28/1/2007 tarihli ve 26417 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Türkiye Herkes İçin Spor Federasyonu Ana Statüsünün 2 nci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 2
(1) Bu Ana Statü, Türkiye Herkes İçin Spor Federasyonu Genel Kurulu, Yönetim Kurulu, Denetleme Kurulu, Disiplin Kurulu ile diğer kurullarını, Federasyon Başkanını, ilgili kulüp, sporcu, antrenör, teknik direktör, animatör, hakem, idareci, menajer, gözlemci, temsilci ve benzeri spor elemanlarını, TAFISA, EAFISA, CSIT, EFCS, FISpT, UESPT, BSAA kurallarında belirtilen esaslar doğrultusunda, görev, yetki, ilke, çalışma usul ve esasları ile Genel Müdürlük ve Tahkim Kuruluyla olan ilişkilerini kapsar.”
Aynı Ana Statünün 4 üncü maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 4
(1) Bu Ana Statüde geçen;
a) Bakan: Genel Müdürlüğün bağlı olduğu spordan sorumlu Bakanı,
b) BSAA: Federasyonun üyesi olduğu Balkan Herkes İçin Spor Birliğini,
c) CSIT: Uluslararası Çalışanlar Spor Federasyonunu,
ç) EFCS: Avrupa Şirket Sporları Federasyonunu,
d) EAFISA: Federasyonun üyesi bulunduğu Avrupa Herkes İçin Spor ve Fitness Federasyonunu,
e) Federasyon: Türkiye Herkes İçin Spor Federasyonunu,
f) Federasyon Başkanı: Türkiye Herkes İçin Spor Federasyonu Başkanını,
g) FISpT: Federasyonun üyesi olduğu Dünya Herkes İçin Spor Federasyonunu,
ğ) Genel Müdürlük: Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğünü,
h) Genel Müdür: Gençlik ve Spor Genel Müdürünü,
ı) Herkes İçin Spor Animatörü: Herkes için spor etkinliklerinin gerektirdiği bilgi ve beceriye sahip, herkes için spor etkinliklerinde animatör olarak görev yapan ve herkes için spor animatör belgesine sahip kişileri,
i) İl Temsilcileri: İllerde valilerin sorumluluğu altında yapılacak olan herkes için spor etkinliklerinin Federasyon ile birlikte uyumlu bir şekilde gerçekleştirilmesi amacıyla görev yapan ve Federasyonun taşra bağlantısını sağlayan gönüllü herkes için spor temsilcilerini,
j) Katılımcı: Herkes İçin Spor Federasyonunun organizasyonlarına katılan ve etkinlikte bulunanları,
k) Kanun: 21/5/1986 tarihli ve 3289 sayılı Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğünün Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunu,
l) Tahkim Kurulu: Federasyon ile kulüpler, Federasyon ile sporcu, hakem, teknik direktör, antrenör, animatör, idareci ve benzeri spor elemanları, kulüpler ile sporcu, antrenör, idareci ve benzeri spor elemanları, kulüpler ile kulüpler arasında çıkacak ihtilaflarla, Federasyon yönetim kurulunca verilecek kararlar ile disiplin veya ceza kurulu kararlarına karşı ilgililerin itirazı üzerine inceleme yaparak kesin karar veren Genel Müdürlük bünyesinde kurulmuş bulunan Kurulu,
m) TAFISA: Federasyonun üyesi olduğu Dünya Herkes İçin Spor ve Fitness Federasyonunu,
n) UESPT: Federasyonun üyesi olduğu Avrupa Herkes İçin Spor Federasyonunu,
ifade eder.”
Aynı Ana Statünün 5 inci maddesinin ikinci fıkrasının (d) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“d) Hukuk, mali, danışma, eğitim ve araştırma, proje, yayın, organizasyon, sağlık, teknik, dış ilişkiler, basın ve halkla ilişkiler, sponsorluk, olimpik sporlar hizmet kurulu ile oluşumu gerekli görülen diğer kurullar,”
Aynı Ana Statünün 6 ncı maddesinin birinci fıkrasının (ö) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve maddeye aşağıdaki (ü), (v), (y) ve (z) bentleri eklenmiştir.
