Dosya olarak kaydet: PDF - WORD
Görüntüleme Ayarları:

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam ve Yasal Dayanak

Amaç

MADDE 1

Bu Yönetmeliğin amacı, yasama faaliyetleriyle ilgili idarî hizmetleri yürüten TBMM İdarî Teşkilâtının çeşitli birimlerinde uzman yardımcısı ve uzman olarak çalıştırılacaklarda aranacak niteliklerle, bunların hizmete alınmaları, yetiştirilmeleri, yeterliliklerinin tespiti ve meslek içi ilerlemeleriyle ilgili işlemleri düzenlemektir.

Kapsam

MADDE 2

Bu Yönetmelik, yasama faaliyetleriyle ilgili idari hizmetleri yürüten TBMM İdari Teşkilâtının çeşitli birimlerinde uzmanlığa dayalı hizmet üreten kadrolu ya da sözleşmeli uzman yardımcıları ile uzmanları kapsar.

Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin yasama faaliyetleriyle ilgili özel bilgi ve ihtisas gerektiren konularda, kadro aranmaksızın ve kanunların sözleşmeli personel çalıştırılması hakkındaki hükümlerine bağlı olmaksızın sözleşmeli olarak çalıştırılan personel ile 2919 sayılı Kanunun değişik 12 nci maddesine göre kamu kurum ve kuruluşlarından TBMM’de görevlendirilen personel hakkında bu Yönetmelik hükümleri uygulanmaz.

Yasal Dayanak

MADDE 3

Bu Yönetmelik, 2919 sayılı TBMM Genel Sekreterliği Teşkilât Kanununa dayanılarak hazırlanmıştır.

İKİNCİ BÖLÜM

Uzman Yardımcılığı Sınavı

Yarışma ve Yeterlik Sınavları

MADDE 4

TBMM İdarî Teşkilâtında çalıştırılacak uzman yardımcıları, yarışma ve yeterlik sınavı ile alınır.

a) Uzman yardımcılığına başvuruda bulunanların sayısı boş kadro sayısı kadar veya boş kadro sayısından az olması halinde yeterlik sınavı; başvuruda bulunanların sayısı boş kadro sayısından fazla İse yarışma ve yeterlik sınavı yapılır.

b) Yarışma ve yeterlik sınavları uzmanlık alanlarına göre düzenlenir.

Sınav Zamanı

MADDE 5

Sınav, ihtiyaç ve kadro durumuna göre TBMM Başkanlığınca uygun görülecek tarihlerde açılır.

Bu Yönetmeliğe ilişkin sekreterlik hizmetleri Personel ve Muhasebe Dairesi Başkanlığı'nca sağlanır.

Sınava Katılma Şartlan

MADDE 6

Uzman yardımcılığına giriş sınavına katılabilmek için;

a) 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48 inci maddesindeki şartları taşımak,

b) Sınav tarihinde 30 yaşını doldurmamış olmak (askerliğini yapmış olanlar için bu sınıra iki yıl eklenir),

c) Görev alanları ile ilgili en az 4 yıllık yüksek öğretim kurumlarından veya bunlara denkliği kabul edilen yurt dışındaki yüksek öğretim kurumlarından mezun olmak,

d) Bu Yönetmeliğe bağlı kadro tanımlarında belirlenen ve duyuruda bildirilecek özel şartlan taşımak,

e) Sınav tarihinde Kurum içinden sınava katılacaklar için 33, doktora derecesine sahip olanlar için de 35 yasını geçmemiş olmak,

Gerekir.

Duyuru

MADDE 7

Uzman yardımcılığı giriş sınavına katılma şartları, sınav konuları, başvuru tarihi ile sınavın yapılacağı yer ve zaman, sınav tarihinden en az 2 ay önce uygun görülecek basın ve yayın araçları ile duyurulur.

Başvuru*

MADDE 8

Sınava başvuru, aday formu doldurmak suretiyle yapılır. Adaylar bu forma aşağıda belirtilen belgeleri eklerler;

a) Nüfus cüzdanı aslı veya örneği,

b) Yüksek öğrenim diploması veya mezuniyet belgesi ya da bunların noterden onaylı sureti,

c) Kendi el yazısı ile yazılmış özgeçmiş,

d) 2 fotoğraf,

e) Askerlik yaptığını veya sınav tarihinde ertelenmiş olduğunu gösterir belge,

f) Cumhuriyet Savcılığından alınacak iyi durum belgesi,

g) Tam teşekküllü bir hastaneden alınacak sağlık kurulu raporu.

Ancak, (f) ve (g) bentlerindeki belgeler sınavı kazananlardan istenir.

Belgeleri eksik olanların başvuruları kabul edilmez.

Kurum içinden başvuracak adaylar, başvuru formuna 2 fotoğraf ile özgeçmişlerini eklerler.

Sınav Ön Hazırlık Kurulu ve Sınava Giriş Belgesi

MADDE 9

Uzman yardımcılığı sınavı ön çalışmaları, Sınav Kurulunun kendi arasından seçeceği 3 kişiden oluşan bir “Sınav Ön Hazırlık Kurulu’’nca yürütülür.

Sınav Ön Hazırlık Kurulu, sınav için süresinde yapılan başvuruları incelemeye alır. Bu incelemede adayların, atanacakları kadronun niteliklerini taşıyıp taşımadığı başvuru formu da dahil çeşitli yönlerden araştırılarak sınava alınacakların sayısı tespit olunur. Durumu uygun görülen adaylara sınava giriş mektubu gönderilir. Ayrıca, adaylara fotoğraflı “Sınav Giriş Belgesi” verilir; sınava giriş mektubu ile sınav giriş belgesi olmayan adaylar sınava katılamazlar.

Sınav Kurulu

MADDE 10

Sınav Kurulu, bir başkan ve dört üyeden oluşur.

TBMM Başkanı; Genel Sekreterin teklif ettiği genel sekreter yardımcıları, daire başkanları, müdürler, uzmanlar veya gerekli görürse yüksek öğretim kurumları öğretim elemanları arasından yarışma ve yeterlik sınavı Sınav Kurulu Başkan ve üyeleri ile yedeklerini seçer,

Bu kurulu oluşturan üyelerin öğrenim düzeyleri, sınava girecek olanların öğrenim düzeylerinden aşağı olamaz.

Yazılı sınav, sınav kumlunun kararı ve TBMM Başkanı’nın onayı ile T. C. Yüksek Öğretim Kurulu, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) veya benzeri kuruluşlara da yaptırılabilir. Yazılı sınav kuralları ÖSYM veya benzeri kuruluşlarla birlikte saptanır.

Bu takdirde, sınava ait programın belirlenmesi, sınav sorularının hazırlanması ve sınavın yapılacağı yerlere götürülmesi, sınavların yapılması ve sınav kâğıtlarının ÖSYM’ye getirilip okunması ÖSYM’ce kendi usul ve esasları içinde gerçekleştirilir.

Bu kurallar sözkonusu kuruluşlarla yapılacak protokolde yer alır.

Sınav Kurulunun Görevleri

MADDE 11

Sınav Kurulunun görevleri şunlardır:

a) Sınav sorularını hazırlamak,

b) Sınavların düzenli ve eşit şartlarda yapılmasını sağlamak,

c) Sınav sonunda cevap kâğıtlarını toplayıp, kapalı zarf içinde değerlendirme yapılıncaya kadar saklanmasını sağlamak,

d) Sınava girenlerin bilgi derecesini, sınav kâğıtları ve ilgili formlar üzerinden değerlendirmek,

e) Gerekli tutanakları düzenlemek ve imza etmek,

f) Sınava girenlerin başarı puanını tespit ederek başarı listesini düzenleyip imzalamak.

Sınavın Yürütülmesi

MADDE 12

Sınavlar, ilân edilen gün ve saatte başlar. Yazılı sınav soruları ve cevap anahtarı, sınav günü sınavı yapacak kurul üyeleri tarafından sınav konularına göre ayrı ayrı hazırlanır. Soru zarfı sınav salonunda sınava katılanların önünde açılır. Sınavlarda köşesi kapanabilen ve mühürlü özel kâğıtlar kullanılır.

Sınav Kurulu tarafından; sınavın türü, yeri, tarihi, hangi saatte başladığı, katılanlar ile toplanan cevap kâğıdı sayısı ve varsa sınava ilişkin diğer hususları gösteren bir tutanak düzenlenir.

Sınav kâğıtlarıyla sözlü sınav formları bir sonraki sınav tarihine kadar saklanır; bu süre bir yıldan az olamaz.

Sınav Dışı Bırakılma

MADDE 13

Aşağıda belirtilen eylemlerde bulunanlar sınav dışı bırakılırlar:

a) Belirtilen gün ve saatle sınav yerinde bulunmamak,

b) Sınav sırasında veya sınavın yapıldığı yerde memuriyet adabına uymayan davranışlarda bulunmak,

c) Sınav sırasında kopya yapmak veya yaptırmak.

Sınav dışı bırakılanların, sınav dışı bırakılma nedeni Sınav Kurulunca bir tutanakla tespit edilerek Genel Sekreterliğe bildirilir.

