Sayı : 16946376/204081
Konu : Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü Çalışma Yönergesi
BAKANLIK MAKAMINA
10 Temmuz 2018 tarihli ve 30474 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren 1 numaralı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 97 nci, 99 uncu ve 100 üncü maddeleri ile 15 Temmuz 2018 tarihli ve 30479 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren 4 numaralı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 798 inci maddesi hükümleri uyarınca Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü Çalışma Yönergesi hazırlanmıştır.
Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğünün çalışma esasları ile görev tanımları ve süreçlerinin belirlendiği toplam (21) madde ve (1) adet teşkilat şemasından oluşan Yönergenin uygulamaya konulması,
08/08/2018 tarihli ve 16946376/139451 sayılı Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü Yönergesinin yürürlükten kaldırılması hususlarını,
Olur’larınıza arz ederim.
Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü Çalışma Yönergesi
BİRİNCİ BÖLÜM
AMAÇ KAPSAM HUKUKİ DAYANAK VE TANIMLAR
Amaç
(1) Bu Yönergenin amacı, Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğünün teşkilatını, görevlerini, çalışma esaslarını, görev tanımlarını ve işlem süreçlerini belirlemektir.
Kapsam
(1) Bu Yönerge, Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğünün teşkilatını, görevlerini, çalışma esaslarını, görev tanımlarını ve işlem süreçlerini kapsar.
Hukuki dayanak
(1) Bu Yönerge, 9 Temmuz 2018 tarihli ve 30473 3. mükerrer sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren 703 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamesinin, 10 Temmuz 2018 tarihli ve 30474 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren 1 numaralı ile 15 Temmuz 2018 tarihli ve 30479 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren 4 numaralı Cumhurbaşkanlığı Kararnamelerinin ilgili maddeleri ve bu kararnameler kapsamında İçişleri Bakanlığı ile 02 Ağustos 2018 tarihinde imzalanan protokole dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
(1) Bu Yönergede geçen;
a) Bakanlık: Çevre ve Şehircilik Bakanlığını,
b) Bakan: Çevre ve Şehircilik Bakanını,
c) Bakan Yardımcısı: Genel Müdürlüğün bağlı olduğu Bakan Yardımcısını,
ç) Genel Müdürlük: Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğünü,
d) Genel Müdür: Yerel Yönetimler Genel Müdürünü,
e) Genel Müdür Yardımcısı: Yerel Yönetimler Genel Müdür Yardımcılarını,
f) Daire Başkanı: Belediyeler ve Birlikler Daire Başkanlığı, Eğitim Hizmetleri ve Dış İlişkiler Daire Başkanlığı, Mevzuat ve Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı, Personel Hizmetleri Daire Başkanlığı, Projeler ve Teknik Hizmetler Daire Başkanlığı ile Yönetim Hizmetleri Daire Başkanlığını,
g) Uzman/Uzman Yardımcısı: Çevre ve Şehircilik Uzmanlığı Yönetmeliğine göre istihdam edilen Çevre ve Şehircilik Uzmanı ve Çevre ve Şehircilik Uzman Yardımcılarını,
ğ) Şube Müdürü: Genel Müdürlükte çalışan şube müdürlerini,
h) Çalışma Programı: Genel Müdürlüğün bir yıl içerisinde yürüteceği faaliyetlerin yer aldığı raporu,
ı) İşlem Süresi: Genel Müdürlüğün görevleri ile ilgili bir evrakın, Genel Müdürlük evrakına girdikten sonra, Genel Müdür, Genel Müdür Yardımcısı veya Daire Başkanı imzasıyla Genel Müdürlükten çıkışma kadar geçen iş gününü,
i) Yerel Yönetim: İl özel idareleri ile üyeleri il özel idarelerinden ve köylerden oluşan mahalli idare birlikleri dışında kalan mahalli idareyi;
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
TEŞKİLAT, GÖREV VE YETKİLER
Teşkilat
(1) Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü teşkilatı, Genel Müdürün emir ve gözetiminde iki genel müdür yardımcılığı, altı daire başkanlığı ve on yedi şube müdürlüğünden oluşur.
(2) Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü teşkilatı ekli şemada gösterilmiştir.
(3) İş yoğunluğu fazla olan daire başkanlıklarının iş ve işlemlerini yürütmek üzere ikinci bir daire başkanı görevlendirilebilir.