“(ö) TAFISA, EAFISA, CSIT, EFCS, FISpT, UESPT, BSAA ile koordinasyonu sağlamak, yeni kurulacak uluslararası Herkes İçin Spor Federasyonları ile üyelik işlemlerini yapmak, yurt dışında herkes için spor ve fitness konularında temsil yetkisini kullanmak,”
“(ü) Sağlıklı yaşam ve egzersizle ilgili pilates ve wellness, sağlık için fitness faaliyetleri ile ilgili olarak her türlü sertifika, kurs, seminer programlarını açmak, bu kapsamda antrenörlük, animatörlük belgeleri ve sertifikalar vermek,”
“(v) Herkes için spor anlayışı ile olimpik ve paralimpik spor branşlarının alt yapısını geliştirmek amacıyla sporcu seçme taramalarını, performans değerlendirme ve ölçümlerini yapmak, olimpik sporcu yetiştirme ve hazırlık merkezleri kurmak, kurdurmak, gerekli personeli istihdam etmek ve giderlerini karşılamak, bu merkezlerin tadilat ve tefrişini yapmak, bu merkezler için gerekli olacak teknik, laboratuvar ve diğer gerekli olan tüm malzemeleri almak, bu malzemelerin bakım, kalibrasyon ve onarımlarını yaptırmak, işletmek, işlettirmek, hizmet satın almak, tesis yapmak, kiralamak, olimpik sporculara, antrenörlerine ve kulüplerine ayni ve nakdi yardım yapmak, teşvik pirimi ve tazminat vermek, olimpik branşlar için ihtiyaç duyulan her türlü malzeme, araç ve gereci satın almak, kiralamak, sporcuların beslenme, barınma ve ergojenik yardımları için gerekli tüm işlemleri yapmak, hizmetlerini satın almak ve kiralamak,”
“(y) Sağlıklı ya da her türlü rahatsızlığı bulunan ve fiziksel harekete ihtiyacı olan bireylerde, müsabaka amacı güdülmeden herkes için yaşam boyu spor amacı ile gerek vücut ağırlığı, gerek küçük yardımcı aletlerle ve gerekse hidrolikli, yaylı, ağırlıklı makinelerle uygulanan, müzikli ya da müziksiz, grup ya da bireysel çalışmaları içeren, her türlü egzersiz programı için pilates ekipmanı, yoga, kalistenik çalışmaları yapmak; Ulusal ve uluslararası her türlü antrenör kursu, seminer, çalışma toplantısı düzenlemek, düzenletmek, özel olarak bu derslerin uygulandığı mekanlara ruhsat vermek, gerektiğinde bu eğitimlerin yapıldığı tesisleri denetlemek; Rekreatif amaçlı performans gerektirmeyen, beden-ruh sağlığına yararlı şenlik ve eğlence nitelikli ulusal veya uluslararası faaliyetler organize etmek ve müsabakalar düzenlemek,”
“(z) Federasyonların eşgüdüm ve ortak çalışmasına hizmet etmek üzere üst yapılanmalar oluşturmak, oluşturulan yapılanmalara katılmak, toplumun spor bilgi, kültür ve görgüsünü artırmak amacıyla yazılı ve görsel yayınlar hazırlamak, yayın çıkarmak ve yayın yapacak kuruluşlar kurmak.”
Aynı Ana Statünün 7 nci maddesinin ikinci fıkrasına aşağıdaki (ğ) bendi ile maddeye aşağıdaki fıkralar eklenmiştir.
“(ğ) Herkes için spor federasyonunun hizmet ve faaliyetlerini desteklemek amacıyla kurulmuş bulunan vakıfların yönetim kurulu üyeleri arasından belirlenecek iki üye,”
“(3) Vakıfların belirlenmesinde;
a) Vakfın Bakanlar Kurulu Kararı ile vergi muafiyeti tanınan vakıf statüsünde olması,
b) İsminde Türkiye veya Türk kelimesini kullanıyor olması,
c) Yıllık gelirinin en az %50’sini ilgili spor dalına harcaması,
şartları aranır.”
