BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç ve kapsam
(1) Bu Yönerge, Sağlık Bakanlığı’nın bağlı kuruluşu olan Türkiye Hudut ve Sahiller Sağlık Genel Müdürlüğü’nün merkez teşkilatını oluşturan birimlerin görevlerini, yetkilerini ve sorumluluklarını belirlemek amacıyla hazırlanmıştır. Genel Müdürlüğün merkez teşkilatını kapsar.
Dayanak
(1) Bu Yönerge 15/7/2018 tarihli ve 30479 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 4 sayılı Bakanlıklara Bağlı, İlgili, İlişkili Kurum ve Kuruluşlar ile Diğer Kurum ve Kuruluşların Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesine, 26/9/2011tarihli ve 659 sayılı Genel Bütçe Kapsamındaki Kamu İdareleri ve Özel Bütçeli İdarelerin Hukuk Hizmetlerinin Yürütülmesine İlişkin Kanun Hükmünde Kararnameye ve 7 /03/ 2012 tarihli ve 28226 sayılı Resmi Gazete’ de yayımlanan Sağlık Bakanlığı Bağlı Kuruluşları Hizmet Birimlerinin Görevleri ile Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmeliğin 15 nci maddesi gereğince düzenlenmiştir.
Tanımlar
(1) Bu Yönergede geçen;
a) Bakan: Sağlık Bakanını,
b) Bakanlık: Sağlık Bakanlığını,
c) Genel Müdür: Türkiye Hudut ve Sahiller Sağlık Genel Müdürünü,
ç) Genel Müdürlük: Türkiye Hudut ve Sahiller Sağlık Genel Müdürlüğünü,
d) Genel Müdürlük merkez teşkilatı: Genel Müdür, Genel Müdür Yardımcıları, Özel Kalem Birimi, hizmet birimi olarak daire başkanlıkları ile danışma ve denetim birimlerini,
e) Kadro standartları cetveli: Genel Müdürlüğün görevlerini etkin ve verimli bir şekilde yerine getirebilmesi için merkez hizmet birimlerinde gerekli kadroyu nitelik ve sayısal yönüyle gösteren çizelgeyi,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Merkez Teşkilatı, Görevler ve Yetkiler
Görevler
(1)Türkiye Hudut ve Sahiller Sağlık Genel Müdürlüğü’nün görevleri şunlardır;
a) Uluslararası önemi haiz halk sağlığı risklerinin ülkemize girmesini önlemek amacıyla, uluslararası giriş noktaları ve bunların gümrüklü alanlarında gerekli her türlü sağlık tedbirini almak veya aldırmak, halk sağlığını etkileyecek etkenlere karşı alınacak kontrol önlemlerinin standardını belirlemek, belgelendirmek ve denetlemek.
b) Uluslararası giriş noktalarında hac, göç veya seyahat gibi toplu nüfus hareketlerinde gerekli sağlık tedbirlerini almak veya aldırmak, riskli cenazelerin yurda girişine izin vermek.
c) Malî yılbaşında, sağlık resmi tarifesini belirlemek, bu gelirler ve diğer sağlık gelirleri ile para cezalarının tarh, tahakkuk ve tahsil işlemlerinin gerçekleştirilmesini sağlamak, gelirlerinden ülke sağlık hizmetlerine katkı sağlamak.
ç) Uluslararası nakil vasıtalarının ve bu vasıtalarda görevli personelin sağlık şartlarını belirleyerek sağlık raporlarıyla ilgili iş ve işlemleri düzenlemek.
d) Görev alanı ile ilgili olarak Dünya Sağlık Örgütü, Uluslararası Denizcilik Örgütü, Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü ve diğer ulusal ve uluslararası kuruluşlar ile işbirliği yapmak.
e) Uluslararası önemi haiz halk sağlığı riski olan ülkelere giden insanlara seyahat sağlığı hizmeti vermek.
f) Ulusal ve uluslararası sularda seyir eden gemilere uzaktan sağlık yardımı ve desteği vermek.
g) Uluslararası giriş noktalarında yapılması gereken tüm sağlık hizmetleri, sağlık denetimleri ve çevre sağlığı işlemlerini yürütmek, usul ve esaslarını belirlemek.
ğ) Kurum personelinin atama, nakil, özlük, ücret, emeklilik ve benzeri işlemlerini yürütmek.
h) Kurum hizmetlerinin gerektirdiği her türlü satın alma, kiralama, bakım ve onarım, arşiv, idarî ve malî hizmetleri yürütmek.
