Ekli “Türkiye Şeker Fabrikaları Anonim Şirketi Ana Statüsü”nün yürürlüğe konulmasına, 233 sayılı Kamu İktisadi Teşebbüsleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 54 üncü maddesi gereğince karar verilmiştir.
Türkiye Şeker Fabrikaları Anonim Şirketi Ana Statüsü
BİRİNCİ BÖLÜM
Başlangıç Hükümleri
Amaç ve kapsam
(1) Bu Ana Statü; Türkiye Şeker Fabrikaları Anonim Şirketinin hukuki statüsü, amaç ve faaliyet konulan, organları ve teşkilat yapısı, müessese, bağlı ortaklık ve iştirakleri ile bunlar arasındaki ilişkileri ve ilgili diğer hususları düzenlemek amacıyla hazırlanmıştır.
Dayanak
(1) Bu Ana Statü, 8/6/1984 tarihli ve 233 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile 22/1/1990 tarihli ve 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararname hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
(1) Bu Ana Statüde geçen;
a) Bakanlık: Tarım ve Orman Bakanlığını,
b) TÜRKŞEKER: Türkiye Şeker Fabrikaları Anonim Şirketini,
ifade eder.
(2) Bu Ana Statüde yer almayan tanım ve terimler için 233 sayılı Kanun Hükmünde Kararname esas alınır.
İKİNCİ BÖLÜM
TÜRKŞEKER’in Yapısı ile Amacı ve Faaliyet Konuları
TÜRKŞEKER’in yapısı
(1) TÜRKŞEKER; tüzel kişiliğe sahip, faaliyetlerinde özerk ve sorumluluğu sermayesi ile sınırlı iktisadi devlet teşekkülüdür.
(2) TÜRKŞEKER, 233 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ve 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile bu Ana Statü hükümleri saklı kalmak üzere özel hukuk hükümlerine tabidir.
(3) TÜRKŞEKER, Türkiye Büyük Millet Meclisi ve Sayıştay denetimine tabidir.
(4) TÜRKŞEKER’in merkezi Ankara’dadır.
(5) TÜRKŞEKER’in sermayesi 12.133.000.000 TL olup tamamı Devlete aittir.
(6) TÜRKŞEKER’in ilgili olduğu bakanlık Tarım ve Orman Bakanlığıdır.
TÜRKŞEKER’in amacı ve faaliyet konulan
(1) Faaliyet alanlarında ticari, ekonomik ve sosyal gereklere uygun, kârlılık ve verimlilik ilkesi doğrultusunda iç ve dış pazar taleplerini karşılayacak nicelik ve nitelikte, ülke ekonomisine azami katkıyı sağlamak ve bağlı bulunduğu sanayinin gelişmesi için çalışmalarda bulunmak amacı ile kurulan TÜRKŞEKER’in faaliyet konuları şunlardır:
a) Her nevi şeker üretmek.
b) Şeker pancarı ile şeker üretilebilecek diğer bitkileri ve tohumlarını ve bu ürünlerin münavebesinin gerektirdiği diğer ürünleri yapılacak sözleşmeler dâhilinde ürettirmek veya gerektiğinde üretmek.
c) İşletmenin her safhasında oluşacak yan ürünlerin ve artıklarının kıymetlendirilmesi için gerekli faaliyetlerde bulunmak.
ç) Şeker ve şeker pancarı münavebesine giren her nevi ürünü değerlendirmek, bu amaçla gıda maddeleri imal etmek ve üretmek.
d) Şeker fabrikalarının kuruluşu, işletilmesi, tevsii, modernleştirilmesi, bakım ve onarımı için gerekli makine imalat sanayi ile diğer yan sanayileri kurmak, bu maksatla kurulmuş olan tesis ve makinelerin artık kapasitelerini değerlendirmek.