Sınav Şekli ve Konuları

MADDE 14

Uzman yardımcılığı yarışma ve yeterlik sınavı, yazılı ve sözlü olmak üzere iki aşamada yapılır. Birinci aşamada genel yetenek testi ile yabancı dil bilgisi ve görev alanını içeren meslekî konuları kapsayan yazılı sınav uygulanır.

Yazılı sınavda başarılı olanlar sözlü sınava alınırlar.

Yarışma ve yeterlik sınavı, öğrenim dalları gözönüne alınarak farklı şekilde düzenlenebilir.

Görev alanıyla ilgili doktorası bulunanlar kendi aralarında özet yarışma ve yeterlik sınavına alınırlar.

Yabancı Dil Sınavı

MADDE 15

Hizmetin yabancı dil bilmeyi gerektirdiği hallerde, bu görevin gerektirdiği ilişkileri yürütecek düzeyde yabancı dil bilmek şartı aranır. Yabancı dil sınavında yazılı sınavlar için gerekli başarı puanını alamayan adaylar, sözlü sınava alınmazlar.

10 uncu madde esaslarına göre oluşturulacak Sınav Kurulu, 16 ncı madde hükmüne göre yazılı sınavları değerlendirir.

Sınav Kâğıtlarının Değerlendirilmesi

MADDE 16

Sınav Kurulu, sınav kâğıtlarını değerlendirmek üzere üye tam sayısı ile toplanır. Asıl üyelerin yasal özürleri nedeniyle kurula katılamamaları halinde, yedek üyelerden kurul üye sayısı tamamlanır.

Cevap kâğıtlarının bulunduğu kapalı zarf açılır ve cevap kâğıtları numaralanır. Her cevap kâğıdı en az üç kurul üyesi tarafından okunarak değerlendirilir. Kurul üyelerince verilen notların aritmetik ortalaması alınır (Test türü sınavlar hariç). Cevap kâğıtlarının son değerlendirme notu, kâğıtların numaralarının yer aldığı cetvele yazılır. Bütün cevap kâğıtlarının değerlendirilmesinden sonra başarılı kâğıtların ad yazılı kısımları açılır, Adayların adları, cevap kâğıdı numarasına göre değerlendirme notunun yer aldığı cetvelin ilgili sütununa geçirilir. Başarısız sınav kâğıtları açılmaz.

Yazılı sınavlarda 100 üzerinden en az 70 puan alan başarılı sayılır.

Yazılı sınav sonuçları, sınava katılanların adresine taahhütlü olarak gönderilir. Ayrıca TBMM Genel Sekreterliğince TBMM Kampüsü içinde bir mahalde asılarak duyurulur,

Yazılı sınavı kazanamayanlara, istekte bulunmaları halinde başvuru belgeleri geri verilir.

Sözlü Sınav

MADDE 17

Yazılı sınavı kazananlar, sınavın yapılacağı yer, gün ve saat, en az 15 gün önce bildirilmek suretiyle sözlü sınava çağırılırlar.

Sözlü sınavda adayların görevlendirilecekleri kadronun hizmet alanıyla İlgili bilgilerle birlikte, TBMM İdarî hizmetlerinin gerektirdiği niteliklere sahip olup olmadığı ile kavrayış, anlatma yeteneği, davranış ve temsil niteliği gibi hususlar da dikkate alınır. Sözlü sınavda değerlendirme, Sınav Kurulunun her üyesince ayrı ayrı yapılır ve verilen notların aritmetik ortalaması alınır. Değerlendirme sonunda 100 üzerinden 70 puan alan başarılı sayılır.

Sınav Değerlendirmesi ve Sonuçları

MADDE 18

Sözlü sınavların bitiminden sonra, Sınav Kurulu yazılı ve sözlü sınav notunun aritmetik ortalamasını almak suretiyle bir sıralama yapar. Bu sıralamada, puanların eşit olması halinde görev alanına ilişkin bilgiler puanına öncelik verilir. Duyuruda yer alan boş kadro sayısı kadar asıl aday, başarılı olan diğerleri de yedek olarak sınavı kazanmış sayılır. Hazırlanan bu liste kurul üyeleri tarafından imzalanır.

Sınav sonucu, TBMM Başkanı’nın seçici değerlendirmesinden (Sound decision) sonra kesinlik kazanır ve asıl ve yedek adaylara yazılı olarak bildirilir. Ayrıca, başarı listesi TBMM Kampüsü içinde uygun bir mahalde asılarak duyurulur.

Sınavlarla İlgili Özel Hükümler

MADDE 19

Uzman yardımcılığı sınavına katılmak İçin tespit edilen şartları taşımadıkları sonradan anlaşılanlar, sınavda başarılı olsalar bile, sınav sonuçları geçersiz sayılır ve atamaları yapılmaz. Ataması yapılmış olsa dahi iptal edilir.

Gerçeğe aykırı beyanda bulunduğu tespit edilenler hakkında yasal işlem yapılır.

Uzman yardımcılığı için girdiği sınavda iki kez başarılı olamayanlar üçüncü kez sınava giremezler.

Uzman Yardımcılığına Atama

MADDE 20

Uzman yardımcılığı sınavında başarılı olanların boş uzman yardımcısı kadrolarına atanmaları, başarı derecesi sıralamasına göre, mevcut kadro ve ihtiyaç durumu da dikkate alınarak yapılır.

Süresi içinde başvuruda bulunmayan ve gerekli belgelerini tamamlamayanların atamaları yapılmaz. Yerlerine ilk yedekten başlamak üzere yedek adaylar çağrılır.

Raportörlük Hizmetleri

MADDE 21

Yasama faaliyetleriyle ilgili raportörlük hizmetlerinde çalıştırılacaklar, bu Yönetmelik hükümlerine göre uzman yardımcısı olarak işe alınırlar; bunlarda aranacak nitelikler ile yetiştirilmeleri, yeterliliklerinin tespiti ve meslek içi ilerlemeleri hakkında da bu Yönetmelik hükümleri uygulanır.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Uzmanlık Sınavı

Uzmanlık Yeterlik Sınavına Girebilme Şartları

MADDE 22

Uzman yardımcılığı süresi, adaylık dönemi dahil lisans düzeyinde Öğrenimi olanlar için üç, yüksek lisans derecesine sahip olanlar için bir yıldır. Uzman yardımcısı, bu süre içerisinde olumlu sicil almak ve hazırladığı tezi süresi içinde Personel ve Muhasebe Dairesi Başkanlığına teslim etmek şartıyla TBMM Uzmanlığı Yeterlik Sınavı'na girmeye hak kazanır.

Uzman yardımcısı, lisans düzeyinde öğrenim görmüş ise adaylıkta geçen süre dahil iki yılı; yüksek lisans derecesine sahip olanlar ise bir yılı tamamladıktan sonra (bu süreye, ücretsiz izinli ve askerlikte geçen süre dahil değildir) olumlu sicil almak şartıyla, görev alanıyla ilgili birim amirinin onayladığı bir tez konusu seçer. İlgili birim amiri, uzman yardımcısının tez konusunu yazılı olarak Personel ve Muhasebe Dairesi Başkanlığına bildirir. Daire Başkanlığınca tez konuları Genel Sekreterin onayına sunulur ve onaydan sonra kesinleşir.

Uzman yardımcısı tez konusunun kendisine bildirildiği tarihten itibaren en geç altı ay içinde tezini hazırlayarak, ilgili birim vasıtasıyla Personel ve Muhasebe Dairesi Başkanlığına sunmak zorundadır. Daire Başkanlığı bu tezleri Sınav Kuruluna teslim eder.

Uzman yardımcısının hazırlayacağı tezde, bilimsel kurallara uymak, ele aldığı konuyu tarihi gelişimi içinde ve karşılaştırmalı olarak incelemek zorunda olup, tezin kendi görüş ve önerilerini taşıması esastır.

Uzmanlık Yeterlik Sınavı

MADDE 23

TBMM Başkanı, tezlerin Personel ve Muhasebe Dairesi Başkanlığına tesliminden sonra uygun göreceği en kısa zamanda uzmanlık yeterlik sınavını açar.

Uzmanlık Yeterlik Sınavı Sınav Kurulu, bu Yönetmeliğin 10 uncu maddesine göre oluşturulur.

Uzmanlık Yeterlik Sınavı, “Tez Değerlendirme” ve “Tez Savunması ve Mülâkat” olmak üzere iki aşamalı yapılır,

Kurul tarafından tezi başarılı kabul edilen uzman yardımcısı, “Tez Savunması ve Mülâkat”a çağrılır. Bu çağrı mülâkat tarihinden en az yedi gün önce yazılı olarak yapılır.

Kurul tarafından tezi yetersiz görülen uzman yardımcısı, “Tez Savunması ve Mülâkat''a çağrılmaz. Bu durumda uzman yardımcısı bir yıl içinde yeniden bir tez hazırlamak zorundadır. İkinci defa tezi başarısız görülen veya süresi içinde tezini hazırlamayan uzman yardımcısı yeterlik sınavına girme hakkını kaybeder.

