Sosyal Medya Etkileyicileri Tarafından Yapılan Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar…
-
Git
: -
Favorilere ekle veya çıkar
-
ᴀ⇣ Yazı karakterini küçült
Aşağıda bir kısmını gördüğünüz bu dokümana sadece Profesyonel + pakete abone olan üyelerimiz erişebilir.
4.8.8. Sosyal Medya Etkileyicileri Tarafından Yapılan Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Hakkında Kılavuz’da Yer Alan Düzenlemeler
Bu kısımda Sosyal Medya Etkileyicileri Tarafından Yapılan Ticari Reklam ve Haksız…
Kılavuz’un amacı ise, kılavuz kapsamındaki uygulamalar hakkında, reklam veren, reklam…
Kılavuzun kapsamında, Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliği ile…
Kılavuz’da sosyal medya etkileyicisinin tanımının şu şekilde yapıldığı görülmektedsir;…
Sosyal medya etkileyicisine ilişkin doktrinde yapılan tanımlamalar ve sosyal medya…
Bu açıklamalar doğrultusunda, kılavuzda yer alan sosyal medya etkileyicisi tanımının,…
Kılavuzda sosyal medyanın tanımını, 5651 sayılı İnternet Ortamında Yapılan Yayınların…
Çalışmamızın “sosyal medyanın tanımı” başlıklı kısmında ifade ettiğimiz üzere, bu…
Kılavuzun “genel ilkeler” başlığını taşıyan 5. maddesinde öncelikle kanunda yer alan…
Genel ilkeler başlığı taşıyan 5. madde ve bu madde ile gönderme yapılan 7’nci, 8’inci,…
Kılavuzun 6. maddesi “sosyal medya etkileyicisinin yükümlülüğü” başlığı altında sosyal…
Kılavuz ile ayrıca reklam verenlere de bir takım ek sorumluluklar getirildiği görülmektedir.…
Yukarıdaki açıklamalar doğrultusunda, kılavuz hakkındaki genel değerlendirmeler özetlenecek…
Kanaatimizce, kılavuzda yer verilen ifadeler ile kanunda yer alan kısıtlamalara ek…
Amerika Ticaret Komisyonu’nun Kasım 2019 tarihinde yayınladığı “Sosyal Medya Etkileyicileri…
Benzer şekilde, Birleşik Krallık’taki düzenlemeler incelendiğinde, “Yanıltıcı Pazarlama…
Avrupa Birliği düzenlemeleri ele alındığında; doğrudan sosyal medya etkileyicileri…
Bir an için, kılavuzda yer alan kısıtlama ve yükümlülükler, söz konusu düzenlemelerin…
Öncelikle belirtmek gerekir ki adından da anlaşılacağı üzere kılavuz sadece sosyal…
Bunlara ek olarak önceki bölümlerde detaylı şekilde izah edildiği üzere kılavuzda…
Kılavuzdaki diğer düzenlemeler ele alınacak olursa, kılavuz ile sosyal medya kullanıcılarının…
Kılavuzun pratik hayattaki karşılığı olarak sosyal medyada reklam yapan sosyal medya…
Dünyadaki diğer birtakım uygulamalara göz atıldığında, ABD’de Federal Ticaret Komisyonu…
Benzer biçimde Birleşik Krallık Rekabet ve Piyasa Otoritesi ünlüler ile iletişime…
Tüm bu açıklamalar doğrultusunda; kılavuzda sosyal medya etkileyicilerinin reklamlarda…