Görevler
(1) Genel Müdürlüğün görevleri aşağıda belirtilmiştir:
a) Yerel yönetimlerin iş ve işlemlerine dair çeşitli kanun, kanun hükmünde kararname, Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi ve diğer düzenleyici işlemlerle Bakanlığa verilmiş olan görev ve hizmetleri yapmak, yaptırmak, takip etmek, geliştirmek ve sonuçlandırmak,
b) Yerel yönetimlerin yatırım ve hizmetlerinin kalkınma planları ile yıllık programlara uygun şekilde yapılmasını gözetmek,
c) Yerel yönetimlerin geliştirilmesi amacıyla araştırmalar yapmak, yaptırmak, istatistiki bilgileri toplamak, değerlendirmek, yayımlamak ve mahalli hizmetlerle ilgili standartları belirlemek,
ç) Yerel yönetimlerle ilgili her türlü eğitim çalışmasını planlamak, koordine etmek, yapmak veya yaptırmak,
d) Yerel yönetimlerin norm kadro ilke ve standartlarını tespit etmek,
e) Yerel yönetimlerin teşkilat, araç ve kadro standartlarını tespit etmek,
f) Bakanlık bütçesinde yer alan yerel yönetimlere yardım ödeneğinin, ilgili mevzuatın öngördüğü şekilde ve Bakanlığın yetkisi içinde dağıtılmasını ve idaresini sağlamak, takip ve kontrol etmek,
g) Yerel yönetimler ile ilgili mevzuatı hazırlamak ve diğer kurumlarca hazırlanan mevzuatı yerel yönetimlerin görev ve yetkileri açısından izlemek,
ğ) Yerel Yönetimlerin yurtdışı ilişkilerini koordine etmek,
h) Bakan ve Bakan Yardımcısı tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
Genel Müdürün görev ve yetkileri
(1) Genel Müdürün görev ve yetkileri aşağıda belirtilmiştir:
a) Bu Yönergenin 6 ncı maddesinde belirtilen görevlerin yerine getirilmesini sağlamak,
b) Görevlerin etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesi ve geliştirilmesi için gerekli tedbirleri almak,
c) Genel Müdür Yardımcıları, Daire Başkanları, Çevre ve Şehircilik Uzmanları ve Şube Müdürleri arasında görev ve iş bölümü yapmak, personelin çalışma yerlerini belirlemek,
ç) Bakanlık adına yerel yönetimlerle ilgili yurt içinde veya yurt dışındaki toplantılara katılımı sağlamak,
d) Kanun ve yönetmeliklerle belirlenen esas ve usuller çerçevesinde Genel Müdürlük personelinin disiplin amiri olarak, disiplin iş ve işlemlerini düzenlemek,
e) Genel Müdürlük personelinin çalışmalarını izlemek, performansını ölçmek, denetlemek ve değerlendirmek,
f) Harcama yetkilisi sıfatıyla bu yetkisini gerektiğinde uygun gördüğü kişilere devretmek ve gerçekleştirme görevlilerini belirlemek,
g) 10/12/2003 tarih ve 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununun 41 inci maddesine göre hazırlanan faaliyet raporlarını değerlendirerek, genel faaliyet raporunu hazırlamak,
ğ) Görevlerin Bakanlığın genel hizmet politikalarına ve mevzuat hükümlerine uygun olarak yürütülmesi ve geliştirilmesini sağlamak,
h) Bakanın ve Bakan Yardımcısının vereceği diğer görevleri yapmak.
Genel Müdür Yardımcısının görev ve yetkileri
(1) Genel müdür yardımcısının görev ve yetkileri aşağıda belirtilmiştir:
a) Görev dağılımına uygun olarak kendisine verilen görev ve hizmetleri yürütmek,
b) Genel müdürlüğün daha etkin ve verimli hizmet yürütebilmesi için görev alanına giren konularda çalışmalar yapmak ve Genel Müdüre teklifte bulunmak,
c) Genel Müdürlük bünyesinde mevzuat, plan ve program hazırlık çalışmalarını yürütmek,
ç) Kendisine verilen görevlerin mevzuata, Bakanlığın genel hizmet politikalarına, Genel Müdürlüğün amaçlarına ve Genel Müdürün emirlerine uygun olarak verimli ve etkin bir biçimde yürütülmesini sağlamak,
d) Genel Müdür tarafından verilen diğer işleri yapmak.
Daire Başkanının görev ve yetkileri
(1) Daire Başkanının görev ve yetkileri aşağıda belirtilmiştir:
a) Kendisine bağlı Uzmanların ve birimlerin çalışma esasları ile programlarını hazırlayıp Genel Müdürün onayına sunmak, uygulanmalarını sağlamak, izlemek, denetlemek ve sonuçlarını değerlendirmek, gerektiğinde etkinlik ve verimliliğin artırılması amacıyla Genel Müdüre tekliflerde bulunmak, diğer Daire Başkanları ile işbirliği yaparak görevlerin yürütülmesini sağlamak,
b) Dairesine ait görevlerin mevzuata uygun olarak zamanında ve eksiksiz bir şekilde yerine getirilmesini sağlamak,
c) Görev alanına giren konularla ilgili genelgelerin hazırlanmasını sağlamak,
ç) Dairesinde uyumlu bir çalışma ortamı sağlamak,
d) Personelin izin işlerini planlamak ve zamanında kullanılmasını sağlamak,
e) Bakanlık stratejik planında ve faaliyet raporunda yer alan dairesi ile ilgili işlerin zamanında bitirilmesini sağlamak,
f) Personelin iş tutumu ve davranışlarını takip edip değerlendirmesini yapmak, ödüllendirilmesi için teklifte bulunmak, gerekli hallerde yetkisi içindeki disiplin cezalarını vermek,
g) Genel Müdürlük çalışma programının dairesine ait bölümünü hazırlamak,
ğ) Dairenin görevleri ile ilgili toplantılara katılmak,
h) Kendisine verilen görevlerin düzenli, verimli, süratli ve etkin bir şekilde yerine getirilmesini sağlamak,
ı) Daire Başkanları daireleri ile ilgili iş ve işlemler ile amirlerinin vereceği benzer işleri doğrudan Uzmanlar ve Şube Müdürleri aracılığıyla yürütür.
i) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
Uzman ve Uzman Yardımcılarının görev ve yetkileri
(1) 22.12.2011 tarihli ve 28150 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren Çevre ve Şehircilik Uzmanlığı Yönetmeliğinin 30 ve 31 inci maddelerinde yer alan Uzman ve Uzman Yardımcılarına verilen görev ve sorumlulukları yerine getirmek.
(2) Daire Başkanı ve üstü yöneticiler tarafından verilen benzer görevleri yapmak.
Şube Müdürünün görev ve yetkileri
(1) Şube Müdürünün görev ve yetkileri aşağıda belirtilmiştir:
a) Genel Müdürlük çalışma programının şubesine ait bölümünü hazırlamak,
b) Şubesinin çalışmalarını mevzuata, Bakanlığın genel hizmet politikasına, daire Başkanının emirlerine ve birimin çalışma programına göre yönetmek,
c) Şube personelinin disiplin ve işbirliği içinde çalışmasını sağlamak, aralarında görev dağılımını yapmak ve denetlemek,
ç) Şubeye iletilen konuların zamanında incelenip sonuca bağlanmasını ve gereken işlemlerin yapılmasını sağlamak,
d) Şubeye gelen mevzuat taslaklarını incelemek ve görüş bildirmek,
e) Hizmetlerin geliştirilmesi yönünde uygulamada karşılaşılan sorunları ortadan kaldıracak tekliflerde bulunmak,
f) Personelin eğitimini ve yetiştirilmesini sağlamak,
g) Şube personeline gerekli gördüğü hallerde yetkisi içindeki disiplin cezalarını vermek,
ğ) Yazışmaların “Resmî Yazışmalarda Uygulanacak Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik” hükümlerine uygun olarak yapılmasını sağlamak,
h) Memurların mesaiye riayetlerini izlemek,
ı) Bürolardaki makine, cihaz, araç, gereç ve demirbaş eşyanın bakımlı ve çalışır bir şekilde bulunmasını sağlamak için gerekli tedbirleri almak,
i) Daire Başkanı tarafından verilen diğer görevleri yerine getirmek.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
DAİRE BAŞKANLIKLARI
Daire başkanlıkları
(1) Genel Müdürlüğe bağlı Daire Başkanlıkları aşağıda gösterilmiştir.
1- Belediyeler ve Birlikler Daire Başkanlığı
2- Eğitim Hizmetleri ve Dış İlişkiler Daire Başkanlığı
3- Mevzuat ve Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
4- Personel Hizmetleri Daire Başkanlığı
5- Projeler ve Teknik Hizmetler Daire Başkanlığı
6- Yönetim Hizmetleri Daire Başkanlığı
Belediyeler ve Birlikler Daire Başkanlığı
(1) Belediyeler ve Birlikler Daire Başkanlığı; Birlikler ve Yardımlar Şube Müdürlüğü, Faaliyet Raporları ve İstatistik Şube Müdürlüğü, İdari İşlemler Şube Müdürlüğü ile Mali İşlemler Şube Müdürlüğünden oluşur.