Sınav Kurulu Değerlendirme Esasları

MADDE 24

Sınav Kurulu, “Tez Değerlendirme” ve “Tez Savunması ve Mülâkat” aşamalarında uzman yardımcısının görev alanıyla ilgili konulardaki bilgisini de gözönüne alarak aşağıdaki esaslara göre değerlendirme yapar:

a) Kurul üyelerinin oyları (Başkan dahil) eşittir.

b) Oylar yeterli veya yetersiz şeklinde kullanılır.

c) Yeterliliğin tespitinde oy çokluğu esastır.

Sınav Kurulu “Tez Savunması ve Mülâkat” safhasında, başarılı olmayanlara aynı tez için üç aydan az olmamak üzere bir süre vererek yeniden tez savunması ve mülâkata çağırır.

Yeterlik Sınavına İlişkin Özel Hükümler

MADDE 25

“Tez Savunması ve Mülâkat” sınavını kazanamayanlar ile yasal bir özürü olmaksızın bu sınava katılmayanlar hiç bir şekilde uzmanlığa atanamazlar. Bunlar, İdarî Teşkilâtta ya da diğer kurumlarda durumlarına uygun başka memuriyet kadrolarına tayin edilirler. Bu hüküm, tezi ikinci defa kabul edilmeyen ya da belirtilen süre içinde tezini hazırlamayanlar ile tez savunması ve mülâkat safhasında başarılı olmayıp 24 üncü maddeye göre kendilerine süre tanınan uzman yardımcılarından tez savunması ve mülâkata katılmayan veya başarısız olanların hakkında da uygulanır.

Uzmanlığa Atama

MADDE 26

Uzmanlık yeterlik sınavında başarılı olan uzman yardımcıları ile görev alanıyla ilgili doktorası bulunanlardan 14 üncü maddede belirlenen özel yarışma ve yeterlik sınavını başaranların uzmanlık kadrolarına atanmaları genel hükümlere göre yapılır ve bu Yönetmeliğin 32 nci maddesi ekinde belirlenen görevlere ilişkin uzmanlık unvanını alırlar.

Kamu Kurum ve Kuruluşlarından Nakil

MADDE 27

Kamu kurum ve kuruluşlarından TBMM Uzman ve Uzman Yardımcılığı kadrolarına atamalarda da bu Yönetmelik hükümleri uygulanır. Ancak, bunlarda 32 nci madde eki görev tanımlarında belirlenen özel niteliklerle birlikte, çalıştığı kurum ve kuruluştaki mesleğe, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 36 ncı maddesinde öngörülen özel yarışma ve yeterlik sınavı yönetmeliklerine göre yapılan sınavları kazanarak atanmış olmaları şartı aranır.

Yukarıda belirlenen şartları taşıyanlardan atanacakları kadronun görev alanıyla ilgili olarak, uzman yardımcılarının meslekî sınav ve mülâkatta; uzmanların ise 22-25 inci madde esaslarına göre yeni bir tez hazırlayarak “Tez Savunması ve Mülâkat”ta başarılı olmaları gerekir. Bunlardan atanacağı kadronun görev alanına ilişkin lisans üstü (master) derece almış olanlar tercih olunur. Atanacağı kadronun görev alanında doktora yapmış olanlar ise, doğrudan mülakata alınırlar.

Kamu kurum ve kuruluşlarında uzman yardımcılığında geçen süre, bu Yönetmeliğin 22 ncı maddesine göre uzman yardımcısı olarak geçirilmek zorunda olunan süreden sayılır. Bunların yetiştirilmeleri, yeterliliklerinin tespiti ve meslek içi ilerlemeleri bu Yönetmelik hükümlerine tâbidir.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Hizmet İçi Eğitim ve Yetiştirilme

Hizmet İçi Eğitim

MADDE 28

Uzman yardımcılarının yetiştirilmesi, uzmanların görev alanıyla ilgili bilgilerinin geliştirilmesi için belirli zamanlarda, belirli süreyi kapsayan, Hizmet İçi Eğitim programları uygulanır. Uygulanacak eğitim programlarında, uzman yardımcısının, TBMM İdarî Teşkilâtının (Merkez) bütün birimlerinde staj yapması sağlanır.

Uzman ve uzman yardımcılarına yurt içi ve yurt dışı eğitim programlarına katılma olanakları sağlanır. Kurum, bunların yabancı dillerini geliştirmek amacıyla yabancı dil eğitim programları düzenleyebileceği gibi, diğer kurum ve kuruluşların yabancı dil eğitim merkezlerine de gönderebilir.

Yurt Dışı Eğitim

MADDE 29

Uzman ve uzman yardımcıları TBMM Genel Sekreterliğince tespit edilecek eğitim programları çerçevesinde belirlenmiş bir konuda araştırma yapmak, meslekî bilgi ve görgüsünü artırmak amacıyla yurt dışına gönderilebilirler. Bunlar hakkında TBMM Mensupları Yurtdışı Eğitim Yönetmeliği ile diğer genel hükümler uygulanır.

Raporlar

MADDE 30

Uzman ve uzman yardımcıları, saptanan konuda yaptıkları araştırmalar ile katıldıkları toplantılar hakkında ve görev konularına ilişkin rapor düzenlerler. Düzenlenen raporlar, ilgili birim amirleri vasıtasıyla Genel Sekreterlik Makamına sunulur.

Adaylık

MADDE 31

Aday olarak TBMM İdarî Teşkilâtına atanan uzman yardımcılarının çalışma, bilgi ve davranış durumları birim amirleri tarafından Genel Sekreterliğe rapor edilir.

Bu raporlar esas alınarak yapılan değerlendirme sonucunda başarılı görülen adayın asaleti TBMM Başkanlık Makamının onayı ile tasdik olunur. Asalet tasdiki için adaylık süresi 1 yıldan az, 2 yıldan çok olamaz.

BEŞİNCİ BÖLÜM

Çeşitli ve Malî Hükümler

Uzman Yardımcısı ve Uzmanların Görev, Yetki ve Sorumlulukları

MADDE 32

Bu Yönetmeliğe bağlı kadro tanımlarında, yasama faaliyetiyle ilgili İdarî hizmetleri yürüten TBMM İdarî Teşkilâtının hangi birimlerinde uzman yardımcısı ve uzman çalıştırılacağı; bu personele ilişkin ödev, yetki ve sorumluluk ile bunlarda aranacak nitelikler belirlenmiştir (Ek: 1-10).

Başkanlık Divanınca yeni uzmanlık kadrolarının ihdasında, Personel Eğitim ve Yönetim Müdürlüğünce hazırlanacak iş analizi ve kadro tanımı aranır.

Bu Yönetmelik hükümleri dışında TBMM İdarî Teşkilâtında uzman yardımcısı ve uzman çalıştırılamaz.

Yeniden Uzmanlığa Atama

MADDE 33

Bu Yönetmelik hükümlerine göre uzmanlık unvanını kazandıktan sonra, çeşitli nedenlerle görevlerinden ayrılanlar, başvurmaları halinde, boş kadro ve ihtiyaç bulunmak şartıyla uzmanlık kadrolarına yeniden atanabilirler.

Yönetmelikte Hüküm Bulunmayan Haller

MADDE 34

Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde, “İlk Defa Devlet Kamu Hizmeti ve Görevlerine Devlet Memuru Olarak Atanacaklar İçin Mecburi Yeterlik ve Yarışma Sınavları Genel Yönetmeliği” hükümleri uygulanır.

Malî Özendiricilik

MADDE 35

Bu Yönetmeliğe göre yapılan yarışma ve yeterlik sınavlarını başarmak suretiyle atanan uzman yardımcıları, Öğrenim giriş derece ve kademelerine iki üst derece, görev alanına ilişkin master yapanlara ise üç üst derece eklenmek suretiyle bulunacak derece ve kademeden hizmete alınırlar. Bunlar birinci derecenin son kademesine kadar yükselebilirler.

Kadrolu çalıştırılan uzman yardımcılarına, ayrıca, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu kapsamında ödenen iş güçlüğü, iş riski, temininde güçlük zamları ile diğer zam ve tazminat miktarı, TBMM Başkanlık Divanınca farklı ve özendirici olarak düzenlenir.

Uzman yardımcılarının atandıkları bu üst kadrolar emekli aylığının hesabında ve diğer memurluklara naklen atanmalarda kazanılmış hak sayılmaz.

Sözleşmeli Uzmanlık

MADDE 36

Bu Yönetmelik hükümlerine göre uzman unvanını alanlar kadroları karşılık gösterilmek suretiyle sözleşmeli olarak da çalıştırılabilirler.

Sözleşme ücreti ile diğer hususlar hakkında “TBMM’de Çalıştırılacak Sözleşmeli Personel Hizmet Sözleşmesi Esasları” hükümleri uygulanır.

GEÇİCİ MADDE 1

2919 sayılı Türkiye Büyük Millet Meclisi Genel Sekreterliği Teşkilât Kanununun Bazı Maddelerinin Değiştirilmesi ve Bu Kanuna İki Ek Madde ile iki Geçici Madde Eklenmesine Dair 21 /12/1989 tarih ve 3594 say ılı Kanunun yürürlüğe girdiği 5/1/1990 tarihinde TBMM İdarî Teşkilâtında görev yapmakta olan uzman raportör, raportör, uzman ve uzman yardımcıları hakkında bu Yönetmelik hükümleri uygulanmaz. Ancak, yüksek öğrenim görmüş uzman yardımcıları, en geç 3 ay içerisinde başvurmak ve iki defaya mahsus olmak üzere (15 inci maddeye göre yapılacak yabancı dil sınavını başarmaları kaydıyla), bu Yönetmeliğin 22-25 inci maddeleri hükümlerine göre yapılacak yeterlik sınavına girmek hakkını kazanırlar. Bu sınavlarda başarılı olanlar, 26 ncı maddeye göre uzman unvanını alırlar.