Genel Müdür ve görevleri
(1) Türkiye Hudut ve Sahiller Sağlık Genel Müdürü, Genel Müdürlüğün en üst amiridir. Genel Müdürlük hizmetlerini milli güvenlik ve sağlık politikalarına, kalkınma planlarına, yıllık programlara, ulusal ve uluslararası mevzuata uygun olarak yürütmek ve Genel Müdürlüğün faaliyet sahasına giren konularda diğer kurum ve kuruluşlarla işbirliği ve koordinasyonu sağlamakla görevli olup, Sağlık Bakanı'na karşı sorumludur.
(2) Genel Müdür, emri altındakilerin faaliyet ve işlemlerinden sorumlu olup; merkez ve bağlı birimlerin faaliyetlerini, işlemlerini ve hesaplarını denetlemek veya denetletmekle görevli ve yetkilidir. Genel Müdürlüğü, her kademedeki idari makamlar ve yargı organları nezdinde temsil eder veya ettirir.
(3) Genel Müdürlük merkez ve taşra teşkilatında, hizmetin yürütülmesi ve etkinliği için çalışma düzenini belirler. Genel Müdürlük hizmetlerinin daha etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesi için Genel Müdürlük hizmetleri kapsamındaki yönerge ve alt mevzuatta gerekli değişiklik ve düzenlemeleri yapar. Hizmetin yürütülmesi konusunda yeni bir birime ihtiyaç duyulması halinde oluşturulmasına, ihtiyaç kalmaması halinde ise kapanmasına onay verir.
Genel Müdür Yardımcısı ve görevleri
(1) Genel Müdür Yardımcısı, Genel Müdürlükteki hizmet birimlerinin yönetim ve koordinasyonunda Genel Müdüre yardımcı olur.
(2) Genel Müdürün emrinde, kendisine verilen görevleri ve yetkileri Genel Müdür adına yürütür ve kullanır. İş bölümü çerçevesinde kendisine bağlı birimlere gerekli emir ve talimatları verir, bunların uygulanmasını takip ve kontrol eder. Genel Müdür tarafından kendisine devredilen yetkileri kullanır.
Özel Kalem Birimi ve görevleri
(1) Özel Kalem Biriminin görevleri şunlardır;
a) Genel Müdürün resmi ve özel yazışmalarını yürütmek,
b) Genel Müdürün, Genel Müdürlük içerisindeki tüm birimlerle ilişkilerini düzenlemek,
c) Genel Müdürün her türlü protokol, tören, ziyaret, davet, karşılama, uğurlama, ağırlama, toplantı işlerini düzenlemek, yürütmek ve koordine etmek,
ç) Basına yönelik faaliyetlerini planlamak ve yürütmek,
d) Genel Müdür tarafından verilecek benzeri diğer görevleri yapmak.
Birimlerin ortak görevleri
(1) Genel Müdürlüğün merkez birimleri görevleri yanında şu görevleri de yürütürler:
a) Birim emrine verilen personelin etkin ve verimli çalışmasını sağlamak, bunun için uygulanacak hizmet içi eğitimin hedeflerini belirlemek ve bu doğrultuda eğitim gereksinimlerini bildirmek.
b) Birimin bütçe, plan ve yatırım programı ile faaliyet raporlarını hazırlamak.
c) Görev alanını ilgilendiren konularda mevzuatı araştırmak ve izlemek.
ç) Birimin ihtiyaçlarının tespiti ile ihtiyaçların giderilmesini sağlamak.
d) Taşınır mal kayıt ve kontrol işlemlerini yürütmek.
e) Harcama birimlerinin, 5018 sayılı Kanun gereğince bütçe işlemlerini gerçekleştirmek.
f) Birimde görevli personelin özlük işlerinin takibini yapmak.
g) Birimin evrak kayıt ve arşiv işlemlerini yürütmek.
ğ) Birimin faaliyetleriyle ilgili haftalık, aylık ve yıllık çalışma raporları ile istatistiki veriler hazırlamak.
h) Birimi ilgilendiren başvuruları değerlendirmek ve sonuçlandırılmasını sağlamak.
ı) Denetim elemanlarınca düzenlenen raporların gereğini yapmak.
i) Mevzuatla verilen görevler ile Genel Müdür tarafından verilen diğer benzer görevleri yapmak.