e) Şeker pancarı ve şeker üretilebilecek diğer bitkiler ile bunların tohumlarının tarımını, hayvancılık ile şeker ve şekerli maddeler teknolojisi ve faaliyet alanları ile ilgili diğer konularda araştırma, eğitim, geliştirme çalışmalarını yapmak veya yaptırmak, hizmet içi eğitim birimleri ve tesisleri kurmak, araştırma müesseseleri ile laboratuvarlar kurmak, araştırma ve analizler yapmak, yayında bulunmak, yurt içinde ve dışında bu konuda kurulmuş veya kurulacak kuruluşlarla işbirliği yapmak ve bu kuruluşlara üye olmak.
f) İstihdam geliştirme çalışmaları kapsamında düzenlenen beceri kazandırma programlarının uygulanmasını sağlamak.
g) Yem üretimini geliştirmek, gelişmesi ile ilgili çalışmalar yapmak veya yaptırmak, damızlık hayvan üretimi, et ve süt besiciliği yapmak, elde edilecek ürünleri işleyerek mamul hale getirmek.
ğ) Elektrik piyasasına ilişkin mevzuata uygun olarak, esas itibarıyla kendi elektrik ve ısı enerjisi ihtiyacını karşılamak üzere üretim lisansı çerçevesinde üretim tesisi kurmak, elektrik ve ısı enerjisi üretmek, üretim fazlası olması halinde söz konusu mevzuat çerçevesinde, üretilen elektrik ve ısı enerjisi ve/veya kapasiteyi lisans sahibi diğer tüzel kişilere ve serbest tüketicilere satmak ve ticari olmamak kaydıyla elektrik üretim tesisiyle ilgili tüm teçhizat ve yakıtın temin edilebilmesine ilişkin faaliyette bulunmak, 3/6/2007 tarihli ve 5686 sayılı Jeotermal Kaynaklar ve Doğal Mineralli Sular Kanununda yer alan jeotermal ve doğal mineralli sularla ilgili ve 16/12/1960 tarihli ve 167 sayılı Yeraltı Suları Hakkında Kanunda yer alan tüm faaliyetlerde bulunmak.
h) Kurulmuş ve kurulacak küçük ve orta büyüklükteki özel kuruluşlara idari ve teknik alanlarda rehberlik yapmak.
(2) TÜRKŞEKER, birinci fıkrada yer alan konularla ilgili şu faaliyetleri gerçekleştirir:
a) Yurdun çeşitli bölgelerinde gerekli tesisler kurmak ve işletmek.
b) Yurt içinde veya yurt dışında her türlü mali, ticari, sınai ve tarımsal işleri yapmak, müşavirlik ve mühendislik hizmetleriyle müteahhitlik yapmak, tedarik faaliyetlerinde bulunmak, bu işleri yapacak şirketler kurmak veya kurulmuşları satın almak ve bu maksatlarla ilgili tahvil satın almak veya ihraç etmek, gerektiğinde şeker ithal etmek ve ettirmek, ham şeker ithalatı yapmak ve şeker üretiminde kullanmak, kendi mamul ve mahsulleri ile ithal ettiği veya satın aldığı mamul ve mahsulleri toptan, perakende veya ihalelere iştirak ederek satmak, sattırmak, ihraç etmek veya ettirmek.
c) Sözleşmeli olarak tarımsal üretimde bulunanlara tohum, kimyevi gübre, zirai mücadele ilaçları, tarım alet ve makineleri gibi ürünleri ayni kredi olarak vermek veya avans ve diğer yollarla yardım etmek.
ç) Yurt içi ve yurt dışı firmalarla lisans, know-how ve benzeri anlaşmalar yapmak, TÜRKŞEKER’in amacını sağlamakta yararlı olacak her çeşit imtiyaz ve ruhsatnameler edinmek ve bunları kullanmak, gerektiğinde devretmek.
d) Faaliyet konuları ile ilgili gayrimenkullerle tasarruf etmek, kiralamak, kiraya vermek, leh ve aleyhte rehin, ipotek, intifa, irtifak hakları, gayrimenkul mükellefiyeti vesaire haklar tesis etmek.
e) Faaliyet konuları ile ilgili anonim şirketlere iştirak etmek.
f) Yurt içinde ve yurt dışında kurulmuş ve kurulacak faaliyet konulan ile ilgili mali, ticari, sınai ve tarımsal kuruluşlara, birliklere, kooperatiflere ve kredi, nakliyat, müteahhitlik, mühendislik, müşavirlik ve sigorta şirketleri ile bankalara üye ve ortak olmak.
g) İkraz ve istikrazda bulunmak.