(2) Belediyeler ve Birlikler Daire Başkanlığının görevleri şunlardır:
a) Yerel yönetim birliklerinin kurulması konusundaki iş ve işlemleri yürütmek, (İşlem Süresi: 10 gün)
b) Yerel yönetimlerden birden fazla ilin üyesi olduğu birliklerin meclis kararları ve tüzük değişikliklerinin onaylanması işlemlerini yürütmek, (İşlem Süresi: 5 gün)
c) 4734, 4735 ve 2886 sayılı Kanunlar kapsamında birliklerce yapılan ihaleler neticesinde ihaleden yasaklaması gereken yükleniciler hakkında gereken işlemleri yürütmek, (İşlem Süresi: 10 gün)
ç) Yerel yönetim birliklerinin şirket kurma iş ve işlemlerini yürütmek, (İşlem Süresi: 15 gün)
d) Merkezi yönetim bütçesinden yerel yönetimlere aktarılacak yardımlarla ilgili iş ve işlemleri yürütmek, (İşlem Süresi: 5 gün)
e) Yerel yönetimlerce hazırlanan projelerden uygun olan yardım taleplerini ilgili bakanlıklara bildirmek ve bu yardımlara ilişkin olarak gönderilen ödeneklerin ilgili yerel yönetime aktarılması için gereken onay işlemlerini yürütmek, (İşlem Süresi: 5 gün)
f) Yerel yönetimler tarafından hazırlanacak faaliyet ve performans raporları hakkında standartları belirlemek, (İşlem Süresi: Sürekli)
g) 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununun 41 inci maddesi gereğince Bakanlığa gönderilen yerel yönetimlerin faaliyet raporları ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek, (İşlem Süresi: 15 gün)
ğ) Yerel yönetimlerin mali raporlarının konsolidasyonu konusundaki iş ve işlemleri yürütmek, (İşlem Süresi: 15 gün)
h) Yerel yönetimlere genel bütçe vergi gelirlerinden pay verilmesine ilişkin işlemlerin yürütülmesinde Türkiye İstatistik Kurumu, İller Bankası ve Hazine ve Maliye Bakanlığı arasında koordinasyonu sağlamak ve bununla ilgili işlemleri yürütmek, (İşlem Süresi: 10 gün)
ı) Belediyeler tarafından kurulacak şirket ve bütçe içi işletmelere ilişkin verileri toplamak ve bunlarla ilgili istatistik üretmek, (İşlem Süresi: Sürekli)
i) 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ve ilgili yerel yönetimler mevzuatı çerçevesinde oluşturulan raporları ilgili mercilere sunmak, (İşlem Süresi: Sürekli)
j) Yerel yönetimlerin performans ölçüm kriterlerinin belirlenmesi ve uygulanması ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek, (İşlem Süresi: Sürekli)
k) Yerel yönetimlerin iş ve işlemlerinden istatistiki veri olarak toplanacakları tespit ederek standardını oluşturmak, (İşlem Süresi: Sürekli)
l) Yerel yönetimlerle ilgili her türlü istatistiki verileri toplamak, değerlendirmek, raporlamak ve yayımlamak, (İşlem Süresi: Sürekli)
m) Yerel yönetimlerin seçilmiş personeli ile ilgili istatistiki çalışmaları yürütmek, (İşlem Süresi: Sürekli)
n) 8/9/1983 tarih ve 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu, 4/1/2002 tarih 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu ve 5/1/2002 tarih ve 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu uyarınca belediyelerin ihaleden yasaklama talepleri doğrultusunda ihaleden yasaklama işlemlerini yürütmek, (İşlem Süresi: 7 gün)
o) 5/1/1961 tarih ve 237 sayılı Taşıt Kanunu kapsamında belediyelerin yurtdışı araç hibeleriyle (ambulans, itfaiye-kurtarma) ilgili işlemleri yürütmek, (İşlem Süresi: 10 gün)
ö) Araç standartları ile ilgili iş ve işlemleri yapmak,
p) Tasarruf tedbirleri gereğince belediyelerin harcama izinlerine ilişkin işlemleri yürütmek, (İşlem Süresi: 5 gün)
r) Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığından gelen su protokollerine uygun görüş verilmesine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek. (İşlem Süresi: 5 gün)
s) Belediye kurulması, birleşme ve katılma ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek, (İşlem Süresi: 10 gün)
ş) Belediyeler ve bağlı kuruluşlarının görev ve hizmetlerinin gerektirdiği giderleri karşılamak için 03/07/2005 tarih ve 5393 Belediye Kanunu kapsamında borçlanma işlemlerini yürütmek, (İşlem Süresi: 7 gün)
t) Belediyeler ve bağlı kuruluşları tarafından şirket kurulması için gereken Cumhurbaşkanı kararı alınması ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek, (İşlem Süresi: 15 gün)
u) Belediyeler tarafından kurulacak bütçe içi işletmeler ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek, (İşlem Süresi: 10 gün)
ü) 5393 sayılı Kanunun 18, 25ve 26 ncı maddeleri çerçevesinde belediye meclislerinin, belediyelere bağlı şirketler üzerinde yapacakları denetimlerin usul ve esaslarını belirlemek, (İşlem Süresi: Sürekli)
v) Belediye şirketlerinin harcama usul ve esaslarını belirlemek, (İşlem Süresi: Sürekli)
y) Belediye taşınmazlarının tahsisine dair iş ve işlemleri yürütmek,
z) Yap-İşlet-Devret ve İmtiyaz Sözleşmelerine dair iş ve işlemleri yürütmek,
aa) Görev alanına giren konularla ilgili olarak gelen dilekçeleri cevaplandırmak, (İşlem Süresi: 7 gün)
bb) Arşivleme ve diğer görevler, (İşlem Süresi: Sürekli)
cc) Açılan davalarla ilgili savunmaya esas olmak üzere verilen süre içinde cevap hazırlamak.
Eğitim Hizmetleri ve Dış İlişkiler Daire Başkanlığı
(1) Eğitim Hizmetleri ve Dış İlişkiler Daire Başkanlığı; AB ve Uluslararası Fonlar Şube Müdürlüğü, Dış İlişkiler Şube Müdürlüğü ile Yerel Yönetim Eğitim Hizmetleri Şube Müdürlüğünden oluşur.