Merkez hizmet birimleri
(1) Türkiye Hudut ve Sahiller Sağlık Genel Müdürlüğünün hizmet birimi olan daire başkanlıkları ve görevleri şunlardır.
a) Türk Boğazları ve Sağlık Denetimleri Daire Başkanlığı:
1) Uluslararası önemi haiz halk sağlığı risklerine karşı uluslararası giriş noktalarında gereken sağlık kontrol önlemlerine ilişkin usul ve esasları belirlemek,
2) Montreux Sözleşmesi gereğince Türk Boğazlarında yapılacak sağlık denetimlerine ilişkin usul ve esasları belirlemek,
3) Sağlık denetleme merkezlerinde ve mobil denetim ekiplerinde yapılan sağlık denetimi iş ve işlemlerinin usul ve esaslarını belirlemek,
4) Uluslararası sefer yapan taşıtlar ile ulusal sefer yapan deniz taşıtlarında sağlık denetimlerine ilişkin usul ve esasları belirlemek,
5) Uluslararası sefer yapan taşıtlar ile ulusal sefer yapan deniz taşıtlarında gerekli sağlık şartlarını gösteren belgelerin usul ve esaslarını belirlemek, bu belgelerin düzenlenmesini, denetlenmesini sağlamak,
6) Uluslararası giriş noktalarında, Uluslararası Sağlık Tüzüğünde belirtilen standartların oluşturulması için ilgili kurum ve kuruluşlar ile işbirliği içerisinde gerekli çalışmaları yapmak,
7) Uluslararası giriş noktaları için Halk Sağlığı Acil Durum Eylem Planlarının hazırlanmasının ve güncellenmesini, yerel ve ulusal düzeyde diğer kurumlara ait planlarla entegre ve koordine edilmesini, eğitim ve tatbikatlarının yapılmasını sağlamak,
8) Uluslararası sefer yapan taşıtlar ve uluslararası giriş noktalarında vektör yönetimine yönelik hizmet verecek firmaları yetkilendirmek ve denetlemesini sağlamak.
9) Uluslararası çalışan taşıtların ve uluslararası giriş noktalarının sağlıklı koşullarda olması için yürütülen çevre sağlığı işlemlerin usul ve esaslarını belirlemek, ilgili diğer kurumlarla işbirliği yapmak,
10) Türk Boğazları başta olmak üzere deniz, liman ve karasularında halk sağlığı riski oluşturabilecek gemilerden kaynaklanan kirlilik ile ilgili , (sintine, balast, akaryakıt, çöp ve diğer atıklar) diğer kurumlarla işbirliği yapmak,
11) Uluslararası giriş noktalarında sıhhi ve gayrisıhhî müesseselerin sağlık koşullarının denetimlerinin yapılmasıyla ilgili kurumların koordinasyonu sağlamak.
12) Görev sahasında uluslararası önemi haiz halk sağlığı risklerine yönelik sürveyans çalışmalarını yürütmek,
13) Uluslararası Sağlık Tüzüğü ve Cenazelerin Nakli Anlaşması hükümleri gereğince yurda girişi yapılacak cenazelere ilişkin usul ve esasları belirlemek,
14) Sağlık denetleme merkezlerince uygulanan idari yaptırımlara ilişkin usul ve esasları belirlemek ve uygulanan idari yaptırımlara yapılan itirazları görevleri dâhilinde değerlendirmek ve karara bağlamak.
15) Ulusal ve uluslararası sefer yapan taşıtlarda bulunması gereken ilaç ve tıbbi donanımın standartlarını belirlemek,
16) Görev alanı dâhilinde, kurumsal tanıtım faaliyetlerini yürütmek, web sayfasındaki bilgileri güncellemek ve bilimsel çalışmaları desteklemek,
17) Dünya Sağlık Örgütü, Uluslararası Denizcilik Örgütü, Uluslararası Çalışma Örgütü, Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü ve diğer ulusal ve uluslararası kuruluşlar ile işbirliği yapmak, Avrupa Birliği süreci ve Genel Müdürlüğün dış ilişkileri ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
18) Uluslararası proje çalışmalarını planlamak, yürütmek ve koordinasyonunu sağlamak, ihtiyaç duyulan tercümeleri yapmak veya yaptırmak,
19) Uluslararası önemi haiz halk sağlığı risklerine yönelik erken uyarı- cevap sistemini kurmak çalışma usul ve esaslarını belirlemek.