ğ) Faaliyetlerini gerçekleştirirken hizmet alımı yapmak.
(3) TÜRKŞEKER, ikinci fıkrada belirtilenlerden başka, amacının gerektirdiği diğer her türlü iç ve dış ticari, sınai, mali ve hukuki işleri yapabilir.
(4) TÜRKŞEKER, amaç ve faaliyetlerini doğrudan doğruya veya ilgili birimleri eliyle yerine getirir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
TÜRKŞEKER’in Organları ve Teşkilat Yapısı
TÜRKŞEKER’in organları
(1) TÜRKŞEKER’in organları; Yönetim Kurulu ve Genel Müdürlüktür.
(2) Yönetim Kurulu, TÜRKŞEKER’in en yüksek seviyede yetkili ve sorumlu karar organıdır.
(3) Genel Müdürlük, TÜRKŞEKER’in yetkili ve sorumlu yürütme organıdır.
Yönetim Kurulu
(1) TÜRKŞEKER Yönetim Kurulunun teşkili ile görev ve yetkileri, üyelerinin atanmaları, nitelik ve şartları, görev süreleri ve diğer hususlar hakkında 233 sayılı Kanun Hükmünde Kararname, 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararname, 3 sayılı Üst Kademe Kamu Yöneticileri ile Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Atama Usullerine Dair Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi ve diğer ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.
(2) Yönetim Kurulu, TÜRKŞEKER’in amaç ve faaliyetlerini gerçekleştirmesi ve yönetimi ile ilgili gerekli her türlü kararı alır.
(3) Genel Müdür, Yönetim Kurulunun başkamdir. Genel Müdürün bulunmadığı hallerde, Genel Müdürün görevlendireceği Yönetim Kurulu üyesi Yönetim Kuruluna başkanlık eder.
Yönetim Kurulunun toplanması
(1) Yönetim Kurulu, Genel Müdürün daveti üzerine ayda iki defadan az olmamak üzere toplanır. Toplantı yeri ve günü ile saatini de gösteren gündem, Yönetim Kurulu Başkanı tarafından tespit edilerek en az yirmi dört saat önce üyelere dağıtılır. Yönetim Kurulu kararıyla gündemde değişiklik yapılabilir.
(2) Yönetim Kurulu üyeleri de kurul kararı alınmasına gerek görülen konuların görüşülmesi ve karara bağlanmasıyla ilgili olarak önerge verebilirler. Toplantı yapılması en az iki üyenin ortaklaşa yazılı önergesinin varlığına bağlıdır.
(3) Toplantı yeri, TÜRKŞEKER’in merkezidir. Yönetim Kurulu, karar almak şartı ile başka bir yerde de toplanabilir.
(4) TÜRKŞEKER’in Yönetim Kurulu toplantısına katılma hakkına sahip olanlar bu toplantılara, 13/1/2011 tarihli ve 6102 sayılı Türk Ticaret Kanununun 1527 nci maddesi uyarınca elektronik ortamda da katılabilir. TÜRKŞEKER, 29/8/2012 tarihli ve 28396 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Ticaret Şirketlerinde Anonim Şirket Genel Kurulları Dışında Elektronik Ortamda Yapılacak Kurullar Hakkında Tebliğ hükümleri uyarınca hak sahiplerinin bu toplantılara elektronik ortamda katılmalarına ve oy vermelerine imkân tanıyacak elektronik toplantı sistemini kurabileceği gibi bu amaç için oluşturulmuş sistemlerden de hizmet satın alabilir. Yapılacak toplantılarda bu hüküm uyarınca kurulmuş olan sistem üzerinden hak sahiplerinin ilgili mevzuatta belirtilen haklarını mezkûr Tebliğ hükümlerinde belirtilen çerçevede kullanması sağlanır.