“(4) Birden fazla oy kullanma hakkına sahip olan üyeler, ancak bir kez oy kullanabilir. Genel kurulda vekâleten oy kullanılmaz. Federasyonda ücretli veya sözleşmeli statü ile görev yapanlar genel kurul üyesi olamazlar. ”
Aynı Ana Statünün 8 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 8
(1) Genel kurulun görevleri şunlardır;
a) Ana Statüyü yapmak veya değiştirmek,
b) Federasyon Başkanı ile yönetim, denetleme ve disiplin kurullarının üyelerini seçmek,
c) Yönetim kurulu tarafından hazırlanan faaliyet programını ve bütçeyi onaylamak ve gerektiğinde bütçe harcama kalemleri arasında değişiklik yapma konusunda yönetim kuruluna yetki vermek,
ç) Yönetim kuruluna taşınmaz mal alımı-satımı ile uluslararası federasyonlara karşı mali taahhütlerde bulunmak için yetki vermek,
d) Yönetim kurulu faaliyet ve mali raporlarını ibra etmek,
e) Denetleme kurulu raporunu ibra etmek,
f) Yönetim kurulu tarafından hazırlanan ödül ve yardım talimatını onaylamak,
g) Federasyona bağlı spor dallarının ayrılmasına karar vermek,
ğ) İlgili branşta profesyonel şube kurmak,
h) Kanun ile verilen diğer görevleri yapmak.
(2) Birinci fıkranın (ç) ve (g) bentlerindeki konularda, genel kurula katılan üyelerin dörtte üçünün kabul oyuyla karar verilir.”
Aynı Ana Statünün 9 uncu maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 9
(1) Genel kurul toplantıları ile ilgili her türlü işlem yönetim kurulu tarafından yerine getirilir. Olağan genel kurul, yaz olimpiyat oyunlarının bitiminden itibaren altı ay içerisinde yapılır.
(2) Mali genel kurul, iki yılda bir yönetim kurulunca belirlenecek bir tarihte yapılır. Mali genel kurulda bir önceki döneme ilişkin yönetim kurulunun faaliyet ve mali raporları ile denetleme kurulu raporları görüşülerek ibra edilir. İçinde bulunulan dönemin bütçesi üzerinde düzenleme yapılır ve sonraki dönemin bütçesi onaylanır. Ayrıca, Ana Statü değişiklikleriyle Federasyonun ve genel kurulun iş ve işlemleri ile ilgili konular görüşülüp karara bağlanabilir.
(3) Olağanüstü genel kurul;
a) Genel Müdürlüğün bağlı olduğu Bakanın yaptırdığı denetim sonucu görev başında kalmasında sakınca görülen Federasyon Başkanı veya yönetim kurulu üyeleri hakkında karar almak,
b) Yönetim kurulunun kararı,
c) Toplam delege sayısının en az %40’ının noter kanalı ile yazılı müracaatı
üzerine toplanır.
(4) Üçüncü fıkranın (a) bendinde belirtilen durumda veya mali genel kurulda mali bütçe ibra edilmez ise, Federasyon Başkanı ve yönetim kurulu üyelerinin kalan süresini tamamlamak üzere yapılacak seçim için olağanüstü genel kurula gidilir. Federasyon Başkanlığını ve yönetim kurulunun görevlerini ise genel kurula kadar denetleme kurulu yürütür. Denetleme kurulunun ibra edilmemesi halinde ise, yönetim kurulunun görevlerini başkanlık divanı yürütür.
(5) Ancak, üçüncü fıkranın (b) ve (c) bentlerinde belirtilen hallerde, genel kurul toplantısının üzerinden en az altı ay geçmeden olağanüstü genel kurul toplantısı yapılmaz.
(6) Olağanüstü genel kurul toplantısı, toplantı isteği Federasyona ulaştığı tarihten itibaren en geç altmış gün içerisinde yönetim kurulunca yerine getirilir. Olağanüstü genel kurulda, gündem haricinde başka konu görüşülmez.