Yürürlükten Kaldırılan Hükümler

MADDE 37

Millet Meclisi Başkanlık Divanının, 26/6/1975 gün ve 46 sayılı Kararı ile kabul edilen “Millet Meclisi İdarî Teşkilâtına Atanacaklar İçin Özel Sınav Yönetmeliği” ile “TBMM İdarî Teşkilâtı Kadro Derecelerinin Yükseltilmesinde Uygulanacak Esaslar”ın bu Yönetmeliğe aykırı hükümleri yürürlükten kaldırılmıştır.

Yürürlük

MADDE 38

Bu Yönetmelik hükümleri, yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 39

Bu Yönetmeliği Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanı yürütür.

Ek: 1

UZMANLIK YÖNETMELİĞİ 32 NCI MADDE EKİ

KADRONUN

I. KODU: 250190/UZ-1

II. BİRİMİ: KANUNLAR VE KARARLAR MÜDÜRLÜĞÜ BÜTÇE MÜDÜRLÜĞÜ

III. ADI: UZMAN (YASAMA)

IV. ÖDEVLERİ

A. Kanun tasarı, teklif ve tezkereler ile ilgili ödevleri:

1- Milletvekillerince belirlenecek bir öz çerçevesinde kanun teklifi hazırlanmasında yardımcı olur;

2- Meclis Başkanlığına intikal eden kanun tasarı ve teklifleri ile tezkereleri, Anayasa, İçtüzük ve genel hukuk kuralları açısından ve dil, terim, kavram, biçim, kanun tekniği ve sistematiği yönlerinden inceler, görüş ve önerilerini istendiği takdirde sunar;

3- İncelemelerinde tespit ettiği eksikliklerin giderilmesi hususunu Başkanlığa sunulmak üzere Müdürlüğüne Önerir, belirlenen görüş doğrultusunda gerekli düzenlemelerin yapılmasını sağlar;

4- Tasarı ya da teklifin Genel Kurul’da görüşülmesi sırasında yapılan değişiklikleri esas metne işler;

5- Komisyon raporunun (S. Sayı) basımı sırasında esas metinle; Genel Kurulca kabul edilen metnin Cumhurbaşkanlığına gönderilen metinle; Resmî Gazete'de yayımlanan metnin gönderilen esas metinle karşılaştırma ve kontrolünü yapar; varsa hatanın düzeltilmesi için gerekli işlemleri yürütür.

B. Komisyon çalışmalarına ilişkin ödevleri:

6- Komisyona havale edilen tasarı, teklif ve tezkerelerin ön incelemesi ile gerekli mevzuat araştırmasını yapar, Komisyon Başkanı’na dosya hakkında bilgi sunar;

7- Komisyon Başkanının isteği doğrultusunda gündemi hazırlar, gündemin komisyon üyelerine, bakanlıklara ve diğer ilgililere duyurulmasını sağlar;

8 - Komisyon toplantılarına katılır, İçtüzük ve mevzuat açısından komisyona danışmanlık yapar, görüşülen metni okur, toplantıyı takip eder, değişiklikleri kaydeder, gerekli notları alır;

9- Toplantı sırasında değişiklik yapılmışsa, bu değişiklikleri esas metne işler, yapılan değişikliklerin gerekçeleriyle birlikte rapor taslağını hazırlar, Komisyon Başkanının veya sözcüsünün görüş ve tetkikine sunar, raporun komisyon üyelerince imzalanmasını sağlar;

10- İşlemleri tamamlanan yasama dosyasını Kanunlar ve Kararlar Müdürlüğüne gönderir;

11- Hazırlık çalışmalarına katıldığı tasan, teklif ve tezkere Genel Kurul’da görüşülürken istendiğinde komisyona doküman ve teknik yönden danışmanlık yapar;

C. Bütçe ve uzun vadeli planla ilgili ödevleri:

12- Plan ve Bütçe Komisyonu ile Genel Kurul çalışmalarında; Bütçe Kanun tasarıları ile kamu harcama veya gelirlerinde artış ya da azalışı gerektiren tasarı ve teklifleri ya da sadece belli maddeleri bu niteliği taşıyan tasarı ve tekliflerin sözkonusu maddelerini, bütçe ve uzun vadeli plana uygunluğunu ekonometri vb. çözümleme tekniklerinden yararlanarak inceler; gerekli mevzuat araştırması yapar, dosya hakkında ön bilgi hazırlar ve Komisyon Başkanına sunar;

13- Konsolide bütçe çalışmaları sonuçlarına göre her türlü sayısal değerler ile denge tablolarını hazırlar;

14- Yukarıda “B” bölümünde belirlenen ödevleri Plan ve Bütçe Komisyonunda da yapar;

D. Bilgi edinme ve denetim yollarına ilişkin ödevleri:

15- Soru, Meclis Araştırması, Genel Görüşme, Gensoru ve Meclis Soruşturmasına ilişkin önergeleri Anayasa ve İçtüzük açısından İnceler, inceleme sonucunu ilgili Makama arzedilmek üzere gerekçeleriyle birlikte Müdürlüğüne sunar; gündeme alınacak önergelerin özetini hazırlar, gündeme alınmasını ve gerekli yazışmaların yapılmasını takip eder;

16- Yukarıda “B” bölümünde belirtilen ödevleri Meclis Araştırması ve Meclis Soruşturması Komisyonlarında da yapar;

E - Diğer ödevleri:

17- Yukarıda “B” bölümünde belirlenen ödevleri Geçici ya da Karma Komisyon çalışmalarında da yerine getirir;

18- Kanunlar Dergisinin hazırlık çalışmalarına katılır;

19- Gözetiminde çalışan uzman yardımcısını yönlendirir, yetişmesini sağlar;

20- Ödevleriyle ilgili olarak Müdürlüğünce ve Komisyon Başkanlığınca verilecek benzer nitelikteki diğer ödevleri de yapar.

V. YETKİLERİ

1- Kanun tasarı, teklif ve tezkerelere ilişkin yaptığı incelemelerin sonucunu Müdürlüğüne ve istendiğinde Komisyon Başkanlığına önerme yetkisi,

2- Komisyon ve Genel Kurul çalışmalarında istendiğinde doküman ve teknik yönden danışmanlık yapma yetkisi,

3- Ödevleriyle ilgili olarak Müdürlüğü veya Komisyon Başkanlığının bilgisi dahilinde kurum, kuruluş ve birimlerle sözlü haberleşme yetkisi,

4- Gündemdeki dosyayı düzenleme yetkisi,

5- Ödevleriyle ilgili olarak araştırma yapma ve sonucunda Müdürlüğüne önerilerde bulunma yetkisi,

6- Ödevleriyle ilgili olarak hazırladığı metinleri parafe etme yetkisi,

7- Uzman yardımcılarım yetiştirme, yapacakları çalışma ve araştırmaları yönlendirme ve denetleme, aksaklıkları gidertme yetkisi,

8- Ödevlerini yerine getirirken yetkisini aşan hususlarda Müdürlüğüne ve Komisyon Başkanlığına öneride bulunma yetkisi,

9- Müdürlüğünce ve Komisyon Başkanlığı'nca verilecek öteki yetkiler,

VI. SORUMLULUKLARI

Ödevlerini gereği gibi yerine getirip getirmemekten; yetkilerini zamanında ve gereğince kullanıp kullanmamaktan idari yönden Müdürlüğüne, görev yönünden Komisyon Başkanlığına karşı sorumludur.

KADRONUN GEREKTİRDİĞİ

VII. GENEL NİTELİKLER

657 sayılı Kanunun 48 inci maddesi ile 2919 sayılı Kanunun 4 üncü maddesine dayanılarak hazırlanan Uzmanlık Yönetmeliği’nde öngörülen nitelikleri taşımak.

VIII. ÖZEL NİTELİKLER

1- Hukuk, sosyal, idari, siyasi bilimler, ekonomi, maliye ve işletme alanında öğrenim veren en az 4 yıllık yüksek öğretim kurumlarından ya da bunlara denkliği kabul edilmiş yurt içi ve yurt dışındaki yüksek öğretim kurumlarından mezun olmak,

2- Yasama Uzman Yardımcılığı kadrosunda en az 2 yıl (yüksek lisans derecesine sahip olanlar I yıl) çalışmış ve Yasama Uzmanlığı Yeterlik Sınavını başarı ile vermiş olmak,

3- Anayasa, İçtüzük, hukuk mevzuatı ve kanun tekniğini çok iyi bilmek,

4- Araştırma ve rapor yazma tekniklerini çok iyi bilmek,

5- Yazılı ve sözlü anlatım yeteneğine sahip olmak,

6- İş ilişkisi içinde bulunduğu kişilerle iyi beşeri ilişki kurabilme ve bunları etkinlikle sürdürebilme yeteneğine sahip olmak,

7- Bir yabancı dili uzmanlık alanıyla ilgili literatürü izleyebilecek düzeyde bilmek (tercih nedenidir),

8- TBMM’nin devlet yapısındaki özel yerine uygun tavır, davranış, görünüm ve temsil niteliklerine sahip bulunmak, dürüst ve güvenilir olmak,

9- Diğer kamu kurum ve kuruluşlarından TBMM İdarî Teşkilâtı Uzmanlık kadrolarına atanabilmek için Uzmanlık Yönetmeliği'nin 27 ncı maddesine göre yapılacak sınavlarda başarılı olmak.