(2) Eğitim Hizmetleri ve Dış İlişkiler Daire Başkanlığının görevleri şunlardır:
a) AB’ye giriş öncesi ve giriş sonrası kullandırılan fonlarla ilgili gerekli araştırmaları yaparak, yerel yönetimlerin yararlanabileceği fonları araştırmak ve tespit etmek, (İşlem Süresi: Sürekli)
b) AB fonları ve uluslararası fonların kullanımı konusunda hazırladığı dokümanların Genel Müdürlüğün internet sayfasında yayımlanmasını sağlamak, (İşlem Süresi: Sürekli)
c) Yerel yönetimlerden bu fonlara müracaat edenlerin iş ve işlemlerini ulusal ve uluslararası kuruluşlar nezdinde takip etmek, (İşlem Süresi: Sürekli)
ç) Fonların kullanım sonrası takibini yaparak sonuçlarını izlemek, (İşlem Süresi: Sürekli)
d) Genel Müdürlüğün görevlerini daha etkili ve verimli şekilde yürütebilmesi için dış kaynaklı kredi veya hibe imkânlarını araştırmak ve değerlendirmek, (İşlem Süresi: Sürekli)
e) Genel Müdürlüğün önerdiği dış kaynaklı projelerin proje fişlerini, iş tanımlarını hazırlamak, bu projelerin ihale, danışman seçimi vb. işlerinin sekretarya hizmetlerini yürütmek, projeler için verilen teklifleri değerlendirerek raporlamak, (İşlem Süresi:30 gün)
f) Yerel yönetimlerin yabancı ülke yerel yönetimleri ile kardeş kent ilişkisi kurma iş ve işlemlerini yürütmek, (İşlem Süresi: 10 gün)
g) Yerel yönetimlerin uluslararası kuruluşlara üye olmaları ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek, (İşlem Süresi: 10 gün)
ğ) Uluslararası festivallerle ilgili iş ve işlemleri yürütmek, (İşlem Süresi: 10 gün)
h) Yerel yönetimlerden yurtdışına, yurtdışından yerel yönetimlere yapılan ziyaretlerle ilgili iş ve işlemleri yürütmek, (İşlem Süresi: 10 gün)
ı) Avrupa Konseyi Yerel ve Bölgesel Demokrasi Sürekli Komitesi ve alt komiteleri ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek, (İşlem süresi: sürekli)
i) Avrupa Konseyi Yerel ve Bölgesel Yönetimler Kongresi Ulusal Heyetinin oluşturulması ile ilgili iş ve işlemleri tespit etmek, (İşlem süresi: İki yılda bir)
j) Avrupa Konseyi Yerel ve Bölgesel Yönetimler Kongresi Genel Kurullarına Bakanlığımız adına katılım sağlayarak genel kurul gündemini takip etmek, (İşlem süresi: Yılda üç kez, 10 gün)
k) Avrupa Konseyi Yerel ve Bölgesel Yönetimler Kongresi Ulusal Heyetinin sekretarya hizmetlerini yürütmek, (İşlem süresi: Sürekli)
l) Avrupa Konseyi Yerel ve Bölgesel Yönetimler Kongresi tarafından ülkemize yapılan izleme ziyaretlerinin programlanması ve uygulanması ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek, (İşlem süresi: Ortalama iki yılda bir, 10 gün)
m) Avrupa Birliği ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek, (İşlem Süresi: Sürekli)
n) Yerel yönetimlerin personeli ile ilgili yürütülecek hizmet içi eğitimler ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek, (İşlem Süresi: Sürekli)
o) Genel Müdürlük personelinin hizmet içi eğitim planlamasını Bakanlık Eğitim Ve Yayın Dairesi Başkanlığı ile birlikte yapmak ve uygulamak, (İşlem Süresi: 10 gün)
ö) Birlik, dernek, vakıf ve benzeri kuruluşların yerel yönetim personeline yönelik yapacakları eğitim faaliyetleri ile ilgili olarak iş ve işlemleri yürütmek, (İşlem Süresi: 15 gün)
p) Yerel yönetimlerin yıllık eğitimleriyle ilgili doküman ve materyalleri hazırlamak, (İşlem Süresi: Sürekli)
r) Arşivleme ve diğer görevler, (İşlem Süresi: Sürekli)
s) Açılan davalarla ilgili savunmaya esas olmak üzere verilen süre içinde cevap hazırlamak.
Mevzuat ve Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
(1) Mevzuat ve Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı; Mevzuat Geliştirme ve İzleme Şube Müdürlüğü ve Standart Geliştirme Şube Müdürlüğünden oluşur.