(7) Genel kurul, üye tam sayısının salt çoğunluğu ile toplanır. İlk toplantıda çoğunluk sağlanamaması halinde, takip eden günde çoğunluk aranmaksızın toplanır. Ancak bu toplantıya katılanların sayısı seçimle belirlenen kurulların asıl üye sayısının iki katından aşağı olamaz.
(8) Genel Müdürlük, genel kurul toplantılarında gözlemci bulundurur. Gözlemci, genel kurul çalışmalarının Çerçeve Statü ile bu Ana Statüye uygun olarak yapılıp yapılmadığına ilişkin raporunu Bakana sunulmak üzere Genel Müdürlüğe verir.
(9) Genel kurulun mevzuata aykırı şekilde yapıldığının denetim elemanlarınca tespiti halinde, adli yargıda genel kurulun iptali istenilir.”
Aynı Ana Statünün 10 uncu maddesinin birinci fıkrasının (f) bendi ve dördüncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“f) 26/9/2004 tarihli ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanununun 53 üncü maddesinde belirtilen süreler geçmiş olsa bile; kasten işlenen bir suçtan dolayı bir yıl veya daha fazla süreyle hapis cezasına ya da affa uğramış olsa bile Devletin güvenliğine karşı suçlar, Anayasal düzene ve bu düzenin işleyişine karşı suçlar, milli savunmaya karşı suçlar, Devlet sırlarına karşı suçlar ve casusluk, zimmet, irtikâp, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, güveni kötüye kullanma, hileli iflas, ihaleye fesat karıştırma, edimin ifasına fesat karıştırma, suçtan kaynaklanan malvarlığı değerlerini aklama veya kaçakçılık suçlarından mahkûm olmamak,”
“(4) Başkan adayları, genel kurul tarihinden en az on gün önce adaylık başvurularını Federasyona yaparlar ve yönetim kurulunca belirlenecek adaylık ücretini Federasyon hesabına yatırırlar. Yönetim kurulu, genel kurul tarihinden en az otuz gün önce başkan adayları tarafından yatırılması gereken adaylık ücretini belirler.”
Aynı Ana Statünün 12 nci maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(1)Yönetim kurulu, Federasyon Başkanı ve genel kurulca seçilen on üye olmak üzere toplam onbir üyeden oluşur. Aynı sayıda yedek üye de genel kurulda seçilir. Yönetim kurulu üyelerinde, bu Ana Statünün 10 uncu maddesinin birinci fıkrasının (a), (d), (f) ve (ğ) bentlerindeki şartlar aranır.”
Aynı Ana Statünün 15 inci maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(1) Denetleme kurulu, Genel Müdürlük tarafından atanacak iki tabii üyenin yanında genel kurulca dört yıl için seçilen üç asıl ve üç yedek üye olmak üzere toplam beş üyeden oluşur. Asıl üyelerin ölüm veya istifası halinde yedek üyelerden sırası gelen alınır.”
Aynı Ana Statünün 18 inci maddesine aşağıdaki fıkralar eklenmiştir.
“(2) Federasyona bağlı faaliyet ve çalışmalarla ilgili olarak;
a) Federasyonun faaliyet programında yer alan faaliyetlerde kulüpler, federasyona bağlı spor branşlarında faaliyette bulunan kuruluşlar, sporcular, hakem, antrenör, menajer, yönetici ve görevli diğer kişilerin spor ahlakına ve disiplinine aykırı davranışlarına ilişkin ceza işlerine Federasyonun disiplin kurulu,
b) Federasyonun faaliyet programında yer almayan ve gençlik ve spor il müdürlüklerince düzenlenen faaliyetlerde kulüpler, ilgili spor dalında faaliyette bulunan kuruluşlar, sporcular, hakem, antrenör, menajer, yönetici ve görevli diğer kişilerin spor ahlakına ve disiplinine aykırı davranışlarına ilişkin ceza işlerine il veya ilçe ceza kurulları,
c) Kurum veya kuruluşlarca Federasyondan veya gençlik ve spor il müdürlüklerinden izin alınmak suretiyle düzenlenen faaliyetlerde bulunan kuruluşlar, kulüpler, sporcular, hakem, antrenör, menajer, yönetici ve görevli diğer kişilerin spor ahlakına ve disiplinine aykırı davranışlarına ilişkin ceza işlerine izin alınan merciin disiplin/ceza kurulu veya il veya ilçe ceza kurulları bakar.”
