Bu sözleşme, üretim özellikleri olan, belli bir müşteri çevresi bulunan, piyasada…
Tek satıcılık sözleşmesinin başlıca unsurları şunlardır :…
1. Belirli bir bölgede satış tekeli tanınması. Yapımcı, belirli bir bölgede belli mamullerinin satışı tekelini, tek satıcıya tanır ve bunun için sözleşme süresince ona belli dönemlerde anlaştıkları veya ileride saptanacak miktarda bu mamullerden teslim etme yükümlülüğü altına girer. Yapımcı, artık o bölgede başkasına bu mallardan göndermekten kaçınmak ve hatta tek satıcıya mutlak tekel tanıyorsa başka bölgelerdeki satıcılarına da kendi bölgeleri dışında satış yapmayacaklarını kabul ettirmek zorundadır (4)…
Satış tekeli hakkının zaman, yer ve konusu olan mallar bakımından sınırlandırılması…
İsviçre Federal Mahkemesi (8) ise iki yıl süreli olup altı ay önce feshi bildirilmedikçe zımnen uzayan ve tek satıcı satış için
Tek satıcılık bölgesi bir kıta, bir ülke veya ülkeler topluluğu, bir bölge, bir il,…
Tek satıcılık sözleşmesinde, genellikle, taraflar yapımcının ürettiği mal çeşitlerinden…
Tek satıcının belli dönemlerde almakla yükümlü olduğu asgarî mal miktarı sözleşmenin…
Tek satıcının belli dönemlerde asgarî bir miktarda mal alma yükümlülüğü bulunduğu…
Tek satıcılık sözleşmesinin süre, bölge, mal çeşidi ve miktarı bakımından yeterli…
2. Süreklilik taşıyan bir çerçeve sözleşme (Rahmenvertrag) (18)…
Tek satıcılık sözleşmesinin sürekli borç ilişkisi doğuran bir sözleşme (20)…
3. Kendi adına ve hesabına hareket. Malî bakımdan bağımsız olan tek satıcı, kendi sermayesini koyarak, sözleşme konusu malları kendi adına ve hesabına, sürüm rizikosu kendisine ait olarak satar (22)…
Tek satıcının kendi adına ve hesabına harekette bulunması unsuru, onu, acenta, komisyoncu…
Böylece tek satıcılık, yapımcının parasal yönden yük altına girmeksizin mallarının…
4. Pazarlama, satış ve sürümü artırma faaliyetinde bulunma. Tek satıcı yapımcı markasına olan güvenin artırılmasını sağlamalı ve tüketicinin bu markayı taşıyan mallar hakkındaki düşüncesini olumlu yönde geliştirmeli, fırsat çıktıkça satışla yetinmemeli, geniş pazarlama olanakları araştırmalıdır (23);…