Ek: 2

UZMANLIK YÖNETMELİĞİ 32 NCİ MADDE EKİ

KADRONUN

I. KODU: 250190/UZY-2

II. BİRİMİ: KANUNLAR VE KARARLAR MÜDÜRLÜĞÜ BÜTÇE MÜDÜRLÜĞÜ

III. ADI: UZMAN YARDIMCISI (YASAMA)

IV. ÖDEVLERİ

1- Yasama Uzmanlığı kadro tanımının “IV. ÖDEVLERİ” bölümündeki ödevleri yerine getirir;

2- Ödevlerini yerine getirirken gözetiminde çalıştığı uzmanın görüşünü alır;

3- Ödevleri ile ilgili olarak Müdürlüğünce ve Komisyon Başkanlığınca verilecek benzeri nitelikteki öteki ödevleri de yapar.

V. YETKİLERİ

Yasama Uzmanlığı kadro tanımının “V. YETKİLERİ” bölümündeki yetkileri (7. madde hariç) kullanma yetkisi.

VI. SORUMLULUKLARI

Ödevlerini gereği gibi yerine getirip getirmemekten; yetkilerini zamanında ve gereğince kullanıp kullanmamaktan idarî yönden Müdürlüğüne, görev yönünden Komisyon Başkanlığına karşı sorumludur.

KADRONUN GEREKTİRDİĞİ

VII. GENEL NİTELİKLER

657 sayılı Kanunun 48 inci maddesi ile 2919 sayılı Kanunun 4 üncü maddesine dayanılarak hazırlanan Uzmanlık Yönetmeliği’nde öngörülen nitelikleri taşımak.

VIII. ÖZEL NİTELİKLER

1- Hukuk, sosyal, idarî, siyasî bilimler, ekonomi, maliye ve işletme alanında öğrenim veren en az 4 yıllık yüksek öğretim kurumlarından ya da bunlara denkliği kabul edilmiş yurt içi ve yurt dışındaki yüksek öğretim kurumlarından mezun olmak,

2- Sınav tarihinde, askerliğini yapmamışlarda 30, askerliğini yapmış olanlar için 32, kurum içinden sınava katılanlarda 33, doktora derecesi bulunanlarda 35 yaşından gün almamış olmak şartı aranır,

3- a) Götünüm ve temsil,

b) Genel bilgi ve zekâ,

c) Konuşma yeteneği,

d) Kişilik ve davranış,

e) Girişim ve kendini kabul ettirme,

f) Uzmanlık alanıyla ilgili meslekî deneyim,

Bakımından olumlu niteliklere sahip olmak,

4- Araştırma ve rapor yazma teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak,

5- Anayasa, hukuk mevzuatı ve kanun tekniğini bilmek (tercih nedenidir),

6- Bir yabana dili uzmanlık alanıyla ilgili literatürü izleyebilecek düzeyde bitmek (tercih nedenidir),

7- Yukarıdaki niteliklere sahip ihtiyaçtan çok adayın başvurması halinde yapılacak yarışma ve yeterlik sınavında; ihtiyaç kadar veya daha az sayıda adayın başvurması halinde ise yapılacak yeterlik, sınavında başarı göstermek.

Ek: 3

UZMANLIK YÖNETMELİĞİ 32 NCİ MADDE EKİ

KADRONUN

I. KODU: 250190/UZ-3

II. BİRİMİ: KÜTÜPHANE DOKÜMANTASYON VE TERCÜME MÜDÜRLÜĞÜ

III. ADI: UZMAN (ARAŞTIRMA)

IV. ÖDEVLERİ

1- Milletvekillerinin yasama ve denetim çalışmaları ile ilgili olarak gelen İstekler doğrultusunda araştırmalar yapar, durum raporları düzenler ve gerektiğinde bunların yayına hazırlanmasını sağlar;

2- Aktüaliteyi takip eder, güncel konularda isteğe bağlı kalmadan araştırma yapar, sonuçlan rapor ya da bilgi profili haline getirir, bilgi bankaları oluşturur, bibliyografyalar hazırlar;

3- Birlikle çalıştığı Uzman Yardımcılarının çalışmalarını yönlendirir, konularında yetişmelerini sağlar;

4- Ödevleri ile ilgili olarak Müdürlüğünce verilecek benzeri nitelikteki öteki ödevleri de yapar.

V. YETKİLERİ

1- Ödevleriyle ilgili olarak araştırma çalışmaları yapma ve sonucunda Müdürlüğüne önerilerde bulunma yetkisi;

2- Hazırladığı raporu parafe etme yetkisi;

3- Uzman Yardımcılarını yetiştirme, yapacakları çalışma ve araştırmaları yönlendirme ve denetleme ile aksaklıkları giderime yetkisi;

4- Ödevlerini yerine getirirken yetkisini aşan hususlarda Müdürlüğüne öneride bulunma yetkisi;

5- Müdürlüğünce verilecek öteki yetkiler.

VI. SORUMLULUKLARI

Ödevlerini gereği gibi yerine getirip getirmemekten, yetkilerini zamanında ve gereğince kullanıp kullanmamaktan Müdürlüğüne karşı sorumludur.

KADRONUN GEREKTİRDİĞİ

VII. GENEL NİTELİKLER

657 sayılı Kanunun 48 inci maddesi ile 2919 sayılı Kanunun 4 üncü maddesine dayanılarak hazırlanan Uzmanlık Yönetmeliği’nde öngörülen nitelikleri taşımak.

VIII. ÖZEL NİTELİKLER

1- Hukuk, sosyal, idari, siyasi bilimler, ekonomi, uluslararası ilişkiler, istatistik, maliye ve işletme alanında öğrenim veren en az 4 yıllık yüksek öğretim kurumlarından ya da bunlara denkliği kabul edilmiş yurt içi ve yurt dışındaki yüksek öğretim kurumlarından mezun olmak,

2- Araştırma Uzman Yardımcılığı kadrosunda en az 2 yıl (yüksek lisans derecesine sahip olanlar 1 yıl) çalışmış ve Araştırma Uzmanlığı Yeterlik Sınavım başarı ile vermiş olmak,

3- Konusuyla ilgili yabancı literatürü izleyecek derecede bir yabancı dil bilmek, 375 sayılı KHK ile 26/6/1990 tarih ve 20560 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan “Kamu Personelinin Yabancı Dil Bilgisi Seviyesinin Tespitine Dair Esaslar”a göre en az “C” düzeyinde yabancı dil bildiğini belgelendirmek (yurt dışında eğitim görmek tercih nedenidir),

4- Araştırma ve rapor yazma tekniklerini çok iyi bilmek,

5- Yazılı ve sözlü anlatım yeteneğine sahip olmak,

6- İş ilişkisi içinde bulunduğu kişilerle iyi beşeri ilişki kurabilme ve bunları etkinlikle sürdürebilme yeteneğine sahip olmak.

7 - TBMM’nin devlet yapısındaki özel yerine uygun tavır, davranış, görünüm ve temsil niteliklerine sahip bulunmak, dürüst ve güvenilir olmak,

8 - Diğer kamu kurum ve kuruluşlarından TBMM İdari Teşkilâtı Uzmanlık kadrolarına atanabilmek için, Uzmanlık Yönetmeliği'nin 15, 23, 27 nci maddelerine göre yapılacak yabana dil ve yeterlik sınavlarında başarılı olmak.

Ek: 4

UZMANLIK YÖNETMELİĞİ 32 NCİ MADDE EKİ

KADRONUN

I. KODU: 250190/UZY-4

II. BİRİMİ: KÜTÜPHANE DOKÜMANTASYON VE TERCÜME MÜDÜRLÜĞÜ

III. ADI: UZMAN YARDIMCISI (ARAŞTIRMA)

IV. ÖDEVLERİ

1- Araştırma Uzmanlığı kadro tanımının “IV, ÖDEVLERİ” bölümündeki ödevleri Müdürlüğünce belirlenecek ilke, yöntem ve sınırlar çerçevesinde yerine getirir;

2- Ödevlerini yerine getirirken birlikte çalıştığı Uzmanın görüşünü alır;

3- Ödevleri ile ilgili olarak Müdürlüğünce verilecek benzeri nitelikteki öteki ödevleri de yapar.

V. YETKİLERİ

Araştırma Uzmanlığı kadro tanımının “V. YETKİLERİ” bölümündeki yetkileri (3. madde hariç) kullanma yetkisi.

VI. SORUMLULUKLARI

Ödevlerini gereği gibi yerine getirip getirmemekten; yetkilerini zamanında ve gereğince kullanıp kullanmamaktan Müdürlüğüne karşı sorumludur.

