göre yürütülür.
(6) Bağlı ortaklık, projelerin hazırlanmasında TİGEM’den yardım alabilir.
(7) Projesi hazır olmayan yatırıma başlanamaz.
(8) TİGEM, kalkınma planına göre kendisi tarafından yapılması gereken yatırımlara ait mali, ekonomik ve teknik çalışmaları zamanında yaparak projelerini, bağlı ortaklıkların aynı esaslar çerçevesinde hazırladıkları projeleri ekleyerek takvim yılı başından yedi ay önce Bakanlık ile Strateji ve Bütçe Başkanlığına gönderir. Bakanlık, TİGEM ve bağlı ortaklıklarının projeleri üzerinde gerekli incelemeleri yaparak bunları, yılı genel yatırım ve finansman programına dâhil edilmek üzere, aynı yılın Haziran ayı sonuna kadar Hazine ve Maliye Bakanlığı ile Strateji ve Bütçe Başkanlığına gönderir.
ALTINCI BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Personel ve kurul üyelerine ilişkin hükümler
(1) TİGEM, müessese ve bağlı ortaklık personelinin istihdam şekilleri, atama, göreve son verme, yükümlülük ve sorumlulukları, kadro tespiti, ücret, prim, ikramiye, yurtdışına gönderme, siyasi faaliyet yasağı, vekâlet ücretlerinin dağıtımı ile Yönetim Kurulu üyesi ve Tasfiye Kurulu üyelerinin ücret ve hakları konusunda 233 sayılı Kanun Hükmünde Kararname, 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ve diğer ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.
Ana Statüde düzenlenmeyen hususlar
(1) Bu Ana Statüde düzenlenmeyen hususlarda 233 sayılı Kanun Hükmünde Kararname, 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ve diğer ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.
Yürürlükten kaldırılan mevzuat
(1) 9/4/2000 tarihli ve 24015 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Tarım İşletmeleri Genel Müdürlüğü Ana Statüsü yürürlükten kaldırılmıştır.
Yürürlük
(1) Bu Ana Statü yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
(1) Bu Ana Statü hükümlerini Tarım İşletmeleri Genel Müdürü yürütür.