20) Genel Müdür tarafından verilen benzeri görevleri yapmak,
b) Sağlık Hizmetleri Daire Başkanlığı:
1) Seyahat Sağlığı Merkezleri, Gemiadamları Sağlık Merkezleri ve Tele Sağlık Merkezinde yapılan tüm iş ve işlemlerin usul ve esaslarını belirlemek,
2) Seyahat sağlığı merkezlerinin aşı, ilaç ve gerekli diğer malzeme ihtiyacının temini sağlayarak, soğuk zincir uygulamasına ilişkin iş ve işlemlerin usul ve esaslarını belirlemek,
3) Gemiadamı sağlık muayenesi ile ilgili iş ve işlemlerin usul ve esaslarını belirlemek,
4) Gemiadamı sağlık raporu vermek isteyen sağlık kuruluşlarının yetkilendirilmesi ve denetimi ile ilgili iş ve işlemlerinin usul ve esaslarını belirlemek,
5) Gemiadamlarının ilkyardım ve tıbbi bakım eğitimleri ile ilgili iş ve işlemlerin usul ve esaslarını belirlemek.
6) Gemiadamlarına sağlık eğitimi verilmesini sağlamak,
7) Gemiadamlarına sağlık eğitimi verecek eğiticilerin eğitilmesi ile ilgili iş ve işlemlerin usul ve esaslarını belirlemek,
8) Ulusal ve uluslararası sularda seyir eden gemilerin yetkili personelinden gelebilecek tıbbi yardım taleplerinin karşılanması için gereken sağlık yardımı ve desteğinin verilmesi ile hizmetin birlikte yürütüleceği diğer kamu kurum ve kuruluşları arasındaki eşgüdüme ilişkin iş ve işlemlerin usul ve esaslarını belirlemek,
9) Uluslararası giriş noktalarında hac hizmetlerine yönelik sağlık kontrollerine ilişkin usul ve esasları belirlemek,
10) Uluslararası giriş noktalarında göçmenlerin ilk sağlık denetimi ve sonrasında uygulanacak sağlık tedbirlerine yönelik usul ve esasları ilgili kurumlarla birlikte belirlemek, göçmenlerin geldiği ülkelerdeki sağlık risklerini analiz ederek riskli durumlar konusunda ilgili kurum ve kuruluşları bilgilendirmek,
11) DSÖ’ce yayımlanan epidemiyolojik bültenler ile dünyada meydana gelen halk sağlığı tehditlerinin güncel olarak takip etmek. Bu bilgileri analiz edilerek yayımlanmasını ve görevli birimlere zamanında duyurulmasını sağlamak,
12) Görev alanı ile ilgili sürveyans çalışmalarını yürütmek,
13) Görev alanı dâhilinde, kurumsal tanıtım faaliyetlerini yürütmek, Genel Müdürlük web sayfasındaki bilgileri güncellemek ve bilimsel çalışmaları desteklemek,
14) Genel Müdür tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.
c) İnsan Kaynakları Daire Başkanlığı:
1) Genel Müdürlüğün insan gücü politikası ve planlaması konusunda çalışmalar yaparak belirlenecek kadro standardı ve hizmet öncelikleri gereğince, merkez ve taşra birimlerinde personel işe alımı, naklen atamaları ve görevlendirilmelerini yapmak,
2) Merkez ve taşra birimlerinde kadro, ihdas, iptal ve değişiklik teklifleri işlem ve çalışmalarının yapmak, kadroların rapor halinde ilgili birimlere sunmak,
3) Çalışanlara ait her tülü bilgi ve belgeyi elektronik ortamda personel bilgi sistemine kayıt etme işlemlerini yapmak, çalışanların özlük dosyasını tutarak gizliliğe ilişkin kuralları korumak,
4) Çalışanların emeklilik, borçlanma, hizmet birleştirilmesi, yıllık izin, sağlık izni, mazeret izni, günlük izin, ücretsiz izin ve yurt dışı izni ile ilgili işlemleri yürütmek,
5) Kurum çalışanların haklarında yapılan soruşturma ve inceleme sonuçlarına göre oluşan disiplin işlemleri ve diğer işlemlerin gereğini yerine getirmek. Kurum çalışanlarına ilişkin yargılanmaları takip ederek dosyalamak ve sonuçlandığında gereken işlemi yapmak,
6) Mal bildirim beyannamelerinin zamanında verilmesinin ve kontrollerinin yapılmasını sağlamak,
7) Birimlerin ihtiyacına göre kadro standartları ile kariyer planlaması yapmak ve yedekleme faaliyetlerini yürütmek,
8) Performans ve ödül yönetim sistemini oluşturmak,
9) Performans ve değerlendirme ölçütlerini ilgili birim ve kişilerle beraber belirleyerek güncellemesini yapmak,
10) Performans sonuçlarını analiz edip raporlamak, performans değerlendirme sonucu hakkında ilgili birim ve çalışana bilgi vermek,
11) Genel Müdürlüğün merkez ve taşra harcama birimlerindeki çalışanlarının; aylık, ek ödeme, fazla mesai, harcırah, prim ödemeleri gibi iş ve işlemlere ait evrakların kontrolü, düzenlenmesi ve ödemesi ile ilgili işleri yapmak,