KADRONUN GEREKTİRDİĞİ

VII. GENEL NİTELİKLER

657 sayılı Kanunun 48 inci maddesi ite 2919 sayılı Kanunun 4 üncü maddesine dayanılarak hazırlanan Uzmanlık Yönetmetiği’nde öngörülen nitelikleri taşımak.

VIII. ÖZEL NİTELİKLER

1- Hukuk, sosyal, idari, siyasi bilimler, ekonomi, uluslararası ilişkiler, İstatistik, maliye ve işletme alanında öğrenim veren en az 4 yıllık yüksek öğretim kurumlarından ya da bunlara denkliği kabul edilmiş yurt içi ve yurt dışındaki yüksek öğretim kurumlarından mezun olmak,

2- Sınav tarihinde, askerliğini yapmamışlarda 30, askerliğini yapmış olanlar için 32, kurum içinden sınava katılanlarda 33, doktora derecesi bulunanlarda 35 yaşından gün atmamış olmak şartı aranır.

3- Bir yabana dili uzmanlık alanıyla ilgili literatürü izleyebilecek düzeyde bilmek, Uzmanlık Yönetmeliği'nin 15 inci maddesindeki yabana dil sınavında başarılı olmak (yurt dışında eğitim görmek tercih nedenidir),

4- a) Görünüm ve temsil,

b) Genel bilgi ve zeka,

c) Konuşma yeteneği,

d) Kişilik ve davranış,

e) Girişim ve kendini kabul ettirme,

f) Uzmanlık alanıyla İlgili mesleki deneyim,

Bakımından olumlu niteliklere sahip olmak,

5- Araştırma ve rapor yazma teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak,

6- Yukarıdaki niteliklere sahip ihtiyaçtan çok adayın başvurması halinde yapılacak yarışma ve yeterlik sınavında; ihtiyaç kadar veya daha az sayıda adayın başvurması halinde ise yapılacak yeterlik sınavında başarı göstermek.

Ek: 5

UZMANLIK YÖNETMELİĞİ

32 NCİ MADDE EKİ

KADRONUN

I. KODU: 250190/UZ-5

II. BİRİMİ: KÜTÜPHANE DOKÜMANTASYON VE TERCÜME MÜDÜRLÜĞÜ

III. ADI: UZMAN (KÜTÜPHANE)

IV. ÖDEVLERİ

1- Yerli ve yabancı yayın dünyası ile uluslararası kuruluşların yayınlarını izler, sağlama yöntemlerini saptar ve sağlar;

2- Sağlanan yayınların uluslararası seviyede kataloglama tasnif hizmetleriyle konu başlıklarının hazırlanması ve güncel tutulmasını sağlar, kitap koleksiyonunun otomasyon hizmetlerini yürütür;

3- Gazete ve dergilerin abone, izleme ve duyuru hizmetleriyle toplu katalog faaliyetlerini yürütür;

4- Okuyucuların her türlü bilgi ve belge ihtiyaçlarını karşılar, referans hizmetleri ile seçmeli bilgi yayımı hizmetlerini yürütür;

5- Kurumun ihtiyaçları doğrultusunda bibliyografyalar hazırlar, yayınlanmasını sağlar ve bu amaca yönelik bilgi bankaları oluşturur;

6- Gazete, dergi, tutanak ve Resmî Gazete ve yasal mevzuat başta olmak üzere, kurumun güncel ve gelecekteki ihtiyaçlarına cevap verecek nitelikte dokümantasyon çalışmaları yapar;

7- Ulusal ve uluslararası seviyedeki bilgi iletişim sistemleriyle ilgili çalışmaları yürütür;

8- Birlikte çalıştığı Uzman Yardımcılarının çalışmalarını yönlendirir, konularında yetişmelerini sağlar;

9 - Ödevleri ile ilgili olarak Müdürlüğünce verilecek benzeri nitelikteki öteki ödevleri de yapar.

V. YETKİLERİ

1- Ödevlerinin gerektirdiği sözlü haberleşme yetkisi;

2- Ödevleriyle ilgili geliştirici araştırmalar yapma ve sonucunda Müdürlüğüne önerilerde bulunma yetkisi;

3- Ödevleriyle ilgili hazırladığı metinleri parafe etme yetkisi;

4- Uzman Yardımcılarını yetiştirme, yapacakları çalışma ve araştırmaları yönlendirme ve denetleme, aksaklıkları giderime yetkisi;

5 - Ödevlerini yerine getirirken yetkisini aşan hususlarda Müdürlüğüne öneride bulunma yetkisi;

6- Müdürlüğünce verilecek öteki yetkiler.

VI. SORUMLULUKLARI

Ödevlerini gereği gibi yerine getirip getirmemekten; yetkilerini zamanında ve gereğince kullanıp kullanmamaktan Müdürlüğüne karşı sorumludur.

KADRONUN GEREKTİRDİĞİ

VII. GENEL NİTELİKLER

657 sayılı Kanunun 48 inci maddesi ile 2919 sayılı Kanunun 4 üncü maddesine dayanılarak hazırlanan Uzmanlık Yönetmeliği’nde öngörülen nitelikleri taşımak,

VIII. ÖZEL NİTELİKLER

1- Kütüphanecilik alanında öğrenim veren en az 4 yıllık yüksek öğretim kurumlarından veya bunlara denkliği kabul edilen yurt içi ve yurt dışındaki yüksek öğretim kurumlarından mezun olmak;

2- Kütüphane Uzman Yardımcılığı kadrosunda en az 2 yıl (yüksek lisans derecesine sahip olanlar 1 yıl) çalışmış ve Kütüphane Uzmanlığı Yeterlik Sınavını başarı ile vermiş olmak;

3- Araştırma ve rapor yazma tekniklerini bilmek;

4- Yazılı ve sözlü anlatım yeteneğine sahip olmak;

5- İş ilişkisi içinde bulunduğu kişilerle iyi beşeri ilişki kurabilme ve bunları etkinlikle sürdürebilme yeteneğine sahip olmak;

6- Bir yabana dili uzmanlık alanıyla ilgili literatürü izleyebilecek düzeyde bilmek (tercih nedenidir);

7- TBMM’nin devlet yapısındaki özel yerine uygun tavır, davranış, görünüm ve temsil niteliklerine sahip bulunmak, dürüst ve güvenilir olmak;

8- Diğer kamu kurum ve kuruluşlarından, TBMM İdari Teşkilâtı Uzmanlık kadrolarına atanabilmek için Uzmanlık Yönetmeligi’nin 27 nci maddesine göre yapılacak sınavlarda başarılı olmak.

Ek: 6

UZMANLIK YÖNETMELİĞİ 32 NCİ MADDE EKİ

KADRONUN I. KODU: 250190/UZY-6

II. BİRİMİ: KÜTÜPHANE DOKÜMANTASYON VE TERCÜME MÜDÜRLÜĞÜ

III. ADI: UZMAN YARDIMCISI (KÜTÜPHANE)

IV. ÖDEVLERİ

1- Kütüphane Uzmanlığı kadro tanımının ‘TV. ÖDEVLERİ’“ bölümündeki ödevleri Müdürlüğünce belirlenecek ilke, yöntem ve sınırlar çerçevesinde yerine getirir;

2- Ödevlerini yerine getirirken birlikte çalıştığı Uzmanın görüşünü alır;

3- Ödevleri ile ilgili olarak Müdürlüğünce verilecek benzeri nitelikteki öteki ödevleri de yapar.

V. YETKİLERİ

Kütüphane uzmanlığı kadro tanımının “V. YETKİLERİ” bölümündeki yetkileri (4. madde hariç) kullanma yetkisi.

VI. SORUMLULUKLARI

Ödevlerini gereği gibi yerine getirip getirmemekten; yetkilerini zamanında ve gereğince kullanıp kullanmamaktan Müdürlüğüne karşı sorumludur.

KADRONUN GEREKTİRDİĞİ

VII. GENEL NİTELİKLER

657 sayılı Kanunun 48 inci maddesi ile 2919 sayılı Kanunun 4 üncü maddesine dayanılarak hazırlanan Uzmanlık Yönetmeliği'nde öngörülen nitelikleri taşımak.

VIII. ÖZEL NİTELİKLER

1- Kütüphanecilik alanında öğrenim veren en az 4 yıllık yüksek öğretim kurumlarından veya bunlara denkliği kabul edilen yurt içi ve yurt dışındaki yüksek öğretim kurumların dan mezun olmak,

2- Sınav tarihinde, askerliğini yapmamışlarda 30, askerliğini yapmış olanlar için 32, kurum içinden sınava katılanlarda 33, doktora derecesi bulunanlarda 35 yaşından gün almamış olmak şartı aranır.

3- a) Görünüm ve temsil,

b) Genel bilgi ve zeka,

c) Konuşma yeteneği,

d) Kişilik ve davranış,

e) Girişim ve kendini kabul ettirme,

f) Uzmanlık alanıyla ilgili mesleki deneyim,

Bakımından olumlu niteliklere sahip olmak,

4- Araştırma ve rapor yazma teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak,

5- Bir yabancı dili uzmanlık alanıyla ilgili literatürü izleyebilecek düzeyde bilmek (tercih nedenidir),

6- Yukarıdaki niteliklere sahip ihtiyaçtan çok adayın başvurması halinde yapılacak yarışma ve yeterlik, sınavında; ihtiyaç kadar veya daha az sayıda adayın başvurması halinde ise yapılacak yeterlik sınavında başarı göstermek.