(5) Yönetim Kurulu, üye tam sayısının salt çoğunluğu ile toplanır ve kararlarını üye tam sayısının salt çoğunluğu ile alır. Oylarda eşitlik olması halinde Başkanın bulunduğu taraf çoğunluğu sağlamış sayılır.
(6) Yönetim Kurulunda oylar, kabul ve ret şeklinde kullanılır, çekimser oy kullanılmaz. Ret oyu kullanan üye, kararının altına ret gerekçesini yazarak imzalar.
(7) Toplantıya katılmayan üyeler yazılı olarak veya vekil tayin etmek suretiyle oy kullanamaz.
(8) Yönetim Kurulu Başkan ve üyelerinin bütün toplantılara katılmaları esastır. Yönetim Kurulu üyelerinin mazereti olanların toplantıdan önce mazeretlerini Yönetim Kurulu Başkanlığına bildirmeleri gerekir. Arka arkaya dört toplantıya veya bir yıl içinde toplam on toplantıya mazeretsiz olarak katılmayan üyeler istifa etmiş sayılır. Bunların yerine ilgili mevzuat hükümlerine göre yenileri atanır.
(9) Yönetim Kurulu kararları, TÜRKŞEKER’in bulunduğu yer noterliğince onaylı karar defterine veya kalamozaya tarih ve sıra numarası altında yazılır. Karar defterinin her sayfası toplantıya katılan üyeler tarafından imzalanır.
(10) Kararların en geç bir ay içinde karar defterine yazılıp imza işleminin tamamlanması gerekir.
(11) Yönetim Kurulu, olağanüstü hallerde, bu maddede belirtilen toplantı ve gündem şartlarına bakılmaksızın Genel Müdürün daveti üzerine toplanabilir.
Yönetim Kurulunun görev ve yetkileri
(1) Yönetim Kurulunun görev ve yetkileri şunlardır:
a) İlgili mevzuat ve bu Ana Statü hükümleri, kalkınma planı ve üst politika metinleri çerçevesinde TÜRKŞEKER’in gelişmesini sağlayacak kararları almak, TÜRKŞEKER’in faaliyetlerini verimli ve kârlı olarak yerine getirmeleri için gerekli şartları oluşturacak esasları ve işletme politikalarını, TÜRKŞEKER’in vizyonunu, misyonunu, hedef ve stratejilerini belirlemek, belirlenen amaç ve hedeflerin gerçekleştirilmesini sağlamak,
b) TÜRKŞEKER’in idari, mali ve teknik yönden düzenli, verimli ve etkin faaliyette bulunabilmesi için gerekli tedbirleri almak.
c) TÜRKŞEKER’e ait yıllık program, bilanço ve netice hesaplan ile yıllık ve uzun vadeli çalışma programlarına uygun olarak hazırlanan faaliyet ve sektör raporlarını onaylayarak ilgili mercilere sunmak.
ç) TÜRKŞEKER’in yıllık çalışma programı ve performans hedeflerini görüşüp karara bağlamak, çalışmaları izlemek, değerlendirmek ve yıl sonu faaliyet raporunu onaylamak, performans hedeflerine ulaşma yeterliliğini değerlendirmek.
d) TÜRKŞEKER’in faaliyetlerinin etkin bir şekilde yürütülebilmesi için merkez ve taşra teşkilat yapısını belirlemek ve gerekli organizasyonu ve çalışma usullerini belirleyerek ilgili yönetmelik ve yönergelerin yürürlüğe girmesini sağlamak için gerekli işlemleri yürütmek.
e) Genel Müdürün teklifi üzerine, TÜRKŞEKER ana organizasyon şemasında, Genel Müdür yardımcılarından sonraki birinci ve ikinci hiyerarşik kademede yer alan genel müdürlük birimlerinin kurulmasına veya kaldırılmasına karar vermek.
f) Genel Müdürün teklifi üzerine, 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin ilgili bölümlerindeki kadro unvanlarına personelin atamasını yapmak.
g) TÜRKŞEKER’in ihtiyaç duyduğu mal ve hizmet alımı ile yapım işlerinin satın alma yetki limitlerini belirlemek.