12) Genel Müdürlük gerçekleştirme görevlilerini ve harcama yetkililerini; çalışan ücret ve ödemeler konusunda bilgilendirerek iş ve işlemleri koordine etmek,
13) Genel Müdürlük merkez ve taşra çalışanlarının bilgisinin arttırılması amacıyla; eğitim, hizmet içi eğitim, kurs, çalıştay ve seminerler düzenlemek, eğitim plan ve programlarını hazırlayarak yerini, zamanını ve sürelerini belirlemek, eğitimde kullanılacak görsel ve işitsel araçları saptamak,
14) Bilgi Edinme Hakkı Kanunu ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
15) Halkla ilişkilere yönelik faaliyetlerini planlamak ve yürütmek,
16) İş sağlığı ve güvenliği kapsamında her türlü koruyucu, önleyici ve düzeltici faaliyeti kapsayacak şekilde, çalışma ortamı gözetimi konusunda rehberlik yapmak,
17) İş sağlığı ve güvenliği kapsamında çalışma ortamının gözetimi, çalışanların sağlık gözetimi, işyerinde yapılan risk değerlendirmesi, işe giriş ve periyodik sağlık muayenesi sonuçları, iş kazası ve meslek hastalığı ile iş sağlığı ve güvenliğine ilişkin bilgilerin ve çalışma sonuçlarının kayıt altına almak,
18)İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili her türlü planlama ve koordinasyonun sağlamak,
19) Genel Müdür tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.
ç) Destek Hizmetleri Daire Başkanlığı:
1) Ülke sağlık hizmetlerine katkı sağlamak amacıyla Bakanlık veya ilgili kurumlar tarafından belirlenen sağlık kuruluşlarının malzeme, tefrişat, demirbaş, makine, teçhizat, tıbbi cihaz vb. ihtiyaçlarının temin edilmesine ilişkin satın alma süreçlerini gerçekleştirmek ve tahsis kapsamındaki sağlık tesislerine veya birimlere teslimini sağlamak,
2) Genel Müdürlük merkez ve bağlı tüm hizmet birimlerinin mal, malzeme, ekipman, araç- gereç, ilaç, aşı vb. ihtiyaçlarını karşılamak.
3) Genel Müdürlük merkez ve bağlı hizmet birimlerinde kullanılmakta olan malzeme, ekipman ve araç-gerecin bakım- onarım işlemlerini yürütmek ve tüm taşınırları hizmete hazır halde bulundurmak,
4) Genel Müdürlük merkez ve bağlı birimlerde ihtiyaç kapsamındaki hizmetleri planlamak, satın alma işlemlerini gerçekleştirmek ve işin ifasına ilişkin süreçleri takip etmek,
5) Genel Müdürlük taşınmazına kayıtlı tüm taşınmazların bakım- onarım ve tamirlerine ilişkin süreçleri yürütmek, tüm taşınmazları hizmete hazır halde bulundurmak ve değer tespit çalışmalarını yapmak,
6) Genel Müdürlük merkez ve bağlı hizmet birimlerinde kullanılmakta olan kara ve deniz araçlarının planlamasını yapmak, tamir ve bakım işlemlerini gerçekleştirerek hizmetin aksamaması için gerekli tüm tedbirleri almak,
7) Genel Müdürlük merkez ve bağlı hizmet birimlerinin aboneliğe yönelik (telefon, internet, doğalgaz, elektrik, su ) ihtiyaçlarının planlamasını yapmak ve hizmetin aksamaması için gerekli tedbirleri almak,
8) Genel Müdürlük merkez biriminde kullanılmakta olan taşıtların sevk ve idaresini yapmak,
9) Genel Müdürlük gelen- giden evrak ve kurum arşiv faaliyetlerini düzenlemek ve yürütmek ve koordine etmek,
10) Sivil savunma ve seferberlik hizmetlerini yürütmek, koordine etmek,
11) Genel Müdürlük merkez ve bağlı hizmet birimlerinin temizlik ve güvenlik hizmetlerini koordine etmek, Genel Müdürlüğe ait hizmet yerleriyle ilgili koruma ve güvenlik tedbirlerinin almak, koordine etmek,
12) Taşra Müdürlüklerinin iş ve işlemlerinin yürütülmesini sağlamak,
13) Genel Müdürlük merkez ve bağlı birimlerde bulunan lojman tahsislerine ilişkin işlemlerin sekretaryasını yapmak, tahsis edilen alanların tahsis işlemlerini gerçekleştirmek, tahliye süreçlerini takip etmek,
14) İlgili mevzuat çerçevesinde alımı yapılan mal, hizmet ve yapım işlemleri kapsamında muayene kabul, taşınır kayıt ve ödeme süreçlerini gerçekleştirmek, koordine etmek,
15) Genel Müdürlük ve bağlı hizmet birimleri kapsamında kullanılan kaynakların verimli olarak kullanılmasına ve tasarrufuna ilişkin süreçleri takip ve koordine etmek,
16) Genel Müdür tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.