Ek: 7

UZMANLIK YÖNETMELİĞİ 32 NCİ MADDE EKİ

KADRONUN

I. KODU: 250190/UZ-7

II. BİRİMİ: PERSONEL EĞİTİM VE YÖNETİM MÜDÜRLÜĞÜ

III. ADI: UZMAN (YÖNETİMİ GELİŞTİRME)

IV. ÖDEVLERİ

1- Teşkilâtın tüm birimlerinde sürekli inceleme ve araştırma yaparak, bunların hizmetlerinde verimi artıracak, ekonomi sağlayacak, hizmetin niteliğini yükseltecek ve günün gereklerine cevap verecek hale getirecek, önerileri hazırlar;

2- Gerektiğinde birimlerin görev, yetki ve sorumluluklarını teşkilât analizine dayalı olarak tespit eder, öneriler geliştirir;

3- TBMM İdari Teşkilâtı kadrolarının analizlerini yapar, analiz sonuçlarından yararlanacak kadroların adları, ödev, yetki ve sorumlulukları ile bu kadrolarda çalıştırılacak personelin sahip olması gereken genel ve özel nitelikleri belirleyen kadro tanımlarını hazırlar;

4- İdari Teşkilât birimlerinden gelecek kadro tahsisi, iptali, unvan değişikliği ve birimler arası kadro transferi taleplerini inceler ve görüş bildirir;

5- Modern sevk ve idare yöntem ve ilkelerinin her kademede yerleşmesini ve gelişmesini sağlayacak tedbirleri ve bunların uygulama imkânlarını araştırır ve öneriler geliştirir;

6- İş hacimlerini ve işlerin yapılması için gerekli malzeme ve makinelerle, insangücüne ait performans standartlarını tespit eder;

7- Yazışma, kayıt ve dosyalama hizmetlerinde uygulanan sistemleri inceler ve bu hizmetlerin daha, etkili ye verimli biçimde yürütülmesi için yeni metotların uygulanmasına ilişkin önerilerde bulunur;

8- Hizmetlerin daha çabuk ve kolay yürütülmesini sağlamak amacıyla iş basitleştirmeye ilişkin çeşitli iş akımı etüdlerini yapar;

9- Kullanılmakta olan formların gereksiz olanlarını kaldırmak, aynı niteliktekileri birleştirmek veya yenilerini düzenlemek, mevcutları basitleştirmek suretiyle bir örnek form düzeninin kurulmasını sağlar;

10- Yerleşme etüdlerine ilişkin önerilerde bulunur;

11- Her kademedeki personele verilecek demirbaş, kırtasiye ve büro malzemeleriyle ilgili standartları tespit ederek bunlarla ilgili talimatlar hazırlar;

12- İlgili birimlerce hazırlanan yönetmelik, talimat ve yönergelerin normlara uygunluğunu kontrol eder, görüş bildirir;

13- Birlikte çalıştığı Uzman Yardımcılarının çalışmalarını yönlendirir; konularında yetişmelerini sağlar;

14- Ödevleriyle ilgili olarak Müdürlüğünce verilecek benzeri nitelikteki öteki ödevleri de yerine getirir.

V. YETKİLERİ

1 - Ödevleriyle ilgili alanlarda mevzuat, yeni buluş ve görüşleri izleyerek TBMM bünyesinde uygulama imkânlarının araştırılması için Müdürlüğünün bilgisi dahilinde bilimsel ve mesleki resmi ve özel kuruluşlar, gerçek ve tüzel kişilerle iş ilişkileri kurma ve bunları sürdürme yetkisi,

2- Ödevleriyle ilgili olarak araştırma-geliştirme çalışmaları yapma ve sonucunda Müdürlüğüne önerilerde bulunma yetkisi,

3- Ödevleriyle ilgili konularda yaptıktan araştırmalar ile katıldıkları toplantılar hakkında düzenledikleri raporları parafe etme yetkisi,

4- Uzman Yardımcılarını yetiştirme, yapacakları çalışma ve araştırmaları yönlendirme ve denetleme, aksaklıkları gidertme yetkisi,

5- Ödevlerini yerine getirirken yetkisini aşan hususlarda Müdürlüğüne öneride bulunma yetkisi,

6- Müdürlüğünce verilecek öteki yetkiler.

VI. SORUMLULUKLARI

Ödevlerini gereği gibi yerine getirip getirmemekten, yetkilerini zamanında ve gereğince kullanıp kullanmamaktan Müdürlüğüne karşı sorumludur.

KADRONUN GEREKTİRDİĞİ

VII. GENEL NİTELİKLER

657 sayılı Kanunun 48 inci maddesi ile 2919 sayılı Kanunun 4 üncü maddesine dayanılarak hazırlanan Uzmanlık Yönetmeliği'nde öngörülen nitelikleri taşımak.

VIII. ÖZEL NİTELİKLER

1- Hukuk, sosyal, idari, siyasi bilimler, ekonomi ve işletme alanında öğrenim veren en az 4 yıllık yüksek öğretim kurumlarından ya da bunlara denkliği kabul edilmiş yurt içi ve yurt dışındaki yüksek öğretim kurumlarından mezun olmak,

2- Yönetimi Geliştirme Uzman Yardımcılığı kadrosunda en az 2 yıl (yüksek lisans derecesine, sahip olanlar 1 yıl) çalışmış ve Yönetimi Geliştirme Uzmanlığı Yeterlik Sınavını başarı ile vermiş olmak,

3- Araştırma ve rapor yazma tekniklerini çok iyi bilmek,

4- Yazılı ve sözlü anlatım yeteneğine sahip olmak,

5- İş ilişkisi içinde bulunduğu kişilerle iyi beşeri ilişki kurabilme ve bunları etkinlikte sürdürebilme yeteneğine sahip olmak,

6- Bir yabana dili uzmanlık alanıyla ilgili literatürü izleyebilecek düzeyde bilmek (tercih nedenidir),

7- TODAİE tarafından düzenlenen Organizasyon-Metot Uzmanlığı kursunu başarı ile bitirmiş olmak,

8- TBMM’nin devlet yapısındaki özel yerine uygun tavır, davranış, görünüm ve temsil niteliklerine sahip bulunmak, dürüst ve güvenilir olmak,

9- Diğer kamu kurum ve kuruluşlarından TBMM İdari Teşkilâtı Uzmanlık kadrolarına atanabilmeleri için Uzmanlık Yönetmeliği’nin 27 nci maddesine göre yapılacak sınavlarda başarılı olmak.

Ek: 8

UZMANLIK YÖNETMELİĞİ 32 NCİ MADDE EKİ

KADRONUN I. KODU: 250190/UZY-8

II. BİRİMİ: PERSONEL EĞİTİM VE YÖNETİM MÜDÜRLÜĞÜ

III. ADI: UZMAN YARDIMCISI (YÖNETİMİ GELİŞTİRME)

IV. ÖDEVLERİ

1- Yönetimi Geliştirme Uzmanlığı, kadro tanımının "IV. ÖDEVLERİ” bölümündeki ödevleri Müdürlüğünce belirlenecek ilke, yöntem ve sınırlar çerçevesinde yerine getirir;

2- Ödevlerini yerine getirirken birlikte çalıştığı Uzmanın görüşünü alır;

3- Ödevleri ile ilgili olarak Müdürlüğünce verilecek benzeri nitelikteki öteki ödevleri de yapar.

V. YETKİLERİ

Yönetimi Geliştirme Uzmanlığı kadro tanımının “V. YETKİLERİ” bölümündeki yetkileri (4. madde hariç) kullanma yetkisi.

VI. SORUMLULUKLARI

Ödevlerini gereği gibi yerine getirip getirmemekten; yetkilerini zamanında ve gereğince kullanıp kullanmamaktan Müdürlüğüne karşı sorumludur.

KADRONUN GEREKTİRDİĞİ

VII. GENEL NİTELİKLER

657 sayılı Kanunun 48 inci maddesi ile 2919 sayılı Kanunun 4 üncü maddesine dayanılarak hazırlanan Uzmanlık Yönetmeliği’nde öngörülen nitelikleri taşımak.

VIII. ÖZEL NİTELİKLER

1- Hukuk, sosyal, idari, siyasi bilimler, ekonomi ve işletme alanında öğrenim veren en az 4 yıllık yüksek öğretim kurumlarından ya da bunlara denkliği kabul edilmiş yurt içi ve yurt dışındaki yüksek öğretim kurumlarından mezun olmak,

2- Sınav tarihinde, askerliğini yapmamışlarda 30, askerliğini yapmış olanlar için 32, kurum içinden sınava katılanlarda 33, doktora derecesi bulunanlarda 35 yaşından gün almamış olmak şartı aranır.