ğ) TÜRKŞEKER’in ihtiyaçları için taşınmaz alınması, satılması, takas edilmesi, kamulaştırılması, kendisine veya başkasına ait taşınmazlar üzerinde ipotek tesis edilmesi veya kaldırılması, kiralanması veya kiraya verilmesi, ayni ve fikri hakların alınması ve satılması, yazılım ve diğer ürünlerin satın alınması ve kiralanması ile hizmet alımına karar vermek.
h) Genel müdürlük çalışmalarını izlemek.
ı) Bu Ana Statü ve ilgili mevzuatla verilen görevleri yapmak.
(2) Yönetim Kurulu gerekli gördüğü takdirde yetkilerinin bir bölümünü sınırlarını açıkça belirterek Genel Müdüre devredebilir. Ancak, yetki devri Yönetim Kurulunun sorumluluğunu ortadan kaldırmaz.
Teşkilat yapısı
(1) Genel Müdürlük, merkez ve taşra teşkilâtından oluşur.
Merkez teşkilatı
(1) Genel Müdür, Genel Müdür yardımcıları ve bağlı birimlerden oluşur.
Taşra teşkilatı
(1) Taşra teşkilatı; şeker fabrikaları, makine fabrikaları, elektromekanik aygıtlar fabrikası ve şeker enstitüsünden oluşur.
Genel Müdür
(1) Genel Müdür, TÜRKŞEKER’i ilgili mevzuat hükümleri ile Yönetim Kurulu kararlan çerçevesinde yönetir ve üçüncü kişilere karşı temsil eder.
(2) Genel Müdürün atanması, nitelikleri, görev, yetki ve sorumlulukları ile diğer hususlar hakkında; 233 sayılı Kanun Hükmünde Kararname, 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ve 3 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi ile diğer ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.
(3) Genel Müdür, TÜRKŞEKER Yönetim Kurulunun alt mercilere devredilemeyeceğini belirterek verdiği yetkiler hariç, sınırlarını açıkça belirlemek şartıyla, yetkilerinden bir kısmını astlarına devredebilir. İlgili mevzuatta öngörülen mercilerden izin alınmasını gerektiren konularla ilgili yetki devri, bu iznin alınmasından sonra yapılır. Yetki devri Genel Müdürün sorumluluğunu ortadan kaldırmaz.
Genel Müdür yardımcıları
(1) Genel Müdür yardımcılarının atanmaları, nitelikleri, görev, yetki ve sorumlulukları ile diğer hususlar hakkında; 233 sayılı Kanun Hükmünde Kararname, 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ve 3 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi ile diğer ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.
(2) Genel Müdür yardımcıları arasındaki iş bölümü Genel Müdür tarafından belirlenir.
Birimlerinin kurulması, kaldırılması
(1) TÜRKŞEKER’in, 233 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ve 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile bu Ana Statü hükümleri çerçevesinde amaç ve faaliyetlerini gerçekleştirmek üzere, ana organizasyon şemasında Genel Müdür yardımcılarından sonraki birinci ve ikinci hiyerarşik kademede yer alan Genel Müdürlük birimleri, Genel Müdürün teklifi üzerine Yönetim Kurulu kararı ile kurulur, kaldırılır veya değiştirilir.
(2) TÜRKŞEKER’in diğer merkez ve taşra teşkilatı birimlerinin kurulması, gerektiğinde değiştirilmesi veya kaldırılması, ilgili üst birimin teklifi üzerine Genel Müdürün onayı ile olur.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
İşletmeler, Müesseseler, Bağlı Ortaklıklar ve İştirakler
İşletmeler, müesseseler, bağlı ortaklıklar ve iştirakler
(1) TÜRKŞEKER faaliyet alanları ile ilgili konularda işletme, müessese, bağlı ortaklık kurabilir, anonim şirketlere iştirak edebilir. İşletmeler, müesseseler, bağlı ortaklıklar ve iştiraklerin yönetilmesi ve işletilmesi ile ilgili konularda 233 sayılı Kanun Hükmünde Kararname, 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ve 6102 sayılı Kanun ile diğer ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Mali Hükümler, Tasfiye ve Denetim
Mali hükümler, tasfiye ve denetim
(1) Plan, program ve bütçe, yatırım projelerinin hazırlanması, yatırım ve finansman programları, küçük tamamlama idame ve yenileme yatırımları, fiyat ve tarifeler, muhasebe sistemi bilançoları netice hesapları ve faaliyet raporları, kâr dağıtımı, tasfiye ve denetim konularında, 233 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ve diğer ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.