“(3) İl veya ilçe ceza kurulları tarafından verilen cezalara karşı, 7/1/1993 tarihli ve 21458 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Amatör Spor Dalları Ceza Yönetmeliği hükümleri uyarınca, Genel Müdürlük Ceza Kuruluna itiraz edilebilir.”
Aynı Ana Statünün 19 uncu maddesine aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
“(3) Federasyon başkanı ile yönetim kurulu üyelerinin spor ahlakına ve disiplinine aykırı davranışlarının tespiti halinde, Bakan tarafından Genel Müdürlük Merkez Ceza Kuruluna sevk edilirler. Tahkim Kurulu, Genel Müdürlük Merkez Ceza Kurulu kararlarına karşı ilgililerin itirazı üzerine inceleme yaparak kesin karar verir. Ancak, bu kararlara karşı Federasyonun üyesi olduğu uluslararası federasyonların mevzuatında yer alması halinde, tarafların Uluslararası Spor Tahkim Mahkemesine (CAS) başvurma hakkı saklıdır.”
Aynı Ana Statünün 20 nci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 20
(1) Hukuk, mali, danışma, eğitim ve araştırma, proje, yayın, organizasyon, sağlık, teknik, dış ilişkiler, basın ve halkla ilişkiler, sponsorluk, olimpik sporlar hizmet kurulu ve gerekli görülen yan kurullar Federasyon Başkanının teklifi ve yönetim kurulunun onayı ile kurulur.
(2) Bu kurulların görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esasları yönetim kurulu tarafından çıkarılacak talimatla düzenlenir.”
Aynı Ana Statünün 21 inci maddesinin birinci ve üçüncü fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(1) Federasyonun idari birimi; genel sekreter ile idari ve teknik personelden oluşur.”
“(3) Genel sekreter, başkan tarafından görevlendirilir ve idari birimin yetkilisi ve sorumlusu olup, idari ve teknik personelin amiridir.”
Aynı Ana Statünün 31 inci maddesinin ikinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(2) Başkanlık seçimi, yönetim, denetleme ve disiplin kurulu üyelerinin seçimi ile birlikte yapılır. Oylamada başkan adayları ve önerdikleri kurul listeleri blok olarak oylanır. Kurullara münferit aday olunmaz. Seçimde en yüksek oyu alan başkan ve listesi seçilmiş sayılır. Oyların eşit çıkması halinde aynı gün genel kurulda çoğunluk aranmaksızın ikinci bir oylama yapılır. Ancak bu toplantıya katılanların sayısı seçimle belirlenen kurulların üye sayısının iki katından aşağı olamaz. Bu oylamada da eşitlik bozulmaz ise, Başkan ve seçimle göreve gelen kurullar kura ile belirlenir.”
Aynı Ana Statünün 5 inci maddesinin birinci fıkrasındaki “bölge direktörlüğü” ibaresi ile üçüncü fıkrasındaki “her sene sezon öncesi” ibaresi, 8 inci maddesinin birinci fıkrasının (g) bendi, 11 inci maddesinin birinci fıkrasının (f) bendinin ikinci ve üçüncü cümleleri, 22 nci maddesinin birinci fıkrasındaki “bölge direktörü” ibaresi, 25 inci maddesinin ikinci fıkrası ve 33 üncü maddesinin üçüncü fıkrasının ikinci cümlesi yürürlükten kaldırılmıştır.
Bu Ana Statü yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Bu Ana Statü hükümlerini Türkiye Herkes İçin Spor Federasyonu Başkanı yürütür.
| Ana Statünün Yayımlandığı Resmî Gazete'nin | |
| Tarihi | Sayısı |
| 28/1/2007 | 26417 |