3- a. Görünüm ve temsil,

b. Genel bilgi ve zeka,

c. Konuşma yeteneği,

d. Kişilik ve davranış,

e. Girişim ve kendini kabul ettirme,

f. Uzmanlık alanıyla ilgili mesleki deneyim,

Bakımından olumlu niteliklere sahip olmak,

4- Araştırma ve rapor yazma teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak,

5- Bir yabancı dili uzmanlık alanıyla ilgili literatürü izleyebilecek düzeyde bilmek (tercih nedenidir),

6- TODAİE tarafından düzenlenen Organizasyon-Metot Uzmanlığı Kursu'nu başarı ile bitirmiş olmak (tercih nedenidir),

7- Yukarıdaki niteliklere sahip ihtiyaçtan çok adayın başvurması halinde yapılacak yarışma ve yeterlik sınavında; ihtiyaç kadar veya daha az sayıda adayın başvurması halinde ise yapılacak yeterlik sınavında başarı göstermek.

Ek: 9

UZMANLIK YÖNETMELİĞİ

32 NCİ MADDE EKİ

KADRONUN

I. KODU: 250190/UZ-9

II. BİRİMİ: PERSONEL EĞİTİM VE YÖNETİM MÜDÜRLÜĞÜ

III. ADI: UZMAN (EĞİTİM)

IV. ÖDEVLERİ

1- TBMM Memurları Eğitim Yönetmeliği’ne göre eğitim İhtiyacım araştırır, eğitim alanlarını tespit eder ve yıllık eğitim programlarının ön çalışmalarını yapar;

2- Yıllık eğitim programının gerçekleştirilmesi İçin zaman, yer, süre, yöntem, eğitici ve maliyet araştırmaları yapar, eğitimlerde kullanılacak araç, gereç ve malzemelerle ilgili tedbirleri alır;

3- Eğitim bütçesine ilişkin projeyi hazırlar;

4- TBMM Memurları Eğitim Yönetmeliği çerçevesinde program yöneticisi olarak görev alır;

5- Eğitim programlarına ilişkin çeşitli yöntem ve teknikler kullanarak amaç değerlendirmeleri yapar;

6- Eğitim yöntem ve tekniklerini isteğe bağlı kalmadan araştırır, program geliştirme çalışmaları yapar, bunların uygulama imkanlarını araştırarak öneriler geliştirir;

7- Eğitim yönetmeliklerinin ön çalışmalarını yapar;

8- Yaygın eğitim konusunda yapılan araştırma ve yayımları izler, bunlardan yararlanılmasına ilişkin öneriler geliştirir;

9- Eğitimle ilgili yazışma ve raporları hazırlar;

10- Birlikte çalıştığı Uzman Yardımcılarının çalışmalarını yönlendirir, konularında yetişmelerini sağlar;

11- Ödevleriyle ilgili olarak Müdürlüğünce verilecek benzeri nitelikteki öteki ödevleri de yapar.

V. YETKİLERİ

1- Ödevleriyle ilgili alanlarda mevzuat, yeni buluş ve görüşleri izleyerek TBMM bünyesinde uygulama imkânlarının araştırılması için Müdürlüğünün bilgisi dahilinde bilimsel ve mesleki resmi ve özel kuruluşlar, gerçek ve tüzel kişilerle iş ilişkileri kurma ve bunları sürdürme yetkisi,

2- Ödevleriyle ilgili olarak araştırma-geliştirme çalışmaları yapma ve sonucunda Müdürlüğüne önerilerde bulunma yetkisi,

3- Ödevleriyle ilgili konularda yaptıkları araştırmalar ile katıldıkları toplantılar hakkında düzenledikleri raporları parafe etme yetkisi,

4- Uzman Yardımcılarını yetiştirme, yapacakları çalışma ve araştırmaları yönlendirme ve denetleme, aksaklıkları gidertme yetkisi,

5- Ödevlerini yerine getirirken yetkisini aşan hususlarda Müdürlüğüne öneride bulunma yetkisi,

6- Müdürlüğünce verilecek öteki yetkiler.

VI. SORUMLULUKLARI

Ödevlerini gereği gibi yerine getirip getirmemekten, yetkilerini zamanında ve gereğince kullanıp kullanmamaktan Müdürlüğüne karşı sorumludur.

KADRONUN GEREKTİRDİĞİ

VII. GENEL NİTELİKLER

657 sayılı Kanunun 48 inci maddesi ile 2919 sayılı Kanunun 4 üncü maddesine dayanılarak hazırlanan Uzmanlık Yönetmeliği’nde öngörülen nitelikleri taşımak.

VIII. ÖZEL NİTELİKLER

1- Eğitim bilimleri, işletme, siyasi ve idari bilimler alanında öğrenim veren en az 4 yıllık yüksek öğretim kurumlarından ya da bunlara denkliği kabul edilmiş yurt içi ve yurt dışındaki yüksek öğretim kurumlarından mezun olmak (fakültelerin Eğitim Yönetimi ve Planlama, Eğitim Programları ve Öğretim, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi, İşletme İktisadı bölümü mezunları tercih edilir),

2- Eğitim Uzman Yardımcılığı kadrosunda en az 2 yıl (yüksek lisans derecesine sahip olanlar 1 yıl) çalışmış ve Eğitim Uzmanlığı Yeterlik Sınavını başarı ile vermiş olmak,

3- Araştırma ve rapor yazma tekniklerini çok iyi bilmek,

4- Yazılı ve sözlü anlatım yeteneğine sahip olmak,

5- İş ilişkisi içinde bulunduğu kişilerle iyi beşeri ilişki kurabilme ve bunları etkinlikle sürdürebilme yeteneğine sahip olmak,

6- Bir yabancı dili uzmanlık alanıyla ilgili literatürü izleyebilecek düzeyde bilmek (tercih nedenidir),

7- TBMM’nin devlet yapısındaki özel yerine uygun tavır, davranış, görünüm ve temsil niteliklerine sahip bulunmak, dürüst ve güvenilir olmak,

8- Diğer kamu kurum ve kuruluşlarından TBMM İdari Teşkilâtı Uzmanlık kadrolarına atanabilmek için Uzmanlık Yönetmeliği’nin 27 nci maddesine göre yapılacak sınavlarda başarılı olmak.

Ek: 10

UZMANLIK YÖNETMELİĞİ 32 NCİ MADDE EKİ

KADRONUN

1. KODU: 250190/UZY-10

II. BİRİMİ: PERSONEL EĞİTİM VE YÖNETİM MÜDÜRLÜĞÜ

III. ADI: UZMAN YARDIMCISI (EĞİTİM)

IV. ÖDEVLERİ

1 - Eğitim Uzmanlığı kadro tanımının "IV. ÖDEVLERİ” bölümündeki ödevleri Müdürlüğünce belirlenecek ilke, yöntem ve sınırlar çerçevesinde yerine getirir;

2- Ödevlerini yerine getirirken birlikte çalıştığı Uzmanın görüşünü alır;

3- Ödevleri ile ilgili olarak Müdürlüğünce verilecek benzeri nitelikteki öteki ödevleri de yapar.

V. YETKİLERİ

Eğitim Uzmanlığı kadro tanımının "V. YETKİLERİ” bölümündeki yetkileri (4. madde hariç) kullanma yetkisi.

VI. SORUMLULUKLARI

Ödevlerini gereği gibi yerine getirip getirmemekten; yetkilerini zamanında ve gereğince kullanıp kullanmamaktan Müdürlüğüne karşı sorumludur.

KADRONUN GEREKTİRDİĞİ

VII. GENEL NİTELİKLER

657 sayılı Kanunun 48 inci maddesi ile 2919 sayılı Kanunun 4 üncü maddesine dayanılarak hazırlanan Uzmanlık Yönetmeliği’nde öngörülen nitelikleri taşımak.

VIII. ÖZEL NİTELİKLER

1- Eğitim bilimleri, işletme, siyasi ve idari bilimler alanında öğrenim veren en az 4 yıllık yüksek öğretim kurumlarından ya da bunlara denkliği kabul edilmiş yurt içi ve yurt dışındaki yüksek öğretim kurumlarından mezun olmak (fakültelerin Eğitim Yönetimi ve Planlama, Eğitim Programları ve Öğretim, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi, İşletme İktisadı bölümü mezunları tercih edilir),

2- Sınav tarihinde, askerliğini yapmamışlarda 30, askerliğini yapmış olanlar için 32, kurum içinden sınava katılanlarda 33, doktora derecesi bulunanlarda 35 yaşından gün almamış olmak şartı aranır.

3- a. Görünüm ve temsil,

b. Genel bilgi ve zeka,

c. Konuşma yeteneği,

d. Kişilik ve davranış,

e. Girişim ve kendini kabul ettirme,

f. Uzmanlık alanıyla ilgili mesleki deneyim,

Bakımından olumlu niteliklere sahip olmak,

4- Araştırma ve rapor yazma teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak,

5- Bir yabancı dili uzmanlık alanıyla ilgili literatürü izleyebilecek düzeyde bilmek (tercih nedenidir),

6- Yukarıdaki niteliklere sahip ihtiyaçtan çok adayın başvurması halinde yapılacak yarışma ve yeterlik sınavında; ihtiyaç kadar veya daha az sayıda adayın başvurması halinde ise yapılacak yeterlik sınavında başarı göstermek.