(2) Mevzuat ve Strateji Geliştirme Daire Başkanlığının görevleri şunlardır:
a) Yerel yönetimler ile ilgili mevzuat çalışmalarını yaparak bunların yürürlüğe girmesi için gerekli işlemleri yürütmek, (İşlem Süresi: Sürekli)
b) Bakanlık birimleri ile diğer bakanlıklar ve kamu kurum ve kuruluşlarından gelen yeni hazırlanacak veya değişiklik yapılacak mevzuatlara ilişkin görüş bildirme işlemlerini yürütmek, (İşlem Süresi: 15 gün).
c) Yerel yönetimlerle ilgili mevzuatın uygulanması hususunda ortaya çıkacak tereddütleri gidermek üzere görüş oluşturmak, (İşlem Süresi: 15 gün)
ç) Yerel yönetimler ve bağlı kuruluşları ile yerel yönetimlerin kurdukları bildiklerce hazırlanan mevzuat metinleri hakkında, bunlar yürürlüğe girmeden önce mevzuat gereği alınması gereken diğer kurum ve kuruluşların görüşleri ile ilgili koordinasyonu sağlamak, (İşlem Süresi: 15 gün)
d) Yürürlükte olan yerel yönetimler mevzuatının uygulanmasını izlemek ve değerlendirmek ve mevzuat değişikliğine ilişkin önerilerde bulunmak ve proje teklifleri sunmak, (İşlem Süresi: Sürekli)
e) Yerel yönetimleri ilgilendiren konularda, gerektiğinde diğer birimlerle koordine ederek genelgelerin hazırlanması ve yayımlanması ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek, (İşlem Süresi: 15 gün)
f) Yerel yönetim mevzuatı iş ve işlemlerine ilişkin valilikler, diğer bakanlıklar ile kamu kurum kuruluşlarınca tereddüde düşülen konularda görüş verilmesi işlemlerini yürütmek, (İşlem Süresi:20 gün)
g) Genel Müdürlüğün stratejik planının ve performans programının hazırlanması ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek, (İşlem Süresi: Yıllık)
ğ) Ulusal ve uluslararası alanda yerel yönetimlerle ilgili gelişmeleri izlemek ve yerel yönetimler tarafından sunulan hizmetleri değerlendirmek, (İşlem Süresi: Sürekli)
h) Yerel yönetimler tarafından sunulan hizmetlerin standart çalışmalarını yaparak uygulamaya ilişkin iş ve işlemleri takip etmek ve sonuçlarını izlemek, (İşlem Süresi: Sürekli)
ı) 10/3/ 2006 tarih ve 26104 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliğinin 7 nci maddesinin dördüncü fıkrasına göre il özel idareleri, belediyeler ve mahalli idare birliklerinin bütçelerinin kurumsal kodlarını belirlemek ve duyurmak, (İşlem Süresi: Yıllık)
i) Genel Müdürlük personelinin performans ölçütlerini belirlemek ve bununla ilgili iş ve işlemleri yürütmek, (İşlem Süresi: 15 gün)
j) Kurum ve kuruluşlarca düzenlenen toplantılara personel görevlendirme işlemlerini yapmak, (İşlem Süresi: Sürekli)
k) Genel Müdürlük faaliyetleriyle ilgili rapor ve brifingleri hazırlamak, (İşlem Süresi: Sürekli)
l) Turizm alanları etüt çalışmaları ve balıkçı barınakları hakkında yerel yönetimlerin görüşünü alarak Bakanlık görüşünü oluşturmak, (İşlem Süresi: 15 gün)
m) Genel Müdürlüğe intikal eden soru önergeleri ile ilgili iş ve işlemleri yapmak,
n) Görev alanına giren konularla ilgili olarak gelen dilekçeleri cevaplandırmak, (İşlem Süresi: 7 gün)
o) Arşivleme ve diğer görevler, (İşlem Süresi: Sürekli)
ö) Açılan davalarla ilgili savunmaya esas olmak üzere verilen süre içinde cevap hazırlamak.
Personel Hizmetleri Daire Başkanlığı
(1) Personel Hizmetleri Daire Başkanlığı; Norm Kadro ve Atama İşlemleri Şube Müdürlüğü, Yerel Yönetim Personel Şube Müdürlüğü ile Zabıta ve İtfaiye Hizmetleri Şube Müdürlüğünden oluşur.
