“Üst düzey kamu yöneticilerini atar ve görevlerine son verir.”(87)…
- İçindekiler
- Metin
- Referans kopyala
-
Git
: - Sayfaya Git
- Görüntüleme Ayarları
-
-
ᴀ⇣ Yazı karakterini küçült
Aşağıda bir kısmını gördüğünüz bu dokümana sadece Profesyonel + pakete abone olan üyelerimiz erişebilir.
1. Anayasa m. 104/9: “Üst Kademe Kamu Yöneticilerinin Atanmalarına Ilişkin Usul ve Esaslar”
Öncelikle Anayasa değişikliği kanunu metninde üst kademe kamu yöneticilerinin atanmalarına…
“Üst düzey kamu görevlilerinin atanmalarına ilişkin usul ve esaslar Cumhurbaşkanlığı kararnamesiyle düzenlenir.” Hükmünün ise 123. maddede yer alması öngörülmekteydi.…
Sonradan iki hüküm birleştirilerek Anayasa m. 104/9 şu şekli almıştır:…
“Üst kademe kamu yöneticilerini atar, görevlerine son verir ve bunların atanmalarına ilişkin usul ve esasları Cumhurbaşkanlığı kararnamesiyle düzenler.”…
“Üst kademe yöneticileri” 1982 Anayasası ile mevzuata kazandırılmış olan bir kavramdır.…
“MADDE 2. — Bu Kanun, kamu kurum ve kuruluşlarında Müsteşar, Müsteşar Yardımcısı, Genel Müdür, Başkan, Kurul Başkanı, Genel Müdür Yardımcısı, Daire Başkam, Büyükelçi, Vali, Kaymakam, Bölge Müdürü olarak atanabilecek kamu görevlileriyle Devlet Personel Başkanlığının teklifi ve Bakanlar Kurulu kararıyla tespit edilecek diğer üst kademe yöneticilerini kapsar.…
Adalet Bakanlığı personelinin bu Kanun kapsamına alınması Adalet Bakanlığının teklifi üzerine, Silahlı Kuvvetler personelinin bu Kanun kapsamına alınması ise Genelkurmay Başkanlığının teklifi üzerine, Bakanlar Kurulu Kararı ile olur.…
Cumhurbaşkanlığı Genel Sekreterliği ile Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığı İdari Teşkilatı üst kademe yöneticilerinin yurt içinde ve yurt dışında yetiştirilme usul ve esasları, Cumhurbaşkanlığı Genel Sekreterliği ile Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlık Divanı tarafından düzenlenir.”…
Kanun, üst kademe yöneticilerinin bir kısmını saydıktan sonra, Bakanlar Kurulu kararı…
Üst kademe yöneticileri kavramı anayasal bir kavram olarak 1982’den bu yana Anayasa’da…
Anayasa’nın 146. maddesinde Cumhurbaşkanının Anayasa Mahkemesi üyelerinin dört tanesini…
2017 değişiklikleriyle Anayasa m. 104/9’da kavram “Üst kademe kamu yöneticileri”…
Üst kademe kamu yöneticilerinin kimlerden oluşacağı CBK’nın mahfuz düzenleme alanına…
Yasamanın genelliği ilkesinden hareketle üst kademe kamu yöneticilerinin tespitinin…
Üst kademe kamu yöneticilerinin tespitinin yürütmeye ilişkin konular arasında yer…
Üst kademe kamu yöneticilerini tespit eden kanunun, CBK’dan önce çıkarılması halinde…
Üst kademe kamu yöneticileri ister CBK ile tespit edilsin isterse de Kanun ile düzenlensin,…
Özetleyecek olursak:…
1- Üst kademe kamu yönetcilerinin kimlerden oluştuğunun tespiti, hem kanunla hem…
2- Üst kademe kamu yönetcilerinin tespitini içeren kanun çıkarılmışsa, konuya ilşikin…
3- Üst kademe kamu yöneticilerinin atanmasına ilişkin usul ve esaslara dair kanun…
4- Üst kademe kamu yöneticilerinin yetiştirilme usul ve esasları Anayasanın 128/3…
Güncel mevzuatta konu 3 numaralı Üst Kademe Kamu Yöneticileri ile Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Atama Usûllerine Dair Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi ile…
“(1) Anayasanın 104 üncü maddesine göre yürütme yetkisinin sahibi olan Cumhurbaşkanı, atamaya yetkili amirlere ait yetkileri haizdir.…
(2) Bu Cumhurbaşkanlığı Kararnamesine ekli (I) sayılı cetvelde yer alan kadro, pozisyon ve görevlere Cumhurbaşkanı kararıyla, (II) sayılı cetvelde yer alan kadro, pozisyon ve görevlere Cumhurbaşkanı onayı ile atama yapılır. Bu
(3) Bu Cumhurbaşkanlığı Kararnamesine ekli (I) sayılı cetvelde yer alan kadro, pozisyon ve görevlerin boşalması hâlinde rektörler bakımından Yükseköğretim Kurulu Başkanı, diğerleri bakımından ilgili Cumhurbaşkanı yardımcısı veya bakan tarafından görevlendirme yapılabilir. Bu görevlendirmeler aynı gün Cumhurbaşkanlığına bildirilir.”…
(I) sayılı cetvele bakıldığında her ne kadar üst kademe kamu yöneticisi olarak sayılsa…
Anılan CBK’nın Görev Süresi başlıklı 4. maddesinde “(1) Bu Cumhurbaşkanlığı Kararnamesine ekli (I) sayılı cetvelde yer alanların görev süresi, atandıkları tarihte görevde bulunan Cumhurbaşkanının görev süresini geçemez. Cumhurbaşkanının görevi sona erdiğinde, bunların görevi de sona erer. Ancak bunlar, yerlerine atama yapılıncaya kadar görevlerine devam eder. Görev süreleri sona erenler, yeniden atanabilir. Bunlar, görev süreleri sona ermeden de Cumhurbaşkanınca görevden alınabilir.” hükmüne…
Nitekim 6/7/2019 tarih 30823 Sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 2019/159 sayılı Cumhurbaşkanlığı…
“Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası Başkanı (Guvernörü) Murat Çetinkaya, 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin ek 35 inci maddesi ile 3 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 2 nci maddesi gereğince görevinden alınmış…”…
1211 sayılı Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası Kanunu’nun 27. ve 28. maddelerinde…