d) Bilgi İşlem Birimi:
1) Genel Müdürlük bilgi işlem sistemlerini işletmek,
2) Bilgi işlem projeleri ile ilgili merkez ve taşra birimlerinin talebini işbirliği içerisinde yerine getirmek,
3) Genel Müdürlük bilgi işlem sistemlerinin temin, tesis, bakım ve onarım işlerini yapmak veya yaptırmak,
4) Genel Müdürlük bilgi işlem sistemlerinin veri ve bilgilerinin güvenliğini sağlamak,
6) Gelişen bilişim teknolojisini izlemek ve bunların Genel Müdürlük bünyesine aktarımı konusunda görüş ve önerilerde bulunmak,
7) Genel Müdürlük birimlerinde iş sürekliliğinin temini için, internet, telekomünikasyon ve bilgi sistemleri altyapısının sürekliliği ve güncel teknolojilere uygun hale getirmek,
8) Genel Müdür tarafından verilen benzeri görevleri yapmak,
(2) Merkez hizmet birimi olan daire başkanlıklarında hizmetin yürütülmesi ve etkinliği için daire başkanlıkları birimler şeklinde yapılandırılabilir. Daire başkanlıkları bünyesinde oluşturulan birimlerin iş bölümü ve çalışma düzeni ile birimler arasında işbirliğinin nasıl sağlanacağı ilgili daire başkanlığının teklifi, hukuk müşavirliğinin görüşü ve Genel Müdürün onayıyla belirlenir.
Danışma ve denetim birimleri
(1) Genel Müdürlüğün danışma ve denetim birimleri ve görevleri şunlardır.
a) Denetim Hizmetleri Birimi:
1) Kurumun merkez ve taşra teşkilatı çalışmalarına ilişkin yıllık denetim ve çalışma programını hazırlayarak, Genel Müdürün onayı sonrasında uygulamak,
2) Genel Müdürün onayı ile merkez ve taşra teşkilatı ile personelinin idari, mali ve hukuki işlemleri hakkında denetim, inceleme, araştırma, ön inceleme ve disiplin soruşturması yapmak,
3) Rehberlik, araştırma, denetim, inceleme ve soruşturma faaliyetlerinin sonuçlarına göre yapılacak işlemler ve alınacak önlemlere ilişkin önerileri Genel Müdüre sunmak,
4) Genel Müdür tarafından verilecek diğer görevleri yapmak,
b) Hukuk Müşavirliği:
1) Genel Müdürlüğün merkez ve merkez birimleri vasıtası ile taşra birimlerinden sorulan hukuki konular ile hukuki, mali ve cezai sonuçlar doğuracak işlemler hakkında görüş bildirmek,
2) Genel Müdürlüğün menfaatlerini koruyucu, anlaşmazlıkları önleyici hukukî tedbirleri zamanında almak, anlaşma ve sözleşmelerin bu esaslara uygun olarak yapılmasına yardımcı olmak,
3) Kurumun görev alanı ile ilgili kanun, tüzük ve yönetmelik taslakları ile diğer hukuki konular hakkında Genel Müdürlüğün görüşlerini belirlemek,
4) Genel Müdürlük, mevzuatını ve uygulamasını değerlendirmek, günün şartlarına göre geliştirmek, Genel Müdürlüğün görev alanı ile ilgili hazırlanacak yönerge, yönetmelik, tüzük ve kanun düzeyinde mevzuat çalışmalarını yürütmek,
5) Genel Müdürlüğün taraf olduğu uyuşmazlıklarla ilgili olarak her derecedeki idari makamlarda, adli, idari ve mali yargı organlarında, icra daireleri nezdinde Genel Müdürlüğü temsil etmek ve uyuşmazlıklar ile ilgili gerekli hukuki bilgi ve belgeleri ilgili birimlerden temin edip hazırlayarak sunmak,
6) Genel Müdürlük internet sitesinde yayımlanan Kurum mevzuatı ve ilgili mevzuatı güncellemek,
7) Kurumun görev alanı ile ilgili TBMM’ye verilen soru önergelerini koordinasyon içinde cevaplamak,
8) Kurum mevzuatı ve güncel mevzuat ile ilgili olarak merkez ve taşra personeline yönelik eğitimler düzenlenmesini koordine etmek,
9) 659 sayılı KHK ile hukuk birimlerine verilen diğer görevleri yapmak,
10) Genel Müdüre hukuki danışmanlık yapmak,
11) 4483 sayılı Kanun gereğince soruşturma iznine ilişkin kararları hazırlamak takibini yapmak,