(2) Personel Hizmetleri Daire Başkanlığının görevleri şunlardır:
a) Yerel yönetimler ile ilgili norm kadro ilke ve standartları konusundaki çalışmaları yürütmek, (İşlem Süresi: Sürekli)
b) Belediye şirketlerine yönetici olarak atanacaklarda aranacak şartlar ile atama usul ve esaslarını belirlemek,(İşlem Süresi: Sürekli)
c) Yerel yönetimlerde üst ve istisnai görevlere atamaya ilişkin iş ve işlemleri yürütmek, (İşlem Süresi: 10 gün)
ç)Yerel yönetimlerin personeli ile ilgili Bakan onayını gerektiren iş ve işlemleri yürütmek, (İşlem Süresi:5 gün)
d) Yerel yönetimlerin ilk defa memur, zabıta memuru ve itfaiye eri alım izni iş ve işlemleri yürütmek, (İşlem Süresi: 10 gün)
e) Yerel yönetimlerin şirketlerinde personel çalıştırılmasına dayalı hizmet alımı kapsamında işçi alım izni iş ve işlemleri yürütmek, (İşlem Süresi: 10 gün)
f) Yerel yönetimlerde görev yapan personelin görevde yükselme ve unvan değişikliği sınavlarının yapılması konusundaki koordinasyonu sağlamak ve işlemlerini yürütmek, (İşlem Süresi: Sürekli)
g) 4/11/1981 tarih ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu'nun 38 inci maddesi uyarınca yerel yönetimlerde görevlendirilen personelin ikinci görev ücretinin tespitine ilişkin işlemleri yürütmek, (İşlem Süresi: 10 gün)
ğ) Belediyeler ve bağlı kuruluşları ile bunların kurdukları birlik, işletme ve müesseselerde çalışan personele ilişkin iş ve işlemler ile uygulamada doğan tereddütlere ilişkin görüş bildirilmesi işlemlerini yürütmek, (İşlem Süresi: 10 gün)
h) 2018/11608 sayılı İl Özel İdareleri Belediyeler ve Bağlı Kuruluşları ile Bunların Üyesi Olduğu Mahalli İdare Birliklerinin Personel Çalıştırılmasına Dayalı Hizmetlerin Gördürülmesine İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Karar gereği Bakanlığımız uhdesinde kalan işlemleri yapmak,
ı) Yerel yönetimlerin personelinin performans ölçütlerini belirlemek ve bununla ilgili iş ve işlemleri yürütmek, (İşlem Süresi: 10 gün)
i) Belediyeler ve bağlı kuruluşları ile bunların kurdukları birlik, işletme ve müesseselerde 5393 sayılı Kanun’un 49 uncu maddesi kapsamında çalıştırılan sözleşmeli personele ilişkin işlemleri yürütmek, (İşlem Süresi: Sürekli)
j) Zabıta ve İtfaiye teşkilatlarının çalışma usul ve esasları, çalışanların görev ve yetkileri, memurluğa alınması için taşımaları gereken nitelikler, alacakları meslek içi eğitim, görevde yükselme, meslekten çıkarılma, giyecekleri kıyafet ve savunma amaçlı olarak
kullanacakları aletler ile hizmet gereklerine göre oluşturulacak birimlere ilişkin mevzuat çalışmalarını yürütmek, (İşlem Süresi: Sürekli)
k) Zabıta hizmetlerinin ülke genelinde standart hale getirilmesine yönelik çalışmalar yapmak, büyükşehir belediye sınırlarında zabıta hizmetlerinin büyükşehir belediyesi ile ilçe belediyeleri arasında koordineli olarak yürütülmesine yönelik çalışmalar yapmak, (İşlem Süresi: Sürekli)
l) Zabıta teşkilatının emniyet birimleriyle koordineli olarak faaliyette bulunmasına yönelik çalışmalar yapmak, (İşlem Süresi: Sürekli)
m) İtfaiye hizmetlerinin ülke genelinde standart hale getirilmesine yönelik çalışmalar yapmak, ülke genelinde itfaiye teşkilatlarınca yapılan söndürme, arama-kurtarma, ilk yardım, eğitim ve tatbikat işleri ile denetim, tespit ve izin işlemlerine yönelik analiz çalışmaları yürütmek, (İşlem Süresi: Sürekli)
n) Gönüllü itfaiye teşkilatlarının çalışma usul ve esaslarına yönelik çalışmalar yapmak,
o) Zabıta ve İtfaiye hizmetlerinin en iyi şekilde yürütülmesini sağlamak üzere ulusal düzeyde ve yurt dışında araştırma ve incelemeler yapmak,
ö) Arşivleme ve diğer görevler, (İşlem Süresi: Sürekli)
p) Açılan davalarla ilgili savunmaya esas olmak üzere verilen süre içinde cevap hazırlamak.
Projeler ve Teknik Hizmetler Daire Başkanlığı
(1) Projeler ve Teknik Hizmetler Daire Başkanlığı; Projeler Şube Müdürlüğü ve Teknik İşlemler Şube Müdürlüğünden oluşur.
(2) Projeler ve Teknik Hizmetler Daire Başkanlığının görevleri şunlardır:
a) Genel Müdürlüğün görevlerini daha etkili ve verimli şekilde yürütebilmesi için iç kaynaklı kredi veya hibe imkânlarını araştırmak ve değerlendirmek, (İşlem Süresi: Sürekli)
b) Genel Müdürlüğün önerdiği iç kaynaklı projelerin proje fişlerini, iş tanımlarını hazırlamak, bu projelerin ihale, danışman seçimi vb. işlerinin sekretarya hizmetlerini yürütmek, projelerle ilgili tüm proje çıktılarını değerlendirerek raporlamak, (İşlem Süresi:30 gün)
c) Proje uygulamalarında diğer kurum ve kuruluşlar ile Bakanlık birimleri arasında koordinasyon ve işbirliğini sağlamak, (İşlem Süresi: Sürekli)
ç) Projelerle ilgili eğitim faaliyetlerini, Eğitim Hizmetleri ve Dış İlişkiler Daire Başkanlığı ile işbirliği içinde yürütmek, (İşlem Süresi: Sürekli)
d) Belediyelerin ve bağlı kuruluşlarının almış olduğu kamu yararı kararma ilişkin iş ve işlemleri yürütmek, (İşlem Süresi: 10 gün)
e) Belediyelerin acele kamulaştırma taleplerine ilişkin iş ve işlemlerini yürütmek, (İşlem Süresi: 10 gün)
f) 9/6/1994 tarih ve 3998 sayılı Mezarlıkların Korunması Hakkında Kanun gereğince mezarlıklardan yol geçirme onayları ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,(İşlem Süresi:5 gün)
g) 3/7/2005 tarih ve 5403 sayılı Toprak Koruma ve Arazi Kullanımı Kanunu gereğince tarım amacı dışında kullanılacak araziler için Bakanlık onayı ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek, (İşlem Süresi: 5 gün)
h) Arşivleme ve diğer görevler, (İşlem Süresi: Sürekli)
ı) Açılan davalarla ilgili savunmaya esas olmak üzere verilen süre içinde cevap hazırlamak.