(2) TÜRKŞEKER, yatırım ve işletme faaliyetlerini plan, program ve bütçeye dayalı olarak yürütmek ve bağlı ortaklıklarının da aynı esaslara uymasını sağlamakla yükümlüdür.
(3) TÜRKŞEKER, bağlı ortaklıklarını da kapsayan yıllık genel yatırım ve finansman programını, 233 sayılı Kanun Hükmünde Kararname hükümlerine göre hazırlayarak Hazine ve Maliye Bakanlığı ile Strateji ve Bütçe Başkanlığına sunar.
(4) TÜRKŞEKER ve bağlı ortaklıklarının işletme bütçeleri, her hesap dönemi için yıllık genel yatırım ve finansman programındaki hedefler esas alınarak hazırlanır ve yönetim kurullarınca onaylanır. Yıllık genel yatırım ve finansman programında değişiklik yapılması halinde, bu değişikliğe uygun olarak işletme bütçelerinde de gerekli düzeltmeler yapılır.
(5) TÜRKŞEKER, kalkınma planına göre kendisi tarafından yapılması gereken yatırımlara ait mali, ekonomik ve teknik çalışmaları zamanında yaparak projelerini, bağlı ortaklıkların aynı esaslar çerçevesinde hazırladıkları projeleri ekleyerek takvim yılı başından yedi ay önce Bakanlık ile Strateji ve Bütçe Başkanlığına gönderir. Bakanlık, TÜRKŞEKER ve bağlı ortaklıklarının projeleri üzerinde gerekli incelemeleri yaparak bunları, yıllık genel yatırım ve finansman programına dâhil edilmek üzere, aynı yılın Haziran ayı sonuna kadar Hazine ve Maliye Bakanlığı ile Strateji ve Bütçe Başkanlığına gönderir.
(6) Bağlı ortaklık, projelerin hazırlanmasında TÜRKŞEKER’den yardım alabilir.
(7) Projesi hazır olmayan yatırıma başlanamaz.
ALTINCI BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Personele ilişkin hükümler
(1) TÜRKŞEKER ile müessese ve bağlı ortaklık personeli hakkında, 233 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ve 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile diğer ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.
Ana Statüde hüküm bulunmayan haller
(1) Bu Ana Statüde düzenlenmeyen hususlarda 233 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararname hükümleri uygulanır. Bu kanun hükmünde kararnamelerde de yer almayan hususlarda ise 6102 sayılı Kanun ile 4/4/2001 tarihli ve 4634 sayılı Şeker Kanunu ve diğer ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.
Yürürlükten kaldırılan ana sözleşme
(1) 17/12/2007 tarihli ve 6959 sayılı Türkiye Ticaret Sicili Gazetesinde yayımlanan Türkiye Şeker Fabrikaları Anonim Şirketi Ana Sözleşmesi yürürlükten kaldırılmıştır.
(1) TÜRKŞEKER’in, bu Ana Statünün yürürlüğe girdiği tarihten önce yürürlükte bulunan yönetmelik, tebliğ, genelge, yönerge, sirküler ve benzeri diğer düzenlemelerinin bu Ana Statüye aykırı olmayan hükümleri, yenileri yürürlüğe konuluncaya kadar geçerliliğini sürdürür.
Yürürlük
(1) Bu Ana Statü yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
(1) Bu Ana Statü hükümlerini Türkiye Şeker Fabrikaları Anonim Şirketi Genel Müdürü yürütür.