12) Genel Müdür tarafından verilecek diğer görevleri yapmak,
c) İç Denetim Birimi:
1) Kurumun merkez ve taşra teşkilatının her türlü faaliyet ve işlemlerini denetlemek,
2) Kurum kaynaklarının ekonomiklik, etkililik ve verimlilik esaslarına göre yönetilip yönetilmediğini, nesnel risk analizlerine dayalı olarak değerlendirmek, rehberlik ve danışmanlık yapmak,
3) Risk analizlerine dayalı iç denetim plan ve programlarını hazırlamak, geliştirmek ve üst yöneticinin onayına sunmak,
4) Onaylanan denetim plan ve programlarının uygulanmasını sağlamak, denetim ve danışmanlık faaliyetlerini yürütmek, üst yönetici tarafından talep edilen ve görev alanına giren program dışı görevleri gerçekleştirmek,
5) Kurumun risk yönetimi, iç kontrol ve yönetişim süreçlerinin etkinlik ve yeterliliğini değerlendirmek,
6) İç denetim faaliyetleri sırasında tespit edilen veya iç denetim birimine intikal eden inceleme veya soruşturma yapılmasına gerek duyulan hususları üst yöneticinin bilgisine sunmak,
7) İç denetim faaliyetlerinin sonuçlarını izlemek,
8) İç denetim faaliyetlerinin değerlendirilmesi, kamu iç denetim standartları ve meslek ahlâk kurallarına uygun olarak yürütülmesi ve iç denetim faaliyetlerinin geliştirilmesi için kalite güvence ve geliştirme programı oluşturmak, uygulamak ve geliştirmek,
9) Kalite güvence ve geliştirme programı çerçevesinde yapılan değerlendirme sonuçlarını üst yöneticiye sunmak,
10) Yıllık iç denetim faaliyet raporunu hazırlamak ve üst yöneticiye sunmak,
11) İç denetim birim yönergesini ve işlem süreçlerini Kurulun düzenlemelerine uygun olarak hazırlamak ve geliştirmek,
12) İç denetim faaliyetlerinin sonuçları hakkında üst yöneticiye belirli aralıklarla bilgi sunmak, iç denetim alanındaki gelişmeler ve en iyi uluslararası uygulamalar konusunda bilgilendirmek,
13) Denetim raporlarının, raporlama standartları ile belirlenen usul ve esaslara uygunluğunu kontrol etmek ve bir örneğini iç denetim biriminde muhafaza etmek,
14) Üst Yönetici tarafından iç denetim faaliyeti ile ilgili olarak verilen diğer işlemleri yürütmek,
ç) Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı:
1) İç kontrol sisteminin kurulması, standartlarının uygulanması ve geliştirilmesi konularında çalışmalar yapmak, üst yönetimin iç denetime yönelik işlevinin etkililiğini ve verimliliğini artırmak için gerekli hazırlıkları yapmak,
2) Ön malî kontrol görevini yürütmek,
3) İzleyen iki yılın bütçe tahminlerini de içeren idare bütçesini, stratejik plan ve yıllık performans programına uygun olarak hazırlamak, Genel Müdürlük faaliyetlerinin bunlara uygunluğunu izlemek ve değerlendirmek,
4) Mevzuatı uyarınca belirlenecek bütçe ilke ve esasları çerçevesinde, ayrıntılı finansman programı hazırlamak ve hizmet gereksinimleri dikkate alınarak ödeneğin ilgili birimlere, ödenek gönderme belgesi ile gönderilmesini sağlamak,
5) Bütçe işlemlerini gerçekleştirmek, kayıtlarını tutmak, bütçe uygulama sonuçlarına ilişkin verileri toplamak, değerlendirmek,
6) Performans programı hazırlıklarının koordinasyonunu sağlamak, hazırlamak, sonuçlarının konsolide edilmesi çalışmalarını yürütmek,
7) Yatırım programı hazırlıklarının koordinasyonunu sağlamak, uygulama sonuçlarını izlemek ve yıllık yatırım değerlendirme raporunu hazırlamak, dış kaynaklı fonlara ulaşabilecek projelerin üretilmesini ve uygulamaya geçirilmesini sağlamak,