Yönetim Hizmetleri Daire Başkanlığı
(1) Yönetim Hizmetleri Daire Başkanlığı; Belge Yönetimi Şube Müdürlüğü, Bilgi Edinme ve Bilişim Şube Müdürlüğü ile Bütçe ve İdari İşler Şube Müdürlüğünden oluşur.
(2) Yönetim Hizmetleri Daire Başkanlığının görevleri şunlardır:
a) Genel Müdürlüğe gelen evrakların kaydedilmesi, taranması ve ilgili dairelere dağıtımı işlemlerini yürütmek, (İşlem Süresi: 2 gün)
b) Genel Müdürlükte işlemi biten evrakların ilgili yerlere gönderilmesi iş ve işlemlerini yürütmek, (İşlem Süresi: 2 gün)
c) Genel Müdürlüğe gelen resmi gazetelerin, postaların ve faksların ilgililere dağıtılması işlemlerini yürütmek, (İşlem Süresi:1 gün)
ç) Genel Müdürlük makamından çıkan ve evrak şubesine teslim edilen evrakın Bakan Yardımcısı ve Bakana sunulması ve imzalandıktan sonra ilgili birimlere dağıtımının sağlanması işlemlerini yürütmek, (İşlem Süresi: 1 gün)
d) BELGENET ile ilgili iş ve işlemleri yönetmek.
e) Bilgi edinme mevzuatı çerçevesindeki iş ve işlemleri yürütmek, (İşlem Süresi: 5 gün)
f) CİMER ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek, (İşlem Süresi: 3 gün)
g) Genel Müdürlüğe elektronik posta yoluyla gelen talepler ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek, (İşlem Süresi:3 gün)
ğ) Cumhurbaşkanlığı programları ve eylem planları çerçevesinde Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğünün sorumluluğunda ve desteğinde yürütülecek e-devlet uygulamaları ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek, (İşlem Süresi: Sürekli)
h) E-devlet uygulamaları kapsamında, elektronik yerel hizmetlerle ilgili proje hazırlamak, iş ve işlemleri yürütmek, (İşlem Süresi: Sürekli)
ı) Genel Müdürlüğün internet sayfası ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek, (İşlem Süresi: Sürekli)
i) Analitik bütçe sınıflandırmasına uygun olarak Genel Müdürlüğün gider tekliflerinin hazırlanması ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek, (İşlem Süresi: 15 gün)
j) Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu ile Genel Müdürlüğe tahsis edilen ödeneklerin kullanımı ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek, (İşlem Süresi: 10 gün)
k) Genel Müdürlük personelinin yurtiçi, yurtdışı ve sürekli görev yolluğu ile ilgili iş ve işlemlerini yürütmek, (İşlem Süresi:5 gün)
l) Genel Müdür tarafından verilen talimatların personele duyurma işlemlerini yürütmek, (İşlem S üresi: 5 gün)
m) Genel Müdürlük personelinin özlük hakları ile ilgili iş ve işlemlerini yürütmek, (İşlem Süresi: 15 gün)
n) 5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununun 41 inci maddesine göre Genel Müdürlüğün faaliyet raporunu hazırlama işlemlerini yürütmek, (İşlem Süresi: Yıllık)
o) Performans Programının bütçe ile ilgili iş ve işlemlerini yürütmek,
ö) Arşivleme ve diğer görevler (İşlem Süresi: Sürekli)
Yürürlükten Kaldırılan Yönerge
(1) 08.08.2018 tarih ve 139451 sayılı Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü Çalışma Yönergesi yürürlükten kaldırılmıştır.
Yürürlük
(1) Bu Yönerge Bakan tarafından onaylanır ve onay tarihinde yürürlüğe girer.
(2) Bu yönergede yer alan birimler arasında görev ve yetki paylaşımını yeniden düzenleme yetkisini Genel Müdür haizdir.
Yürütme
(1)Bu Yönergeyi Yerel Yönetimler Genel Müdürü yürütür.