TR
EN
TR
Giriş
Yeni Üye
Giriş
Yeni Üye
Literatür
Derlemeler
Son arama sonucu
Türk Rekabet Hukukunda İnternetten Satış: Dikey Anlaşmalara İlişkin Yeni Kılavuz ve Rekabet Kurulu Kararları
İçindekiler
Metin
Referans kopyala
Git
:
Git
Sayfaya Git
Favorilere ekle veya çıkar
Görüntüleme Ayarları:
A⇡
Yazı karakterini büyüt
ᴀ⇣
Yazı karakterini küçült
Sayfa numarasını gizle
Bağlantılar
İçindekiler
ÖZET
s. 83
I. GİRİŞ
s. 86
II. İNTERNETTEN SATIŞ YASAĞININ REKABETİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN’UN 4. MADDESİ KAPSAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ
s. 88
III. İNTERNETTEN SATIŞ YASAĞININ 2002/2 SAYILI GRUP MUAFİYETİ TEBLİĞİ BAKIMINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ
s. 89
1. Pazar Payı Eşiklerinin Aşılmamış Olması
s. 90
2. İnternetten Satış Yasağının Tebliğ’de Öngörülen Yasakların Kapsamına Girmemesi
s. 90
A. Aktif Satışların Sınırlanabilmesi
s. 91
B. Toptancı Seviyesinde Faaliyet Gösteren Alıcının Son Kullanıcılara Satış Yapmasının Kısıtlanabilmesi
s. 91
C. Seçici Dağıtım Sistemi Üyelerinin Yetkili Olmayan Dağıtıcılara Aktif ve Pasif Satış Yapmasının Kısıtlanabilmesi
s. 92
IV. İNTERNETTEN SATIŞ SINIRLAMALARINA KILAVUZ’UN YAKLAŞIMI
s. 92
1. İnternetten Satış Yasağının Pasif Satış Kısıtlaması Niteliğinde Olması
s. 92
2. İnternetten Pasif Satışın Yasaklanması Anlamına Gelebilecek Sınırlamalar
s. 94
A. Alıcılara Sözleşme Konusu Mal veya Hizmetleri Satacağı Bölge ve Müşteriler Konusunda Getirilen Kısıtlamalar
s. 95
B. İnternetten Satışların Toplam Satışlara Oranına İlişkin Kısıtlama Getirilmesi
s. 95
C. Dağıtıcının İnternetten Yapacağı Satışlar İçin Daha Yüksek Fiyat Talep Edilmesi
s. 97
3. Toptancı Seviyesinde Faaliyet Gösteren Alıcının Son Kullanıcılara İnternet Satışlarının Tamamen Yasaklanabilmesi
s. 98
4. Seçici Dağıtım Sistemi Üyelerinin Yetkili Olmayan Dağıtıcılara İnternetten Satış Yapmalarının Kısıtlanabilmesi
s. 99
5. Seçici Dağıtım Sisteminde, Perakende Seviyesinde Faaliyet Gösteren Sistem Üyelerinin Son Kullanıcılara Yapacakları Aktif veya Pasif Satışların Kısıtlanması Yasağına İlişkin İstisnanın İnternetten Alışveriş Siteleri Bakımından Değerlendirilmesi
s. 99
6. Ürün Kalitesinin Korunması Amacıyla İnternetten Ürün Satışına İlişkin Sınırlamalar
s. 101
7. İnternetten Satış Yanında Fiziki Satış Yeri de İşletme Koşulu
s. 103
8. Ürünün Kalitesinin veya Sağlık ve Güvenliğin Korunması Amacıyla İnternetten Ürün Satışının Yasaklanması
s. 105
9. İnternet Mağazalarının Yer Aldığı Çoklu Satış Platformlarından Satışa İlişkin Sınırlamaların Değerlendirilmesi
s. 108
A. Çoklu Satış Platformu Kavramı ve Bu Platformlardan Satışın Sakınca ve Faydaları
s. 108
B. Çoklu Satış Platformlarından Satış Sınırlamalarının Kılavuz Bakımından Değerlendirilmesi
s. 109
V. DAĞITIM ANLAŞMALARINDA İNTERNET SATIŞ SINIRLAMALARINA İLİŞKİN REKABET KURULU KARARLARI
s. 113
1. 8.5.2008 Tarihli Antis I Kararı
s. 113
2. 24.10.2013 Tarihli Antis II Kararı
s. 116
3. 23.9.2010 Tarihli Yatsan Kararı
s. 116
4. 15.4.2010 Tarihli Marka Mağazacılık Kararı
s. 118
5. 22.08.2017 Tarihli BSH Kararı
s. 119
6. 15.2.2018 Tarihli Jotun Kararı
s. 120
VI. SONUÇ
s. 121
KAYNAKÇA
s. 123
Makaleye Ek - KISALTMALAR DİZİNİ
s. 124
Bottom Search Toolbar Highlight Text
Yükleniyor...