8) Bütçe uygulama sonuçlarını raporlamak; sorunları önleyici ve etkililiği artırıcı tedbirler üretmek,
9) Genel Müdürlük faaliyetlerinin bütçeye uygunluğunu izlemek ve değerlendirmek,
10) Genel Müdürlük hizmetlerinin geliştirilmesi ve performansla ilgili bilgileri harcama birimlerinden toplamak, analiz etmek ve yorumlamak,
11) Genel Müdürlüğün görev alanına giren konularda, hizmetleri etkileyecek dış faktörleri incelemek, kurum içi kapasite araştırması yapmak, hizmetlerin etkililiğini ve tatmin düzeyini analiz etmek ve genel araştırmalar yapmak,
12) Ulusal kalkınma strateji ve politikaları, yıllık program ve hükümet programı çerçevesinde Genel Müdürlüğün orta ve uzun vadeli strateji ve politikalarını oluşturmak üzere gerekli çalışmaları yapmak,
13) Genel Müdürlüğün stratejik planlama çalışmalarına yönelik bir hazırlık programı oluşturmak, stratejik planlama sürecinde ihtiyaç duyulacak eğitim ve danışmanlık hizmetlerini vermek veya verilmesini sağlamak ve stratejik planlama çalışmalarını koordine etmek, stratejik planlamaya ilişkin diğer destek hizmetlerini yürütmek,
14) Genel Müdürlüğün ve birimlerin belirlenen performans ölçütlerine uyumunu değerlendirip üstünlük ve zayıflıklarını tespit ederek Genel Müdüre sunmak,
15) Genel Müdürlüğün faaliyet raporunu hazırlamak,
16) Bilgi yönetimi yaparak, yönetimin daha rahat ve sağlıklı karar almasını sağlamak, istatistikî kayıt ve kontrol işlemlerini yapmak,
17)Yönetim bilgi sistemleri ile bu hizmetlerin ifası için altyapı oluşturulması, raporlama araçlarının temini ve yazılım geliştirmeye ilişkin hizmetleri yerine getirmek,
18) Gemi sağlık resmi tarifesinin belirlenmesini sağlamak.
19) İlgili mevzuatı çerçevesinde Genel Müdürlüğün gelirlerini tahakkuk ettirmek, gelir ve alacaklarının takip, tahsil ve iade işlemlerini yürütmek,
20) Giderleri ve borçları hak sahiplerine ilgili mevzuatı çerçevesinde ödemek,
21) Genel Müdürlüğün muhasebe hizmetlerini yürütmek,
22) Para ve parayla ifade edilebilen değerler ile emanetleri almak, saklamak ve ilgililere vermek veya göndermek.
23) Mal yönetim dönemine ilişkin icmal cetvellerini hazırlamak.
24) Malî kanunlarla ilgili diğer mevzuatın uygulanması konusunda Genel Müdüre ve harcama yetkililerine gerekli bilgileri sağlamak ve danışmanlık yapmak,
25) Genel Müdür tarafından verilen benzeri görevleri yapmak,
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Standart kadrolar
(1) Türkiye Hudut ve Sahiller Sağlık Genel Müdürlüğü merkez teşkilatı birimlerinin kadro standartları Ek-1 sayılı cetvelde, gösterilmiştir.
(2) Genel Müdürlük merkez hizmet birimlerinin bu Yönerge ekinde yer alan Ek-1 sayılı cetvelde, gösterilen personel standartlarında, birimin hizmet yükünün, görev fonksiyonlarının ve bulunduğu yerdeki hizmeti etkileyen şartların değişmesi gibi gerektirici sebeplere bağlı olarak değişiklikler yapılabilir. Standart kadrolarda yapılacak değişiklik ilgili Genel Müdür Yardımcısı başkanlığında, İnsan Kaynakları Daire Başkanı, Hukuk Müşaviri ile kadro standardı değiştirilecek birimin bağlı bulunduğu merkez birim amirlerinin katılımı ile oluşturulacak komisyon kararı ve Genel Müdür onayını müteakip uygulamaya konulur.
İş tanımları
(1) Türkiye Hudut ve Sahiller Sağlık Genel Müdürlüğü merkez teşkilatı birimlerinde görev yapan personelin iş tanımları Ek-2 sayılı cetvelde gösterilmiştir.
Yürürlük
(1) Bu Yönerge onay tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
(1) Bu Yönerge hükümlerini Sağlık Bakanı yürütür.